Timon92 Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 Kupiłem Torę i przedłużyłem w niej sterówkę. Niestety po kilku km rura złamała się. http://img24.imageshack.us/gal.php?g=img0379ilh.jpg Jak dorobić resztę sterówki? Myślałem nad nagwintowaniem tego co zostało przy koronie od środka i dorobieniem reszty rury ze stali (z gwintem na dole). Macie jakieś lepsze pomysły?
michalj Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 Myślę, że to niezły pomysł, jeszcze to jakoś zakontrować nakrętkami od dołu i góry. Istnieje obawa, że gwintując można uszkodzić pozostałości rury sterowej w koronie i będzie większa dziura niż 1 i 1/8 cala i wtedy zaczynają się schody. Może zaspawanie rury z koroną i zkontrowanie dodatkowo. Ze zdjęć wnioskuję, że była wsuwana "rura w rurę". Nie pomogło to? Najlepiej było by to zrobić na kałej długości sterówki, a potem jakoś złapać to nitami.
Timon92 Napisano 22 Kwietnia 2009 Autor Napisano 22 Kwietnia 2009 Ale gwint w pozostałości będzie w środku więc będzie tylko trochę szerszy otwór. Nie wpłynie to na szerokość rury. Będzie podobnie jak było tylko z gwintem a nie spawem. W dodatku nie wiem z czego jest sterówka w tej Torze bo to z Krossa A6 i stal to raczej nie jest.
premier2 Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 może pomyśl o wymianie całej rury sterowej? Mógłbyś od razu włożyć całą aluminiową. Na preclu ktoś sie chwalił, że wymieniał już kilka rur w amorach, możesz tam popytać.
arroyo Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 W serwisach biorą około 100pln za wymianę na rurę aluminiową (trochę taniej jeśli na stalową).
inferek Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 Ja bym nie kombinował, to jak watowanie bezpieczników, może być niebezpieczne, pomyśl sobie ze zjezdzasz ze stromej skarpy i nagle łamie ci sie znowu sterówka... skutki chyba wiadome. Wymiana całej rury sterowej, ew. mozna szukac górnej częsci amorka (całości z koroną i goleniami) z rozbiórki.
Timon92 Napisano 22 Kwietnia 2009 Autor Napisano 22 Kwietnia 2009 Ale czytałem że przy wymianie sterówki w koronie powstają mikropęknięcia ponieważ sterówka jest wciskana prasą. I co to jest precel?
arroyo Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 Po tym co wcześniej zrobiłeś ze sterówką to o mikropęknięcia bym się mnie martwił, zresztą metoda wymiany sterówki jest sprawdzona, choć niektórzy i tak pakują jeszcze do środka dodatkowy pręt. Przez precla masz pewnie na myśli grupę dyskusyjnę pl.rec.rowery nieistniejącej już strony o wiadomej tematyce; http://groups.google.pl/group/pl.rec.rower...k=srg&hl=pl
michalj Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 Jeżeli robią to w serwisach i kosztuje do 100 zł to bym się nie zastanawiał. Też mi się wydaje, że rura sterowa jest wciskana, a nie wkręcana, więc nagwintowując tylko tą część, która jest w koronie można by spróbować wkręcić jakąś rurę o śr. 1 i 1/8 cala. Dodatkowo zabezpieczyć 2 nakrętkami nad i pod koroną, aby w awaryjnych sytuacjach nie puścił gwint.
detonator Napisano 23 Kwietnia 2009 Napisano 23 Kwietnia 2009 Witam Sterówka w RS jest ponoć niewymienialna-tak słyszałem. Ja wczoraj spawałem sterówke (alu ) w osłonie argonu- bardzo fajnie to wygląda i jestem za tą sterówke pewny. amor to revelation a śmigam dość agresywnie i w górach kilkadziesiąt dni w roku spędzam
macrianus2 Napisano 23 Kwietnia 2009 Napisano 23 Kwietnia 2009 jesli dobrze widze na zdjeciach to pekniecie nastapilo obok spawu w tzw. strefie wplywu ciepla. po prostu spawajac przegrzales ten element, on podhartowal sie, zrobil sie kruchy i pekl. moim zdaniem pomysl na przedluzenie nie byl zly, tylko wykonanie tragiczne. byc moze powinienes rozwazyc spawanie inna metoda. jesli spawales gazowo to byc lepiej byloby pospawac to elektrycznie. zeby zredukowac naprezenia powinienes tak dobrac ten element posrednicznacy, zeby jego srednica zewnetrzna bylo maksymalnie zblizona do wewnetrznych srednic laczonych rur. druga mozliwosc to zespawanie obu rur "czolo do czola", bez elementu posredniczacego. byloby to rozwiazanie najbardziej eleganckie, jednak po pierwsze musialby to zrobic doswiadczony spawacz, zeby byla pewnosc, ze nastapil pelny przetop, a po drugie, zapewne konieczne byloby zeszlifowanie lica spoiny, zeby rura zmiescila sie w miskach sterowych. ps. z czego wymontowany byl ten widelec, ze mial az tak krotka sterowke? ps2. dowiedz sie, z jakiego materialu sa wykonane te rury, ktore spawasz. ulatwi to dobor topnika i poprawi jakosc spoiny.
Timon92 Napisano 23 Kwietnia 2009 Autor Napisano 23 Kwietnia 2009 Spawane było MIGiem więc chyba elektrycznie. Tuleja łącząca była wkładana na styk. 2 raz nie będę ryzykował spawania. Oddaję amora do wymiany sterówki, jakiś koleś w Łodzi się tym zajmuje.
nabial Napisano 23 Kwietnia 2009 Napisano 23 Kwietnia 2009 gratulacje dla spawajacego, moze i troche przesadzam, ale wnioskujac po tym, jak ci to ktos pospawal, to nie ryzykowalbym kolejnym podejsciem...to nie klejenie wozka przerzutki, tak jak juz napisane powyzej - jak strzeli ci na zjezdzie, to mozesz sie lepiej poskladac niz ten amor nowe amory maja niewymienialne sterowki dodam jeszcze, ze gdyby pospawal to fachowiec przy uzyciu odpowiedniego sprzetu, to moglby nawet to polaczyc bez tulejek i innych wzmocnien...mialem okazje widziec probki i wyniki spawow maszynowych i przyznam, ze kosmiczna wytrzymalosc, wiec podziekuj za narazienie zdrowia i popsucie amora fachurze, ktory lepil to tym MIGiem
macrianus2 Napisano 23 Kwietnia 2009 Napisano 23 Kwietnia 2009 zapewne MIGiem dalo sie to dobrze pospawac, tylko spawacz spartaczyl robote. a spawy maszynowe to do produkcji seryjnej, a nie do pojedynczych napraw.
macrianus2 Napisano 23 Kwietnia 2009 Napisano 23 Kwietnia 2009 Jesli istnieje taka mozliwosc, to na pewno lepiej wbic nowa sterowke.
Timon92 Napisano 23 Kwietnia 2009 Autor Napisano 23 Kwietnia 2009 Właśnie pojawił się uszkodzony Pike na Allegro, już napisałem maila do sprzedającego. Tak też myślałem, jakby kupić półkę do dwupółkowego amora i wstawić nowe golenie i sterówkę? Pamiętam że boxxer miał golenie 32mm. A coś stąd pasowałoby? http://allegro.pl/item609104276_duzo_czesc...chi_boxxer.html
Jason Napisano 23 Kwietnia 2009 Napisano 23 Kwietnia 2009 Do takich rzeczy się mig nie bardzo nadaje tutaj trzeba tig-a , najlepsza metoda na jakieś wycudowane stopy alu i stalowe , musisz pamiętać że spaw jest o wiele bardziej kruchy i na to że możliwe są wypaczenia , musi ci to zrobić ktoś kto się zna nie umiejętnie stygnący spaw ściągnie ci rurę sterową . a jak wkładasz tultjke do środka to powinna być idealnie dopasowana najlepiej żeby była ciut większa kilka setnych potem ją do zamrażalnika a rurę podgrzać , szybko nabić i gotowe- należy zminimalizować gięcie w tym newralgicznym miejscu
Timon92 Napisano 23 Kwietnia 2009 Autor Napisano 23 Kwietnia 2009 Jak już mówiłem: nie będę więcej teo spawał. Co z tymi częściami z linku?
Miecho87 Napisano 23 Kwietnia 2009 Napisano 23 Kwietnia 2009 http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=43968
Timon92 Napisano 23 Kwietnia 2009 Autor Napisano 23 Kwietnia 2009 Czyli zabawa z koroną odpada. Dalej czekam na odpowiedź od kolesia sprzedającego Pike'a. Czy na pewno jego górne golenie będą pasować?
Timon92 Napisano 24 Kwietnia 2009 Autor Napisano 24 Kwietnia 2009 Czy górne golenie od Pike na pewno będą pasować?
macrianus2 Napisano 24 Kwietnia 2009 Napisano 24 Kwietnia 2009 podejrzewam, ze na to pytanie nikt nie jest w stanie Ci odpowiedziec i ponawianie go tego nie zmieni. sprawdzalem wykaz czesci zamiennych rock shoxa i niewatpliwie te golenie sa inne, co nie znaczy, ze nie beda pasowac. dwie kwestie nalezaloby, moim zdaniem, wyjasnic w pierwszej kolejnosci: 1) jaki jest rozstaw goleni (jesli sie rozny to nie ma o czym rozmawiac; byc moze jakis posiadacz pike'a zechcialby to zmierzyc u siebie? ze swojej strony moge wykonac pomiar w Torze) 2) dlugosc goleni (pike ma wiekszy skok i jego golenie moglyby nie wsunac sie dostatecznie gleboko w dolne golenie tory) osobiscie szczerze watpie, zeby udalo sie je dopasowac. na Twoim miejscu poszukiwalbym goleni od innej tory, recona lub reby- te na pewno beda pasowac, bo widelce te maja te identyczne golenie dolne.
Timon92 Napisano 24 Kwietnia 2009 Autor Napisano 24 Kwietnia 2009 Ok, nie ma szans na znalezienie góry od amora do XC. Mam w mieście duże zakłady mechaniczne i mają tam wszystka z ciekłym azotem włącznie. Gwintować czy przebijać?
macrianus2 Napisano 24 Kwietnia 2009 Napisano 24 Kwietnia 2009 jak juz ktos pisal sterowki w rs sa niewymienne, wiec nie wiadomo, czy przy probie jej wybicia nie peknie korona. z drugiej strony gdyby sie jednak udalo, byloby to rozwiazanie najbardziej eleganckie, bo w jego efekcie amortyzator bylby "jak nowy". jesli chodzi o gwint to obawialbym sie, czy wibracje zwiazane z jazda w terenie nie beda powodowaly samoczynnego odkrecania sie takiej konstrukcji. musialby to byc gwint naciety na jak najdluzszym odcinku rur, o jak najmniejszym skoku (zeby zapewnic maksymalna samohamownosc), warto byloby dodatkowo zastosowac klej do gwintow, a cala konstrukcja i tak wymagalaby regularnej kontroli. w sumie wydaje sie to byc jednak najrozsadniejsze rozwiazanie. tak w ogole, to chcesz zrobic cos podobnego do tego, co miales, tylko posredni element mialby byc wkrecany zamiast przyspawany. dobrze rozumiem?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.