MM85 Napisano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 Witam Kupiłem nowy łańcuch Shimano na 9. czy po założeniu na rower trzeba go nasmarować jeszcze olejem np. Finis line, Rower MTB. Czy zmieniać łańcuchy co 500km czy co 800km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 Na razie nie smaruj, nowe łańcuchy są już nasmarowane, całkiem dobrym smarem zresztą. Co do rotacji łańcuchów, to są różne szkoły i wszystko jest opisane na forum, wystarczy poszukać w dziale napęd. Przeczytasz i sam sobie wyrobisz opinię, cobędzie dla ciebie lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateunio Napisano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 Ja zawsze nowy łańcuch wrzucam do nafty i wypłukuje z oryginalnego smaru. Może jakościowo te smary są dobre, ale syf łapią nie miłosiernie. Wolę wymyć i nałożyć Finisha albo Rolhoffa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MM85 Napisano 11 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 Czy zamiast nafty mogę użyć NITRA rozcieńczalnik do lakierów samochodowych dużo mocniejszy od benzyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skiba_TG Napisano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 Ja bym z Nitro nie kombinowal... lapiej kupic nafte za pare zloty i miec spokoj. A nowego lancucha nigdy nie smarowalem, bo ten smar orginalny jets najlepszy i chetnie bym go kupil, gdybym widzial jaki to jest.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nevermind Napisano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 Za pierwszym razem mój nowy łańcuch był nasmarowany, więc pomyślałem, że będzie ok, ale po pierwszej trasie (15km) złapał tyle syfu, że ledwo go doczyściłem. Teraz zanim założę to shake w benzynie ekstrakcyjnej, potem chwila na odparowanie i oliwka do łańcucha. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 11 Kwietnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 Mój nowy XT miał na sobie gęstą lepką maź, coś jak smar stały. Doskonałe do przechowywania łańcucha żeby nie rdzewiał, ale do jazdy to się kompletnie nie nadaje. Najlepiej przejdź się na stację benzynową, kup jakiegoś V-Power'a (będziesz miał szybszy rower ), wykąp łańcuch i nasmaruj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Veldrinn Napisano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2009 Jak najbardziej można moczyć w rozpuszczalniku nitro, a także benzynie ekstrakcyjnej. Minusem jest to, że rozpuszczalnik jest słabszy wypłukiwaniu smarów od benzyny i nafty (wiem z doświadczenia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MM85 Napisano 14 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2009 A wiec założyłem prosto z folii łańcuch na rower, nic nie oliwiłem przetarłam szmatą i do lasu. Spisuje się bardzo dobrze, lepi się do niego dużo mniej niż po Finis Line Gren. Stwierdzam że nie warto myć nowego łańcucha Shimano, nie wiem jak innych producentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattro Napisano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 Łańcuchy Shimano w wersji box są nasmarowane bardzo fajnym smarem, który prawie nie łapie syfu i starcza na dużo km. Nawet Rohloff się chowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MM85 Napisano 15 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 No dzisiaj mi nowy łańcuch pękł Czy może być przyczyną zbyt słabo nasmarowany łańcuch? Techniki jazdy nie zmieniałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 a coś więcej o okolicznościach? IMHO nie ma szansy, aby smar lub jego brak był powodem zerwania łańcucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
egpaulus Napisano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2009 Też myślę że małe szansę aby to miało związek ze słabym nasmarowaniem:D Co do fabrycznego smaru to ja wrzucam do rozpuszczalnika zaraz po zakupie, a potem jadę finish-linem... Ten Shimanowski smar jest strasznie lepki i okropnie łapie syf:| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MM85 Napisano 16 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 Czemu łańcuch pękł Nie mam pojęcia co źle zrobiłem, pojechałem na trening nie mogłem ustawić tylnej przerzutki cały czasz coś świrowała po 8km łańcuch strzelił ogniwo wygięło się w łuk. Nie użyłem tego grubszego pinu co dali z łańcuchem na końcu może to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikodem Napisano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 już sam sobie odp "nie mogłem ustawić tylnej przerzutki cały czasz coś świrowała" to tak jak byś zmieniał biegi pod maksymalnym obciążeniem :/ efekt to niestety strzał łańcucha A może resztę napędu masz już zajechaną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MM85 Napisano 16 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 Rower ma 600km chyba taki zdolny nie jestem łańcuch sam zmieniał biegi z tyłu cały czas, próbowałem ustawić ale nie mogłem, a tego sztywnego ogniwa raczej nie miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janisław Napisano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 To jest właśnie lipa z Shimanowskimi łańcuchami, że zamiast spinki jest tam "super pin" do spięcia łańcucha. Najprawdopodobniej niedokładnie skułeś łańcuch i przez to nie układał się odpowiednio, a w efekcie zerwał się. Mój brat miał dokładnie taką samą historię - nowy łańcuch XT, pierwsza jazda i 10 km z buta do domu z zerwanym łańcuchem Załóż jakąś spinkę i śmigaj dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 Da się zapiąć spinka Wipperman - rozstaw ogniw zmniejszy się w tym miejscu o - 0,2 mm - sprawdzone (ale na razie jeżdżę na pinie - z powodu tych 0,2 mm). http://www.allegro.pl/item607288675_spinka...chow_9rzed.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MM85 Napisano 16 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 Zawiozłem rower do serwisu mam nowy łańcuch znowu z oryginalnym smarem. Przyczyna zerwania źle skuty łańcuch przeze mnie, nie użyłem specjalnych sworzni do skuwania, kto to wiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madek Napisano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 Zainspirowany tematem zrobilem probe. Akurat przyszedl czas na wymiane lancucha i zalozylem nowy HG93 zostawiajac oryg. smar. Do tej pory zawsze dodatkowo smarowalem Finish Linem zielonym. I w sumie musze przyznac ze jestem zadowolony, zrobilem 65km w terenie i napęd działał cicho. Nie łapał tez jakos specjalnie syfu, na pewno nic ponad norme. Moze na jakis wysig/maraton warto by jednak nalozyc swoj smar, ale do treningu mysle ze spokojnie mozna zostawic oryginalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gekon Napisano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 zostawic to co jest. nie smarowac fabrycznie nasmarowanego, zakladac na czysty naped, najlepiej nowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sniper90r Napisano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2009 A czy na nowy łańcuch z fabrycznym smarem mogę bezpośrednio smarować czymś innym pokroju finish line czy muszę czyścić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2009 Ja zawsze czyszczę, nie mieszam dwóch olejów bo jaki ma sens smarowanie jednego smaru drugim, który w końcu działa? Z łańcuchami shimano nie miałem przyjemności, jedynie KMC oraz SRAM i obydwa w pierwszej kolejności czyszczę z oryginalnego smaru który jest bardzo dobry, ale niestety też gęsty, mocno kleisty i w zatrważającym tempie łapie wszelaki syf. Raz upadł mi na podłogę nowiutki łańcuch srama i z miejsca na całej długości poprzyklejały się do niego wszelakie paprochy, piach, itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigi8 Napisano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2009 A co sądzicie o środkach typu K2 do smarowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.