Skocz do zawartości

[rower] Lekkiego XC, całkiem nowy czy odświeżyć


krafcoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nadszedł czas na małe zmiany w sprzęcie i nie mogę się zdecydować czy kupować nowy rower a co za tym idzie mocno nadwyrężyć budżet czy może wymienić część osprzętu. Ważę ok 88 kg i jeżdżę XC nic ostrego raczej rekreacyjnie żadne maratony i takie tam.

 

Aktualnie mam złożony w 2001r. rower: rama BOP, kierownica i sztyca zoom, amortyzator RST 381 TL, piasty Deore LX, korba Deore, przerzutka przód Deore, tył Deore LX, hamulce V-brake Deore. Rowerek troszkę już archaiczny szczególnie jeżeli chodzi o amor, który koniecznie muszę wymienić, dodatkowo czeka mnie wymiana manetek, które jakoś przestały dobrze funkcjonować. Przydałyby sie tez tarcze ale to pociąga za sobą wymianę kół.

 

Chciałbym coś zmienić na ten sezon, amor klasy RS Reba, hamulce tarczowe. Zastanawiam się czy jest sens wymieniać osprzęt czy kupić nowy rower. Wymiana amora + założenie tarczówek to koszt minimum 2000 zł. Nowy rower to pewnie ze 4000 zł minimum (Poison Zyankali Xn albo T, jakiś radon? ).

 

Czy myślicie że wymiana osprzętu w moim wypadku ma sens. Czy ta stara rama jeszcze wytrzyma?

 

Pozdrawiam forumowiczów

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym coś zmienić na ten sezon, amor klasy RS Reba, hamulce tarczowe.

Czy myślicie że wymiana osprzętu w moim wypadku ma sens.

Koniecznie potrzebujesz tarczówki? Jeździsz w górach? W deszczu? Błocie? Bo jeśli jeździsz rekreacyjnie, to MZ pieniądze wyrzucone w błoto.

Ja bym zaczął od framesetu: rama + nowe stery, suport i okablowanie, no i wspomniany amortyzator + to co niezbędne (wspominasz o manetkach, a w jakim stanie masz napęd? Ten sam od 2001 roku?). Generalnie sam ocenisz najlepiej co wymaga wymiany, co jest zużyte, co przestało już działać itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

suport, kaseta i łańcuch wymieniłem 2 lata temu. Tylna przerzutka ma 1 sezon. Stery z tego co wiem są w miarę OK, ale masz racje pewnie wymagają wymiany. Linki wymieniam co 2 sezony, ale pancerzy jeszcze nie wymieniałem. Nie wiem jak często się wymienia przednie zębatki, ale logicznie rzecz biorąc nie tak często jak tylne.

 

Czyli raczej odświeżyć?

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem pakowaniem w tym wypadku kasy w stary rower to tak samo, jakbyś składał nowy. Wszystko z niego nadaje się do wymiany. To zależy ile kasy masz na przeznaczenie, żeby nie nadwyrężyło to Twojego budżetu. Jeśli 4k zł to za dużo, to polecam tak jak poprzednik, kupić coś za 3000-3500zł. Propozycje:

http://allegro.pl/item579976989_merida_mat...ed_z_28_02.html Choć używany, to moim zdaniem warto wziąć pod uwagę

http://allegro.pl/item590062997_merida_mat..._2000_2008.html

http://allegro.pl/item585811744_radon_zr_l...t_avid_bcm.html Tylko mała rama

http://allegro.pl/item589066980_kellys_mys..._21_5_lodz.html

Jeśli już koniecznie coś powyżej 4k zł to albo Zyankali T albo jakiś Cube. Według mnie do rekreacyjnego XC nie są potrzebne tarcze, no chyba, że się bardzo na nie napaliłeś, to już inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...