Skocz do zawartości

[tarcze] Żywotność tarcz hamulcowych


gwozdziu325

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Wszystkich Serdecznie

 

kupiłem nowy rower na formula oro k18

nowa tarcza miała grubość 1,85mm na tarczy pisze min th 1,65mm

okładzina klocka 1,95mm

 

po przejechaniu 560km klocki oryginalne się skończyły i grubość tarczy wynosiła 1,62mm i korki mi wybiło !!!!! tarcza do wymiany !?!?!?

 

zakupiłem klocki jakieś organiczne

trochę gorzej hamują, zrobiłem na nich ok500 km i jest ich ponad połowa, grubość tarczy wynosi 1,58mm

 

moje pytanko do kolegów jak to wygląda u was ???

kiedy wymieniacie tarcze hamulcowe ?

czy faktycznie 0,2mm tarczy jest przeznaczone na zużycie i potem wek ?

 

po 600 km mam do wyrzucenia tarcze formuli ???

 

różnica w zużyciu klocków jest znaczna

różnica w zużyciu tarczy przy rożnych klockach również

 

zakupiłem klocki http://www.velo.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=2426 ciekawe jak one będą hamować i jak przy nich będzie się zużywała tarcza

 

jeżdżę po górach w okolicach żywca nie jest to downhil wazę ok 85kg + rower

 

Dziękuje

 

Pozdrawiam

Napisano

Bez przesady, tarcza powinna wytrzymać dużo dłużej. Jeżeli tarcza nie piszczy, dobrze hamuje, jest sztywna nic bym z tym nie robił.

Napisano

Mam formule Oro K18. Tarcza przód 180mm tył 160mm. Moja waga 85kg, jazda często dosyć agresywna. Tarcze mają pare k km i nie widać śladów zużycia. Nie przyszło mi na myśl by mierzyć ich grubość :) Jeden komplet klocków standardowych żywicznych wytrzymały, teraz jeżdżę od ok tyś. km na metalicznych klockach z formuli. Wszystko jest cacy.

 

Co do szybkiego zużywania klocków to widzę tylko jedną możliwość. Podczas mojego jednego wypadu w góry kompletnie zjechałem połowę okładzin w przeciągu paru dni robiąć ok 150km. Stało się tak dlatego, że było bardzo błotniście i sporo takiego błota z piaskiem naleciało na tarcze. Zadziałało jak tarka. A, że trasy było jeszcze sporo i b. dużo zjazdów gdzie non stop na hamplach się jechało to efekt dało się odczuć szybko. Jednak działo się tak tylko przy żywicznych standardowych kolckach. Przy spiekach cały problem zniknął. No i ogólnie mówi się, że spieki szybciej zużywają tarczę, gdyż są metaliczne.

Napisano

Ja mam hayesy HFX 9 XC i zrobione ponad 4tyś km. Klocki wymieniałem już dwa razy, ale zużycia tarczy nie widzę żadnego... Podobnie jak Qba66 byłem na wypadzie w górach w deszczową pogodę, ale u mnie skończyło się tylko na delikatnym przepaleniu tarczy i troszke większym zużyciu klocków niż normalnie. Tarcza wyglądała jak okopcona :D , ale jakiegos dużego zużycia nie zauważyłem, a używam tylko klocków metalicznych.

 

Może trafiła Ci się jakiejś słabej jakości tarcza, czy coś? :)

Napisano

witam

 

no z wyglądu to są ok

 

ale zauważcie nowa tarcza miała 1.85mm a min th pisze 1.65mm czyli to jest 0.2 mm czyli 0.1 mm na stronę czyli wzrokowo trudno stwierdzić ze jest źle

aktualnie mam zużycia 0.3mm na grubości tarczy

mierzyłem to suwmiarką cyfrowa i stad mam tak dokładne wyniki chociaż zwykła jak ktoś umie to tez zmierzy tylko trzeba prostopadle mierzyć do tarczy

czy możecie zmierzyć swoje zużycia ??

pierwsze mierzycie grubość tarczy na ramionach tam klocek nie pracuje i będzie to grubość nowej tarczy przynajmniej u mnie się to zgadza

a potem grubość tam gdzie pracuje klocek najlepiej w trzech czterech miejscach i zobaczymy

tarcze mam formula i z tego co zauważyłem to tylko na nich pisze min grubość na innych nie ma podanych

 

z drugiej strony te 0.2 mm to 11% grubości tarczy

i

w samochodach jest dokładnie tak samo ! jeśli wezmę grubość nowej tarczy i jej min grubość podana przez producenta to po przeliczeniu tarcza samochodowa po zużyciu 10 - 14 % w zależności od marki jest do wymiany

 

tylko ze nie po 600km !!

 

sprawdźcie i podajcie swoje grubości nominalne i po przejechaniu waszych km jaka jest grubość

 

pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Z tego co mozna wywnioskować ... chyba trafileś na marną tarcze :) skoro tak szybko a nawet chudnie w oczach wymień sobie na inną i po zawodach.

Napisano
witam

 

no z wyglądu to są ok

 

ale zauważcie nowa tarcza miała 1.85mm a min th pisze 1.65mm czyli to jest 0.2 mm czyli 0.1 mm na stronę czyli wzrokowo trudno stwierdzić ze jest źle

aktualnie mam zużycia 0.3mm na grubości tarczy

mierzyłem to suwmiarką cyfrowa i stad mam tak dokładne wyniki chociaż zwykła jak ktoś umie to tez zmierzy tylko trzeba prostopadle mierzyć do tarczy

czy możecie zmierzyć swoje zużycia ??

pierwsze mierzycie grubość tarczy na ramionach tam klocek nie pracuje i będzie to grubość nowej tarczy przynajmniej u mnie się to zgadza

 

suwmiarka? tarcze sie mierzy mikrometrem (takie cosik ze sprzęgiełkiem)

http://allegro.pl/item612398870_mikrometr_...wy_polecam.html

  • Mod Team
Napisano
ale przód i tył się podobnie zużywa

 

Wlasnie ze nie po przednia tarcza bierze 80-90% całej energi hamowanej a reszte tył ... pod warunkiem ze tylnego koła nie podniesie. Jak podniesie to to ok 97-99% w zalezności jak szybko sie koło podniesie.

 

Chyba ze o czymś nie wiem to mnie poprawcie :)

 

Co prawda moga sie zuzywac rowno kiedy sie przewaznie uzywa tylego hamula tylko pytanie poco skoro to niezbyt skuteczna metoda hamowania podczas jazdy do przodu.

Napisano

To chyba zależy od stylu jazdy i przyzwyczajenia. Ja na co dzień zwalniam tylnym, hamuję dwoma. Jak muszę szybko zwolnić to też cisnę oba, jednak zużywam generalnie szybciej tylne klocki, bo przy jeździe miejskiej najczęściej po prostu zwalniam i używam wtedy tylko tyłu.

Napisano

jeżdżę raczej do przodu

 

hamuje zawsze dwoma

 

faktycznie mikrometrem ale go nie mam a suwmiarkę mam cyfrowa wiec jest tez w miarę dokładna +/- 0,02mm raczej różnicy nie robi

 

myślałem ze założyłem dość interesujący temat dla wszystkich dotyczący bezpieczeństwa i ze razem dojdziemy do czegoś mądrego

widzę ze nie

 

pozdrawiam

Napisano

Moim zdaniem nie ma do czego dochodzić. Producent określił wymiar minimalny tarczy i jeżeli ten wymiar został przekroczony to tarcza do wymiany. Jeżeli ktoś chce może taką tarczę nadal eksploatować, lecz robi to tylko na własne ryzyko.

Pozdrawiam

Napisano
Witam Wszystkich Serdecznie

 

kupiłem nowy rower na formula oro k18

nowa tarcza miała grubość 1,85mm na tarczy pisze min th 1,65mm

okładzina klocka 1,95mm

 

po przejechaniu 560km klocki oryginalne się skończyły i grubość tarczy wynosiła 1,62mm i korki mi wybiło !!!!! tarcza do wymiany !?!?!?

 

zakupiłem klocki jakieś organiczne

trochę gorzej hamują, zrobiłem na nich ok500 km i jest ich ponad połowa, grubość tarczy wynosi 1,58mm

 

moje pytanko do kolegów jak to wygląda u was ???

kiedy wymieniacie tarcze hamulcowe ?

czy faktycznie 0,2mm tarczy jest przeznaczone na zużycie i potem wek ?

 

po 600 km mam do wyrzucenia tarcze formuli ???

 

różnica w zużyciu klocków jest znaczna

różnica w zużyciu tarczy przy rożnych klockach również

 

zakupiłem klocki http://www.velo.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=2426 ciekawe jak one będą hamować i jak przy nich będzie się zużywała tarcza

 

jeżdżę po górach w okolicach żywca nie jest to downhil wazę ok 85kg + rower

 

Dziękuje

 

Pozdrawiam

Witaj

Nie mam doswiadczeń osobistych z tarczami, ale wiem, że były wadliwe partie tych hamulców - m.un. znalazłem cos takiego:

Hamulce FORMULA ORO maja fabryczna wade i moga przestac dzialac, firma reperuje za freeko calosc! Jak ktos ma te hamulce i byly one kupione od maja 2005 do lipca 2007 to niech skontaktuje sie z dystybutorem lub prosto z firma i zostana one zreperowane za darmo, firma jest z USA ale hamulce byly wykonane w Itali .. a tu jest link po angielsku niestety http://www.cpsc.gov/cpscpub/prerel/prhtml08/08027.html

 

modele : Oro K18, Oro K24, Oro Puro i Oro Bianco z numerem seryjnym przed 295237

sprawdx numer seryjny , bo może masz ze starszej partii

pzdr

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...