Skocz do zawartości

[V-brake] Tylni pancerz dzielony czy jednolity?


Paweł-Sz

Rekomendowane odpowiedzi

Jak lepiej poprowadzić pancerz tylnego hamulca, puścić cały pancerz od klamki aż do hamulca czy dzielić na dwie części i mocować w oczkach ramy? W którym przypadku klamka będzie pracowała lżej, mniej gumowato i jaki dobry pancerz oraz linkę polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio coraz więcej ludzi puszcza jeden pancerz. Ja tez tak robię. Jeden długi pancerz i mniejsza szansa na zasyfienie :)

jeśli masz przelotkę na przewód hamulca hydraulicznego to możesz puścić 1 długi pancerz. Jak puścisz dobrze to nic nie będzie obcierać czy zgrzytać :)

Co do samego pancerza i linki to zależy jaki styl preferujesz i ile chcesz na to wydać. niektórzy ozywają linek za 2 zł\,a inni gotowych kompletów jagwire za 70 i więcej zł

Ja używam linek Accenta. Są szlifowane i wstępnie naciągnięte, a kosztują coś ok 6 zł + pancerz zwykły Shimano ok 4 zł za metr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Witam ja ostatnio sobie wymieniałem pancerze. Na tył liczyłem i wyliczyłem odcinki ok 45cm. Ale za zamawialem na allegro (pancerze accenta) to wziąlem cały metr i okazało sie ze ze idealnie mi pasuje od klamki do V'ki. Wiec tak załozyłem i co powiem. No na pewno ładniej pracuje, lzej (mniej niepotrzebnych zakrętów u mnie przynajmniej) płynniej, ogolnie przyjemniej i ładnie wygląda :)

 

No i oczywista rzecz ze w ciezkich warunkach bedzie słuzył lepiej, mniej sie bedzie linka brudzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam linki clarks clim 8 pokryte teflonem i pancerze tez clarks`a, chyba prelube czy jakos tak. Cena to od 7 zł do 11 za metr.

Jak taki zestaw załozyłem na przód i tył, to pomimo, ze tył jest prawie trzy krotnie dluzszy to nie odczulem roznicy, aby chodzil jakos ciezej niz przod :)

Polecam

 

A co do dzielenia, u mnie tak jes zrobione, ze chcac niechcac musze i tak musze przeperowadzic jedolity i tak, wiec tutaj tobie nie pomoge :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedzi :) Ogólnie z nich wynika że lepiej nie dzielić pancerza. Jak mocujecie pancerz do ramy? U mnie są mocowania pod dzielony pancerz i nie chcę przyklejać go taśmą ze względów estetycznych, są jakieś adaptery dostępne żeby go do nich podpiąć? Myślę nad kompletem linek i pancerzy xtr. Generalnie wydaje mi się że na tych mocowaniach pancerza dzielonego w ramie powstają luzy które są wybierane podczas wciskania klamki przez co zwiększa się jej skok przy hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...