Amadeus Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 Interesuje mnie konkretny szczegół odnośnie pracy zawieszenia. Chodzi mi o to czy w jednozawiasach na największej zębatce z przodu występóje odczuwaly efekt cofania się korb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 Wiadomo że korba się cofa, nie ma na to rady - tak pracują jednozawiasy. No chyba że masz jakiś pływający zacisk hamulca. Ale moim zdaniem nie przeszkadza to szczególnie w jeździe. Commencal Supreme DH to jednozawias, a Athertony i tak wygrywają na nich puchar świata w DH. Prosty system to poza tym łatwiejsza obsługa itede itepe. Zależy czego oczekujesz po rowerze. Ja z moich fulli jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 Ale co to cofania korb ma pływający zacisk hamulca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 Zacisk akurat nie ma nic do cofania, przciwdziała usztywnianiu zawieszenia w czasie hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 im dalej punkt obrotu od korb tym zjawisko mocniej wyczuwalne, np santa cruz bullit, ramy orange, mountain cycle san andreas. przy czym jest ono wyczuwalne na małej zębatce z przodu i na ten temat się mówi. dla jednozawiasowców najbardziej neutralne jest umieszczenie punktu obrotu na wysokości środkowej tarczy korb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amadeus Napisano 26 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 Dzięki za odpowiedzi. Interesuje mnie też, czy punkt posredniczący w jednozawiasach pogarsza sztywność konstrukcji - w końcu taka konstrukcja podobna jest do 4-zawiasa, tylko łożyska znajdują się na górnych widełkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 Podobno pogarsza, w zamian oszczędzając damper, w praktyce sztywność zależy raczej od jakości wykonania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.