Riqar Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 Przeszukałem całe forum ale nie mogłem tego tematu znaleźć. Wiem, że istnieje taka możliwość, że pancerze przeznaczne do hamulców można również założyć na linki przerzutek. Wyczytałem to na necie, widziałem również na zdjęciach rowerów użytkowników tego forum jak i na podobnych forach i stronach. Znam również różnicę w budowie obydwu typów oraz mniej więcej czemu jest takie, a nie inne zastosowanie. Moje pytanie brzmi: jak takie coś działa, czy jest jakaś różnica w działaniu, tzn czy te pancerze do hamulców w znaczny sposób upośledzają prace linek od przerzutek a może polepszają, czy częściej trzeba zmieniać i czy w ogóle warto zmieniać czy lepiej zastosować pancerze do przerzutek?! Pancerz hamulcowy, który chce zastosować do clarks prelube (o ile się nie mylę) teflonowy (7 zł/m), linkę użyłbym oczywiście do przerzutek też teflonową.
tobo Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 miałem jakiegoś badziewiaka za grosze, hamulcowego, jako pancerz do przerzutki i nie zauważyłem żadnego upośledzenia jej pracy.
szbiker Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 Witam Ja stosowałem takie rozwiązanie tzn. pancerz hamulcowy do linek przerzutkowych i mogę powiedzieć ze system ten działał bardzo dobrze. Z własnego doświadczenia myślę również że jest mniejsze tarcie nawet jeśli dostanie się tam brud ale nie wiem z czego to wynika - podejrzewam ze z mniejszej sztywności pancerza hamulcowego. Stosowałem także swego czasu linki przerzutkowe do hamuców .Takie rozwiązanie również śmiagało bez zarzutów. Obecnie zrezygnowałem z tego pomysłu ponieważ działa o ujemnie na moją psychikę
c1ach Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 Przecież linka przerzutkowa ma mniejszy łepek, w jaki sposób trzymała Ci się w klamce?
Mikan Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 Pancerze hamulcowe możesz spokojnie stosować do przerzutek - wszystko działa tak samo. Ja mam accenty supreme do hamulcow przy przerzutce i działa znacznie lepiej niż stare (badziewiaste) pancerze do przerzutek.
Boss Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 Pancerze hamulcowe możesz spokojnie stosować do przerzutek - wszystko działa tak samo. Ja mam accenty supreme do hamulcow przy przerzutce i działa znacznie lepiej niż stare (badziewiaste) pancerze do przerzutek. Taaa - a w Moskwie na Placu Czerwonym rozdają rowery... - supreme to nie jest zwykły pancerz hamulcowy, ma budowę typową dla pancerza przerzutkowego, czyli wzdłużnie ułożone druty. Najczęściej spotykane pancerze hamulcowe mają zbrojenie z taśmy stalowej zwiniętej w sprężynkę. Kurczą się po wpływem ściskania w pewnych granicach, a w tych właśnie granicach pracuje przerzutka (siła naciągu linki jest zbyt mała by w końcu "usztywnić" pancerz) - powoduje to odczuwalne pogorszenie zmiany biegów. Takie pancerze nienajlepiej działaja w także hamulcach. To dlatego Avid "wymyślił" Full Metal Jacket (ciekawe ile na tym główkowali ), czyli pancerz w formie rurki stalowej, który świetnie nadaje się do przednich mechaników. Naprawdę porządne pancerze hamulcowe są wykonane z dodatkowym zbrojeniem, czyli sprężynka plus usztywniające druty wzdłużne, albo druty wzdłużne i zewnętrzna siatka stalowa, jak w owych Accentach - no i słono kosztują... Podsumowując wątek pancerzy hamulcowych w przerzutkach: - zwykłe pancerze hamulcowe ze stalową sprężynką: da się, ale będzie gorzej działać, będą zbyt miękkie - pancerze hamulcowe dodatkowo zbrojone drutami wzdłużnymi: jak najbardziej można, będą sztywniejsze od zwykłych przerzutkowch i mogą lepiej działać Stosowałem także swego czasu linki przerzutkowe do hamuców .Takie rozwiązanie również śmiagało bez zarzutów. Obecnie zrezygnowałem z tego pomysłu ponieważ działa o ujemnie na moją psychikę I dobrze zrobiłeś. Pancerze przerzutkowe nie znoszą dużych sił ściskających, a takie występują w układzie hamulcowym. Dłuższe użytkowanie skończyłoby się rozerwaniem pancerza i wyjściem linki za wierzch, co wielu osobom się przydarzyło - przyjemne to nie jest, bo traci się całkowicie hamulec.
sebekfireman Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 Najczęściej spotykane pancerze hamulcowe mają zbrojenie z taśmy stalowej zwiniętej w sprężynkę. Kurczą się po wpływem ściskania w pewnych granicach, a w tych właśnie granicach pracuje przerzutka (siła naciągu linki jest zbyt mała by w końcu "usztywnić" pancerz) - powoduje to odczuwalne pogorszenie zmiany biegów. Takie pancerze nienajlepiej działaja w także hamulcach. Te różnice to może są odczuwalne przy napędzie 9 biegowym lub w warunkach labolatoryjnych. W rzeczywistości w napędzie 8 biegowym te pancerze sprawują się rewelacyjnie - żadnego pogorszenia pracy zmiany biegów nie zauważam. Upośledzenia działania hamulców też nie widzę. Po przesiadce na tego typu pancerze nie mam zamiaru już próbować czegoś innego lub wracać do pancerzy typowo przerzutkowych bo z tymi jest rewelacyjnie, a do tego tanio, bezproblemowo i trwale (po zamontowaniu wytrzymują 20 tys km.)
tobo Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 używałem zwykłego pancerza hamulcowego ze sprężynką i nie odczułem by wpłynęło to znacząco na pracę przerzutki. używałem tego pancerza jako zamiennika dla oryginalnego ride on gdyź średnica wewnętrzna pozwalała na puszczenie linki w osłonie a inne pancerze zamienniki nie. u mnie w zestawie są gripy ze wspomaganiem 9.0 i przerzutką x0, wcześniej miałem ten sam typ gripa jako rocket z przerzutkami shimano i praca zmieniarki była bardzo bardzo lekka. żeby było jasne: sama zasada stosowania takiego albo innego pancerza jest jasna z korzyściami i minusami włącznie, jednak ja nie poniosłem fizycznych ani moralnych strat z tytułu niekompatybilnych
Boss Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 Te różnice to może są odczuwalne przy napędzie 9 biegowym lub w warunkach labolatoryjnych. W "labolatorium" mówisz Sam bardzo długo źle pisałem to słowo W moim laboratorium, znaczy w mojej szosówce, ostatni odcinek pancerza (zawijas 180 stopni) był kiedyś hamulcowy. Działało paskudnie mimo znikomego oporu stawianego przez pancerze i ślizgi, nie pomagała żadna regulacja, problem był albo na górze albo na dole kasety. Wymiana na typowego przerzutkowca rozwiązała problem. Im większe załamanie pancerza, tym gorzej sprawują się pancerze hamulcowe ze sprężynką - widać wręcz gołym okiem, że taki pancerz zachowuje się dość dziwnie i inaczej niż przerzutkowiec - zaczyna się prostować i skracać.
sebekfireman Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 W "labolatorium" mówisz - bardzo długo źle pisałem to słowo Hehe - całe życie człowiek się czegoś nowego uczy Prawdę mówiąc kompletnie nie zdawałem sobie sprawy że źle to piszę. A tego zawijasa to zapewne miałeś z dolnej rury do przerzutki? Jeżeli tak to w takim przypadku może i to faktycznie nie bardzo chce działać. Ja u siebie mam prowadzenie z rury ukośnej do przerzutki i tutaj żadnego pogorszenia pracy nie ma.
Riqar Napisano 2 Kwietnia 2009 Autor Napisano 2 Kwietnia 2009 Jeśli chodzi o napęd to mam kasetę 9-cio rzędową. Czyli morał z tego taki, że prócz Accent Supreme lepiej zastosować standardowy pancerze do przerzutek?!
Martinii Napisano 2 Kwietnia 2009 Napisano 2 Kwietnia 2009 Takze uzywam pancerza Accent Supreme do hamulcow i przerzutek i takze uwazam, ze sa rewelacyjne. Biegi zmieniaja sie idealnie, przy hamowaniu pancerz nie wygina sie. Sa bardzo sztywne i dobrze wykonane. Zatem polecam!
Ecia Napisano 2 Kwietnia 2009 Napisano 2 Kwietnia 2009 Mój Książę Małżonek zastosował kiedyś do przerzutek kawał zwykłego, topornego pancerza hamulcowego, kupionego z metra za grosze w jakimś peryferyjnym sklepie serwującym markety i niskobudżetowe Krossy. Pancerz był sztywny jak pierun, ledwie udało się go wygiąć w dolnej części (przerzutka - wówczas zwykły shimanowski STX i dolny ciąg, więc zakrętas był dość ciasny). Jeździł na tym półtora sezonu - i poza XTRem tudzież patentami typu Nokon czy Gore Ride On, tak genialnego pancerza nie widziałam... Może to zasługa tej sztywności, ale biegi wskakiwały gładziutko i - co najważniejsze - żadne błoto, nawet bieszczadzkie podeszczowe gliny (!), nie stanowiło przeszkody, a przecież pancerz był niczym nie uszczelniony... Ergo: stosować można bez problemu, a w niektórych sytuacjach może to być nawet lepsze rozwiązanie, niż zwykły, niskiej klasy, nieuszczelniony pancerz przerzutkowy.
Riqar Napisano 3 Kwietnia 2009 Autor Napisano 3 Kwietnia 2009 Ok, ale wyczytałem w książce Zinn`a (tylko nie wiem, czy dobrze zrozumiałem), że linki do przerzutki są indeksowane a hamulcowe nie?! Ok, zakładając, że użyje tego pancerza hamulcowego do tylnej przerzutki, to czy ta plastikowa baryłka wytrzyma, bądź co bądź, dość sztywny pancerz tzn, czy nie pęknie, czy nie zostaną zjechane gwinty lub coś w tym stylu (przerzutka XT rd760) ???? PS. Każdy chwali accent supreme ale ja nie mam do niego dostępu, a nie chce mi się czekać aż mi doślą bo rower w częściach a pogoda za oknem aż błaga, aby rower wyprowadzić na spacer
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.