Kraiczek Napisano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2009 Chce kupić stalową ramę torową, obecnie mam ramę torową aluminiową i wydaje mi się że jest wolniejsza od ramy szosowej z poziomymi hakami na której zaczynałem przygodę z ostrym kołem. Zastanawia mnie jak to jest z geometrią ram torowych, podobno są typowo torowe i z geometrią szosową. Mnie zależałoby na ramie takiej jak ma Andy który jedzie na początku mash sf(ta zielona) Czy to jest typowa torówka? Chciałbym taką stalową torową ramę kupić, najlepiej jakiś sklep w Europie co by transport nie był zbyt drogi, macie jakieś linki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2009 Powiedź na jakiej ramie jeździłeś, na jakiej jeździsz(marka, model itp.) i jakie masz fundusze, bo nikt tutaj nie jest jasnowidzem i tak naprawdę to jakich konkretnie oczekiwań nie spełnia Twoja obecna rama? Co do zadanych pytań, ramy szosowe różnią się geometrią od torwych, jesli dobrze kojarzę z Masha to tamten koleś własnie pogina na torówce czy też innej toropodobnej ramie. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 10 Kwietnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2009 Chce kupić stalową ramę torową, obecnie mam ramę torową aluminiową i wydaje mi się że jest wolniejsza od ramy szosowej z poziomymi hakami na której zaczynałem przygodę z ostrym kołem. Zastanawia mnie jak to jest z geometrią ram torowych, podobno są typowo torowe i z geometrią szosową.Mnie zależałoby na ramie takiej jak ma Andy który jedzie na początku mash sf(ta zielona) Czy to jest typowa torówka? Chciałbym taką stalową torową ramę kupić, najlepiej jakiś sklep w Europie co by transport nie był zbyt drogi, macie jakieś linki? Jeden z najweselszych wpisow jakie czytalem... Moze sniadania nie jadles i dlatego rama ci wydawala sie wolniejsza Leniem jestes podszyty kolego. Google naprawde nie gryzie. Nawet w Kraju-Raju przy odpowiednim budzecie znajdziesz stalowa, torowa rame... OSTRO! I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraiczek Napisano 10 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2009 Cieszę się że rozweseliłem kolegę, ale to wszystko naprawdę nie jest takie oczywiste, zresztą czytałem gdzieś na jakiejś usa stronie dyskusję na temat zalet i wad typowo torowych oraz torowych z geometrią szosową(chyba rama surley była przykładem) Dużo jednak nie zrozumiałem bo angielski nie jest moją mocną stroną. Przyłożyłem za to ramę szosową do tej trorowej i żadnej różnicy w kątach nie widzę, jedyna różnica to w szosowej górna rura idzie całkiem poziomo, ma nawet delikatny spad do przodu,a w torowej idzie delikatnie w górę, no ale to chyba wina wyższego widelca Ta rama torowa jest firmy Montana, jest baaardzo zwrotna Myślę że próbuję, może trochę na siłę, znaleźć jakiś sensowny powód, który będzie pretekstem do wydania nie małej kasy Wiem że chciałbym wrócić do stali, choćby dlatego że nauczyłem się wskakiwać na krawężniki i to nawet te najwyższe no i zmagm się ostrym kłuciem w nadgarstku za co obwiniam właśnie sztywne aluminium Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2009 @Kraiczek, może pamiętasz z jakiego forum była dyskusja o której wspominasz, a może nawet linka byś zapodał? Jesli chodzi zaś o ból w nadgarstku to: 1. Dobry lekarz. 2. Kierownica MTB, co by odciążyć ręce. 3. Szersza opona z przodu i ewentualnie z tyłu. 4. Mięciuchne gripy. 5. Zmiana widelca na stalowy. Moim zdaniem sama rama najmniej Ci pomoże w zaprzestaniu bólu, ale jeśli masz fundusze to warto robić na zamówienie u polskich mistrzów, wtedy na pewno dostaniesz to czego potrzebujesz, zakładając, że wiesz czego potrzebujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 10 Kwietnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2009 Cieszę się że rozweseliłem kolegę, ale to wszystko naprawdę nie jest takie oczywiste, zresztą czytałem gdzieś na jakiejś usa stronie dyskusję na temat zalet i wad typowo torowych oraz torowych z geometrią szosową(chyba rama surley była przykładem) Dużo jednak nie zrozumiałem bo angielski nie jest moją mocną stroną. Przyłożyłem za to ramę szosową do tej trorowej i żadnej różnicy w kątach nie widzę, jedyna różnica to w szosowej górna rura idzie całkiem poziomo, ma nawet delikatny spad do przodu,a w torowej idzie delikatnie w górę, no ale to chyba wina wyższego widelcaTa rama torowa jest firmy Montana, jest baaardzo zwrotna Myślę że próbuję, może trochę na siłę, znaleźć jakiś sensowny powód, który będzie pretekstem do wydania nie małej kasy Wiem że chciałbym wrócić do stali, choćby dlatego że nauczyłem się wskakiwać na krawężniki i to nawet te najwyższe no i zmagm się ostrym kłuciem w nadgarstku za co obwiniam właśnie sztywne aluminium No i robi nam sie oftop geometryczny... Ale zeby nie bylo... Rama torowa to jak sama nazwa na to wskazuje jest stworzona do wyczynowej jazdy na torze. Charakteryzuje sie katami glowki ramy i rury podsiodlowej mocno powyzej 70stopni. Zwarta budowa, widelec o niklym wyprzedeniu, kompaktowa rura gorna glownego trojkata i tak samo krotkie widelki tylnego kola. Taka rama jest niezwykle zwrotna, pozwala na atomowe starty, gwaltowne manewry a kompaktowosc konstrukcji wplywa na sztywnosc ktora przy tak kosmicznych przeciazeniach jakie potrafia wygenerowac kolarze torowi jest MUSEM. Co do slopingu to wszystko ma swoje plusy i minusy. Owszem niby nizsza waga i wieksza sztywnosc ale czesto-gesto traci sie ja poprzez koniecznosc zastoswania o wiele dluzszej sztycy. Na oko ocenianie katow to kiepska metoda badawcza... Najlepiej uzyc dobrego miernika budowlanego. Wtedy moze sie okazac ze to co na oko wyglada tak samo w rzeczywistoci jest nieco inne. A co do "ram torowych z geometria szosowa" to jest to popropstu odpowiedz producentow na rosnaca popularnosc OK. I jedyna torowa rzecza z takich ram sa otwarte do tylu haki tylnego kola. Ostatecznie klasyczna rama torowa to nie jest najwygodniejszy sposob na codzienne lub wielogodzinne bujanie sie... A jak juz koniecznie mowimy o czyms gotowym i z UE to sprawdz sobie oferte Chage Bikes. Maja kompletne rowery do ekhem... ostrokolowego fristajlu. A w Polszce Orzel, Gromada, Rychtarski, Kondej... Tylko faktycznie zadaj sobie pytanie czego Ty w zasadzie oczekujesz po rowerze... OSTRO! I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraiczek Napisano 10 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2009 wiem czego chce ale wstrzymam się na razie. Jestem kurierem i nie mam z tego wielkiej kasy, smutne to trochę ale trzeba wybrać, albo kurierka albo inna praca i fajny sprzęt, niestety w Pl nie da się tych dwóch rzeczy połączyć, no, może w Wawie Taka ramka jest fajna, 265$ http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.com/I/y...52_2045_3793287 Kupię sobie na pocieszenie dobrą korbę, jakieś sugino np. Teraz kupiłem prowhella i jest ogromna różnica w naciągnięciu łańcucha przy obrocie korb, tzn.musi być luźny, bo jak napnę to jest miejsce w którym koło zaraz się zatrzymuje a to na komfort jazdy raczej nie wpływa A stalowy widelec, dostane jakiś taki old school na ahead?czy tylko zwykły wiwijas lub sprowadzać. A tej dyskusji o ramach poszukam jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraiczek Napisano 11 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 http://www.surlybikes.com/steamroller.html To jest to! Co powiecie o tej geometrii? z opisu wynika chyba że jest mniej agresywna. Nie znam jeszcze ceny ale muszę ją zdobyć, tę albo coś podobnego, to jest naprawde okropne uczucie chęci posiadania, o niczym innym teraz nie myślę Jestem tylko ciekawy czy widzicie jakieś odstępstwa od torowej geometrii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 Pax miedzy chrześcijany! Trochę się/innych powtórzę, ale: Rama torowa, to rama o specyfice wyjaśnionej przez Ivana. Koniec, basta, żaden inny wariant nie istnieje, tak samo jak nie ma motocykli żużlowych z tylną amortyzacją umożliwiających jazdę enduro. Rama torowa z geometrią szosowej... większej bzdury dawno nie czytałem od czasu Artura Borubara i zakazu mówienia, że czarne jest czarne... I bynajmniej nie piję tu do Ciebie Kraiczek. To kit, który wrzucają nam różni sprzedawcy w nadziei, że go łykniemy jak pelikan. Niestety namiętnie czyni to m.in Gromada - potrafi sprzedawać nawet kielnie z rowkami pod kable klamkomanetek z hasłem "kierownica torowa". Przy całym szacunku do jegomościa, jestem tym zażenowany. Pod hasłem rama torowa z geometrią szosowej kryje się po prostu rama, która pozwala złożyć singla/ostre. W tej grupie można wyróżnić wiele ich przeznaczeń: - szosa (treningi na ostro) - przełaj - miasto (komuter) - trekking (sakwy, mapa i heja przygodo na skraj świata) - ostrokołowy street Przejrzyj różnorodność oferty firm, które specjalizują się w produkcji ram fix/free. Na początek proponuję IRO http://www.irocycle.com/ , przejrzyj więcej odnośników z banerów FGG. Powinieneś w końcu znaleźć coś dla siebie. Co do wpływu materiału ramy na szybkość całego roweru... Co do zasady, to rama alu, jako sztywniejsza, lepiej przekazuje siłę nóg. Jeden tylko jest w tym wobler ukryty - NIKT Z NAS tej różnicy nie jest w stanie zauważyć, poczuć, wychwycić, docenić. Za cienkie bolki jesteśmy, za mało setek tysięcy km mamy w kulasach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
undervolcano Napisano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 rama torowa niekoniecznie musi mięć kąty powyżej 75 bo zależy to od konkurencji. dlatego stwierdzenie rama torowa z geometrią szosowa jest jak najbardziej na miejscu - są konkurencje na torze dystansowane ok 50km i chyba nikt nie powie że używa się tam geometrii która jest projektowana do jazdy z prędkością 60km/h. plus wyścigi na dochodzenie i sześciodniówki gdzie ramy są właśnie długie i właśnie -nietorowe- i dużo tych starych stalowych ram jest właśnie takie. ja czuje różnice miedzy stalą a alu w komforcie ale zdaje się ze to cecha taniego aluminium. podobno te drogie są lepsze - ale chciałem oddać głos że nie jest aby tak że nie czuć różnicy. stal jest wygodniejsza. to trochę jak różnica miedzy oponą 19mm a 25mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Kwietnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 hejże, teraz jest na allegrze wystawiona przez gromade zielona rama.romet specjal z torowymi hakami więc jak torowa.ale troche mała.http://www.allegro.pl/item607642205_rama_d...la_torowka.html A widziales jak oblesnie jest polozony lakier na tej ramie? Jakby szesciolatek bawil sie pedzelkiem do brwi wlasnej mamy Nieoczyszcone, zapackane... Poprostu strata czasu i atlasu... Jak dla mnie ta rama jest do powtornego malowania... Prawie jak torowa undervolcano Nie jestem profesjonalista na torze jednakowoz stwierdzenie "rama torowa z geometria szosowa" to jest jakis kit i wymysl. Szkoda ze bobrzykos zniknal bo moznaby kogos znajacego sie na rzeczy przepytac czy i jakie roznice sa miedzy sprzetem do sprintow a do madisona. A tak to mozemy conajwyzej domniemywac... OSTRO! I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 Nie będę dalej wyłuszczał tematu. Jak powiedział Ivan - gdyby Bobrzykos tu był, uciszył by nas choćby swym autorytetem. Tak możemy się tylko miło przepychać, niewiele wnosząc do dylematów Kraiczka, bo taka na przykład rama do wyściugu australijskiego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
undervolcano Napisano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 przecież nawet ramy szosowe różnią sie kątami. po co komuś pusta rama jak np zasuwa na godzine? wystarczu popatrzec na zdjęcia w internecie albo w katalogi zerknąć na strony z kątami. przeprowadze dochodzenie w wolnej chwili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 Powtórzę nieco ineczej - nie polemizuję z Twoimi słowami, sugeruję tylko zarzucenie dywagacji, bo nie pomagają one rozwiazać dylematów Kraiczka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
undervolcano Napisano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 nie bierz tego do siebie, ale gdy wygłosiłeś tezy (tu wyrwane z kontekstu by brzmiało mocniej:D) Rama torowa, to rama o specyfice wyjaśnionej przez Ivana. Koniec, basta, żaden inny wariant nie istnieje Rama torowa z geometrią szosowej... większej bzdury dawno nie czytałem To kit, który wrzucają nam różni sprzedawcy i to wszystko w jednym poście.. to już nie chodzi o dylematy Kraiczka który wpierw powinien poeksperymentowac z CADem , dokładnie popatrzeć na zdjecia i wtedy bedzie wiedział czego chce. tu chodzi o to że ktoś kiedyś na ławce sie z kimś pokłóci bo przeczytał to co powyżej i co wtedy? e? odpowiedzialność za słowa:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Kwietnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 Klaniam, Aaaa dajmy se siana z wycieczkami osobistymi. Nikomu i niczemu to nie sluzy... Przyznam ze sam zaintrygowany tematem podjalem male sledztwo. Pozwolilem sobie zapytac kilku ludzikow mniej lub bardziej wyczynowo jezdzacych na torze "jak sie sprawy maja". Oto jaka otrzymalem odpowiedz (pozwolilem sobie przetlumaczyc jako ze oryginal po Szekspirowsku jest) Moje pytanie (w skrocie): Czy we WSPOLCZESNYCH rowerach torowych wystepuja znaczace roznice geometryczne (ze szczegolnym uwzglednieniem kata glowki, podsiodlowej, wysokosci suportu i dlugosci rury gornej) jesli chodzi o ich zastosowanie do roznych torowych dyscyplin Odp: Historycznie byly takie roznice ale wspolczesne standardowe/prosto z polki rowery torowe daza do tego aby byc bardziej neutralnymi. Rowery do sprintu beda mialy bardziej ostra geometrie - czyli 75stopni glowki/podsiodlowej lub cos kolo tego. Byl tez trend do ekstremalnie malego przeswitu w okolicach lat 70-tych ale mimo lansowania nie bylo to koniecznoscia. Jest dobry powod do tego aby rowery do madisona lub wyscigu punktowego budowac odmiennie. Kolarz spedzi na takim wiecej niz kilka minut i sensowanym jest wyplaszczyc katy do 73.5stopnia oraz poskladac je odmiennie. Siodelko cofniete bardziej do tylu, inne kierownice na innej wysokosci. Pozwala to kolarzowi zajac bardziej komfortowa pozycje, czyni rower bardziej stabilnym itp... Oczywiscie rowery sprinterskie beda zupelnie inne, jednakze jak zaobserwowalem posrod niektorych producentow podwaja sie funkcje rowerow tak aby mogly startowac z powodzeniem w sprintach, wyscigach na kilometr jak i wyscigach ze startu wspolnego. Maj one skrocona glowke ramy i obnizona gorna rure tak aby kolarz mogl zajac na rowerze jak najbardziej aerodynamiczna pozycje, a w kiedy kolarz potrzebuje tego uzywa wysoko podniesionego mostka i standardowej kierownicy (dropbars). Tlumaczenie nie jest moze zbyt przyjemne do czytania, ale uwierzcie ze niezwykle trudno sie tlumaczy I nie jest to kwestia braku slownictwa, ale przyzwyczajenia do "myslenia po angielsku" Ponizej linka do oryginlnej wiadomosci: http://www.bikeforums.net/showthread.php?t=529930 Takze wyglada ze cos jest na rzeczy. Ale czy pozwala to uzywac stwierdzenia "szosowa geometria torowa" ? Hmmm... Zeby nie bylo niejasnosci. Mowimy o geometrii rowerow TOROWYCH Czekam na plon Twoich poszukiwan undervolcano OSTRO! I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2009 Może mi się wydaje, ale chociażby obserwując ostatnie mistrzostwa z telewizora, miałem wrażenie, że bez względu na dyscyplinę używano tych samych rowerów, byc może zmieniano sztyce, ustawienie siodła i mostka, ale baza czyli rama i wideł zdawały się nie różnić od siebie. W końcu nawet ten wyścig punktowy na dystans jest dość krótki względem szosowych i wymagana jest duża zwrotność i możliwość przyspieszania na premiach, kiedy to kolarze dosuwają jak w keirinie. Stwierdzenie "rama torowa o geometrii szosowej" to jest bujda, bo skoro torowa, to nie szosowa i na odwrót, zaprzeczenie same w sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
undervolcano Napisano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2009 rama torowa to rama o sportowej geometrii poziomych hakach i bez opcji hamulec bidon błotniki itd. moze byc rama szosowa o geometrii szosowej to dlaczego nie na odwrót? to są akurat tzw skróty myślowe . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Kwietnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2009 Klaniam, Wlasnie... Skroty myslowe i domniemania kolego... Dalej czekam na plon Twoich poszukiwan. Konkrety... Podkreslam: rowery torowe a nie wynalazki do fristajlu takie jak Charge czy insze... OSTRO! I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
undervolcano Napisano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2009 no to prawda gdy chodzi o czardż itd. nie bede argumentował z brooklyn M W miałem na myśli że zwrot "geometria szosowa" to pewien skrót myślowy który używamy sobie w zasadzie wsród ostrokołowców by przeciwstawić ją torowej - czyli takiej jaka najbardziej nam sie podoba w ramie torowej. ale pozostaje to mało mówiącym skrótem myślowym który troche zaciemnia - bo ramy szosowe bardzo różnią sie między soba w zaleznosci od przeznaczenia i mogąbyc takie geometrie na torze jeżdżone równie dobrze. tymczasem rama torowa to, zawieszając temat geometrii - bardzo dokładnie zdefiniowany rodzaj ramy:D tym chciałem pomóc właściwie zrozumieć dylemat wyrażony wyżej w zdaniu (Stwierdzenie "rama torowa o geometrii szosowej" to jest bujda, bo skoro torowa, to nie szosowa i na odwrót, zaprzeczenie same w sobie.) bo szosowa jest tu użyta jako skrót myślowy a torowa jako dokładne określenie wykończenia ramy i jej przeznaczenia. szosowa w tym zdaniu jest uzyta hmm.... w licencia poetica:D przecież jak zrobimy rame szosową dla sprinterów o kątach 75 to my tu ostrokołowcy powiemy - wow, jaka TOROWA geometria. a bedzie to dalej szosowa geometria. pomieszanie porzadków w mówieniu. badania trwają ave Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraiczek Napisano 14 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2009 A teraz puenta, są ramy torowe ciasne i bardziej rozciągnięte. Czyli odpowiednio lepsze do np. stójek i lepsze do trików, wygodniejszej jazdy. Tak dzisiaj zasłyszałem i raczej się z tym zgadzam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
undervolcano Napisano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2009 a co do dochodzenia. http://www.cinelli.it/EN/pdf/catalogo_biciclette_2009.pdf "perfect frame for track competition, already tested on the most famous velodromes" - vigorelli rozmiar 58, przód 73, tył 73,5 cinelli vigorelli (rama torowa) wyprz. 35 rozmiat 58 , przód 73, tył 73 , cinelli supercorsa (rama szosowa) wyprz. 45 rozmiar 58, przód 74,5 tył 74 , cinelli supercorsa pista (rama torowa) wyprz. 35 rozmiar 58, przód 75 tył 75.5 rama torowa Przemo Mamba Orłowski widelec wyprzedzenie 30mm http://www.flickr.com/photos/22434417@N05/3241364888/ ramy torowe pina przy takim rozmiarze to 73,75 / 74,5 a rama torowa pina montello ma 74,5 / 73 przy wyprzedzeniu 43mm a szosowy prince ma przy tym samym wyprzedzeniu 73 / 73.70 czyli tu mniej tu więcej. no to sobie trzeba przemyśleć samemu bo nie wiem co powiedzieć. pomyślcie, jak chcecie długości jeszcze sprawdzić to na własną ręke. nie wiem gdzie leżą granice geometrii, gdzie kończy się "szosowa"(bardziej rozciągnieta) a zaczyna "torowa" (ciasna). dla mnie pozostają to nazwy UMOWNE. natomiast rama o kątach 73/73 i hakach w tył to rama torowa o geometrii szosowej. a zresztą ostatnio zrobiłem rame torową do przełaju, i jak komuś nie pasuje to eleaci wymyślili kiedyś mase fajnych paradoksów i można dłuuugo nad nimi myśleć. mi np nawet prawo o wyłączonym środku nie przeszkadza jestem zwolennikiem absurdu i nie mam problemów z pozornymi problemami:D ave rowerzysci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 15 Kwietnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 Klaniam, Katy katami, ale pozostaje jeszce kwestia dlugosci ram, wysokosci suportu, dlugosci tylnego widelca, wysokosci glowki ramy... A fakt ze cos wyglada podobnie nie daje jeszcze sankcji poprawnosci tworzeniu nazwy. Na swoj wlasny uzytek prosze bardzo ale nie zaciemniajmy sytuacji ze cos takiego istnieje skoro nieistnieje. Nigdzie w oficjalnym katalogu nie widzialem czegos takiego jak "rama torowa o geometri szosowej"... OSTRO! I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
undervolcano Napisano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 hehe. to jakby sie sprzeczać ile włosów musi wypaść by kogoś nazywać łysym:D ramy szosowe też są 73/73 i 71/71 no gdy ja słysze -rama torowa o geo szosowej- to rozumiem co ma mówiący na myśli , a to chyba najlepszy dowód że to stwierdzenie "ma sens". mówienie o geometriach to skrót myślowy, nie traktujcie tego jak ściśle opisanych obszarów. rozlazła rama torowa to dalej rama torowa. no nie wiem czego tu nie rozumieć. to troche tak jak komuś sie powie że żyje jak demostenes a ktoś zacznie klikać w internet i pokaże z dumą że demostenes nie żyje więc stwierdzenie -żyjesz jak demostenes- jest bezsensu bo on nie żyje. rozumienie języka wymaga pewnej elastyczności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 No ale co to za skrót myślowy, jak się za nim kryją tysiące możliwości i wtedy ile jest torówki w szosówce, a ile szosówki w torówce? Moim zdaniem determinującym czynnikiem dla nazewnictwa jest przeznaczenie roweru i jaki by on nie był to torówka służy do jazdy po torze. Dla mnie "rama torowa o geometrii szosowej" to jest jakis wymysł niepoprawny politycznie, powinno się mówić "rama torowa przypominająca pewnymi elementami geometrię szosową"(po czym najlepiej wymienić te elementy). Idąc dalej tropem skrótów myślowych można by z czystym sumieniem powiedzieć rama torowa o geometrii XC, albo co gorsza o geometrii bmx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.