travisb Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 Czekając na pociąg o 5 rano, siedząc na dworcu i delektując się widokiem nowego OK kumpla, pomyślałem o pewnej 'kwestii napędowej', o której nikt wcześniej nie wspominał - stąd poruszam temat. Mianowicie... jak i czy w ogóle, sprawdziłoby się w praktyce, gdyby w OK zamontować napęd po obu stronach roweru. Dwie korby z dwoma blatami, z tyłu np. obustronna piasta Novateca - ta sama ilość zębów na blatach i na koronkach. Widziałem już przekładkę w stylu 'napęd z lewej strony dla lansu', ale podwójnego napedu jeszcze nie, stąd lekka wątpliwość, bo skoro nie praktykuje się takiego rozwiazania to czy ma to prawo działać. Z technicznego p-tu widzenia raczej nie powinno być przeszkód. A jak może być w praktyce? Ciężej rozpędzić rower czy łatwiej? itd. itp. ... Podywagujmy ... EDIT: Jeszcze tego samego dnia na MŚ w Pruszkowie, na welodromie stał sobie taki oto tandem torowy z podobnym rozwiązaniem (w sensie dwóch korb z blatami na jednym suporcie). Zdjęcia poglądowe:
Fyl Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 Wydaje mi się, że problemem mogłoby być ustawienie prostej linii łańcucha na "lewej" stronie. W sumie jest to ciekawy pomysł, ale czy takie rozwiązanie opłacałoby się gdy dodamy do tego zwiększoną wagę całego roweru, po prostu czy dodatkowy napęd przełoży się na lepszej osiągi przy zwiększonej masie. Nie wiem czy moje obawy są słuszne ale w sumie całość musiałaby być idealnie spasowana ze sobą, zębatki, łańcuch praktycznie minimalna różnica, może negatywnie wpłynąć na żywotność podzespołów...
elberet Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 Musiałbyś mieć dwie prawe korby z dwoma prawymi pedałami. Kto bogatemu zabroni...
MarcinN Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 Gdzieś na FGG na 100% był rower właśnie z takim napędem, moim zdaniem przeciwwskazań nie ma żadnych, żeby zrobić coś takiego, pytanie tylko po jaką cholerę, bo de facto w samej jeździe nie zrobi Ci to żadnej różnicy, a waga będzie tylko większa. Zastanawiam się, czy gdyby dać na każdą stronę inne przełożenie to czy prawdziwe przełożenie byłoby średnią arytmetyczną Jeśli chodzi o tandemy, to z tego co się orientuje zawsze jedna z korb musi mieć dwa blaty.
Mod Team IvanMTB Napisano 1 Kwietnia 2009 Mod Team Napisano 1 Kwietnia 2009 Klaniam, Polecam pokopac na FGG. Byly tam takie wynalazki i nawet stawaly sie przedmiotem drobnych sporow tutaj OSTRO! I.
KAZUMI Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 Sorry Travis ale ameryki nie odkryłeś a do tego nie dokładnie przeczytałeś forum i nie dokładnie przejrzałeś Fixed Gear Gallery Na FGG rozwiązanie z podwójnym napędem było prezentowane 2 czy 3 razy. Moim zdaniem taki patent jest tylko dla picu bo nic on nie daje no może po za tym że wszystkie siły będą rozkładane na dwa łańcuchy co teoretycznie może przedłużyć ich żywot
Mod Team IvanMTB Napisano 1 Kwietnia 2009 Mod Team Napisano 1 Kwietnia 2009 ... no wlasnie... http://www.fixedgeargallery.com/2007/sept/2/SH.htm (zapobrane z PIERWSZEJ strony naszego tematu o ciekawych ostrokolkach ) LENIUCH !!!! OSTRO! I.
travisb Napisano 1 Kwietnia 2009 Autor Napisano 1 Kwietnia 2009 ... czy dodatkowy napęd przełoży się na lepszej osiągi przy zwiększonej masie. No właśnie - dlatego poruszam ten temat. Ale skoro nie stosuje się tego porwszechnie to widocznie nie przekłada się. Bo wątpię, żeby nikt na to jeszcze nie wpadł. Gdzieś na FGG na 100% był rower właśnie z takim napędem, moim zdaniem przeciwwskazań nie ma żadnych, żeby zrobić coś takiego, pytanie tylko po jaką cholerę, bo de facto w samej jeździe nie zrobi Ci to żadnej różnicy, a waga będzie tylko większa. Zastanawiam się, czy gdyby dać na każdą stronę inne przełożenie to czy prawdziwe przełożenie byłoby średnią arytmetyczną Jeśli chodzi o tandemy, to z tego co się orientuje zawsze jedna z korb musi mieć dwa blaty. Gdzieś może i był na FGG ale nie przegladałem całej galerii - musiałbym chyba z tydzień siedzieć nad tym ;-) W tandemach to logiczne, że z tyłu muszą być 2 blaty. Sorry Travis ale ameryki nie odkryłeś a do tego nie dokładnie przeczytałeś forum i nie dokładnie przejrzałeś Fixed Gear Gallery Na FGG rozwiązanie z podwójnym napędem było prezentowane 2 czy 3 razy. Moim zdaniem taki patent jest tylko dla picu bo nic on nie daje no może po za tym że wszystkie siły będą rozkładane na dwa łańcuchy co teoretycznie może przedłużyć ich żywot Jasne, że nie odkryłem Ameryki i nie chcę Nobla za wynalazek heh. Poprostu byłem ciekawy jakie są ZA/PRZECIW w tej kwestii. Forum nie przekopywałem bo niby jak zdefiniować zapytanie w szukajce na ten temat. Łatwiej założyć nowy Fakt - rower z podwójnym napędem wygląda ciekawie, ale jak widzę (czytam) nie ma to przełożenia w praktyce.
Schwefel Napisano 1 Kwietnia 2009 Napisano 1 Kwietnia 2009 no może po za tym że wszystkie siły będą rozkładane na dwa łańcuchy co teoretycznie może przedłużyć ich żywot I to wcale nie jest takie pewne, bo zawsze będzie mocniej ciągnął łańcuch mocniej naciągnięty a tym samym mniej rozciągnięty.
gwynbleidd Napisano 2 Kwietnia 2009 Napisano 2 Kwietnia 2009 Ale w takim razie ten łańcuch mniej wyciągniety szybciej się wyciągnie i dorówna temu drugiemu i ciągnąć będą oba lub raz jeden, raz drugi na zmianę mocniej. Podwójny napęd może być też pewną formą zabezpieczenia przed zerwaniem/spadnięciem się jednego łańcucha lub odkręceniem koronki. Ale to na pewno i tak przede wszystkim dla szpanu :-)
Mod Team IvanMTB Napisano 2 Kwietnia 2009 Mod Team Napisano 2 Kwietnia 2009 Ale to na pewno i tak przede wszystkim dla szpanu :-) Szpan brzmi pejoratywnie. Ja wole: "dla podkreslenia indywidualizmu" OSTRO! I.
MarcinN Napisano 2 Kwietnia 2009 Napisano 2 Kwietnia 2009 Gdzieś może i był na FGG ale nie przegladałem całej galerii - musiałbym chyba z tydzień siedzieć nad tym ;-) Na FGG jest wyszukiwarka, więc zawsze mozna wpisać jakąś logiczną frazę, np. "double/two side drive" Szpan brzmi pejoratywnie. Ja wole: "dla podkreslenia indywidualizmu" Dobre Będę używał tego sformułowania.
kubeon Napisano 5 Kwietnia 2009 Napisano 5 Kwietnia 2009 eeee, jaka średnia arytmetyczna? jak bedzie różne przełożenie z dwóch stron to moim zdaniem taki rower nie bedzie wogole jeździć. Co najwyżej mogą być różne ilości zębów przód/tył ale ich stosunek musi być po obu stronach ten sam! Kiedyś eksperymentowałem z napędem tylko po lewej - lans lansem - ale nie zakleiłem gwintów. W ten sposób wracałem sobie 10 km do domu pedałując jedną noga bo drugi pedzio się odkręcił. Poza tym przy noszeniu roweru łancuch brudzi ciuchy, trzeba by wtedy nauczyć się go nosić z drugiej strony. no ale cóż, w dobie kiedy ostre jest już niemal w każdym supermarkecie i pod co drugą strzechą może to metoda na "wyróżnienie się z tłumu" lub "wycięcie niekomercyjnej sfery w przestrzeni miejskiej"...
Mateusz2 Napisano 6 Stycznia 2011 Napisano 6 Stycznia 2011 Witam wszystkich mam na imię Mateusz mam 26 lat mój pierwszy post wiec przejdę do rzeczy odnośnie podwójnego napędu czy może mi ktoś wytłumaczyć jak to działa: http://www.youtube.com/user/died4hislove#p/u/4/NImjxbWTZIU za pierwszym razem koło ma 1 i 1/2 obrotu a po włączeniu następnej zębatki koło ma obrót 3 i 1/3 obrotu czyli ponad 100% więcej jeżeli to by działało to przy normalnej jeździe z prędkościom 20 km/h pojedziemy ok 40 km/h no ale to takie przybliżenie. I widzimy z prawej mniejsza korba i to wyraźnie z tyłu po prawej większa zębatka z lewej 3 mniejsze pod koniec filmiku jest to wyjaśnione jak to działa niestety po angielsku za bardzo nie kumam ( szkoła dawno temu się skończyła ) na samym końcu widać jeszcze certyfikat patentowy czyli to chyba musi działać. Zapraszam do komentowania i dyskusji i może ktoś na forum się znajdzie i wyjaśni o co w tym wszystkim chodzi pozdrawiam.
painmaker Napisano 7 Stycznia 2011 Napisano 7 Stycznia 2011 dla mnie obustronny napęd to tylko 2x większe prawdopodobieństwo, że nogawka wkręci ci się między blat a łańcuch. dziękuję za uwagę
Varg Napisano 7 Stycznia 2011 Napisano 7 Stycznia 2011 http://allegro.pl/korba-lewa-do-tandemu-ultegra-1-rzed-40z-octalink-i1386457145.html se kupcie
angelo105l Napisano 7 Stycznia 2011 Napisano 7 Stycznia 2011 Prawy napęd jest wolniejszy od lewego wiec jeśli załączysz lewy, szybszy to prawy nie ciągnie bo jego wolnobieg jakby nie nadąża.
stefan2810 Napisano 7 Stycznia 2011 Napisano 7 Stycznia 2011 Dokładnie. Dwa napędy jeden wolniejszy drugi szybszy. To tak jak byś miał rower z dwoma biegami.
Mateusz2 Napisano 7 Stycznia 2011 Napisano 7 Stycznia 2011 Czyli co Panowie pic na wodę a nie super wynalazek?
Minor Napisano 7 Stycznia 2011 Napisano 7 Stycznia 2011 Normalna najzwyklejsza przerzutka:) A w sumie to zasada działania, jak w przerzutce.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.