qla Napisano 20 Kwietnia 2009 Napisano 20 Kwietnia 2009 A no właśnie, jak w temacie. W moim Cubie od nowości skrzypi kierownica, gdy stanę na pedałach i mocniej zaczynam pedałować, albo podciągać kierownicę albo cokolwiek z nią robić innego niż podczas normalnej jazdy na siedząco. I teraz pytanie, czy może to być wina mostka, który ma mocowanie kierownicy na dwie śruby, czy długości kierownicy i sił działających na nią? Sprawdzałem łączenie trzymające kierownicę i jest czysto, zero piachu czy czegokolwiek. Jakaś rada, bo mnie to zaczyna wkurzać. Chce zaznaczyć, ze w poprzednim rowerze tego nie miałem, aczkolwiek chyba kierownica byłą trochę węższa.
arroyo Napisano 20 Kwietnia 2009 Napisano 20 Kwietnia 2009 U mnie to samo, a mam mostek mocowany na jedną śrubę. Znacząco pomogło wykręcenie wszystkich śrub, wyczyszczenie oraz ponowne skręcenie (niczego nie smarowałem).
Arxas Napisano 21 Kwietnia 2009 Napisano 21 Kwietnia 2009 Miałem to samo. Przeczyszczenie wszystkiego i ponowne skręcenie pomogło
boanerges Napisano 21 Kwietnia 2009 Napisano 21 Kwietnia 2009 Upewnij sie jeszcze czy rura sterowa nie jest za wysoka, tez tak mialem z tej wlasnie przyczyny
mef78 Napisano 21 Kwietnia 2009 Napisano 21 Kwietnia 2009 Hej. miałem to samo w moim authorku - mostek z dwiema śrubami - generalnie do bani, cały się wyginał. Wymieniłem na taki z 4 śrubami i niedogodności znikneły. Wcześniejsze rozkręcanie starego mostka, czyszczenie i skręcanie go dawały efekt krótkotrwały. Pozdrawiam
qla Napisano 21 Kwietnia 2009 Autor Napisano 21 Kwietnia 2009 Ja spróbuje jeszcze raz doczyścić, a potem najwyżej wymienię...ale zastanwiam się czy tu może moja masa nie gra roli (2 m wzrostu i 110kg wagi) ...może to ja jestem niedostosowany ? Aha....w singlu mam też na 2 śruby mostek i nic nie skrzypi...
c1ach Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 To nie wina mostka. Najlepiej przesmarować połączenie mostka z kierownicą na całej powierzchni i będzie ok. Miałem to z każdym zestawem mostek+kierownica i zawsze pomagało
Robert Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 Tak jak powyżej, to łączenie się smaruje, tak samo jak sztycę, jej jarzmo i inne tego typu połączenia. Skuteczność 100%.
Mod Team Puklus Napisano 22 Kwietnia 2009 Mod Team Napisano 22 Kwietnia 2009 Mi tez poskrzypywało, winą takiego zajscia jest to ze kierownica nie dociska na całej powierzchni do mostka(z roznych przyczyn), powstaje luz i ... sprzypi. Mi pomogło dokręcenie o wiele wiekszym momętem
Mod Team bogus Napisano 22 Kwietnia 2009 Mod Team Napisano 22 Kwietnia 2009 Jedna rada: nie smaruj niczym, weź taśmę skocz, owiń raz w miejscu styku z moskiem i przykręć. Powodzenia.
DanieleQ1991 Napisano 23 Kwietnia 2009 Napisano 23 Kwietnia 2009 Miałem ten sam problem jeszcze dwa dni temu z moją kierownicą ;P Piszczała niemiłosiernie (U mnie powodem piszczenia była przerwa pomiędzy dwiema śrubami w kierownicy) Jak widać powodów może być wiele ;D Proponuje dokręcić imbusikiem kiere, dokręcić śruby (ew. sprawdzić czy kierownica nie wbiła się w mostek) Mi od skakania na moim mtb (no i od rdzy też ) Pękła kierownica na mocowaniu i też piszczała Pozdrawiam
twmax Napisano 2 Czerwca 2009 Napisano 2 Czerwca 2009 Tez miałem piszczenie dochodzące z okolic mostka i do końca nie wiedziałem czemu generalnie gdy pedałowałem jak przestawałem pedałować było wszystko ok. Jak ruszałem mostkiem też słyszałem te dziwne piski. W pewnym momencie stwierdziłem że może to nie mostek tylko sztyca. Wyjąłem całą sztycę zacisk wytarłem do sucha i dokręciłem teraz nie nic nie piszczy. pozdrawiam MAX
premier2 Napisano 2 Czerwca 2009 Napisano 2 Czerwca 2009 Na trzeszczącą kierownicę polecam psiknięcie Brunoxem Deo(tak, wiem, że do amorów) połączeń mostka i kierownicy. Potem wytrzeć do sucha. Mnie pomogło.
pawel1315 Napisano 2 Czerwca 2009 Napisano 2 Czerwca 2009 Miałem też problem z mostkiem i okazało się, że to wina ramy :/ Główka była wadliwa i to stery strzelały... Po wymianie ramy już nic nie strzela
exist Napisano 2 Czerwca 2009 Napisano 2 Czerwca 2009 Dokrec wszystkie srubki do oporu. Ewentualnie zrob to co koledzy wyzej mowili.
kubuka Napisano 23 Czerwca 2009 Napisano 23 Czerwca 2009 Otóż byłem przed chwilą w garażu wyjąłem sztyce cały zacisk i poszedłem się przejechać bez sztycy i reszty i nic nie pstrykało, wytarłem sztyce przeczyściłem zaciski nasmarowałem WD-40 i włożyłem, ku mojemu zdziwieniu znowu trzeszczało! Co mam zrobić!! Proszę o pomoc!!
arroyo Napisano 23 Czerwca 2009 Napisano 23 Czerwca 2009 Wyczyścić sztycę benzyną ekstrakcyjną i solidnie wytrzeć do sucha. Podobnie z rurą podsiodłową, obkręć jakiś pręt szmatą, wsadź do rury i solidnie wyczyść rurę od środka.
kubuka Napisano 23 Czerwca 2009 Napisano 23 Czerwca 2009 Dzięki, tak zrobię, mam nadzieje że zadziała.
MatiWwo Napisano 28 Czerwca 2009 Napisano 28 Czerwca 2009 ja mam tak u siebie mostek na 2 śruby ale on mi tak robi tylko jak jest mokro po deszczu.
userPL Napisano 5 Lipca 2009 Napisano 5 Lipca 2009 Własnie mam ten sam problem w Krossie . Mam go 2 tgodnie , po 60 km wlasnie zaczęło skrzypieć w kierownicy . Muszę coś z tym zrobic , bo doprowadza mnie to do szału . Tylko tak sie zastanawiam , skoro rower jest nowy , łożyska w kierownicy powinny być ,,jakoś '' nasmarowane , wiec wszystko wskazuje na ster
Mod Team bogus Napisano 6 Lipca 2009 Mod Team Napisano 6 Lipca 2009 Zacznijmy od tego, że w kierownicy nie ma łożysk. Jedyne łożyska w tej okolicy to stery. Skoro rower jest na gwarancji to najłatwiej będzie jak podjedziesz do serwisu i niech tam się martwią. Jeśli jednak chcesz zrobić coś sam to odkręć kierownicę od mostka i okręć w miejscu styku jedną warstwę taśmy izolacyjnej. Powinno pomóc, jak tak nie da rady to zostaje ci serwis.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.