Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Epicon vs. Raidon vs. Tora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam do wydania maksymalnie 750 zł na amortyzator - ma on służyć do codziennej jazdy po mieście i weekendowych wypadów w teren (polne rogi, las, niskie górki). Poczytałem, porównałem i na placu boju pozostały te 3 modele: Epicon (w wersji 2009, jeśli jest tego warta, lub 2008), Raidon (w dowolnej opcji - nie wiem, która najlepsza) i Tora 318. Który amortyzator z tej trójki będzie najlepszy pod względem kultury pracy (raczej miękki niż twardy, żeby zbierał także te mniejsze nierówności w rodzaju kocich łbów czy krawężników) oraz możliwości dopasowania do mojej wagi (68 kg) i preferencji. Amortyzator musi być nowy i powinien mieć blokadę (najlepiej w manetce). Dobrze, gdyby był też dostępny w wersji z białym malowaniem (musi pasować kolorystycznie do ramy Cube LTD Pro lub Accent El Norte).

 

Bardzo proszę o pomoc i wskazówki - tylko bez takich w rodzaju "dołóż i kup R7 albo Rebę", bo budżet - w przeciwienieństwie do widelca - jest sztywny :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdanie Tora bez dwóch zdań. Przy twojej wadze Tora 318 SoloAir - dostosujesz sobie ciśnienie takie jakie będziesz chciał a i tłumienie Motion Control jest całkiem niezłe.

 

Teoretycznie Epicon jest katalogowo znacznie lżejszy ale z doświadczenia wiem, że jakość pracy Suntoura znacznie odbiega od tego co reprezentuje sobą Tora. Wszakże tu masz białą wersję: http://www.allegro.pl/item601584565_suntou...netka_2009.html

 

Raidon to już kompletnie inna bajka - zapomnij o nim. Kumpel i chodzi toto jak drewno.

 

Za 750 Tora: http://www.allegro.pl/item604556932_rock_s...bikestacja.html

http://www.allegro.pl/item607721553_rock_s..._lock_nowa.html

http://www.allegro.pl/item606798474_amorty...ir_poplock.html

 

W tej cenie nie dostaniesz nic lepszego nowego z gwarancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie właśnie, bardzo ważna sprawa, Tora AD2009 posiada tłumienie Motion Control jedynie w modelu Race.

 

Niektórzy sprzedawcy (specjalnie?/nieświadomie?) o tym zapominają i do tegorocznego modelu doklejają nieprawdziwe opisy; tak jak np tutaj: http://allegro.pl/item600562216_rock_shox_...licki_bike.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co właściwie daje Motion Control i czy jest to niezbędne, jeśli na rowerze jeździ się raczej rekreacyjnie niż wyczynowo? Tę nową Torę (bez MC, za to z przeprojektowaną koroną górną na kształt Recona SL) mogę mieć za równe 700 zł, zeszłoroczną (z MC) też za 700 zł. Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie odczuwam różnicy w tłumieniu MC a HC2

 

tutaj niestety nie mogę się z Tobą zgodzić. Ja czuje ogromną różnicę między tymi dwoma systemami. MC jest systemem znacznie sprawniejszym dużo bardziej skomplikowanym. Miałem okazję próbować jazdy z amorami wyposażonymi w HC2 i jak dla to jest padaczka. Już naprawdę wolałbym kupić Suntoura niż Darta (to akurat moje zdanie). Co do MC vs HC2 to różnica między tymi dwoma systemami pogłębia się wraz ze spadkiem wagi użytkownika. HC2 ma znacznie mniejszy zakres regulacji. Z tego co kopjarzę to jakieś 4 obroty pokrętłem a MC ma ich około 10.

Generalnie dwukrotna różnica w cenie (katalogowa) między Torą z Dartem z czegoś się bierze ;)

 

Co do Tory 2009 to przyznam się, że nie śledziłem jakie ma bebechy w tym roku. Ale jeśli to prawda to koniecznie bierz Torę z MC. To jest naprawdę porządny sztuciec - ja na niego nie narzekam a ważę znacznie ponad 100kg.

 

Chyba, że ważysz przysłowiowe 60kg to na twoim miejscu poszukałbym czegoś delikatniejszego. Ale to już nie za taką cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj niestety nie mogę się z Tobą zgodzić. Ja czuje ogromną różnicę między tymi dwoma systemami. MC jest systemem znacznie sprawniejszym dużo bardziej skomplikowanym. Miałem okazję próbować jazdy z amorami wyposażonymi w HC2 i jak dla to jest padaczka. Już naprawdę wolałbym kupić Suntoura niż Darta (to akurat moje zdanie).

Może ogromnej różnicy to nie ma ale zwykły zjadacz chleba na pewno ją odczuje. Sam mam Psylo z HC2 ale jeździłem na Rebie, Pike'u, Torze więc mogę co nieco porównać te tłumienia. HC2 przede wszystkim lubi się pogubić na tzw. tarkach (małe poprzeczne rowki następujące po sobie), na bruku też nie ma rewelacji ale przy solidnym dupnięciu w dziurę nie widzę różnicy między HC2 a MC. Zakres regulacji HC2 jest ubogi, tu MC jest dużo lepsze. Na Darcie coprawda niejeździłem na tyle długo żeby coś powiedzieć ale na Judy z HC2 już tak i nie było takiej porażki żeby kupować tanie Suntoury. Bardziej mogłem się przyczepić do sztywności niż jego pracy.

 

Co do wyboru Tora HC2 czy Tora MC zdecydowanie polecam tą drugą z racji chociażby większego zakresu regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja bym się jednak rozejrzał za torą albo reconem jak za tyle znajdziesz. Będzie chyba lepsza niż rst i suntoury. Brat ma sprężynową tore 318 i jest zadowolony. Fajnie pracuje tylko trochę ciężkawa jest. Co do rst to mój nauczyciel ma jakiegoś powietrznego na 29 cali koło i mu nie trzymał powietrza. Zajrzyj do działu testy na tym forum tam są opinie o tych amorach, które podałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pomysle. Chyba wybiore jednak rst f1rst air. Niedawno byl test tego modelu w

MR i wyszedl calkiem db. Ewentualnie Epicon. Obecnie mam sr suntour xcm i jest kiepski, slabo tlumi nierownosci, a do tego sprezyna mu lata tak ze huhu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

epicon to najlepszy nowy amor w tej cenie. Ja kupiłem swojego za 449 jeszcze po starych cenach(oczywiście jest powietrzny) i działa bardzo dobrze:)Jakość działania epicona jest identyczna jak tory a jest on lżejszy i według mnie ładniejszy.Niektórzy piszą tora bierz tore itp a tak naprawde nie jeździli na żadnym z tych amorów i patrzą tylko po firmie Rock shox na pewno jest lepszą firmą, ale tora nie jest ich koronnym amorem.Tora ma służyć do jazd XC a epicon do szeroko pojętego allmoutain.Tak naprawdę pierwszym amorem rock shoxa wartym swojej ceny jest recon i jeżeli możesz to dokładaj do niego, a najlepiej do reby. Jeżeli nie możesz to bierz epicona i ciesz się niską wagą i niezłą pracą i wytrzymałością. Mój epicon ma prawie 2000 km przebiego i działa jak nowy.Jedynie uszczelki są gorsze niż w torze ale ma to znaczenie tylko wtedy gdy jeździsz w wielkim deszczu i błocie. Ja na twoim miejscu wziął bym epicona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tora ma służyć do jazd XC a epicon do szeroko pojętego allmoutain

To w takim razie po co w Torze jest U-turn? Może do XC? :mellow: Poza tym sama waga, kto jeździ na XC z widelcem o wadze ponad 2kg? Zarówno Tora jak i Epicon to amory do allmountain...

 

Tak naprawdę pierwszym amorem rock shoxa wartym swojej ceny jest recon
Zależy dla kogo...bo ja po 3.5k km mam mieszane uczucia do Recona

 

Mój epicon ma prawie 2000 km przebiego
No to rzeczywiście naprawdę wiele możesz powiedzieć o jego bezawaryjności...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.sram.com/en/rockshox/crosscountry/index.php- strona gdzie producent pokazuje że tora jest do XC

Jeżeli ty masz mieszane uczucia to chyba potrzebujesz sida world cup i jesteś wielkim zawodowcem (wybierz się na olimpiade)

A jeżeli według ciebie 2000km w terenie to mało to jestem ciekaw ile ty przejeżdżasz przez 3 miesiące w terenie. Nie jestem zawodowcem(tak jak ty:P) i podejrzewam że chattab też nim nie jest bo jego budżet był by sporo większy.W tej cenie najlepszy stosunek jakości do ceny i do wagi ma epicon. Nie wypowiadam się o rst first bo nie miałem z nim styczności ale w MR otrzymał naprawdę niezłą notę ( jeżeli mówimy o numerze styczeń-luty) chociaż moje przygody z rst( gila,omega,cappa) nie są zbyt kolorowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, nie unoś się tak

 

1) Strona srama - wrzucanie Tory czy Darta do jednego wora wraz z Sidem to chyba jakaś pomyłka. No chyba, że bierzemy pod uwagę rodzaj koła - 26" i sposób jego montażu - zacisk.

 

2) Oba amory (Tora, Epicon) mają szerokie zastosowania, chociażby ze względu na skok i wagę. Po co 120mm w XC? Po co U-turn, który zupełnie tam się nie przyda? Dodając fakt, że Torę można dość często spotkać w rowerach o ~120mm skoku (RR 9.1, Gary HI-FI, Trek EX 5.5) i jej w miarę wysoką wytrzymałość można dojść do wniosku, iż Tora to widelec, który bez problemu sprawdzi się TAKŻE w allmountain czyli nadmuchanym XC jak kto woli. A Epicon to jej bezpośredni konkurent.

 

3) Nie jestem żadnym "zawodowcem", jestem zwykłym rowerzystą, który miał okazję jeździć na kilku amorach i wie, jakie można ze sobą porównywać. Nie potrzebuję żadnego Sida World Cup, co najwyżej chciałbym mieć Foxa B) co nie zmienia faktu, że jestem zadowolony ze swojego dotychczasowego sztućca (kilkakrotnie tańszego od WC)

 

4) Co ma ilość robionych kilometrów na miesiąc do wytrzymałości amora? Prawda jest taka, że po 2000km za dużo o tym nie powiesz, no chyba, że wcześniej się rozpadnie. A to, czy zrobisz te 2000km w rok czy w miesiąc większego znaczenia nie ma.

 

5) Do pracy Recona większych zastrzeżeń nie mam, ot typowy amor średniej klasy. Gdyby nie pocił się przy pokrętle od blokady, byłbym z niego całkiem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...