Skocz do zawartości

[hydraulika] odpowietrzanie


pawel1315

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądając forum w sprawie odpowietrzania hamulców ciężko było wszystko znaleźć. Poszukałem jednak w internecie i znalazłem pare instrukcji które mogą się przydać.

 

Odpowietrzanie Avid:

 

-po pierwsze trzeba mieć zestaw do odpowietrzania taki jak np. tu :

 

http://www.hadronsport.com/index.php?main_...products_id=918

 

lub zrobić samemu ;] :

 

http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=35708 ( fotka ) http://images48.fotosik.pl/79/f285fe65fb58aa81.jpg

 

-mając cały (szczelny) zestaw można zabrać się za odpowietrzanie :

filmiki w wersji angielskiej :

 

 

polskie instrukcje zdjęciowe:

 

http://img85.imageshack.us/img85/1205/obraz004lc1.jpg

http://img85.imageshack.us/img85/6705/obraz005sd5.jpg

 

 

Odpowietrzanie Shimano:

-zestaw:

 

http://www.spadout.com/p/shimano-bleed-tool/

 

polskie instrukcje:

 

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs...69830667342.pdf

http://shimano-polska.com/media/techdocs/c...69830632148.pdf

 

 

PS. Więcej jest o Avidach z racje tego, że sam je posiadam i więcej o nich szukałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie co do avidów, ale shimano nie potrzebuje żadnego zestawu do odpowietrzania. Ja swoje odpowietrzam za pomocą strzykawki i rurki pcv którą dostałem do kompletu. Z moich obserwacji wynika też że te stukania w celu pozbycia się bąbelków powietrza i odkręcania różnych śrub są po prostu zbędne. Odpowietrzam hamulce sobie i kumplom i komplet zajmuje mi 10 - 15 min i nikt jeszcze się nie skarżył na działanie. Jak bym robił według instrukcji to by mi to zajęło chyba z godzinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shimano sie odpowietrza właściwie takim samym sposobem jak avidy (nie mając tego specialnego zestawu na klamkę, no mozna sobie dorobić dekielek z końcówka na węzyk ale to wymaga dużo czasu noi dobrego uszczelnienia). Aby miec pewny odpowietrzony olej w klamce trzeba nalać niego odpowietrzonego oleju. No i żeby ułatwić bąbelkom drogę przy odpowietrzaniu zacisku trzeba go dać wyżej niż klamkę. Po takim odpowietrzeniu klamka pracuje u mnie tak: http://www.youtube.com/watch?v=tXi5HjfcgR8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Housik - Nigdy jeszcze nie odpowietrzałem hamulców, ale z tego co piszesz rozumiem że idzie to mniej więcej tak:

1. zlewany olej i staramy się go odpowietrzyć (usuwamy powietrze z naczynia lub butelki w której jest)

2. wlewamy olej do zbiorniczka na klamce

3. zacisk na całej długości przewodu dajemy do góry i czekamy aż bąbelki znajdą się na górze, wyciskamy powietrze klamką ?

 

Dobrze rozumiem ? Bo na filmiku widzę że chodzą wyśmienicie ;) pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie:P to zupełnie nie tak. olej w naczyniu nie może być zapowietrzony to po pierwsze:) po 2 nie wlewamy oleju do klamki tylko za pomocą strzykawki do zacisku.po 3 jak wtłaczamy olej od zacisku to zmierza on w strone klamki i podnosi poziom, po ok 10-15 mililitrach pojawi się olej w zbiorniczku klamki. klamka musi być wyżej zacisku aby olej dobrze usunął powietrze. Gdy olej znajdzie się w zbiorniku klamki i będzie już wypełniał prawie cały zbiornik to zamykamy zawór w zacisku i odczepiamy strzykawkę. Następnie zakładamy uszczelkę i przykręcamy dekiel klamki.

pamiętaj aby po wylaniu starego płynu rozszerzyć klocki w zacisku do oporu najlepiej płaskim kluczem 10mm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, dzięki już mi trochę rozjaśniłeś ;) Czekam na swój pierwszy zestaw hydraulików, więc postanowiłem co nieco poszukać informacji co z czym się je. Jeszcze przede mną prawdopodobnie będzie skracanie przewodu, ale o to się pomartwię jak już hamulce będą u mnie.

 

EDIT:

Znalazłem na pierwszej stronie dokładna instrukcję co i jak, więc dzięki za pomoc ale już nie będę powielał tematu odpowietrzania - w miarę wszystko wiem, a w praktyce będzie najlepiej ze wskazówkami. A te manuale na pewno się przydadzą. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ! Kupiłem sobie zestaw hamulców hydraulicznych lecz po tym jak zestaw przyszedł do domu wyciągnełem ten czerwony kawałek plastiku (nie wiem jak to się nazywa) i zacząłem wciskać klamkę jednak po oddaniu do serwisu aby mi je założyli dostełem informacje że tym sposobem wybiłem tłoczki. W sumie jednak serwisowi udało się je wbić lecz zauważyłem że manetka od hmulca tylnego (mimo ustawionej modulacji na maksimum) jest bardziej wcisnięta od manetki przedniego hamulca. Czy powodem jest serwis który po naprawie nie odpowietrzył hampli czy to uszkodzenie tłoczków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Problem ze skokiem klamki. (twardość) mam Juciy 3 z nowymi klockami. Odpowietrzałem wg instrukcji nawet dwa razy. Hamuje ale. Kiedyś brało u samej góry (hamulec był twardy) teraz musze nacisnąć mocno aż za połowę że by zahamowało na szlak. Wymieniłem też klocki hamulcowe i nic to nie dało bo myślałem że okładziny były za cienkie.

Jak zrobić żeby znowu tn hamulec był twardy - hamował na szlak u samej góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem problem dlaczego tak miekko mi hamuje - jeden tłoczek jest zapieczony chyba i nie chce wychodzic. Jak przytrzymuje ten dobry to wychodzi ale ciezko mu to idzie. W jaki sposób można taki zapieczony tłoczek naprawić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co jest z tym tłoczkiem, rozebrałem wszystko na części, wymylem zaciski, tłoczki też wymyłem, przesmarowałem lekko tłoczki(żeby chodzi na tej uszczelce w zacisku) zalałem układ ponownie, odpowietrzyłem dwa razy i dalej to samo wychodzi tylko jeden tłoczek drugi wychodzi zaledwie na milimetr(dwa milimetry) i to wszystko a drugi idzie jak szlak. Co może być przyczyną i jak zrobić żeby obydwa tłoczki chodziły równo??/ dziekuje za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny dzień zmagań z zaciskami Avid Juicy 3. Właśnie wróciłem z przejażdzki - zaledwie 30 km ale musiałem przetestować hamulce. oczywiście tylna manetka była miekka(prawie twarda) przednia twarda. Hamulce odpowietrzone na 100 % dobrze. Zaciski wcześniej rozebrałem bo nie wychodził tłoczek wogóle. Wyciągnąłem gumkę z zacisku umyłem, tłoczek umyłem - przesmarowałem płynem hamulcowym (DOT 5.1). Skręciłem, zalełem-odpowietrzyłem dwa razy założyłem klocki (nie zużyte) i pojechałem. Myślałem że klamki się utwardzo a tutaj rybka. Wróciłem wyciągnąłem klocki nacisnołem hamulec i znowu wychodzi tylko jeden tłoczek w przednim i tylnym zacisku, Nie wiem co może być przyczyną - może gumki z zacisku do tłoczka są już stare i straciły swoje właściwości (ale to dopiero 3 sezon) a może to po prostu Avid Juicy 3 i ten model tak ma??? Proszę o jakieś info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam 2 pytania:

Czy jeżeli hamulec nie jest zapowietrzony a chce do układu dolać płynu hamulcowego w celu zmniejszenia efektywnego skoku klamki muszę posiadać ten zestaw do odpowietrzania w celu przepompowania płynu przez cały układ czy wystarczy że uzupełnię go przy klamce dolewając płynu w miejsce "odpowietrzacza" - a może w inne miejsce?

I drugie pytanie: czy w hamulcach juicy 3 płyn uzupełnia się automatycznie w układzie w wyniku ścierania się okładzin i powiększania się objętości układu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juicy 3 jak większość hydraulików posiadają zbiornik wyrównawczy, a więc w miarę zużywania okładzin płyn przesuwany jest ze zbiornika do cylindra.

 

Aby uzupełnić płyn - po prostu wkręć strzykawkę w klamkę, wykonaj procedurę odpowietrzenia klamki, dobij płynu, i zakręć koreczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...