Skocz do zawartości

[Koło, Opona, Dętka] Probelm z schodzącym powietrzem


warszawa24

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mój temat został usunięty, ponieważ źle zatytuowałem temat, mam nadzieje, że teraz jest OK, prawdę mówiąc niewiedziałem co napiasć, bo się na tym nieznam za bardzo i liczę na waszą pomoc.

 

Witam, moja maszyna to Kross Hexagon V4.

 

Zimą zaczął się mój problem z tylnią oponą.

Co dzień dopompywanie, łatanie. Kilka razy w miesiącu wymiana dętki bo stara dosłownie załatana w 100%.

 

W końcu postanowiłem wymienić poczciwą Rubenę V45 Winner 26x1.9 na jakąś nową, niestety inny model.

Problem tymczasowo zażegnany. Jednak po tygodniu znów ubywa powietrze, wymiana dętki, przegląd koła i montaż podwójnego nowego fartucha.

Znów tylko na kilka dni. Powstają dosłownie minidziurki. W serwisie nie wiedzą co to, a w warsztacie samochodowym mojego ojca uważają, że to szyprycha przebija dętke, mi jakoś to się nie widzi.

 

Dziwne jest to, że jak napompuję ma maxa, tak że aż ciężko jechać to mogę kilka dni spokojnie jeździć, później dopiero schodzi a jak mniej napompuję to 2dni to max.

 

Tu jest fotka jednej z dziur, powietrze przechodzi przez oponę.

Myślałem, że to ktoś mi przebija więc wymieniłem dętke i wstawiłem do gospodarczego i wyjechałem z rodziną na tydzień w góry, po powrocie flak.

 

http://img26.imageshack.us/img26/8256/dsc01152s.jpg

 

 

 

Blagam o pomoc.

 

Okazało się, że nowa opona ma wymiary 26/1,95 a była 26/1,90 czy to może mieć jakiś związek z tymi dziurami?

Może jakiś drobny piasek wchodzi przez szczelinę pomiędzy oponą na kołem?

 

Może ktoś pomoże?

Napisano

Wygląda jakby się tam wbiło szkło, może być nawet miniaturowy odłamek. Zdejmij oponę, wyjmij dętkę, zdejmij opaskę z obręczy. Skontroluj czy którakolwiek ze szprych nie jest zbyt długo i nie wystaje za wysoko z nypla, w razie potrzeby piłuj, chociaż to pewnie nie to bo szprycha nie przebije opony od środka. Napompuj dętkę na maxa i wrzuć ją do miski/wanny z wodą, ściskaj dętkę i wypatruj uchodzącego powietrza, możliwe, że to zawór jest niesprawny, w takim wypadku kup dętkę z zaworem presta, ale skoro twierdzisz, że powietrze uchodzi pomimo wymiany dętek to w takim razie wina jakiegoś brudu który je uszkadza. Zabierz się za skontrolowanie:

1. obręczy (może jest wadliwa i od środka znajdziesz jakąś ostrą krawędź którą trzeba zeszlifować)

2. opony, ale tym razem poświeć na to jakieś popołudnie, wypatruj dokładnie, sprawdzaj palcem każdy cal w poszukiwaniu przecięć, kamyków i szkła, czegokolwiek szorstkiego. Sprawdź zewnętrzną oraz wewnętrzną stronę opony. Aby usunąć ten cały piach z bieżnika użyj wody, możesz np. użyć słuchawki prysznicowej, pamiętaj jednak wysuszyć później oponę.

Zanim zaczniesz składać koło zostaw dętkę napompowaną na noc, rano sprawdź czy uszło z niej powietrze, natomiast jak już będziesz składał koło to wewnętrzną stronę opony posyp talkiem (takim jak dla dzieci) i dopiero wtedy wsuń dętkę.

 

Zdaj relację.

  • Mod Team
Napisano

Sprawdź też opaskę na obręczy. Bywa ze plastikowe opaski mają gdzieś ostry rant (szczególnie przy otworze na wentyl) albo podwiną się gdzieś lub przerwą. Może po również powodować przebicia.

Sprawdź oponę pod kontem czy nie masz wbitego w oponę kolca lub cienkiego drucika.

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

Na przyszłośc dodam ze czasami jak sie kupi nie taką (rozmiarowo) detke albo jakąś kongo-bongo to powitrze bedzie schodzić mimo ze detka bedzie szczelna. Dzieje sie tak dlatego ze jak mamy za małą dętke to nadmierne pompowanie ja natto rozciaga i powietrze ucieka wtedy przez mozna by rzec pory w gumie. To samo sie dzieje w przypadku tanich badziwnych "rzadkich" detek. miałęm takie przypadki i tez nie wiedziałem o co kaman ... Wreszcioe jak sie wkur*&$^$ strasznie to kupiłem detki continental i jak ręką odją.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...