adammat Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 Witam! Jestem właścicielem roweru marki Trek model tr3700. Mam w nim amortyzator suntour m2025. 4 razy zsunęła mi się w nim guma uszczelniająca. Dwa razy naprawiono mi sprzęt w serwisie sklepu rowerowego, w którym kupiłem rower, gdy te naprawy nie przyniosły oczekiwanego rezultatu odesłano amortyzator do producenta. Przy 4-tej reklamacji zażądałem wymiany amorka na nowy. Moja prośba nie została pozytywnie rozpatrzona, a jako uzasadnienie podano fakt, iż według producenta nie jest to wada wyżej wymienionego podzespołu. Osobiście nie zgadzam się z tą opinią i twierdzę, że jest to poważna wada, gdyż guma ma chronić przed dostawaniem się piachu, kamyków itp. do wnętrza amortyzatora. Jednakże chciałbym też zapoznać się z Waszymi opiniami. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź. Pozdrawiam adammat
tobo Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 zanim zaczniesz gnębić sprzedawcę twojego roweru to rzuć okiem na amortyzatory które obecnie są sprzedawane. praktycznie ŻADEN nie posiada dziś tego bajeru (nie wnikam w kwestie walorów tego rozwiązania) - bez względu na to czy kosztuje 100 czy 5000 zł. 1. najważniejszą funkcję zabezpieczającą przed brudzeniem goleni oraz wnętrza widelca spełnają dziś uszczelki. 2. jeśli są dobrej klasy to bez osłon gumowych łatwiej jest utrzymać golenie w czystości. 3. dolne golenie praktycznie wszystkich widelców są dziś skonstruowane tak, że uniemożliwiają zamontowanie takich osłon, gdyż nie mają one czego się trzymać 4. w niskich modelach suntoura czy rst uszczelki są kiepskiej jakości i smar ze środka wydostaje się na zewnatrz a brud do wewnatrz - i osłony nic tu nie pomogą a wręcz utrudnią walke z brudem, bo nie masz możliwości usunięcia całości zanieczyszczen z goleni - przesuniesz je w dół to popchniesz syf ku uszczelkom, podsuniesz w góre to nie usuniesz brudu z wnętrza - i tak i tak źle. 5. nawet jeśli osłony są szczelne a uszczelki nie to na goleniach pod gumami masz mieszanine smaru i kurzu, bo on i tak przenika pod osłony miesza sie ze smarem i robi ci pastę ścierna. dorzuce do tego taką uwagę: przy tej klasie sprzętu nawet super dbałość o jego sprawne działanie nie przyniesie rezultatów które mogłyby cię satysfakcjonować.
Schwefel Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 Te gumy nic nie dają. Kumpel miał podobne w RST Capa i tak samo zostawały u góry goleni. Poradziłem mu żeby okleił je dookoła taśmą izolacyjną i tobie to samo polecam. Oprócz tego 2 razy w sezonie czyszczenie i smarowanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.