Skocz do zawartości

[stery] Problem z ułożeniem części


Boss

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Stałem się nieszczęśliwym posiadaczem sterów Neco, prawdopodobnie taki model (wyglądają identycznie):

 

H866NW

 

Nie wiem jak należy je poskładać. To co sam obmyśliłem nie do końca się sprawdza, ale inne ułożenia sprawują się jeszcze gorzej. Inna możliwośc jest taka, że te stery należy wyrzucić po zakupie do śmietnika... Poniżej elementy układanki.

 

Część górna nabita na rurę sterową:

bc31d3d44256fab7.jpg

 

Część dolna nabita na rurę sterową:

85b3ec690d32c743.jpg

 

Inne części (numeracja przypadkowa):

4c7e51cb457f9ea6.jpg

 

Na zdjęciach nie ma miski nabitej na rurę sterowa widelca.

 

Pytanie - jak to ułożyć? Być może układam prawidłowo, w każdym razie nie będę niczego sugerował. Z góry dziękuję za pomoc.

Napisano

Sam sobie odpowiem, bo mniej więcej się upewniłem co i jak :) Ma być tak:

 

Na miskę na rurze sterowej widelca nałożyć kolejno 6 (gumka), 5 oraz 2 i włożyć do osłony nabitej na dolną część główki ramy. Na górną miskę w głowce ramy nałożyć 4 (w poz. odwrotnej niż na zdjęciu), potem 3, a na końcu 1 (też w poz. odwrotnej).

 

Tak właśnie składałem i wszystko wskazuje na to, że prawidłowo. Z rzeczy najśmieśniejszych - miska nabijana na rurę widelca jest lakierowana, a lakier złazi bardzo łatwo. Jesli się go nie usunie, to łożysko 5 zedrze go i tak do gołej blachy, z wiadomymi konsekwencjami. Na szczęście to przewidziałem i zdrapałem ten lakier przed montażem.

 

Bieżna 2 też jest lakierowana, z tym że bardzo trudno ten lakier usunąć. Tutaj trzeba się zdać na czas, czyli niech wałeczki lożyska same go zedrą, albo potraktować jakimś mocnym rozpuszczalnikiem.

 

Ogólnie rzecz ujmując - te stery są obecnie nie do wyregulowania. Jeśli wszystkie egzemplarze tak mają, to jest to badziew nieprzeciętny, nawet pomijając lakier na bieżniach.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

No to teraz podobne pytanie... kupilem uzywana rame - bylem pewien, ze bedzie calowa, a tu przyjechal ahead, wiec musialem zakupic nowego amorka itd - no i na stery i serwis juz ciezko z kasa, wiec kupilem najtansze stery i musze je zlozyc samemu...

 

Problem jest taki, ze nijak nie moge ich poukladac - a jak sie juz wydaje, ze sa ulozone, to za chiny nie moge tego calego badziestwa zbic tak, zeby mi kierownica nie latala luzno.

 

Ponizej kilka zdjec pogladowych:

 

dsc5839.th.jpgdsc5840.th.jpgdsc5841b.th.jpg

 

 

No i moj opis tego co na zdjeciach:

 

A: podkladka (dystans) pod wspornik kierownicy

 

B: To jest plastikowy patent, ktory jest rozciety, tak, ze okrag jest otworzony:

 

dsc5842.th.jpg

 

 

C: Bieżnia - mam 2 takie same - jedną nabiłem na rurę sterową a druga na razie luzem:

 

dsc5843.th.jpgdsc5837.th.jpg

 

 

D: Uszczelka - mam 2 takie same - czyli wygląda tak samo jak element F:

 

dsc5844.th.jpg

 

 

E: Wianuszek z kulkami łożyskowymi - mam 2 takie same - czyli wygląda tak samo jak element G

 

 

 

 

No i teraz zaczynamy składanie. Na nabitą bieżnię na rurę sterową C nakładam najpierw uszczelkę D, a potem wianuszek E skierowany kulkami w dół:

 

dsc5836s.th.jpgdsc5835.th.jpgdsc5845i.th.jpgdsc5846.th.jpg

 

 

I tutaj wszystko wygląda w porządku.. żadnych trzasków czy blokowania przy kręceniu kierownicą.

 

Teraz góra. Najpierw nakładam wianuszek G kulkami skierowanymi do góry, potem uszczelkę F, potem bieżnię C i na koniec plastikowy patent B:

 

dsc5838.th.jpgdsc5847.th.jpgdsc5848z.th.jpg

 

 

 

Teraz... komponent A, który ja okrzyknąłem dystansem (podkładką) nakładam na samą górę w sposób jak poniżej:

 

dsc5849.th.jpg

 

dsc5850.th.jpg

 

 

 

Teraz nakładam wspornik kierownicy, zapieram się na nim, ściskam to wszystko i go dokręcam - wychodzi coś takiego jak poniżej - za chiny nie chce wyjść symetrycznie:

 

dsc5851.th.jpgdsc5852h.th.jpg

 

 

 

 

 

No i teraz pojawiają się pytania:

 

1. Czy komponent A faktycznie jest podkładką / dystansem?

2. Jak widać - olałem tutaj w ogóle znaczenie gwiazdki - jeszcze jej nie nabiłem. Nie do końca rozumiem jej znaczenie w usuwaniu luzów, ale tak czy inaczej chyba nie ma ona tak wielkiego znaczenia aby powstawał taki problem jaki ja mam - tzn mega luz i poruszanie się rury sterowej w środku ramy?

3. Mam nadzieję, że bieżnia na rurze sterowej jest nabita dobrze...

 

 

Tak jak pisałem powyżej - wolałbym uniknąć serwisu, więc robię co mogę aby to uruchomić. Z góry dzięki za każdą pomoc ;)

Napisano

Mam wrażenie, że wianek na górze powinien być kulkami do dołu - przecież kulki muszą dotykać bieżni (która powinna być wbita w ramę). Tak jak teraz zrobiłeś to wianek trze obudową o dolną bieżnię. Górna też się nie wpasowuje.

A jedną górną bieżnię to w ogóle wbiłeś w ramę czy luzem kładziesz ? ;)

Plastikowy element z rozcięciem blokuje rurę sterową tak, aby nie miała zbędnego luzu i dociskała do łożysk tak samo w każdym położeniu. Po prostu nasuwasz go na rurę i umieszczasz w przestrzeni pomiędzy rurą a górną bieżnią.

Gwiazdka jest niezbędna - nie wyregulujesz dokładnie luzu bez jej pomocy, naciskając na mostek nie zrobisz tego precyzyjnie.

Wbij gwiazdkę i wkręć top capa (ta część na samej górze zakrywająca dziurę w mostku) to sam zobaczysz, nie ma tej części na zdjęciach.

Część A faktycznie wygląda na pierścień dystansowy.

Napisano

W rame wbilem z obydwu stron te czarne miski,ktore widac na zdjeciach - mialy one takie same rozmiary zewnetrzne - wewnatrz nie sprawdzilem..

 

Hmm moze faktycznie bieznie na gorze trzeba wbic w ta czarna miske i przykryc wianuszkiem i dopiero na to uszczelka + ten dociskacz...

 

Zdjec gwiazdki nie robilem. Pytanie tutaj - jak ja wbije raz to pozniej juz nie ma szans na wyciagniecie?

 

Wbijac ja z gwiadka na koncu sruby czy na poczatku - czyli ma byc zblizona max do capa czy od niego oddalona?

Napisano
Wbijac ja z gwiadka na koncu sruby czy na poczatku - czyli ma byc zblizona max do capa czy od niego oddalona?

 

 

 

No to pytanie nie umiem odpowiedzieć bo nie rozumiem o co chodzi ? Jeśli chodzi o to jak głęboko ma być osadzona gwiazda to od 5 do 10 mm od brzegu rury

 

Po wbiciu nie da jej się wyciągnąć chyba ,że przepchasz ją przez całą rurę sterową i wyciągniesz dołem

Napisano
Hmm moze faktycznie bieznie na gorze trzeba wbic w ta czarna miske i przykryc wianuszkiem i dopiero na to uszczelka + ten dociskacz...

 

Trochę źle napisałem, z tego co piszesz masz wszystko dobrze (oprócz ustawienia wianka, ale o tym już pisałem). Tą górną mniejszą bieżnię kładziesz na łożysko bez wbijania (oczywiście na dole przy amorze trzeba wbić na rurę sterową, ale to już masz za sobą :icon_mrgreen: ).

Co do gwiazdki - obecnie nic Ci ona nie da, bo masz za długą rurę sterową.

Kup sobie tyle podkładek dystansowych, żeby po ich nałożeniu na rurę kierownica była na dobrej wysokości, potem na to mostek i zaznacz na rurze, gdzie uciąć. Następnie odmierzasz z tego jeszcze jakieś 5 mm mniej i wtedy tniesz. Z przyciętą rurą składasz to wszystko do kupy z tamtymi nowymi podkładkami i dopiero wtedy możesz regulować stery za pomocą gwiazdki i top capa.

 

Jak będziesz przycinał rurę to od razu wbij sobie gwiazdkę, ja zawsze wbijam tak, że wkręcam śrubę w gwint gwiazdki i uderzam młotkiem w śrubę sprawdzając czy wchodzi równo i ewentualnie koryguję ustawienie.

Jak wejdzie krzywo i nie będzie się dało wkręcić śruby top capa, to wbijesz najwyżej gdzieś głębiej żeby nie przeszkadzała i będzie można wbić nową.

Aha - przy wkręcaniu top capa nie zapomnij odkręcić śrub na mostku.

Napisano

Dzieki za pomoc :icon_mrgreen: Wczoraj w koncu mi sie udalo zlozyc to tak, zeby calosc miala rece i nogi :) Poki co bez gwiazdki jeszcze - na razie zrobilem kilka jazd probnych probujac ustalic wysokosc kierownicy.

 

Ilosc podkladek nie ma znaczenia na nic?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...