michciu_h Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 Zastanawiam się nad zakupem zacisków Dartmoor Bolt: http://allegro.pl/item608097786_okazja_zac..._niebieski.html. Czy taki sprzęt nada się do użytkowania w XC? Chodzi mi o jakość i wytrzymałość oczywiście, bo zabawa z kluczami imbusowymi na pewno nie jest najprostsza, ale z drugiej strony nie trzeba się szarpać i czasem niszczyć sobie rąk z szybkozamykaczem.
Robert Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 Chodzą pogłoski że pękają i gwint zerwać łatwo. Używam takich, co prawda od niedawna i tylko w jednym rowerze (myślę nad wstawieniem do drugiego, cięższego). Ale problemów nie mam żadnych.
Schwefel Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 Mam takie zaciski już z pół roku i absolutnie nic się nie zrywa ani pęka. Trzymają koło dużo lepiej niż wcześniejsze zaciski (oryginalne od Deore), a przy tym łatwiej i bez wysiłku się dokręca je.
mushishi Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 Mam ten model zacisków od stycznia, spisują się znakomicie, nie ma problemów z zakręceniem czy odkręceniem, koła są pewnie zamocowane.
creative1989 Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 Ja bym się jednak takich zacisków bał, aczkolwiek sam mam takie na oku, bo lekkie i ładne, ale z niską wagą i niska ceną(aluminium) jednak bym się bał jeździć po lesie rowerem
Fifi Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 Wszystko ok, jeżdżę już na nich rok, na razie nic się nie stało, oby tak dalej.
madek Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 Nie ma sie co bac ze w czasie jazdy pękną. Jeszcze nie znam takiego przypadku. Trzeba tylko miec umiar przy dokrecaniu, bo na forum byly juz przypadku ze wlasnie wtedy puscil gwint. Nie trzeba tego robic z maksymalna sila i na "chama", a na pewno z zaciskami nic sie nie stanie.
michciu_h Napisano 14 Kwietnia 2009 Autor Napisano 14 Kwietnia 2009 Tematów o tych zaciskach dotychczas nie było, a widać że dosyć popularne i użytkowane. Z mojego punktu widzenia są naprawdę fajne, bo nie dość, że lekkie, to tanie i można sobie wybrać kolor Ze swojej strony bardzo dziękuję za odpowiedzi - do końca tygodnia kupuję nowe koła i dobieram do nich zaciski Dartmoora
tobo Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 właśnie - zamykanie bolt onów na chama... to tak jakby zacisk dźwigniowy zamykać trzymając nakrętkę kluczem francuskim a na dźwignię założyc przedłużke pół metra żeby sicher trzymało. tylko kto tak robi? na forum dh zone byl podobny temat i stwierdzenia że one pękają. potem dopisek ze w ramach z POZIOMYMI hakami. a przecież takich haków nie mają klasyczne ramy mtb tylko wynalazki do róznych zajobstw rowerowych. nooo jeśłi ktoś zapina koło w poziomych hakach i oczekuje że taki zacisk będzie mu trzymał koło tam gdzie trzeba to chyba jest brzydko mówiąc - idiotą. ja mam bolt ony dokręcam dosyć mocno ale bez przesady i wszystko jest ok. korzystam ze zwykłego krótkiego imbusa z rowerowego niezbędnika - zaciski trzymają świetnie. i sporną kwestią jest czy ich zamknięcie trwa dłużej niz zapięcie klasycznych zacisków.
egpaulus Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 Mam jest ok! Wiadomo że nie można z całej siły dokręcać! Co do minusów jakie powoduje potrzeba posiadania imbusa do ich odkręcenia to po chwili zastanowienia stwierdziłem że przecież i tak zawsze ze soba wożę imbusy "w razie czego" i chyba większość tak robi:D
Wax Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 ja mam bolt ony dokręcam dosyć mocno ale bez przesady i wszystko jest ok. korzystam ze zwykłego krótkiego imbusa z rowerowego niezbędnika - zaciski trzymają świetnie.i sporną kwestią jest czy ich zamknięcie trwa dłużej niz zapięcie klasycznych zacisków. Dokładnie tak samo robię ja, od ponad roku nie mam żadnych, nawet najmniejszych problemów. Nie walczę z nimi przy pomocy imbusa tylko z wyczuciem i powoli ! Jestem z nich w 100% zadowolony.
ulvgar Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 Ale pewnie po zamknięciu i tak trzeba na nowo ustawiać zacisk hamulca tarczowego?
Schwefel Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 A właśnie, że niekoniecznie. Czasami (z 50% wypadków) zdarzy mi się tak zakręcić zacisk, że klocki nie obcierają. Przy zwykłych zaciskach z dźwignią nigdy nie zdarzyło mi się żeby klocki nie obcierały.
ulvgar Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 Ciekawe Chyba przy najbliższej wizycie w sklepie poproszę by wpisali je w zamówienie.
Mod Team bogus Napisano 17 Kwietnia 2009 Mod Team Napisano 17 Kwietnia 2009 Mam od początku sezonu, kilka odkręceń już mają za sobą, szczególnie tył. Jak na razie wszystko ok, jazda w terenie zaliczona, jakoś od razu nabrałem do nich zaufania. Nie wiem co wy macie z tymi hamulcami, że musicie zaciski ustawiać. Ja jakimś sposobem nigdy po wyjęciu koła nie regulowałem hamulca.
marsman Napisano 18 Kwietnia 2009 Napisano 18 Kwietnia 2009 nie dość, że lekkie, to tanie i można sobie wybrać kolor i właśnie dla koloru je wybrałem. tak to jeśli ktoś potrzebuje czarne ( obecnie też chyba biale ) proponuje Boplighta. tańszy i 2 g lżejszy. zacisków używam dość często. znaczy montuje i demontuje. nic złego się z nimi nie dzieje. z przodu mam tarcze i tu czasem trzeba na nowo regulować ale obecnie zjechałem lakier z haków i może to pomoże 26.04 się zobaczy
olek123 Napisano 18 Kwietnia 2009 Napisano 18 Kwietnia 2009 Dzisiaj kupilem te zaciski i zadowolenie nie trwalo zbyt dlugo. Tylna szpilka zacisku jest za krotka i nakretna lapie ja na 2 mm przez co mocniejsze dokrecenie powoduje zerwanie gwintu w nakretce, z przodu nie ma problemu. Moze mi ktos zmierzyc jaka ma dlugosc tylnej szpilki ?
grzegorz1974paszek Napisano 18 Kwietnia 2009 Napisano 18 Kwietnia 2009 Widocznie masz grube haki w ramie. Też mam ten problem - w Simplonie.
Fifi Napisano 18 Kwietnia 2009 Napisano 18 Kwietnia 2009 Teoretycznie powinny pasować do wszystkich rowerów, w moim Krossie A6 pasują i jeszcze zostaje sporo zwojów, w szosie tym bardziej, bo ma mniejszy rozstaw o 5mm.
Kubus18 Napisano 19 Kwietnia 2009 Napisano 19 Kwietnia 2009 Też miałem ten problem. Otóż kupiłem zacisk na przód i tył(oryginalnie zapakowany) i okazało się że ten na tył jest dłuższy od przodu, ale za krótki na tył. Okazało się że był to wadliwy egzemplarz, był jakiś centymetr za krótki, nie było żadnych śladów złamania ani skracania. Wymienili bez problemu.
olek123 Napisano 19 Kwietnia 2009 Napisano 19 Kwietnia 2009 Sprawa sie rozwiazala, zacisk ma 15,8 cm czyli jest o 7mm krotszy niz inne, oby uznali reklamacje.
sebekfireman Napisano 26 Kwietnia 2009 Napisano 26 Kwietnia 2009 Ja do tych zacisków straciłem dzisiaj zaufanie. Założyłem je kilka dni temu, skręciłem mocno... dzisiaj pojechałem nad jezioro i rower leżał na słońcu przez ponad 2 godziny. Wsiadam, ruszam i tylne koło wyskoczyło z haków... dlatego nigdy więcej takich wynalazków, wracam do starych zasisków z ramieniem.
Andrew Napisano 26 Kwietnia 2009 Napisano 26 Kwietnia 2009 te zaciski to wielki sh*t!!! Zamontowałem komplet i wybrałem sie na przejażdżkę. Po pierwszym hamowaniu zauważyłem, że z przodu tarcza mi trze o jeden klocek. Poluzowałem śrubę, koło ustawiło się i zakręciłem maksymalnie mocno- było OK, nie tarło. Znowu hamuję i znowu się przesunęło. Już nie luzowałem koła, tylko ustawiłem zacisk hamulca tak by nie tarło. Znowu hamowanie i znowu koło jest w innej pozycji. Z tyłem jeszcze gorzej - skręcałem w lesie dość ostro, zablokowałem tylne koło i zaczepiłem nim o korzeń - koło wyskoczyło z haków. Zaciski zakręciłem na MAXA, czułem, że jeszcze mm obrotu i pękną. Wróciłem do stardardowych novateców, ale stuningowałem je czerwoną nakrętną od Bolt-onów. Strata pieniędzy i nerwów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.