sowix1 Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 Jaki dobrać amortyzator do 700 zł do ramy accent el norte - 80 mm czy 100mm - Ważę 80 kg, potrzebuje do XC (średnio ciężkiego )? - zastanawiałem się nad: - Tora 302 (ok 650zł) - Epicon RLD (600 zł) - MARZOCCHI MX PRO 2008 (700 zł) - JUDY SL U-TURN (tańszy bo 450 zł)
Patriota Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 80mm lepszy miałem przytej ramie 100mm XCR i to zadużo było.
toms Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 A ja miałem 100 i było bardzo fajnie. Wizualnie również. Teraz mam 85 i jest ciut gorzej wizualnie. W prowadzeniu, aż tak dużej różnicy nie ma. Zależy co kto lubi. Jeśli podoba Ci się wygląd roweru z większym skokiem możesz smiało brać.
sowix1 Napisano 15 Kwietnia 2009 Autor Napisano 15 Kwietnia 2009 A ja miałem 100 i było bardzo fajnie. Wizualnie również. Teraz mam 85 i jest ciut gorzej wizualnie. W prowadzeniu, aż tak dużej różnicy nie ma. Zależy co kto lubi.Jeśli podoba Ci się wygląd roweru z większym skokiem możesz smiało brać. Mam właśne XCR Lo 100mm, ale zamierzam wymienić na jakiś amorek, i zastanawiam się właśnie czy lepiej będzie 100mm czy 80mm. Myślę poważnie nad JUDY SL U-TURN 75-115, ale to w innym temacie prowadzę sprawe
Rulez Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 Rama El Norte zaprojektowana jest pod amortyzator o skoku 80 mm (wymiar F/L na poniższym rysunku): http://www.velo.com.pl/img/display.php?src.../El%20Norte.gif Ale przy wyższym - 100 mm, też da radę.
c1ach Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 Wydaje mi się, że się mylisz. Mam Accenta El nino i według jego geometri odległość F/L wynosi 450 mm, czyli mniej o 5 mm niż w El norte, co za tym idzie w El nino powinien być teoretycznie niższy amorek niż w El norte. Kąty w obydwu ramach takie same. U siebie w El nino mam Marzocchi Mx pro 100 mm i jest naprawdę ok, , kiedyś próbowałem spuszczać powietrze z marcoka tak żeby się obniżył o te 2 cm i porównywać - jakoś specjalnie źle się nie jeździło (nie lepiej niż na 100 mm). Ale kokpit był trochę niżej i to mi nie przypadło do gustu, za to na podjazdach trudniej było poderwać przednie koło, co za tym idzie dało się wyżej podjechać. Najlepszym rozwiązaniem jest zostawić XCR'a i zobaczyć czy będzie dobrze ze 100 mm
Rulez Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 5 mm. kol. drogi, to pryszcz , ale na pewno 455 to jest 80 mm skoku , a przy 100 mm. jest to ok 470 mm. wysokości - i wszystko na temat. I żeby nie pisać durnot o spuszczaniu powietrza , sprawdź sobie np. tu , jaka wysokość przy jakim skoku:
c1ach Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 Tak akurat się składa że to nie są żadne durnoty, tylko moja opinia potwierdzona doświadczeniami z jazdy. Przy niemal tej samej geometrii El norte i El nino stwierdzam, że bardziej pasuje tutaj amortyzator 100 mm. Z grzebania w tabelkach nic nie wynika, trzeba się przejechać i tyle
Rulez Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 Ni, to że po obniżeniu amora poprawia się trakcja na podjazdach to niew są durnoty. Durnoty napisałeś kwestionując to, że podałem iż ta rama jest pod 80 mm skoku, bo właśnie z tabeli bez wątpliwości wynika, że pod tyle jest . A toże spuściłeś powietrze co miało niby udowodnić? że nie jest ? Każda rama roweru jest skonstruowana pod dedykowany skok amortyzatora - i z rysunku technicznego wiemy pod jaki - i nie muszę się przejechać - bo jak wsadzę amor jaki wynika z rysunku - to będzie poprostu optymalnie. A pochylenie to sobie możesz mostkiem i podkładkami regulować , a nie skokiem amora.
sowix1 Napisano 15 Kwietnia 2009 Autor Napisano 15 Kwietnia 2009 No i kurcze opinie są różne - może zrobię tak, że pierwsze pożyczę jakiś amorek o skoku 80 mm i zobaczę czy będzie lepiej niż z moim XCR 100mm. Pytałem o to bo mi osobiście nie przeszkadza tak bardzo ten 100 mm, ale nawet po zdjęciu roweru widać, że chyba powinien być mniejszy, bo delikatnie za bardzo jest uniesiony. Wszakże dzięki za wasze opinie i może ktoś jeszcze coś doda do tematu a ja na pewno napiszę moje wrażenia jak założę 80 mm
Rulez Napisano 15 Kwietnia 2009 Napisano 15 Kwietnia 2009 dodam, że to dobry pomysł - spróbować jazdy na 80 mm.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.