Skocz do zawartości

[tarcze] prawdopodobnie do wymiany. Na jakie?


bros

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Posiadam avidy juicy 3. Kupilem je jako uzywki wiec nigdy nie doswiadczylem dzialania nowych hydraulikow. Odpowietrzylem je. Z przodu jest 180mm tarcza (wymieniona na tarcze BOPa bo oryginalna byla troszke krzywa) z tylu 160 (oryginalna avida). W czasie odpowietrzania zalalem troszke klocki przedniego hamulca (a potem tarcze bo nie zauwazylem zalanych klockow i sprawdzalem sile hamowania). Nastepnie obie tarcze pozadnie wyczyscilem, klocki wypalilem. Tylny hamulec dziala idealnie, przedni juz gorzej. Lewa klamka jest minimalnie (ale naprawde minimalnie) mieksza od prawej. Zamieniłem klocki i oba komplety z tylu dzialaja super. Wiec problemem jest albo kiepsko odpowietrzony przedni hamulec albo przednia tarcza.

Tarcza wydaje mi sie bardziej prawdopodobna. Lewa klamka mimo wszystko dziala calkiem niezle i nie wydaje mi sie zeby przy maksymalnej sile kolo wciaz ledwo co sie blokowało.

 

Teraz mam 2 pytania:

- czy roznice pomiedzy poszczególnymi tarczami sa bardzo odczywalne ? Czy zmiana tarczy moglaby rozwiazac problem ?

- a moze 180mm tarcza z przodu to za malo ? ... Chociaz raczej w ta watpie. Troszke waze ale nawet popychajac w miejscu odpowiednio mocno rower tarcza minimalnie obroci sie na zacisku.

Napisano

Różnice tarcz nie powinny bardzo mocno wpłynąć na siłę hamowania. Jeżeli zalałeś tarcze to musisz ja wyczyścić. Najlepsza do tego będzie benzyna ekstrakcyjna lub aceton. Pozbędziesz się wtedy oleju z tarczy i wszystko będzie dobrze ;) jeżeli po wypaleniu klocków próbowałeś hamować na zalanej tarczy to musisz je znowu wypalić :)

 

Sam mam Avidy trójki i na tarczy 160mm przy oryginalnych żywicznych klockach da się postawić rower na przednie koło :D

  • Mod Team
Napisano

Ja nie widzę żadnego związku między działaniem klamki a tarczą taką czy inną. Równie dobrze możesz tam włożyć cienką deseczkę i będzie to samo, mówimy oczywiście o działaniu klamki a nie samym hamowaniu. Stawiałbym na odpowietrzenie.

Napisano

skoro dobrze wypaliłeś tarcze i klocki, napisałeś też że masz nową tarczę to dla mnie przyczyny słabego hamowania są 2 :

albo nie dotarta tarcza albo zapowietrzony układ albo 2 na raz :thumbsup:

pozdrr

Napisano
Sam mam Avidy trójki i na tarczy 160mm przy oryginalnych żywicznych klockach da się postawić rower na przednie koło :D

 

Rower można postawić na przednie koło ale siła hamowania jest zauważalnie słabsza niż w tylnym kole (oczywiście chodzi o "relatywne" odczucie - wiadomo ze bardziej się wytraca prędkość ale tylne koło mimo wszystko hamuje ładniej)

 

Ja nie widzę żadnego związku między działaniem klamki a tarczą taką czy inną. Równie dobrze możesz tam włożyć cienką deseczkę i będzie to samo, mówimy oczywiście o działaniu klamki a nie samym hamowaniu. Stawiałbym na odpowietrzenie.

Właśnie chodzi o to, że klamka działa OK. Nie jest miękka, bez problemu można wyczuć moment w którym klocki dotykają tarczy, potem również nie czuć jej miękkości, jest dość twardo - tak samo jak w prawej klamce)

 

 

skoro dobrze wypaliłeś tarcze i klocki, napisałeś też że masz nową tarczę to dla mnie przyczyny słabego hamowania są 2 :

albo nie dotarta tarcza albo zapowietrzony układ albo 2 na raz ;)

pozdrr

 

Tarcza jest nowa tzn. ma 2 tygodnie i 300km za sobą :D i to 300km hamowania tylko i wyłącznie przednim hamulcem - z pewnych względów nie mogłem założyć tylnego zacisku. Więc myślę, że już się powinna dotrzeć.

 

Zapowietrzony układ ... już z 10 razy go odpowietrzałem, za każdym razem jest taki sam efekt. Tylny hamulec się bardzo ładnie odpowietrza więc to chyba nie wina mojego zestawu albo metody odpowietrzania.

 

Myślałem o tarczy ponieważ gdzieś kiedyś czytałem, ze raz zalana tarcza już nigdy nie będzie działała tak jak powinna.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...