Konraad Napisano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 Witam. Otóż mam taki problem. Ważę 70kg i mam tarcze z przodu 160mm z hamulcem hydraulicznym Tektro Auriga Comp i nie postawi mnie dęba. Wydaje mi się że trochę za słabo hamuje. Ja wiem że hamulce tarczowe mają inną modulację niż V'ki. ale bez przesady nie wiem jak bym wcisną tą klamkę to i tak mnie dęba nie postawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konraad Napisano 4 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 Nikt nie zna odpowiedzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Kwietnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 Moze nieco wiecej szczegółow? moze masz popsostu zapowietrzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cybula Napisano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 A zadales pytanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cuma Napisano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2009 Mam tarczę ja hamulcową ... w tylnym kole i hamuje nie za bardzo a chciałbym żeby hamowało lepiej tylko nie wiem gdzie linkę na ciąga się fachowo bez odkręcania jej rower mam podobny do tego http://cokupic.pl/i/c_big1540873.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2009 Kondraad - odpowietrz hamulec i/lub zmień klocki i/lub zmień tarczę na 180 albo 203mm. cuma - przy prawej klamce hamulcowej masz pokrętło baryłkowe, wykręć je trochę i dokręć kontrę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Kwietnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2009 (...) zmień tarczę na 180 albo 203mm. No bez jaj przy tej wadze powinno go wyszczelić w kosmos na 160 no chyba ze to taki hamulec ale pozytywnie sie o nim wypowiadaja. Ja mam "Luise" na 160 i nie musze sie wysilac zeby mi tyłzaczą latać a jak bym sie przyłożył pewnie bym robił za pocisk balistyczny:P Waze jakieś 65. nie ma co zmieniać tarczy nie potrzebnie tylko sie zając klockami moze zawalone czyms? tłuste czy coś i odpowietrzyć i ma być. w tylnym kole i hamuje nie za bardzo a chciałbym żeby hamowało lepiej no zalezy naciąg linki sie sprawdzi tylko jak klamka dochodzi do kiery ... jezeli juz czuje opor a hamulec nie hamuje to nie wina naciągu tylko klocków. Jezeli to jakies marne mechaniki pewnie sie kloczek troszke skonczył i trzeba podregulowac. Najlepiej zamienic na hydraulike albo dobre V'ki niz takie tarcze. Taka to juz zabawa z tarczami ze jak sie je przypadkiem czymś wypapla to spowalniaja w najlpszym wypadku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2009 Najlepiej zamienic na hydraulike albo dobre V'ki niz takie tarcze. A tym sposobem zwiększysz wartość tego bika dwukrotnie Poza tym ta rama nie ma piwotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2009 Jeżeli rama jest taka jak na zdjęciu to jak najbardziej ma piwoty, z przodu i z tyłu ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Kwietnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2009 Ja równiez zauwazam zarys piwotowy jak na tylnym jak i na przednim widelcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cuma Napisano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2009 Piwoty czyli chodzi wam o obrót na kole ?? Mam pytanko jeszcze jestem osobą dorosłą czy nie jest za mały dla mnie ten rower ??, kierownice lub górną ramę mam przy pasie przy kole 26" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2009 Piwoty, takie "tulejki" na których mocuje się ramiona od V-brake. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cuma Napisano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2009 Piwoty, takie "tulejki" na których mocuje się ramiona od V-brake. ma ten rower takie coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
davess1 Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 witam, pozwólcie ze się podepnę, ostatnio z powodu zalania tarcz jakimś olejem w celu ich wyczyszczenia musiałem rozebrać Tektro Auriga comp 160 i je wyczyścić, otóż wyjąłem kola, ładnie wyczyściłem benzyna ekstrakcyjna tarcze, a następnie nie wyjmując klocków ze swojego miejsca za pomocą materiału i specjalnej 'chudej' szczoteczki wyczyściłem i je, wszystko wyschło, wtedy złożyłem to do kupy i na pierwszy rzut oka wszystko grało, jednak gdy wyszedłem na test, hamulce wyraźnie straciły swoja moc, a lewa klamka pozwala się dociskać o wiele bardziej, niż było to wcześniej, jednak nie czuć już tego oleju, czy to możliwe, ze przy wyjęciu tarcz ze swojego miejsca rozregulowałem coś? będę wdzięczny za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Maja 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 Nie nic nie rozregulowałeś Poprosty po czyszczeniu tarczy tak czasami jest ze pozostają jakies zanieczyszczenia. Nalzey sie przejechać jakies 20 km czesto hamując w rozny sposob. Ja jak czysciłem tarcze tez spadła siła haowania ale wrociła do normy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 Jak na moje, to klocki nadal zatłuszczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bramarz Napisano 11 Maja 2009 Udostępnij Napisano 11 Maja 2009 Proponuje wyczyścic klocki w kąpieli z acetonu technicznego oraz tarcze miałem podobny problem z przodu po smarowaniu amorka troche oleju spłyneło na tarcze i brak hamowania , po kapieli i lekkim potraktowaniu pilnikiem klosków hamulce jak żyleta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
davess1 Napisano 11 Maja 2009 Udostępnij Napisano 11 Maja 2009 dzięki za rady, pomyślałem, ze dla pewności jeszcze raz przeczyszczę to porządnie, wyjmując klocki, i to za pomocą któregoś z preparatów przeznaczonych do smarów silnikowych, wtedy na pewno podziała. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Lipca 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Witam mysle nad zamontowanie tektro auriga, znalazłem 2 ale nie wiem czym sie roznia. Ten --> http://allegro.pl/item694096376_hamulec_hy..._mm_okazja.html poza tym ze jest u niezbyt miłego sprzedajacego ma poziomo zbiorniczek wyrównawczy i ma dzielona obejme Ten --> http://allegro.pl/item700689979_hamulec_db...uriga_comp.html jest drozszy ma zbiorniczek pionowo i nie ma dzielonej obejmy. Jeden jest auriga a drugi auriga comp. I czym one sie roznia ?? czy tylko zasadniczo niczym poza wygladem ?? Ten tanszy ma tarcze 203 albo jest przeznaczony do hadcoreowej jazdy albo jest słabszy i tarcza nadrabiaja. Zaciski wygladaja na inne w obu hamulcach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konraad Napisano 5 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2009 Witam ponownie! Mam następne pytanie. Czy wie ktoś jakie, są oryginalne klocki hamulcowe w tych hamulcach? I jakie mi polecacie takie żeby lepiej hamowały, czyli mocniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2009 Oryginalne to na 90% żywiczne. A założyć możesz każde które pasują do popularnych Shimano 525, np takie http://velo.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=48 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konraad Napisano 6 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2009 Dzięki wielkie Schwefel. A czy te co mi pokazałeś będą lepiej hamowały, niż te oryginalne ?? Najlepiej jak by mi ktoś polecił klocki do 80zł z jak najlepszą siła hamowania i najlepszym odprowadzeniem ciepła jak za tą cenę. No i żeby żywotnoś też nie była taka ze ja przejadę 2k i muszę je wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szoppers Napisano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2009 A czy ktos z Was odpowietrzal juz moze te Auriga Compy? na pierwszy rzut oka podobne motywy jak w avidzie - czyli srubki do zbiorniczkow wyroownawczych.. ale czy taka sama srednica gniazda? ten sa gwint itp itd? a moze nic nie trzeba wkrecac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konraad Napisano 6 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2009 Witam! Jak odpowietrzyć hamulce, jest na stronie producenta Manual w PDF ---> http://www.tektro.com/04suport/pdf/Auriga-Polish.pdf :D Pozdrowienia i miłego odpowietrzania ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2009 Dzięki wielkie Schwefel. A czy te co mi pokazałeś będą lepiej hamowały, niż te oryginalne ?? Te spiekane Accenty miałem właśnie w SH 525 i hamowały świetnie w porównaniu do seryjnych klocków żywicznych. Teraz dojeżdżam już drugi komplet i będę kupował do testu Kool-Stopy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.