Skocz do zawartości

[Łańcuch] nowy smarować?


MM85

Rekomendowane odpowiedzi

Na razie nie smaruj, nowe łańcuchy są już nasmarowane, całkiem dobrym smarem zresztą. Co do rotacji łańcuchów, to są różne szkoły i wszystko jest opisane na forum, wystarczy poszukać w dziale napęd. Przeczytasz i sam sobie wyrobisz opinię, cobędzie dla ciebie lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pierwszym razem mój nowy łańcuch był nasmarowany, więc pomyślałem, że będzie ok, ale po pierwszej trasie (15km) złapał tyle syfu, że ledwo go doczyściłem. Teraz zanim założę to shake w benzynie ekstrakcyjnej, potem chwila na odparowanie i oliwka do łańcucha.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mój nowy XT miał na sobie gęstą lepką maź, coś jak smar stały. Doskonałe do przechowywania łańcucha żeby nie rdzewiał, ale do jazdy to się kompletnie nie nadaje. Najlepiej przejdź się na stację benzynową, kup jakiegoś V-Power'a (będziesz miał szybszy rower :) ), wykąp łańcuch i nasmaruj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec założyłem prosto z folii łańcuch na rower, nic nie oliwiłem przetarłam szmatą i do lasu. Spisuje się bardzo dobrze, lepi się do niego dużo mniej niż po Finis Line Gren.

Stwierdzam że nie warto myć nowego łańcucha Shimano, nie wiem jak innych producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu łańcuch pękł ;) Nie mam pojęcia co źle zrobiłem, pojechałem na trening nie mogłem ustawić tylnej przerzutki cały czasz coś świrowała po 8km łańcuch strzelił ogniwo wygięło się w łuk.

Nie użyłem tego grubszego pinu co dali z łańcuchem na końcu może to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie lipa z Shimanowskimi łańcuchami, że zamiast spinki jest tam "super pin" do spięcia łańcucha.

Najprawdopodobniej niedokładnie skułeś łańcuch i przez to nie układał się odpowiednio, a w efekcie zerwał się.

Mój brat miał dokładnie taką samą historię - nowy łańcuch XT, pierwsza jazda i 10 km z buta do domu z zerwanym łańcuchem ;)

 

Załóż jakąś spinkę i śmigaj dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainspirowany tematem zrobilem probe. Akurat przyszedl czas na wymiane lancucha i zalozylem nowy HG93 zostawiajac oryg. smar.

Do tej pory zawsze dodatkowo smarowalem Finish Linem zielonym.

 

I w sumie musze przyznac ze jestem zadowolony, zrobilem 65km w terenie i napęd działał cicho. Nie łapał tez jakos specjalnie syfu, na pewno nic ponad norme.

 

Moze na jakis wysig/maraton warto by jednak nalozyc swoj smar, ale do treningu mysle ze spokojnie mozna zostawic oryginalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze czyszczę, nie mieszam dwóch olejów bo jaki ma sens smarowanie jednego smaru drugim, który w końcu działa? Z łańcuchami shimano nie miałem przyjemności, jedynie KMC oraz SRAM i obydwa w pierwszej kolejności czyszczę z oryginalnego smaru który jest bardzo dobry, ale niestety też gęsty, mocno kleisty i w zatrważającym tempie łapie wszelaki syf. Raz upadł mi na podłogę nowiutki łańcuch srama i z miejsca na całej długości poprzyklejały się do niego wszelakie paprochy, piach, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...