Wawrus Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 Witam. Mam taki problem że tylna tarcza lekko ociera mi o klocki. Jest niejako "zósemkowana". Ale najciekawsze jest to że jak zamienię tarcze(przednia idzie na tylną, a tyna na przednią) to problem nadal jest w tylnym kole a w przednim wszystko w porządku. Wniosek z tego że to jednak nie tarcza. Myślałem że może to lekko zgięta ośka ale w sumie na rowerze nie skakałem ani nie katowałem a ta ośka solidna jest. Może źle skręciłem piastę i lekko teraz jak się kręci to robi leciutkie "ósemki" co bardziej widać na tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandakun Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 Jeżeli zdejmowałeś koło to w sumie normalne. Odkręć lekko zacisk, zaciśnij klamkę aby zacisk ustawił się optymalnie, a następnie - na zaciśniętej klamce - dokręć zacisk. Jeżeli to nie pomoże, zobacz czy tłoczki za bardzo nie wylazły. Jeżeli tak, spróbuj je rozepchać np. śrubokrętem. Tylko nie ciśnij na krawędzi klocka ale rozpychaj tak, żeby nacisk był mniej więcej po środku klocków. U mnie np. w LXach odkręcam jeszcze pokrywkę zbiorniczka wyrównawczego i wtedy rozpycham. Trochę oleju wycieka i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wawrus Napisano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 Rozpychałem tłoki i regulowałem zacisk, ale to przecież nie zmienia faktu że tarcza krzywo się kręci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cassone Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 Tarcza na 6 śrub czy centerlock? Może powierzchnia styczna piasty z tarczą (w przypadku 6 śrub) ma jakieś nierówności/zniekształcenia/zadziory? Jak bardzo "ósemkuje" tarcza? Wszystkie śruby dokręcasz z równomierną siłą? Sprawdź też gwinty w pieście na śruby do tarczy czy żaden z nich nie jest uszkodzony - wtedy przyczyna byłaby jasna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 ewidentnie masz problem z piastą. Krzywa oś nie ma tu nic do rzeczy, koło nawet z krzywą ośką nie wykazuje bicia. Takie problemy pojawiają się tylko w dwóch przypadkach : - zniszczona miska łożyska - przemielone kulki Jaką masz piastę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 sprawdź też tarcze na szybie czy na pewno nie jest zbyt skrzywiona:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wawrus Napisano 25 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 Tarcza krzywi się na około milimetr. Jak tłoki są maksymalnie wciśnięte to wszystko jest w porządku, ale przecież z czasem i tak trochę wejdą do sierodka i będzie ocierać. Tarcza CL Shimano XT, piasta też XT. Wszystko ma przebieg ok 500km. Ostatnio rozkręcałem piastę żeby zmienić smar. Bardziej dla samej chęci zdobycia wiedzy niż dla konserwacji, bo chodziła dobrze. To był 1 raz jak rozkręcałem piastę. Kulki są w porządku, a miski bym chyba nie uszkodził wycierając ją szmatką z benzyną. Więc może jakiś defekt powstały w wyniku nieprofesjonalnego złożenia? Dodam jeszcze że po pierwszym złożeniu piasty i przejechaniu około 1km koło zaczynało wyraźnie oporni się kręcić. Przyczyna był spory luz na bębenku. Kiedy go dokręciłem koło zaczęło się dobrze kręcić. Może za mocno dokręciłem ten bębenek i to jest przyczyną minimalnego bicia piasty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 Prawdopodobnie za słabo skontrowałeś konusy i jeden z nich musiał się przekręcić, ściskając piastę. Jeżeli bez problemu wyczułeś opór na kole to znaczy, że naprawdę mocno się skręcił. ZAZWYCZAJ po takim wyczynie coś się niszczy. W moim przypadku (piasta shimano, tył) jedna z misek lekko się skrzywiła i koło zaczęło lekko bić. Oczywiście piasta poszła do wymiany. Luz na bębenku - hmm, jeżeli za słabo przykręciłeś bębenek, to te dwa elementy uległy rozkalibrowaniu - bęben i piasta stały się niewspółosiowe - wtedy też koło będzie biło. Tak więc widzisz, opcji jest kilka, a wszystkie są powiązane z uszkodzeniem piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wawrus Napisano 26 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 Dziś rozłożyłem piastę, wyczyściłem cały smar i nałożyłem nowy. Złożyłem piastę z przesadną starannościš a problem nie zniknšł. Jestem w 100% pewny że to wina piasty bo tarcza i obręcz krzywią się w tym samym momencie, tyle że obręcz krzywi się dużo więcej bo jest dalej od piasty. Na ośce też pojawił się dziwny "znak" ale to chyba nic nie robi bo poprosty w tym miejscu jest połączenie części bębenkowej z częścić od strony CL. Wątpię też że ośka jest zgięta bo co jak co ale taki kawał metalu trudno zgiąć a przecież nie robie 3m dropów. To pewnie to co pisze Andrew. A da się jakoś odprostować te miski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 26 Marca 2009 Udostępnij Napisano 26 Marca 2009 Niestety takiej piasty już nie da się naprawić. Pozostaje jedynie wymiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wawrus Napisano 27 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2009 No ale skoro się skrzywiła przez jakąś siłę to teoretycznie można ją odprostować siłą przeciwną do destrukcyjnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.