Marc1n Napisano 30 Marca 2009 Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 Na wstępie chciałbym powiedzieć - Witam z powrotem ...no i oby na długo i oby także z aktywnościa, jak w czasach gdy sie na forum rejestrowałem, hihi. Cóż, operacja była, do drugiej operacji ok rok-półtora zostało a coś w najdłuższe wakacje życia trzeba robić. Bo od Maja do Października jest wystarczająca ilość czasu aby porobić coś ciekawego, szczególnie porankami i wieczorami gdy jest śliczna pogoda, że aż się chce jeździć. Troche moja zabawa w rowerowanie już trwa, miałem już moje cudeńko do XC, które potem zostalo wymienione na cudeńsko do 4X(który to jednak był uprawiany w stopniu nikłym, glównie street, hihi) i przyszedł czas zbliżającej sie operacji. Długo po niej miałem zakazne cokolwiek robić z dziedziny sportu, ale dobre wyniki spowodowały ogromną chęć powrotu do...robienia czegokolwiek. Jako, że był to koniec wakacji jeżeli dobrze pamiętam a ja nie miałem środków i chęci ich szukania stwierdziłem, że kupie coś, co może potem mi się przyda, a przy okazji będzie hamowało jakieś głupie pomysły, a raczej ich wykonywanie na rowerach do nich niedostosowanych(czego u ludzi nie lubie). Dlatego więć, że środków mało było, troche zapału do streetu w sercu oraz czysta potrzeba, żeby zwykle gdzieś podjechać na mojej wsi-miasteczku, zdecydowałem się na kupno BMX'a, a że była okazja to tak zrobiłem. Minął czas, zmieniały się zainteresowania, ale o rowerze dalej pamiętałem, chodź to zima i wogóle i w szczególe. Zaczyna się robić z dnia na dzień coraz cieplej, ileśtam pieniędzy swoich mam, a w dodatku bez roweru jest mój także tata chodź on tyle co jeździ, to i na ciut małej rozmiarowo dla mnie Meridy siostry daje rady...no ale zawsze mogłoby być lepiej dlatego planuje kupno czegoś do XC znowu Tak więc koniec gadania historyjek, trzeba przejść do faktów: Rodzaj roweru: XC HT, bo raczej każde ciekawe zawieszenie w fullu sie ceni, a żeby jeszcze działało i do tego ważyło tyle co trzeba, a nie jak kowadło, to jest ciężko, dlatego myślę, że HT będzie rozwiązaniem lepszym. Ja: 19lat, 72kg wagi, latem ok 68kg, 180-182cm(zależy jak kto mierzy), lubie ciemne kolory i nie chce pstrokatego roweru Cena: No cóż, chciałbym napisać, że nieograniczona, chodź nawet tak po części jest, ale wiem, że nawet jak dam 7k PLN za te konfigi co są na Allegro to mi się i tak więcej rzeczy nie będzie podobać niż podobać i większość sprzedam. Sume która jest miękką granicą ustalam na 3k PLN, oczywiście złotóweczki w dół jak najbardziej mnie cieszą Nowy/Stary: Zdecydowanie stary. Ceny nowych rowerów mnie nie cieszą, a i tak rzeczy za które się w takich dopłaca polecą w pierwszej kolejności, np hamulce i amortyzator i będą wg mojej wizji, hehe. Żeby nie było, rower ma być używany, a nie zużyty, więć dziadków po 5 lat czy więcej raczej nie szukam, bo te Alu już sie napracowało. Moje priorytety: Rama, to jest to. Chcialbym zeby byla ostatnim z podzespolow do wymiany i bardzo by mnie to cieszylo, gdyz nie lubie zmieniac geometri. A ta powinna byc o wyscigowej charakterystyce bo takie lubie i o. ew. gdy nie bedzie jakas ponadprzecietna, np. bedzie solidna, miala dobra geometrie, ale bedzie np ciężka, jednak posiadała wyzżze modele w kolekcji to też bardzo dobrze, bo potem najwyzej zmienie rame tylko na lepszą, a geometria zostanie. Co do reszty podzespołów powinny trzymać poziom, amortyzator nie jest ważny, gdyz jako, że zawsze one są troche nie na poziomie reszty od razu poleci. Chciałbym ogólnie aby sam szkielet dawał rady, a reszta dawała rady wytrzymać sezon i to nawet nie jakiś bardzo ciężki, ale także prezentowałą jakąś jakość (A nie mieszanka Ridley na RST i Acerze). Moja wizja: mam zamiar zrobić rower wytrzymały i niezawodny ale zarazem nie chce od razu ładować kosmicznych pieniędzy, żeby nie było żal, jak się odwidzi, a wkońcu nie jeździłem w XC od prawie 3ech lat więc ciężko być dla mnie pewnym tego wszystkiego. Jako, że jestem lekki (72kg w sezonie zimowym) zdaje sobie sprawę, że w odchudzanie roweru też mogę się bawić, dlatego w tym kierunku też będę podążał aczkolwiek z rozwagą. Niezawodne i lekkie amortyzatory oraz hamulce Magury, połączenie starego i nowego XTR, koła Mavica a wszystko zakończone Roox'em/Syntace, ew. Eastonem no i co najważniejsze oparte na lekkiej ale niewychudzonej ramie. Moje dziwne wymagania: wiem, że niektórzy uznaja mnie za kobiete, ale ja poprostu mam swego rodzaju fetysz/fobie która za mną chodzi. Idealizuje sprzęt który mnie otacza wg. pewnych schematów. Lubie mieć coś albo tylko jednej firmy i to jak najwięcej, albo ew. dopełniać to firmą która się specializuje tylko w jednej rzeczy. W takim wypadku tyczy sie to też rowerów, o ile z firmami podzespołów to ogarniam spokojnie o tyle kwestia kluczowa to Rama no i tutaj jest jeden głupi wymóg którego nie starajcie sie zrozumieć: Chcę ramę firmy która specializuje się tylko w rowerach XC/AM/Szosa(ew. bez szosy, może być samo MTB) i NIE robi niczego do DH oraz Streetu/Dirtu, a także BMXów. Głupi fetysz, z takiego też powodu odpada Specialized, czy też Scott, a nawet Cannondale i GT, i Giant, jednak poprostu jest to coś co po mnie chodzi i nie chce tego zmieniać. Z drugiej strony chciałbym mieć coś sprawdzonej firmy, a nie jakiś wynalazek z tajwańskiego katalogu od firmy która się pojawiła znikąd, jak Radon/Ghost itp wynalazki. Moje typy: http://www.allegro.pl/item597141399_merida..._r0ck_shox.html - fajna geometria i rama, hamulce mogłbyby zostać, amortyzator ktory jest coś wart i można na nim troche odzyskać no i reszta podzespołów http://www.allegro.pl/item590602185_orbea_...nowy_rower.html - ciekawsza rama, aczkolwiek leciwa, gorsze hamulec, taki sam amor, lepsze podzespoly http://www.allegro.pl/item595101492_cube_reaction_xt.html - bardzo dobra rama, dobre hample, dobry amortyzator i dobre podzespoly, aczkolwiek pewnie wyjdzie po za granice cenowa O więcej typów proszę was, może sam ktoś coś sprzedaje albo jego znajomy, może jakieś rady, może nieobecność w branży przez pewien czas spowodowała braki w tym co wiem itd - proszę o pomoc w postaci pomysłów i przykladów z rowerami PS: Przepraszam za brak polskich znaków w niektórych miejsach, ale mam przełączający się non stop w systemie język klawiatury na ENG bo to ENG Vista Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 31 Marca 2009 Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 Mój typ jest taki - kup ramę za 500-600 zł, kup amorek za 600 zł, kup koła za 600 zł i za resztę kup osprzęt. Powinno wystarczyć a za takie pieniądze powinien wyjść fajny rower. Typów teraz nie podam, ale jak znajdę wieczorem chwilę to poszperam i zaproponuję swoją konfigurację. Mamy jedną wspólną cechę - ja uwielbiam jak mam komponenty jednego producenta - wszystkie rurki (prawie), koła, opony - najlepiej jak wyprodukowała je jedna fabryka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marc1n Napisano 31 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 Ale ja wiem jak takie skladanie wyglada, bo wszystkie kupowalem. Za 600PLN kupie cos maksymalnie popularnego, jakiegos Accenta czy Bria Za 600PLN tez ciezko bedzie z amorkiem, wiec bedzie to cos przejsciowego Za 600PLN to jakis tam kola beda zgoda ale pozostala kasa srednio sie uklada, bo na sam naped, oraz reszte podzespolow, mostek, kiera, sztyca, opony, pedaly, siodelko itd itd idzie tez masa kasa i lepiej jest szukac okazji uzywanej, bo cale rowery schodza za mniejsza kase, niz bylyby sprzedawane na czesci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 31 Marca 2009 Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 Z pewnością jest tak, jak mowisz. W każdym razie swoją propozycję przedstawię i będziesz mógł się do niej odnieść Osobiście wolałbym rower nowy, złożony przez siebie chociaż troszkę "kompromisowy". Ale każdy ma inne podejście http://allegro.pl/item596644826_cube_attan...tb_18_cali.html - rama - 700 PLN http://allegro.pl/item593349191_marzocchi_...ro_lo_nowy.html - amortyzator - 800 PLN http://allegro.pl/item599566766_mavic_cros...nieuzywany.html - koła - 450 PLN http://allegro.pl/item591914158_tylna_prze...bacz_warto.html - przerzutka tyl - 100 PLN http://allegro.pl/item599240757_przerzutka..._m580_nowa.html przerzutka przód - 50 PLN http://allegro.pl/item598774280_korba_fc_m..._gwarancja.html - korba - 280 PLN http://allegro.pl/item594749484_lancuch_hg...bikestacja.html - kaseta i łańcuch - 120 PLN http://allegro.pl/item588224454_nowe_truva...27_2_wys_0.html - sztyca - 50 PLN http://allegro.pl/item599107522_nowe_hamul...le_digit_5.html - hamulce - 100 PLN Za to wszystko 2650 PLN - za resztę kupujesz klamki, manetki, pedały, kierownicę i mostek i masz okolice 3000 PLN - wg mnie warto się nad tym zastanowić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marc1n Napisano 31 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 I tak i nie. Aby to chodz czesciowo pokrywalo z moja koncepcja wygladloby to troszke inaczej, musialbym dolozyc na rame i na amorka chociaz po czesci zeby bylo to na dluzczy czas. Nie chcialbym tez plastikowego maxymalnie starego SRAM'a bo mam 2x 9.0 takie lezace w piwnicy ktore jest polamane. Hample tez bym bral jakies tarcze co wyniosloby z 500PLN i jednak 350PLN na rzeczy ktore wymieniles to malo, szczegolnie ze dochodza do tego jeszcze opony, pancerze, linki i siodlo Ale dzieki za pomysl, przemysle go, chodz wolalbym typy calych rowerow bo wychodza znacznie taniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 31 Marca 2009 Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 Starałem się koniecznie zmieścić w 3k PLN - rama i amorek są solidne i nie powinno być z nimi problemów. Koła typowo do XC - z racji chęci cięcia kosztów i jakości tych kółek - tylko pod V. Reszta komponentów - środek hierarchii sprzętowej. moja propozycja jest bardzo uśredniona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kello Napisano 31 Marca 2009 Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 http://www.allegro.pl/item597125258_rower_...tr_novatec.html Tak jak pisales pisze o tym, co znajomi sprzedaja :)Kolega sprzedaje. Bardzo fajnie zlozony rower. Porzadny amor, w miare kola i hample, naped slusznie dzialajacy. Rama jest to rzadziej spotykana wersja ultimate i naprawde prezentuje sie niezle Za kolege moge reczyc, rower jezdzony w wyscigach XC i naprawde zadbany a kolega jest z "tych rozsadniejszych". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marc1n Napisano 31 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 Zacny rower, nie powiem. Czy mozna prosic o wiecej zdjec np. kokpitu i historie roweru. Jakas konkretna cena za niego. Amor moze fajny ale leciwy, ze oooo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.