Andrew Napisano 24 Kwietnia 2009 Napisano 24 Kwietnia 2009 Sterówkę da się wyjąć bez najmniejszego problemu. Utnij rurę 3 cm nad koroną. Weź wąski brzeszczot i rozpiłuj rurę wzdłuż od środka i sterówka SAMA WYPADNIE. Potem przy montażu nowej sterówki wysmaruj koronę najmocniejszym Loctite'a albo klejem do klejenia bloków silnikowych. Do wciśnięcia nowej sterówki potrzebujesz: - rury o długości nieco większej niż sterówka i średnicy wewnętrznej 30mm - długaśnej śruby o średnicy minimum 10mm. Mój kolega użył nagwintowanego na obu końcach pręta o średnicy 22mm - nakrętek i podkładek na ten pręt oraz odpowiednich, mocnych kluczy Wkładasz sterówkę w koronę, na sterówkę nasuwasz rurę. Od dołu wkładasz pręt lub śrubisko. Nakładasz STOS podkładek(minimum 5) i zakręcasz 3 nakrętki na dolnym końcu i zakontrowujesz. Na górnym końcu nakręć 2 nakrętki. Znajdź porządny klucz, którym ktoś będzie trzymał pręt z dołu. Na górę przydałby się klucz nasadowy z głęboką nasadką, żeby złapała obie nakrętki. Ahm, te górne nakrętki mają się stykać, ale nie być zakontrowane. Pamiętaj, żeby nasmarować gwint smarem, bo idzie cholernie ciężko, aż nakrętki parzą. Tym sposobem naprawiliśmy z kolegą starego RS Duke'a w którym rura się wygięła po małej hopce.
Timon92 Napisano 25 Kwietnia 2009 Autor Napisano 25 Kwietnia 2009 Jakiej rury użyliśćie? Podejdzie stalowa od XCM? Czy RS nie zmienił sposobu produkcji koron?
Andrew Napisano 26 Kwietnia 2009 Napisano 26 Kwietnia 2009 Sterówkę stalową kupiliśmy nową od RST. Nie wydaje mi się żeby coś się zmieniło w produkcji koron. Od suntoura też powinna pasować, ale najpierw usuń resztkę starej rury i zmierz jej średnicę. nasz patent trzyma już 2 lata, a amor nie jest oszczędzany. Prawdopodobnie bez kleju połączenie by się obruszało po jakimś czasie.
Timon92 Napisano 26 Kwietnia 2009 Autor Napisano 26 Kwietnia 2009 Jaki dokładnie Loctite daliście? Bo taki do aluminiowych połączeń kosztuje 180zł...
Andrew Napisano 26 Kwietnia 2009 Napisano 26 Kwietnia 2009 My użyliśmy kleju do klejenia silników. (czyli klei stal i aluminium). Nie pamiętam ile kosztował.
Timon92 Napisano 26 Kwietnia 2009 Autor Napisano 26 Kwietnia 2009 Pójdę z tym na Zakłady Mechaniczne. Zapłacę nie więcej niż 50zł za przeciśnięcie sterówki i klej. Za spawanie płaciłem 30+VAT.
Timon92 Napisano 11 Maja 2009 Autor Napisano 11 Maja 2009 Na Mechanicznych nikt nie chciał się tego podjąć. Udało mi się kupić na allegro rurę do amorów ze skręcaną koroną. Jak rura dojdzie i wytnę starą to dam znać co i jak.
kundzia Napisano 22 Grudnia 2009 Napisano 22 Grudnia 2009 witam, czy ktoś z forumowiczów wybijał rurę sterową z amortyzatora celem jej wymiany,czy jest szansa zrobienia tego w warukach domowo - piwnicznych, dzięki za każdą radę. pozdrawiam
stefanX Napisano 22 Grudnia 2009 Napisano 22 Grudnia 2009 Kundzia - a czy tak trudno jest przeczytać kilka postów wyżej konkretny przepis od Andrew'a?
Mod Team michuuu Napisano 23 Grudnia 2009 Mod Team Napisano 23 Grudnia 2009 Wcisnę swoje 3 grosze. Spawanie rury bez pewności z jakiego jest wykonana materiału jest mocno ryzykowne. Jeżeli po przegrzaniu materiał się zahartuje to nieszczęście pewne.Rury sa wykonywane raczej z materiałów "gatunkowych" czyli do ulepszania cieplnego a co za tym idzie nie nadają się do spawania metodami rzemieślniczymi. Pęknięcie na granicy zmian cieplnych to kwestia czasu. Myślę że jeżeli ktoś daje gwarancje na wymianę rury to jest to jedyna rozsądna droga. No chyba że wysokie ubezpieczenie na zdrowie ucieszy beneficjentów. Rower bez niepotrzebnego i głupiego ryzyka! Pozdrawiam świątecznie.
Timon92 Napisano 23 Grudnia 2009 Autor Napisano 23 Grudnia 2009 Racja, rura pękła pod spawem po 20km. Po przebiciu trzyma się już ~2500km i nic nie wskazuje na to, że coś złego się z nią dzieje.
dobry Napisano 23 Grudnia 2009 Napisano 23 Grudnia 2009 Na wszelki wypadek można zastosować takie rozwiązanie http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=567 Azonic Headlock to tylko jedna propozycja. Są chyba jeszcze jakieś inne. Ja u siebie mam właśnie takie coś, bo nie chciałem wbijać gwiazdki. edit: chodzi mi o to, że w przypadku spawania, albo nawet wymiany sterówki taki headlock dobrze ściśnie cały kokpit od dołu do góry. Ktoś we wcześniejszych postach sugerował takie rozwiązanie bardziej domowym sposobem, ale są właśnie takie jak ten komponenty do tego. Akurat ten z linku jest drogi jak ch..olera. Musi być gdzieś taniej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.