Skocz do zawartości

[napęd] konwersja singlespeed do...?


calme

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Obecnie jestem szczęśliwym (zazwyczaj) posiadaczem napędu singlespeed zbudowanego na korbie LX (32T) oraz piaście również LX z pozostawionym trybem 16T oraz napinaczem w miejscu przerzutki. Jako, że ostatnimi czasy chodzi mi po głowie myśl o zmianie tego rozwiązania (tym bardziej ze sprężyna napinacza szwankuje) zastanawiam się nad możliwością rozbudowy wyżej opisanego zestawu. Najłatwiejszym sposobem na zmianę byłoby prawdopodobnie zamontowanie kompletu przerzutek do czego nie jestem zupełnie przekonany ze względu na prostotę i finezje jaką odkryłem przy użytkowaniu dwóch tylko tarcz :). Tu pojawia się pytanie jak sprawdziłoby się rozwiązanie tego typu: zostawienie jednej, środkowej zębatki a założenia pełnej kasety na tył i zamontowanie do niej przerzutki na przykład 8 biegowej. Czy ktoś z Was drogich forumowiczów spotkał sie z takim rozwiązaniem, może sam stosował i byłby w stanie opisać mi swój poziom zadowolenia z użytkowania takiego zestawu :)

 

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji

Calme

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na załączonej fotce ma w rowerze rozwiązanie typu 8 biegowa kaseta + 1 tarcza z przodu.

 

ue9d8df2afi0ki9ut11_thumb.jpg

 

Ogólnie mogę powiedzieć, że rozwiązanie to sprawdza się jeżeli chodzi o jazdę po mieście lub po niezbyt wyboistym terenie. Niestety zdarza się, że w czasie zmiany przełożenia łańcuch spadnie. Również pedałowanie po wybojach kończy się spadnięciem łańcucha. Myślę, że zastosowania napinacza na przedniej tarczy rozwiązałoby te problemy. Sam mam zamiar zamontować przerzutkę z krótkim wózkiem np. od przerzutki szosowej, która powinna bardziej napiąć łańcuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjąłem twoje uwagi. Nasuwa mi się pytanie czy zauważyłeś przypadkiem strzelanie napędu/przeskakiwanie łańcucha w momencie mocniejszego wdepnięcia w pedały? Zastanawia mnie również fakt mocniejszego zużycia osprzętu na skrajnych tylnych przełożeniach, chociaż drugiej strony brak przedniej prowadnicy anuluje ten problem. Generalnie zastosowanie krótszego wózka tylnej przerzutki powinno pomóc i usprawnić działanie na co dowodem może byc montowanie takich właśnie wózków w rowerach trialowych i dirtowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzelanie napędu czy też przeskakiwanie łańcucha owszem zauważyłem, ale związane one było z normalnym zużyciem napędu. U mnie łańcuch przeskakuj na najbardziej zużytych, środkowych zębatkach, najczęściej wykorzystywanych w jeździe po mieście.

 

Może i zużycie napędu jest większe w związku z większymi przekosami łańcucha na skrajnych trybach, ale jeżdżąc po mieście i taki ich nie wykorzystuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...