Wowo3003 Napisano 24 Marca 2009 Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 Witam, pragnę zaprezentować Wam mój rower na którym mam zamiar przejechać kilka maratonów w tym roku. Sprzęt jest ciągle modernizowany (kupiłem fabryczną TFS'ke 100-V 2007), jednak zmiany te nie następują ciągle, a w zależności od przypływu gotówki (nauka w liceum niestety nie pozwala na stałą, bardzo dobrze płatną pracę, a jedynie dorywczo w stosunkowo niewielkich kwotach). Części, które już niedługo polecą to: Opony na kendy karmy (ponoć dobre, ale jeśli się nie sprawdzą polecą do roweru mniej wymagającej dziewczyny), zaciski kół na bolt-on'y Dartmoora, rogi na PRO SL, dętki (przynajmniej jedna, bo ma poieresowajy zawór prawdopodobnie na flyweighta albo coś innego lekkiego i gripy na rzecz owijki korkowej w czerwonym kolorze . Troszkę później poleci siodło, prawdopodobnie ustąpi miejsca BBB compdesign Dętki - Continental - 424 Gripy - X-Mission - 106 Hamulec P - Shimano XT (alu bolt) - 302 Hamulec T - Shimano XT (alu bolt) - 338 Kaseta - Shimano XT CS-M760 - 282 Kierownica - Tioga TaskForce XC - 128 Klamki Ham. - Shimano XT Koło przednie (XT, DT Revo, Equalizer 21, dartmoor alu)- 770 Koło tylne (XT Tuned, DT Revo, Equalizer 21, dartmoor alu) - 915 Korby - Shimano XT FC-M770 bez sup - 780 Łańcuch - Shimano XT HG-93 - 274 Manetka P - Sram X-9 - 126 Manetka T - Sram X-9 - 128 Manetka Pop-lock - Rock Shox - 50 Mostek - X-mission 120mm - 161 Opona P - Mission - 656 Opona T - Mission - 645 Pancerze - Shimano - 56 Pedały - Shimano PD-M520 - 376 Przerzutka P - Shimano XT FD-M770 - 156 Przerzutka T - Sram X-9 SGS - 224 Rama - Merida TFS 100-V (suport, piwoty i stery) - 2078 Rogi - X-Mission - 140 Siodło - X-mission - 336 Stery - Cane Creek - z ramą Sztyca - X-Mission (docięta drastycznie) - 239 Tarcze ham - Dartmoor Nano 160mm - 184 Top-cap - Cane Creek (stalowa śruba) - 16 Widelec - Rock Shox Pilot SL - 1862 Zaciski kół - Shimano XT - 170 Zacisk Sztycy - Accent Lite - 21 Całość 11943 Sztyca i mostek na razie chyba zostaną, bo z mostkiem tragedii nie ma, a sztyca to takie dziadostwo, że nie szkoda było mi ją uciąć do tego stopnia, że w ramie jest jej raptem jakieś 2cm Czekam na komentarze i propozycje co by tu zmienić (wstępne plany są, ale może macie lepsze propozycje ) Mój plan to zejść do ok 11kg do wakacji. Jak chodzi od budżet, to myślę, że jakieś 800zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skiba_TG Napisano 24 Marca 2009 Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 Zeby tylko te dociecie wytrzymala rama i Twoj tylek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowo3003 Napisano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beton Napisano 24 Marca 2009 Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 cos mi sie wydaje ciezki ten bajk jak na ostrzet tej klasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 24 Marca 2009 Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 Fajnie ! Potencjał jest fest, zwłaszcza że masz całkiem lekkie koła. Jakbyś przeplótł na jakieś lżejsze piasty w przyszłości to byłoby ciekawie + dętki obowiązkowo, np. na Geaxy Titaniumy - lajtowne w miarę ale też pewne. Do tego jakiś amortyzator, nie koniecznie nowy, ale lżejszy proporcjonalny do Twojej wagi. Z ta sztycą to byś uważał, bo szkoda ramy i Twoich zębów No i to co wymieniłeś sam, rogi, siodło i wg. mnie rurki (sztyca + mostek)...mimo wszystko. Ogólnie mi się podoba Tak jak napisał kolega Beton - coś ciężkawo się wydaje... sam wszystko ważyłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowo3003 Napisano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 No niestety też mi się wydaje ciut za ciężki, ale wszystko osobiście ważone... Mocno ciążą te części, które wymieniłem, przede wszystkim 1,3kg opony + ponad 400gramowe dętki... Rogi do tego piekielnie ciężkie, gripy ponad 100g. Siodło też ciężkawe. A co do tej sztycy to chyba troszkę przesadziłem, ma ona gdzieś ze 3,5-4cm. Co do amora, to jest on nie najcięższy (wiadomo, super lekki też nie jest, ale...) a do tego jego praca jest naprawdę świetna. Jedyny mankament, to to, że jest trochę mało sztywny, ale powiem szczerze, że to mój drugi pilot (miałem też wersję XC) i po prostu uwielbiam te amorki . Rama jest ciężkawa, bo to wersja pod V (ważona z piwotami, które teraz są wykręcone, ale nie ważone, musze zważyć i zaktualizować rozpiskę) a do tego to 20 cali. Jestem niski, ale zawsze lubiłem duże ramy, pomimo, ze są na mnie teoretycznie zbyt duże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowo3003 Napisano 26 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 Ubyło 25g - wykręcone piwoty i zdjęcy "odbijak z kawałka dętki do przerzutki Deore, która wcześniej egzystowała w tyle . Nowa waga - 11.918g Nadal stanowczo za dużo, ale moooooże w poniedziałek zamówie oponki Jakieś dalsze sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 Faktycznie niektóre części robią wagę tego roweru. Jednak główne elementy(szczególnie koła, hamulce, korba, napęd, rama) masz wysokiej klasy. Pozostało kilka klocków, które jednak już nie kosztują tyle pieniędzy czyli np. opony, mostek, siodło, dętki, zaciski, rogi, chwyty. Są to akurat jedne z tańszych części w rowerze, także zbijanie wagi w tych miejscach powinno być twoim priorytetem. Stosunkowo niewielkim kosztem można zejść spokojnie < 11 kg. P.S.Koła składałeś w Mbike w Krakowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowo3003 Napisano 26 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 Składając ten rower kładłem największy nacisk na walory techniczne, nie wagowe, więc pierwsze części, które wymieniłem, to własnie te 'wysokiej klasy' bajery. Były najgroższe, ale też zmiana ich była dla mnie najważniejsza i najbardziej odczuwalna. Dopiero teraza, kiedy rower technicznie jest 'cacy', zabieram się za wymianę części ciężkich. Zacznę zdecydowanie od opon i owijki. na razie z kasa krucho (kupiłem manetki + przerzutkę X-9, więc poleciało ~ 500zł, a niedalej jak 200km temu zrobiłęm koła, więc poleciało jeszcze więcej kasy), dlatego przez chwilę odchudzanie może iść opornie. Jednak za wszelką cenę będę zdobywał kasę i powoli zbliżał się do upragnionej jedenastki . Jak zejdę <11 będę wprost w niebo wzięty, bo nie zamierzam wydać na rower 8 czy 10 kafli (jakby sie miało, to czemu nie, ale inne wydatki tez są...) Co do kół, to faktycznie robione w MBiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 przez opony i dętki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonnym Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 no rowerek pikny - jedynie ten amorek jest ciezkawy...jakas R7 by sie nadała...pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 26 Marca 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 Rowerek bardzo przyjemny. Trochę modyfikacji i będzie już cacy. Jak spisują się tarcze Dartmoora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kogucik1912 Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 Ja bym tu widział inne siodło bo może i kolorystycznie pasuje do ramy ale wagowo to spoko te 150 g można zrzucić Ogólnie rowerek fajoski i zawsze podobało mi sie to właśnie malowanie meridy z tą "wcsową" nutką w postaci napisu TFS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowo3003 Napisano 26 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 Dzięki z miłe słowa, ciesze się, ze się podoba . Może macie jakieś konkretne propozycje co do zmian? Tarcze Dartmoora mam od 200km, więc nie za dużo mogę powiedzieć. Jak na razie są fajne, przy mojej wadze 65kg siła jest wystarszająca, czasami trochę 'drgają' przy hamowaniu, ale to jest zapewne spowodowane niską temperaturą i gestnieniem płynu w hamulcach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kogucik1912 Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 To ja sie za siebie wypowiem... jeśli chodzi o siodełko to proponuje taką tioge http://www.allegro.pl/item591505401_karbon...lite_wys_0.html albo takiego slra http://www.allegro.pl/item581681512_siodel...ory_f_bike.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowo3003 Napisano 26 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 Selle Italia odpada - drastycznie spadła jakość tych siodeł i się piekelnie przecierają, a ja śmigam na rowerze takze do szkoły i wszędzie gdzie tylko mogę, więc pewnie SLR by nawet sezonu nie wytrzymał i by się przetarł. Znajomy w 3 sezony ma 3 siodła Selle... Tioga lekka, ale mi sie nie podoba a przy tym niewiadomo jak w wygodą (opinie różne). Ja na razie najbardziej się przychylam do rozsądnego wagowo (220g), ponoć bardzo wygodnego, taniego i ślicznego BBB Compdesign w kolorze białym, ale chętnie posłucham jeszcze innych propozycji . Jakie dętki byście proponowali? Chodzi mi o takie ~100g/szt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kogucik1912 Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 Jest taka zasada z siodłem ... jak sie dba tak sie ma , ja co prawda nie moge powiedzieć że użytkuje nie wiadomo jak długo swoje siodło ale już dużo błota "zjadło" tylko ja po każdej "mokrej" jeździe czyszcze je dokładnie i konserwuje impregnatem do skóry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowo3003 Napisano 26 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 Yyy... on jest serwisantem i ma sklep, Scotta Scarpa na SLR-ach, najnowszy WCS wet white itd, czyli naprawdę super sprzęt, sam się ściga i ma duże osiągnięcia, także wie, jak sie ze sprzętem obchodzić . Zresztą to nie ważne, ja Selle nie kupię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kogucik1912 Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 tylko wiesz dbanie o siodło a dbanie o napęd to co innego ale ok niech Ci bedzie że ten twój kolega dba ... co do selle to są przeróżne opinie a ja sie po prostu nimi nie sugerowałem i zaryzykowałem kiedy jeszcze euro było tanie możesz sie rozglądnąć ew za jakimś San Marco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowo3003 Napisano 30 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 Zamówiłem dzis Karmy i owijkę, myślę, że poleci jakieś 300g . Zobaczymy jak dojda ile ważą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowo3003 Napisano 30 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 Zamówiłem dzis Karmy i owijkę, myślę, że poleci jakieś 300g . Zobaczymy jak dojda ile ważą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowo3003 Napisano 1 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 Wczoraj cyknąłem mały plenerek. Fotka robiona komórką (nie chciał mi sie tachać lustrzanki ), ale od czego ma się 5mpx w telefonie Oto moja maszyna w wiosennym słońcu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowo3003 Napisano 3 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 Doszły Karmy Wada naprawdę fajna Zaraz jadę na test. Owijka niestety nie została wysłana i musze zamawaić jeszcze raz. zobacze jak będę z kasą, może poczekam chwile i zamówie odrazu coś jeszcze. Dętki - Continental - 424 Gripy - X-Mission - 106 Hamulec P - Shimano XT (alu bolt) - 302 Hamulec T - Shimano XT (alu bolt) - 338 Kaseta - Shimano XT CS-M760 - 282 Kierownica - Tioga TaskForce XC - 128 Klamki Ham. - Shimano XT Koło przednie (XT, DT Revo, Equalizer 21, dartmoor alu)- 770 Koło tylne (XT Tuned, DT Revo, Equalizer 21, dartmoor alu) - 915 Korby - Shimano XT FC-M770 bez sup - 780 Łańcuch - Shimano XT HG-93 - 274 Manetka P - Sram X-9 - 126 Manetka T - Sram X-9 - 128 Manetka Pop-lock - Rock Shox - 50 Mostek - X-mission 120mm - 161 Opona P - Kenda Karma Kevlar 2.0 - 483 Opona T - Kenda Karma Kevlar 2.0 - 488 Pancerze - Shimano - 56 Pedały - Shimano PD-M520 - 376 Przerzutka P - Shimano XT FD-M770 - 156 Przerzutka T - Sram X-9 SGS - 224 Rama - Merida TFS 100-V (suport, piwoty i stery) - 2078 Rogi - X-Mission - 140 Siodło - X-mission - 336 Stery - Cane Creek - z ramą Sztyca - X-Mission (docięta drastycznie) - 239 Tarcze ham - Dartmoor Nano 160mm - 184 Top-cap - Cane Creek (stalowa śruba) - 16 Widelec - Rock Shox Pilot SL - 1862 Zaciski kół - Shimano XT - 170 Zacisk Sztycy - Accent Lite - 21 Łącznie: 11585 Proszę o zmianę tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 Mostek okropnie ciąży, 50gram do urwania np. Smicą , kolejne 100g zaciskami do kół, prawie 250g na dętkach i 80g na chwytach, rogi itd. ale to już masz zaplanowane I mamy pół kilo mniej - plan <11kg wykonany. To tyle z tanich i znacznie obniżających masę klamotów. A potem to już droższe inwestycje...ale to co najważniejsze masz lekkie - koła A, i nie widzę wag linek przerzutki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 Zaciski kół - Shimano XT - 170 Naprawdę tyle ważą? Wszystkie zaciski Shimano z jakimi się spotkałem ważą około 123g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.