Skocz do zawartości

[opony] Kenda SBE Small Block Eight czy Maxxis Crossmark


AertE

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od pewnego czasu mam zamiar kupić jakieś zwijane, dość lekkie (jak na swoją cenę) opony. Jeżdżę głównie po asfalcie, ale jak każdemu zdarza mi się wjechać do jakiegoś lasu (około 65 % asfalt, 35 % teren i ubite ścieżki). Po poszukiwaniach mam dylemat pomiędzy modelami Kenda SBE Small Block Eight 2,1 lub Maxxis Crossmark 2,1 . Ogólnie z tego co widziałem Kenda zbiera dobre opinie, lecz martwi mnie jej odporność na ścieranie (widziałem gdzieś na forum fotki po 2 k km i środkowy bieżnik był dość mocno wytarty, choć mogę przesadzać ;P), o Maxxisach słyszałem mniej, ale generalnie również są chwalone i mam problem z wyborem :) (dodam,że w aspekcie wizualnym wygrywa Kenda :P) Proszę pomóżcie w wyborze pomiędzy tymi oponami, chyba że jest jeszcze jakiś model spełniający moje oczekiwania godny polecenia do około 70 PLN

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym polecił crossmarki, trochę szybsze oponki. Moj kolega posiada takowe i przejechał już na nich 1500 km(posiada od września 2008). Po bieżniku widać ze nie próchniały w domu:) Dodam, że jeździ dużo po szosie to moze dlatego:) W terenie tez dobrze dziobią no i snejków żadnego jak na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie Crossmarki! Nie znam żadnej innej opony, która tak dobrze sprawuje się na asfalcie i jednocześnie daje radę w terenie. Po napompowaniu 3-4 Bar zachowuje się jak Slick, ponieważ z podłożem styka się jedynie wąskim środkowym paseczkiem. Rower idzie jak burza, mimo, że jestem słabiutki, więc coś jest w tych maxxisach :D

 

Obecnie posiadam CM na tyle (zwijana, 70A). Dzisiaj zamówiłem na przód nieco lżejszego CM z serii eXCeption - waga mniejsza o kilkadziesiąt g i nieco miększa mieszanka - 60A.

 

Tylna opona po przejechanych 500km nie wykazuje żadnych oznak zużycia, jedynie jej powierzchnia trochę "schropowaciała".

Oczywiście nigdy nie blokuję koła na asfalcie. Właściwie blokowanie tylnego koła przychodzi z trudem, bo opona bardzo mocno trzyma się twardych nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że trochę się pospieszyłem, bo nie widząc odpowiedzi na temat zamówiłem już Kendy, na razie jeszcze ich nie ochrzciłem więc się nie wypowiem, ale i tak dzięki za odpowiedzi :) mam nadzieję że nie będę na nie narzekał, może następne oponki to będą właśnie Crossmarki

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta trasa to masakra jest.... jak poleje to prawdziwy hardcore, wiec tam trzeba lepiej agresywne opony.... To nie jest ta sama trasa co rok temu, duzo cieższa jest. Wiec proponuje zastanowić sie nad innym rozwiazaniem. Sam zastanawiam sie nad Continentalami Explorer, Maxxisem Ignitor, IRC Mythos czy Kendami Karmami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
  • 4 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...