Skocz do zawartości

[kaseta] XT m760


dlisek

Rekomendowane odpowiedzi

To powiedz znajomemu żeby nauczył się jeździć.

Każdą nawet najdroższą kasetę da się zajechać, trzeba tylko "umieć", czyli przekosy i sprint pod górę, miękki łańcuch albo stary łańcuch do nowej kasety itd...

 

Moja CS-M760 kręci już 13 tysiąc i jeszcze nie ma dość. Nie ukrywam, że duża w tym zasługa Rohloffa SLT99 który z nią jeździ od początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy trzeba umieć zajechać, jeśli większość tras robisz w interwałowym terenie, i masz ciężką nogę (w tym znaczeniu, że podjeżdżasz wszystko co jest do podjechania) - myślę, że nie wytrzyma więcej niż 3000/4000 km. - u mnie więcej nie wytrzymuje.

Poprostu zależy to od warunków użytkowania, nie każdy jeździ tylko po szutrach i asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na szosie wytrzyma pewnie ok 15 tyś ale w terenie powinno dojść do 5 tyś,.

 

Kaseta używana z tym samym łańcuchem wytrzyma Ci i nawet 2 x tyle co napisałeś. Gorzej, jak się okaże, że np. łańcuch jest do wymiany.

Osobiście nigdy bym nie kupował używanej kasety, bo nigdy nie wiadomo, czy na Twoim sprzęcie na bardziej wysłużonych zębatkach, nie będzie problemów. No chyba, że decydujesz się na zakup kasety po np. 2000km razem z łańcuchem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Witam jak swoja XT m760 kupilem za 15 zł :rolleyes::P ktoś sprzedawał z wioski obok po przepiegu ponad 4kkm. była fakt zjechana ale z tego co widizałem smigała na jednym łańcuchu. W domu po żmudnym doprowadzeniu kasety do stanu uzytecznego smigam na niej na pewno ponad 2kkm i jest "prawie"* jak nowa (po moim szlifie i chyba sie szybko nie podda) wszystko zalezy jak sie dba o napęd.

 

* - kaseta bez oporów przyjmuje nowy łańcuch :D ale jej wytrzymałoś na pewno spadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat, mam również 760-kę w biku z łańcuchem kmc ponoć 9000 (był razem z kaseta i z nią wcześniej współpracował) i od pewnego czasu pomimo perfekcyjnej regulacji przerzutek łańcuch raz zejdzie na niższy bieg ,raz nie i tak w kółko (po prostu ma swoje humory i nigdy nie jestem pewien czy mnie tym razem posłucha). Czy przyczyna tego stanu może byc nieodpowiedni łańcuch , jeśli tak to jaki polecacie w zamian?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy trzeba umieć zajechać,
Znaczy to co napisałem dalej.
myślę, że nie wytrzyma więcej niż 3000/4000 km. - u mnie więcej nie wytrzymuje.

Między 1000 a 3000-4000 jest jednak pewna różnica. 4000 to już bardziej prawdopodobny przebieg, choć z dobrym łańcuchem i przy częstszym czyszczeniu napędu by dłużej pociągnęła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co to jest przekos, natomiast nie bardzo wiem jak się ma przekos do zużycia kasety. Przy przekosach mogą się dodatkowo zetrzeć boki zębów, ale jest to zjawisko marginalne - raz, że mało kto permanetnie jeździ na przekosach, dwa, że zębatki kasety są stalowe. Co innego koronki aluminiowe - w nich powierzchnie boczne niszczą się nieporownanie szybciej z racji mizernej twardości. Może kiedyś wrzucę fotki aluminiowego blatu z mojej starej korby - boki zębów zostały tak spiłowane, że koronka przyjęłaby nawet łańcuch 20-rzędowy...

 

 

Sprint pod górkę, powiadacie? A jak długi? 30m, 100m, 1km, 10km? Jeśli ktoś uprawia kilometrowe sprinty, to bym się zgodził i szczerze podziwiał, ale po pierwsze jest to nierealne, a po drugie krótkim sprintem można najwyżej zerwać łańcuch, pogiąć jakąś koronkę lub urwać tytanowy zacisk koła (patrz wątek na light-bike.com). Typowe zużywanie zębów to proces bardzo długotrwały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że w przypadku przekosów bardziej chodzi o łańcuch niż o same piłowanie bocznych krawędzi zęba . łańcuch na zębatce kasety ułożony jest prosto bo inaczej nie może , ale gdy dany fragment przy obrocie opuszcza zębatkę zaczyna się zginać w kierunku przekosu i w tym momencie łańcuch narażony jest na dość duże i nie równomierne obciążenia co powoduje jego szybsze zużycie a to z kolei prowadzi do piłowania zębatek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...