AertE Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 Witam! Od pewnego czasu mam zamiar kupić jakieś zwijane, dość lekkie (jak na swoją cenę) opony. Jeżdżę głównie po asfalcie, ale jak każdemu zdarza mi się wjechać do jakiegoś lasu (około 65 % asfalt, 35 % teren i ubite ścieżki). Po poszukiwaniach mam dylemat pomiędzy modelami Kenda SBE Small Block Eight 2,1 lub Maxxis Crossmark 2,1 . Ogólnie z tego co widziałem Kenda zbiera dobre opinie, lecz martwi mnie jej odporność na ścieranie (widziałem gdzieś na forum fotki po 2 k km i środkowy bieżnik był dość mocno wytarty, choć mogę przesadzać ;P), o Maxxisach słyszałem mniej, ale generalnie również są chwalone i mam problem z wyborem (dodam,że w aspekcie wizualnym wygrywa Kenda ) Proszę pomóżcie w wyborze pomiędzy tymi oponami, chyba że jest jeszcze jakiś model spełniający moje oczekiwania godny polecenia do około 70 PLN pozdrawiam
Marlonik Napisano 20 Kwietnia 2009 Napisano 20 Kwietnia 2009 Ja bym polecił crossmarki, trochę szybsze oponki. Moj kolega posiada takowe i przejechał już na nich 1500 km(posiada od września 2008). Po bieżniku widać ze nie próchniały w domu:) Dodam, że jeździ dużo po szosie to moze dlatego:) W terenie tez dobrze dziobią no i snejków żadnego jak na razie.
premier2 Napisano 20 Kwietnia 2009 Napisano 20 Kwietnia 2009 Ja właśnie dzisiaj zamówiłem komplet crossmarków. Jak pojeżdże to dam znać jakie wrażenia
Andrew Napisano 20 Kwietnia 2009 Napisano 20 Kwietnia 2009 Zdecydowanie Crossmarki! Nie znam żadnej innej opony, która tak dobrze sprawuje się na asfalcie i jednocześnie daje radę w terenie. Po napompowaniu 3-4 Bar zachowuje się jak Slick, ponieważ z podłożem styka się jedynie wąskim środkowym paseczkiem. Rower idzie jak burza, mimo, że jestem słabiutki, więc coś jest w tych maxxisach Obecnie posiadam CM na tyle (zwijana, 70A). Dzisiaj zamówiłem na przód nieco lżejszego CM z serii eXCeption - waga mniejsza o kilkadziesiąt g i nieco miększa mieszanka - 60A. Tylna opona po przejechanych 500km nie wykazuje żadnych oznak zużycia, jedynie jej powierzchnia trochę "schropowaciała". Oczywiście nigdy nie blokuję koła na asfalcie. Właściwie blokowanie tylnego koła przychodzi z trudem, bo opona bardzo mocno trzyma się twardych nawierzchni.
WaGiant Napisano 20 Kwietnia 2009 Napisano 20 Kwietnia 2009 To prawda SBE ściera się dość szybko . Po ok 2 kkm ( 50/50 teren asfalt ) zamieniłem tył z przodem . Myślę że pociągną jeszcze 2 kkm w tych samych warunkach .
creative1989 Napisano 20 Kwietnia 2009 Napisano 20 Kwietnia 2009 To prawda SBE ściera się dość szybko . Po ok 2 kkm ( 50/50 teren asfalt ) zamieniłem tył z przodem . Myślę że pociągną jeszcze 2 kkm w tych samych warunkach . Podobno lepiej nie zmieniać tak opon, lepiej mieć lepszy bieżnik z przodu!
WaGiant Napisano 20 Kwietnia 2009 Napisano 20 Kwietnia 2009 Zgadzam się . Lepiej mieć z przodu dobry . Ale mój nie jest całkiem zjechany . Ekonomia . W SBE ścierają się środkowe klocki , boczne są OK .
creative1989 Napisano 20 Kwietnia 2009 Napisano 20 Kwietnia 2009 To ok Wracając do tematu: jak wypadają IRC Mythos XC w porównaniu do Crossmark-ów? Przyczepność pewnie mniejsza(czy może wręcz na odwrót?), ale za to podobno mają wysoką trwałość, tzn. podobno da się na nich przejechać 10k km
AertE Napisano 20 Kwietnia 2009 Autor Napisano 20 Kwietnia 2009 Widzę, że trochę się pospieszyłem, bo nie widząc odpowiedzi na temat zamówiłem już Kendy, na razie jeszcze ich nie ochrzciłem więc się nie wypowiem, ale i tak dzięki za odpowiedzi mam nadzieję że nie będę na nie narzekał, może następne oponki to będą właśnie Crossmarki pozdrawiam
janosik121 Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 Cześć podepnę się pod temat. Czy to będzie dobry wybór crossmarka na przód a na tył ignitor ?? przeznaczenie 80% las, błotko itd. a 20% asfalt na dojazd. Potrzebuje coś na maratonki http://www.cyklokarpaty.pl/krosno.php . Z góry dziękuje za opdpowiedź.
premier2 Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 Ja bym wziął komplet. Można zrobić przekładkę, kiedy tylna się troche zużyje.
KaJeTaN Napisano 22 Kwietnia 2009 Napisano 22 Kwietnia 2009 Ta trasa to masakra jest.... jak poleje to prawdziwy hardcore, wiec tam trzeba lepiej agresywne opony.... To nie jest ta sama trasa co rok temu, duzo cieższa jest. Wiec proponuje zastanowić sie nad innym rozwiazaniem. Sam zastanawiam sie nad Continentalami Explorer, Maxxisem Ignitor, IRC Mythos czy Kendami Karmami.
creative1989 Napisano 25 Kwietnia 2009 Napisano 25 Kwietnia 2009 Co myślicie o takim połączeniu: Crossmark 2.1 na przód, a Larsen TT 1.9 na tył?
dejf86 Napisano 14 Czerwca 2009 Napisano 14 Czerwca 2009 Wie ktoś może, czy w jakiś rowerach domyślnie producent wrzuca opony Crossmark 26x2.1? Chodzi o to, żeby zobaczyć te opony na żywo. Mógłby ktoś wrzucić fotki swojego roweru z Crossmarkami najlepiej zwijanymi 26x2.1?
premier2 Napisano 14 Czerwca 2009 Napisano 14 Czerwca 2009 Trochę ubrudzone, ale co tam. Są wyraźnie szersze od opon Continentala 2,1. http://www.picoodle.com/view.php?img=/2/6/...g&srv=img31
dejf86 Napisano 14 Czerwca 2009 Napisano 14 Czerwca 2009 Premier2, dzięki za fotkę . Polecasz SBE czy te Crossmarki? Mógłbyś zrobić fotkę roweru, jak patrzy się na niego z boku? . Z góry dzięki .
netta1987 Napisano 2 Października 2010 Napisano 2 Października 2010 pozwolę se odkopać temat gdyż stoję przed wyborem sbe czy CM ma maraton po szutrach z niewielką ilością błotka i pisku no powiedzmy 5%
Schwefel Napisano 2 Października 2010 Napisano 2 Października 2010 Jak tylko do tego co piszesz to Cross Marki będą lepsze, jak jeszcze wchodzi w to asfalt to SBE.
Grand231 Napisano 4 Lutego 2011 Napisano 4 Lutego 2011 A jeżeli chodzi i opory toczenia na asfalcie i odporność na przebicia, która opona będzie lepsza Crossmark czy SBE 1.95 kevelar?.
Schwefel Napisano 4 Lutego 2011 Napisano 4 Lutego 2011 Mniejsze opory SBE, większa wytrzymałość Crossmark.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.