Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] Regulacja .


RycerzykLFC

Rekomendowane odpowiedzi

W tym hamulcu musisz stale kontrolować odległość nieruchomego klocka od tarczy. Nieruchomy klocek to ten od strony koła. Musi on być ustawiony jak najbliżej tarczy , ale tak, by nie ocierał o nią.

 

Jak juz ustawisz ten klocek, to wtedy możesz co nieco naciągnąć linkę za pomocą śruby baryłkowej przy klamce lub przy zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Podłącze się pod temat kolegi ponieważ mój problem jest pokrewny. Mianowicie potrzebuje wskazówki jak wyregulować "ruchomy" klocek, który ociera w moim przypadku o tarcze (klocek od strony koła jest ustawiony prawidłowo). Posiadam dokładnie ten sam hamulec co RycerzykLFC tak ze opis i zdjęcie jakie zamieścił idealnie pasują. Dodam jeszcze tylko że problem pojawił się po zmianie dętki w przednim kole.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mariuszrr, czy koło jest dokładnie założone ? Czy piasta jest poprawnie zakontrowana ? Jeśli jest, to najprawdopodobniej nie było, gdy był ustawiany hamulec. Wkładasz koło, dociskasz kierownicę i zaciskasz szybkozamykacz/śruby, odkręcasz linkę (1) a następnie śruby (5) i (2) i ustawiasz zacisk hamulca tak aby nic nie ocierało – może być konieczne oddalenie . Następnie dokręcasz śruby (5) i (2) i dokręcasz linkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No to i ja skorzystam tu z pomocy. Klocek nieruchomy - ociera o tarcze. Po zrobieniu jakichs 200 km.

Probowalem dokrecac / odkrecac srube regulujaca (ruchomy) - ale oczywiscie nic to nie dalo.

Powinienem zdjac kolo - zalozyc od nowa czy zrobic cos innego? (model roweru dokladnie ten sam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post pod postem - wybaczenia prosze.

Doradzono mi by podlozyc malutkie podkladki pod samo mocowanie hamulca - celem przesuniecia uchwytu z klockiem (od strony kola) do srodka. Pisalem iz regulacja sruba - wskazana na rysunku problemy nie zalatwila - dalej ociera (delikatnie. Zatem: 1 - odczekac az sie klocek sam zetrze (wykorzystywac czesto i gesto do czasu starcia tylny hamulec), 2 - podlozyc podkladki pod mocowanie calosci, 3 - inne opcje. Prosze o rade Was, bo gdy zajade do serwisanta zabule za cos, co moze sam jestem w stanie zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miecho - juz pisalem o tym. Ta sruba / miejsce na imbus - korzystalem z niej. Sa 3. Dwie - mocuja sam klocek, 3-cia - pozwala na droban regulacje. Odkrecilem na msxa - dalej ocieralo. Zatem.. moge domniemywac iz pozostaja podkladki? (poprawianie calego kola nie na wiele sie przydalo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to zdjęcie powyżej jest Twojego hamulca, to sam zacisk jest przykręcony dwoma śrubami do takiego czarnego czegoś - zwie się to adapter. Dalej jest on przykręcony dwoma śrubami do widelca. Otwory na śruby w zacisku (czyli tam gdzie są dwie pierwej wymienione śruby) powinny być podłużne - jak odkręcisz te dwie śruby to zacisk będzie można przesuwać na boki - tak się go reguluje. Jeśli to nic nie da to zostają podkładki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok :) Dzieki Miecho. Na chwile obecna starl sie najwidoczniej troche (badz dopiero ulozyl ponownie) i mam spokoj. Jesli bedzie potrzeba - skorzystam z rad, poprobuje wspomnianych regulacji srub. A jesli nie dam rady - odezwe sie na PW - co by nie smiecic wiecznie o tym samym :wallbash: No... chyba ze na piwo sie kiedys nad Malta na przyklad umowimy ;) Wtedy mi to detalicznie i pogladowo wylozysz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kilka dni temu bylem z tym problemem w koncu w serwisie Kross'a. W punkcie sprzedazy w sumie.

Za regulacje (kazdego hamulca, przerzutki) 10 zl. W sumie zaplacilem 20 zl (za przerzutki przednie - w innym temacie - wymiana korby) + 10 zl za regulacje tegoz wlasnie hamulca. Koszty byly wieksze, ale nie o tym w temacie mowa.

Sie okazalo, iz gosc jednak jakos (wlasnie - ciekawe jak) wyregulowal te hamulce. Nie ma zadnej podkladki.

Niestety, na moje pytanie "czy moge sie przygladac" odrzekl krotko - NIE :):voodoo:

W sumie.. szkoda troche. Gdybym "smierdzial" kasą - nie dociekalbym w innych tematach co do tysiaca kupic jak i innych wielu problemow. A ze dwoch lewych rak nie mam.. stad i chec poznania wszelkich mozliwosci wlasnorecznych napraw.

Zakladam iz z czasem wyjdzie jakis problem. Nie omieszkam Was zapytac.

Co mnie troche zniesmaczylo... to komentarz "sprzedawcy i serwisanta" w miejscu, w ktorym dokonalem regulacji:

Zapytany przeze mnie - czy warto (winienem kupowac rozne smary / oleje) do rowerkow (lancuch, przerzutki, suport badz jakkolwiek sie to tam zwie) - odrzekl: "Zeby korzystac z roznych smarow / smarowidel / olejow - trzeba miec dobry rower :D Ten do lancucha - moge stosowac do wszystkich czesci.

Eh, a ja tu sie tak cieszylem, ze wreszcie nie mam zadyszki podjezdzajac pod wzniesienie na dlugosci 2km przy 15-35 (na oko) procentowym wzniesieniu.

A moze mniejszym? Co za roznica. Nie mierzylem. Ale odczulem w nogach - znaczy sie w braku odczucia :)

Miecho - nie mialem czasu sprawdzic Twojej wersji mozliwosci regulacji. Jak widac - moze to cos dalo - w koncu gosc wszystko "maprawil".

Co mnie teraz jedynie dziwi... to to iz przerzutki (wg instrukcji po przejsciu na 3-ke z przodu - mozna dopiero wrzucic 8-mke z tylu) - dzialaja niezgodnie z wspomniana instrukcja (dzis sprawdzilem): Jadac na dwojce z przodu - moglem spokojnie wrzucic osemke z tylu ;)No... ale to detal. Gorzej gdyby nie mozna bylo korzystac (jak wczesniej) z osemki i trojki.

Tak ze i tu podziekuje Wam za stracony czas w moim kierunku z racji odpowiedzi.

Nie omieszkam (powtorze sie nudnie) korzystac z Waszych rad w przyszlosci - na pewno sie jakies problemy znajda. A jesli urazilem dyletanctwem jakiegos "maniaka" - to przepraszam :) Nie kazdy jest specem w kazdej dziedzinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jaki hamulec? Jeżeli klocek nieruchomy (od strony koła) jest max. odsunięty i dalej ociera to może spróbuj wyciągnąć i włożyć od nowa koło. Prawie każdorazowe wyciągnięcie i włożenie na nowo koła wymusza lekką regulację hamulców tarczowych mechanicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co odczytałem hamulec jest z firmy "radius", co do modelu to nie wiem. Jak zakładam koło normalnie to ociera dość dużo, jeżeli ustawię je trochę inaczej to nie jest tak źle, ale nie daje mi to spokoju-ten denerwujący dźwięk i jednak trochę jeszcze hamuje. Muszę wybierać pomiędzy brakiem hamulca (na co się nie decyduję na razie), a ocieraniem. Jakieś inne propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

czy o ten otwor do imbusa chodzi? To przy ruchomym klocku (zewnetrzna czesc kola). img3384l.th.jpg

Witam,

Nawiązując do pytania zawartego w cytacie a braku odpowiedzi, to tez chciałbym się dowiedzieć do czego służy ta śruba?

W instrukcji napisali

Adjust the spring tension to the desired modulation
by tightening/loosening the tension modulation adjuster bolt on the caliper 
with a 2 mm Allen wrench.

Niestety mój angielski jest marny. Rozumiem, ze chodzi o jakąś modulację(znalazłem z grubsza wyjaśnienie tego określenia na tym forum) ale niestety nic mi to nie mówi.

czy ktoś mógłby dokładniej to wyjaśnić.

Pozdrawiam

G19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

Wczoraj zakupiłem rower Lexus Bike z hamulcami tarczowymi. Nota bene, to moja pierwsza styczność z tego typu hamulcami w rowerach, ale skoro latorośl taki rower sobie wybrała, rodzic nie ma za wiele do powiedzenia :)

Pojawił sie jednak problem, gdyż ani przedni ani tylny hamulec nie możne być tak nazywany :( w zasadzie nie hamują a jedynie spowalniają :(

Hamulec przedstawia się jak na załączonej fotce.

 

Moje pytanko, czy regulację przeprowadzam śrubami ze środkowego rzędu (patrząc pionowo)? Sorry, za laicyzm w tej kwestii, ale czytałem na forum, że jeden klocek jest nieruchomy, a mi wychodzi, że oba mam ruchome... może ktos zna to ustrojstwo i podpowie jak wyregulować?

post-138088-0-32311900-1301898534_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

broń Boże..! ... nic nie trzeba regulować, wystarczy pohamowac troche i bedzie dobrze..klocki muszą się dotrzeć (jednak jezeli one wogole nie hamują to idż do sklepu z ktorego kupowałes, bo nowy rower a juz hamulce nie dzialają

 

mylisz się jeżeli rower jest nowy i nie miał regulowanych hamulców to trzeba to wykonać, dodam jeszcze, że w większości hamulców po wyjęciu koła i ponownym założeniu nie zbędna będzie regulacja

 

a co do hamulca to jeżeli jest to tektro bo na zdjęciu nie widać firmy to obydwa klocki są ruchome, ustawiamy zacisk jak najbliżej klocka tego od strony koła, i po około 40 pełnych zatrzymaniach powinna wzrastać stopniowo siła hamowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...