Wielebny Napisano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 Witam. Mam następujący problem: Chciałbym zmienić rower na : http://www.rowerymerida.com.pl/rowery2.php...r=68&id=455 , ale nie wiem czy to dobry pomysł w moim wypadku.., po kolei: mam 193 cm wzrostu + 120 kg wagi... , jako że kiedyś jeździłem jako kurier rowerowy i pamiętam, iż na początku mojej "kariery" kuriera schudłem 17 kg. w dwa miesiące, to postawiłem sobie szczytny cel na ten rok: schudnąć + wziąć udział w jakimś rowerowym maratonie (nie mylić z wygrać :-) , raczej chodzi o przejechanie... ). Obecnie posiadam Scotta bouldera na lx'ie z przed 10 lat, rama 20, problem jest z nim taki, iż jest on dla mnie ewidentnie za mały, a konkretnie za krótki (mimo mostka 150) , zacząłem więc szukać rowerku z długą górną rurą, idąc tym tropem znalazłem się w salonie Meridy. Początkowo szukałem full'a w granicach budżetowych 4k , ale miły Pan w salonie zapytał gdzie mam zamiar jeździć rowerem - głównie okolice Wawy, lasy za Legionowem , Kampinos - po czym pokazał mi w/w carbon'ową Meridkę, tłumacząc, że na wspomniany teren to full mi nie bardzo jest potrzebny a i cięższy będzie, a czy wiem, że carbon bardzo dobrze tłumi drgania itd. Nie powiem, rowerek baaaardzo mi się spodobał, zrobiłem parę rundek pod sklepem na ramie 20 i była prawie dobra , więc 22 które planuję kupić będzie w sam raz. Ponieważ czuje iż przeokropnie się najarałem na ten rowerek bardzo proszę forumowiczów o ewentualne przemówienie mi do rozsądku :-) , targają mną następujące wątpliwości: 1. W tym rowerku "kosztuje" głównie rama, osprzęt jest raczej taki sobie , a szczególnie przedni amor wydaję się badziewny - więc wymyśliłem sobie, że amor pójdzie jako pierwszy na wymianę pod koniec roku, a reszta sprzętu sukcesywnie w ramach podupadania / zużycia. Pytanie, czy nie lepszym rozwiązaniem jest kupić coś z tańszą ramą , a lepszym osprzętem?? Przeglądając to forum wydaję mi się ,że w granicach "roweru za 4k" amor nadal nie będzie rewelacyjny i tak będzie wymagał wymiany..., ale ponieważ wypadłem z obiegu to wolę zapytać.. 2. Jakie rowerki w podanym budżecie mogli by koledzy/koleżanki polecić pamiętając o długiej górnej rurze ? 3. Czy jednak full nie byłby lepszy?? Powiedzmy sobie szczerzę, że o sekundy to ja nie będę walczył.. Z drugiej strony w tym budżecie "podobno" full jakąś rewelacją nie będzie , a i ja lubię lekkie rowery, z drugiej strony na full'u nigdy w życiu nie jeździłem, mimo ,że fanem zasuwania po olbrzymich wertepach nie jestem to parę razy mój zadek dostał w kość.. Z góry dziękuję wszystkim ludziom dobrej woli za odpowiedź. Pozdro. P.S Strasznie mnie ta Meridka zauroczyła, czuje zanik funkcji myślowych :-) i nie chciałbym popełnić jakieś strasznej wtopy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 Nie rozumiem po co ci carbonowa rama w połączeniu z niby amortyzatorem który w żadnym wypadku nie nadaje sie dla osoby twojej postury , kupowanie takiego wynalazku to duuuży błąd. Przeglądając to forum wydaję mi się ,że w granicach "roweru za 4k" amor nadal nie będzie rewelacyjny i tak będzie wymagał wymiany Np. w tym rowerze nic nie ędzie wymagało wymiany przez dłuzszy czas : http://www.decathlon.com.pl/PL/rockrider-8-2-34975917/ A jeżeli wydasz 500 zł więcej niż za Merię - masz naprawdę niezłego Fulla (żaden Carbon nie zastąpi amortyzacji) : http://www.bikeman.pl/Sklep-rowerowy/Rower...iant-Trance-X-5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mwegrzyn Napisano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 Jeżeli masz świadomośc tego że amortyzator w tej Meridzie jest niskiej klasy i za jakiś czasz będziesz go wymieniał, to jest to zakup świadomu i rozczarowany nie będziesz. Zakup takiego roweru ma sęs tylko w przypadku systematycznej modyfikacji osprzętu. Inną droga jest zakup wysokiej klasy roweru na aluminiowej ramie z wysokiej klasy osprzetem . Ja polecam Cube LTD Race : http://www.allegro.pl/item594573369_cube_l..._xt_18_cal.html W rozmiarze 20 cali długość górnej rury wynosi 604 mm , w stosunku do Meridy 605 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 A wg. mnie , przy takiej posturze, bardzo poważnie zastanów się nad : http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBCBkM...636&eid=107 http://www.dobrerowery.com/product_info.ph...roducts_id=5142 http://www.ssc.pl/gf2009/Cobia.htm I możesz poczytać to : http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...mp;#entry565315 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wielebny Napisano 12 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2009 Dzięki wszystkim za odpowiedzi, po przemyśleniu rzeczywiście carbon może nie być najlepszym pomysłem w moim przypadku.. Po przejrzeniu sugesti kolegów w tej chwili najbardziej przemawia do mnie giant trance x5, poczytałem o tym zawieszeniu, obejrzałem filmiki z pracy tego zawieszenia i póki co wygląda to naprawdę ciekawie, we wtorek przejadę się do gianta i zrobię mały teścik. 29'er byłby super gdyby miał zawieszenie full klasy gianta i był powiedzmy o 1000zł droższy - wtedy mógłbym się szarpnąć...ale patrząc na ceny niestety 29 full jest dokładnie dwa razy droższy - to jak dla mnie zdecydowanie za dużo. Mam jeszcze do szanownych kolegów dwa pytanka: 1. trance x5 ma tylni amor gianta, którego się deko obawiam (jego wytrzymałości i jakości działania w stosunku do fox'a) czy opłaca się rozszerzyć budżet do 6k i wziąć trance x4 ? Chodzi mniej więcej o to: jeżeli giantowy tylny amor wytrzyma 90% czasu jaką wytrzymałby fox i jego skuteczność jest gorsza o np. 10% - to moim zdaniem nie warto, ale brak mi odpowiedniego doświadczenia aby to stwierdzić i bardzo proszę o pomoc. 2. Przy okazji czytania o 29'erach poczytałem sobie o geometrii ram GF, genesis itd. i znalazłem : http://www.ssc.pl/gf2009/HiFi.htm , czy odczuję "sensowną" różnicę w stosunku do gianta? Czy też dofinanuje jedynie dział marketingowy GF..? 3. Czy jest jakiś 29'era full "sensowny" w cenie niewiele wyższej od trance x5 (wątpie..., nie widziałem, ale może cuda się zdarzają..) ? Z góry dzięki. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2009 trance x5 ma tylni amor gianta, którego się deko obawiam (jego wytrzymałości i jakości działania w stosunku do fox'a) czy opłaca się rozszerzyć budżet do 6k i wziąć trance x4 Czy się opłaca , prawie zawsze się opłaca , w tym wypadku tak, wszak zyskujemy nie tylko damper , ale też lepszy przedni amortyzator i mocniejsze hamulce (co w przypadku sporej wagi jest wazne). Co do fulla GF - jest to jednozawias i w związku z tym zmarnuje więcej energii bikera niż Giant. (mniejsza sprawność na podjazdach) , i inne wady takiego zawieszenia. Ponadto jest znacznie słabiej wyposażony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.