Skocz do zawartości

[10792g] Merida Matts TFS 20' by Wowo3003


Wowo3003

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pragnę zaprezentować Wam mój rower na którym mam zamiar przejechać kilka maratonów w tym roku. Sprzęt jest ciągle modernizowany (kupiłem fabryczną TFS'ke 100-V 2007), jednak zmiany te nie następują ciągle, a w zależności od przypływu gotówki (nauka w liceum niestety nie pozwala na stałą, bardzo dobrze płatną pracę, a jedynie dorywczo w stosunkowo niewielkich kwotach).

Części, które już niedługo polecą to: Opony na kendy karmy (ponoć dobre, ale jeśli się nie sprawdzą polecą do roweru mniej wymagającej dziewczyny), zaciski kół na bolt-on'y Dartmoora, rogi na PRO SL, dętki (przynajmniej jedna, bo ma poieresowajy zawór prawdopodobnie na flyweighta albo coś innego lekkiego i gripy na rzecz owijki korkowej w czerwonym kolorze :) . Troszkę później poleci siodło, prawdopodobnie ustąpi miejsca BBB compdesign :)

 

Dętki - Continental - 424

Gripy - X-Mission - 106

Hamulec P - Shimano XT (alu bolt) - 302

Hamulec T - Shimano XT (alu bolt) - 338

Kaseta - Shimano XT CS-M760 - 282

Kierownica - Tioga TaskForce XC - 128

Klamki Ham. - Shimano XT

Koło przednie (XT, DT Revo, Equalizer 21, dartmoor alu)- 770

Koło tylne (XT Tuned, DT Revo, Equalizer 21, dartmoor alu) - 915

Korby - Shimano XT FC-M770 bez sup - 780

Łańcuch - Shimano XT HG-93 - 274

Manetka P - Sram X-9 - 126

Manetka T - Sram X-9 - 128

Manetka Pop-lock - Rock Shox - 50

Mostek - X-mission 120mm - 161

Opona P - Mission - 656

Opona T - Mission - 645

Pancerze - Shimano - 56

Pedały - Shimano PD-M520 - 376

Przerzutka P - Shimano XT FD-M770 - 156

Przerzutka T - Sram X-9 SGS - 224

Rama - Merida TFS 100-V (suport, piwoty i stery) - 2078

Rogi - X-Mission - 140

Siodło - X-mission - 336

Stery - Cane Creek - z ramą

Sztyca - X-Mission (docięta drastycznie) - 239

Tarcze ham - Dartmoor Nano 160mm - 184

Top-cap - Cane Creek (stalowa śruba) - 16

Widelec - Rock Shox Pilot SL - 1862

Zaciski kół - Shimano XT - 170

Zacisk Sztycy - Accent Lite - 21

 

Całość 11943

 

Sztyca i mostek na razie chyba zostaną, bo z mostkiem tragedii nie ma, a sztyca to takie dziadostwo, że nie szkoda było mi ją uciąć do tego stopnia, że w ramie jest jej raptem jakieś 2cm :D

Czekam na komentarze i propozycje co by tu zmienić (wstępne plany są, ale może macie lepsze propozycje ;) ) Mój plan to zejść do ok 11kg do wakacji. Jak chodzi od budżet, to myślę, że jakieś 800zł :P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie ! Potencjał jest fest, zwłaszcza że masz całkiem lekkie koła. Jakbyś przeplótł na jakieś lżejsze piasty w przyszłości to byłoby ciekawie + dętki obowiązkowo, np. na Geaxy Titaniumy - lajtowne w miarę ale też pewne.

Do tego jakiś amortyzator, nie koniecznie nowy, ale lżejszy proporcjonalny do Twojej wagi.

Z ta sztycą to byś uważał, bo szkoda ramy i Twoich zębów :D

No i to co wymieniłeś sam, rogi, siodło i wg. mnie rurki (sztyca + mostek)...mimo wszystko.

 

Ogólnie mi się podoba :P

 

Tak jak napisał kolega Beton - coś ciężkawo się wydaje... sam wszystko ważyłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety też mi się wydaje ciut za ciężki, ale wszystko osobiście ważone... Mocno ciążą te części, które wymieniłem, przede wszystkim 1,3kg opony + ponad 400gramowe dętki... Rogi do tego piekielnie ciężkie, gripy ponad 100g. Siodło też ciężkawe. A co do tej sztycy to chyba troszkę przesadziłem, ma ona gdzieś ze 3,5-4cm. Co do amora, to jest on nie najcięższy (wiadomo, super lekki też nie jest, ale...) a do tego jego praca jest naprawdę świetna. Jedyny mankament, to to, że jest trochę mało sztywny, ale powiem szczerze, że to mój drugi pilot (miałem też wersję XC) i po prostu uwielbiam te amorki :P . Rama jest ciężkawa, bo to wersja pod V (ważona z piwotami, które teraz są wykręcone, ale nie ważone, musze zważyć i zaktualizować rozpiskę) a do tego to 20 cali. Jestem niski, ale zawsze lubiłem duże ramy, pomimo, ze są na mnie teoretycznie zbyt duże :D:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie niektóre części robią wagę tego roweru. Jednak główne elementy(szczególnie koła, hamulce, korba, napęd, rama) masz wysokiej klasy. Pozostało kilka klocków, które jednak już nie kosztują tyle pieniędzy czyli np. opony, mostek, siodło, dętki, zaciski, rogi, chwyty. Są to akurat jedne z tańszych części w rowerze, także zbijanie wagi w tych miejscach powinno być twoim priorytetem. Stosunkowo niewielkim kosztem można zejść spokojnie < 11 kg.

 

P.S.Koła składałeś w Mbike w Krakowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składając ten rower kładłem największy nacisk na walory techniczne, nie wagowe, więc pierwsze części, które wymieniłem, to własnie te 'wysokiej klasy' bajery. Były najgroższe, ale też zmiana ich była dla mnie najważniejsza i najbardziej odczuwalna. Dopiero teraza, kiedy rower technicznie jest 'cacy', zabieram się za wymianę części ciężkich. Zacznę zdecydowanie od opon i owijki. na razie z kasa krucho (kupiłem manetki + przerzutkę X-9, więc poleciało ~ 500zł, a niedalej jak 200km temu zrobiłęm koła, więc poleciało jeszcze więcej kasy), dlatego przez chwilę odchudzanie może iść opornie. Jednak za wszelką cenę będę zdobywał kasę i powoli zbliżał się do upragnionej jedenastki :P . Jak zejdę <11 będę wprost w niebo wzięty, bo nie zamierzam wydać na rower 8 czy 10 kafli :icon_mrgreen: (jakby sie miało, to czemu nie, ale inne wydatki tez są...)

Co do kół, to faktycznie robione w MBiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki z miłe słowa, ciesze się, ze się podoba :) . Może macie jakieś konkretne propozycje co do zmian?

Tarcze Dartmoora mam od 200km, więc nie za dużo mogę powiedzieć. Jak na razie są fajne, przy mojej wadze 65kg siła jest wystarszająca, czasami trochę 'drgają' przy hamowaniu, ale to jest zapewne spowodowane niską temperaturą i gestnieniem płynu w hamulcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Selle Italia odpada - drastycznie spadła jakość tych siodeł i się piekelnie przecierają, a ja śmigam na rowerze takze do szkoły i wszędzie gdzie tylko mogę, więc pewnie SLR by nawet sezonu nie wytrzymał i by się przetarł. Znajomy w 3 sezony ma 3 siodła Selle... Tioga lekka, ale mi sie nie podoba a przy tym niewiadomo jak w wygodą (opinie różne). Ja na razie najbardziej się przychylam do rozsądnego wagowo (220g), ponoć bardzo wygodnego, taniego i ślicznego BBB Compdesign w kolorze białym, ale chętnie posłucham jeszcze innych propozycji :) . Jakie dętki byście proponowali? Chodzi mi o takie ~100g/szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyy... on jest serwisantem i ma sklep, Scotta Scarpa na SLR-ach, najnowszy WCS wet white itd, czyli naprawdę super sprzęt, sam się ściga i ma duże osiągnięcia, także wie, jak sie ze sprzętem obchodzić :) . Zresztą to nie ważne, ja Selle nie kupię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszły Karmy ;) Wada naprawdę fajna :icon_wink: Zaraz jadę na test. Owijka niestety nie została wysłana i musze zamawaić jeszcze raz. zobacze jak będę z kasą, może poczekam chwile i zamówie odrazu coś jeszcze.

 

Dętki - Continental - 424

Gripy - X-Mission - 106

Hamulec P - Shimano XT (alu bolt) - 302

Hamulec T - Shimano XT (alu bolt) - 338

Kaseta - Shimano XT CS-M760 - 282

Kierownica - Tioga TaskForce XC - 128

Klamki Ham. - Shimano XT

Koło przednie (XT, DT Revo, Equalizer 21, dartmoor alu)- 770

Koło tylne (XT Tuned, DT Revo, Equalizer 21, dartmoor alu) - 915

Korby - Shimano XT FC-M770 bez sup - 780

Łańcuch - Shimano XT HG-93 - 274

Manetka P - Sram X-9 - 126

Manetka T - Sram X-9 - 128

Manetka Pop-lock - Rock Shox - 50

Mostek - X-mission 120mm - 161

Opona P - Kenda Karma Kevlar 2.0 - 483

Opona T - Kenda Karma Kevlar 2.0 - 488

Pancerze - Shimano - 56

Pedały - Shimano PD-M520 - 376

Przerzutka P - Shimano XT FD-M770 - 156

Przerzutka T - Sram X-9 SGS - 224

Rama - Merida TFS 100-V (suport, piwoty i stery) - 2078

Rogi - X-Mission - 140

Siodło - X-mission - 336

Stery - Cane Creek - z ramą

Sztyca - X-Mission (docięta drastycznie) - 239

Tarcze ham - Dartmoor Nano 160mm - 184

Top-cap - Cane Creek (stalowa śruba) - 16

Widelec - Rock Shox Pilot SL - 1862

Zaciski kół - Shimano XT - 170

Zacisk Sztycy - Accent Lite - 21

 

Łącznie: 11585

 

Proszę o zmianę tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mostek okropnie ciąży, 50gram do urwania np. Smicą :), kolejne 100g zaciskami do kół, prawie 250g na dętkach i 80g na chwytach, rogi itd. ale to już masz zaplanowane :( I mamy pół kilo mniej - plan <11kg wykonany. To tyle z tanich i znacznie obniżających masę klamotów. A potem to już droższe inwestycje...ale to co najważniejsze masz lekkie - koła :)

 

A, i nie widzę wag linek przerzutki :(

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...