Skocz do zawartości

[rower] Giant Terrago Disc 1 z 2009 warto?


kubusus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

jak dla mnie ta cena nie jest zła, ale można chyba znaleźć coś jeszcze lepszego :)

Nie wiem jak działają te hamulce

Napisano

z ramą nie powinno być raczej żadnych kłopotów, z kolami to do końca nie wiem zapytaj się kogoś mądrzejszego :D

Napisano

o giancie zapomnij, unibike expert rewelacja jak za te cene, z tym, ze wypadaloby amora przestawic na 100mm i wymienic piasty, obreczy nie znam

 

w a8 kola sa do bani, rama bez cudow, ale daje rade

Napisano

I jakie wtedy dać te piasty, jaki byłby ich koszt, i gdzie mogliby mi je zamontować ? [ sorry, ale jestem kompletnie zielony w takich tematach :P ]

 

A! I co z ramą ? Giant słynie ze swoich kozackich niezniszczalnych i lekkich ram :P a unibike'a nie znam w ogóle.

Napisano

najtaniej novatec pod tarcze, 180zl komplet, jak podeslesz / przyniesiesz je do sklepu, gdzie kupujesz rower, to powinni przeplesc bez laski za friko, ewentualnie w jakimkolwiek serwisie, koszt przeplotu ok 50-70zl

Napisano

Unibike expert jak za tę cenę świetny rower. Nie rozumiem tylko nabial po co wymieniać te piasty? Dużo roboty z przeplataniem kół, do tego kolega zaczyna kręcić się w świecie rowerowym z tego co pisze, więc podejrzewam (mogę się mylić), że na starcie nie będzie robił po pare tysięcy km rocznie w bardzo trudnym terenie i złych warunkach atmosferycznych (patrz deszcz i błoto). Co za tym idzie, piasty shimano regularnie serwisowane powinny spokojnie wytrzymać. W moim starym biku miałem z tyłu piastę M475 shimano, która pod moim 85kg tyłkiem wytrzymała długo i nadal świetnie się kręci, a nie oszczędzałem jej i nie serwisowałem.

Piasty za 180zł, przeplecenie za 50zł no i utrata gwarancji.. Jak dla mnie bez sensu, ale jak kto lubi. Jak się zajadą shimanowskie to można pomyśleć o wymianie wg mnie. No aaaale.. to jest moje zdanie tylko :D

 

P.S wesołych Świąt! :P

Napisano

jaka utrata gwarancji? rower jest zaplombowany? nie da sie w ciagu dobrego sezonu czegos nie zajechac z racji zuzycia, a nie wady fabrycznej i co wtedy? czekamy az minie gwarancja? jesli nawet jakis producent tak daleko rozwinal swoje warunki gwarancyjne, to raczej niewiele osob zdecyowaloby sie na rowery tej marki, z tego co wiem - spotkalem sie w moich rowerach, to fakt uzytkowania roweru zgodnie z przeznaczeniem i brak drastycznych ingerencji w geometrie roweru

 

piasty moze i wytrzymaja odpowiednio dlugo, ale po co sie meczyc pedalujac, skoro mozna wiele zyskac na oporach toczenia, niedawno wlasnie musialem kupic rower, ktory w standardzie mial szamano i powiem ci, ze fajnie sie nie jezdzilo

Napisano

Co do gwarancji różnie bywa, ale ogólnie masz racje.

A co do piast.. Wiesz, całe poprzednie 2 sezony przejeździłem na piastach xt i nie narzekałem na ich opory toczenia. Zmieniłem w tym roku na dt370- ki. Fakt - kręcą się lżej. Ale bez przesady, z tym, że będzie się meczył pedałując.. :D Mówisz, że miałeś okazje pojeździć na shimano bo takie miałeś w rowerze, który kupiłeś. Rozumiem, że porównanie odbywało się na zasadzie: jazda na danym rowerze na piastach shimano. Po czym przeplecenie piast bądź założenie kół o bardzo porównywalnej masie jak i opon i dętek o takich samych oporach toczenia do tego samego roweru... W innym wypadku porównanie mija się z celem bo dodatkowe opory mogło powodować wiele czynników(zaczynając od masy rotującej - jeśli zmieniłeś całe koła, opory toczenia opon, oraz waga całego roweru).

 

Ja uważam, że trzeba się zastanowić czy na starcie pakować dodatkowe 250zł w koła, dokładnie w piasty, czy może kupić za to kask i pompke do amora... Niech się ktoś jeszcze wypowie i mnie oświeci, bo może się mylę, nie przecze.

Napisano

Raczej nie będę brał teraz tych piast, może później, te 3000zł to i tak dla mnie spory wydatek.

Co z ramą w unibike'u ? I wie ktoś może na ile lat jest gwarancja, w nim i w giancie ?

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Podnosze temat:

 

nabial - dlaczego ma sobie odopuscic Gianta - nie podajesz zadnych argumentow. Nie wspominasz tez ze A8 ma gorszy lancuch, pedaly, korbe i obrecze. Nie wspomne juz o ramie, ktora jednak w Giancie (wbrew opiniom pracownikow Krossa) jest lepsza, duuuzo lepsza, prawda?

 

Moje pytanie do ekspertow, bo jestem poczatkujacy:

 

Czy Terrago 1 Disc 2009 za 2500zl to dobra propozycja (moge go jutro kupic w tej cenie, czy da sie za te pieniadze znalezc cos lepszego??? (nie mowie tu o Unibikach, Krossach czy Kellysach bo te odpadaja jak dla mnie, po prostu mam znajomych, ktorzy maja z nimi zle doswiadczenia)

Napisano

Tegoroczny giant w tej cenie (2500 zł) to dość ciekawa oferta, ale wszystko zależy głównie od tego jakie będzie przeznaczenie tego roweru. Kierownica jest dość wysoko położona, przez co jak już ktoś napisał pozycja na rowerze jest ni to wyścigowa, ni to rekreacyjna.

 

Chyba główną wadą tego gianta jest waga. Jak facet w sklepie ważył go (rozmiar L) to wyszło 14,4 kg :icon_mrgreen: Można to trochę zniwelować poprzez wymianę przyciężkich opon, ale pomimo tego rower i tak będzie dość ciężki. Taki kross czy unibike z pewnością są lżejsze - może nie jakoś bardzo, ale jednak.

Napisano
A tak z ciekawości na czym polegają te złe doświadczenia??

 

Nie wiem czy to uprzedzenia, czy rzeczywiste zle doswiadczenia, ale mowili ze te ramy sa miekkie, niedable zespawane i maja kiepska geometrie.Poza tym, Kross oszczedza na rzeczach, ktorych nie widac, jak piasty, kaseta, obrecze,opony, mechanizm korbowy, pedaly a szczegolnie lancuch (jesli chodzi o A8 z 2008 roku). Porownywalem te rzeczy w Levelu A8 z 2008 i Terrago 1 DISC 2008 - no i faktycznie Giant, oprocz oczywiscie amorka, hamulcow i przerzutek ma lepszy osprzet no i 'raczej' lepsza rame.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...