czaja188 Napisano 21 Marca 2009 Napisano 21 Marca 2009 Witam. Być może sie czepiam o szczegół, ale w końcu diabeł tkwi w szczegółach . Więc problem jest taki, iż po ustawieniu wartości ciśnienia na troszkę niższe niż powinno być (lubię mieksze widelce) chodzi miekko i wybiera wszystko. Po jakiś 3-5km robi sie twardzszy, nie wybiera tak dobże jak na poczatku jazdy. Jak dam mu odpocząć ok 30-40 minut znowu robi się miękki. Może to i nie problem, ale po 50km na twardym widelcu nie czuje nadgarstków Ma ktoś pomyś co z tym zrobić?
czaja188 Napisano 22 Marca 2009 Autor Napisano 22 Marca 2009 Hmm...syf raczej nie. Czesto czyszcze golenie i uszczelki, a pozatym gdyby to byl syf,to aż tak nie bedzie utwardzał. Ja myśle że to może być wina starego oleju. Rower uzywany od wrzesnia 2007 roku, ale jakby nie patrzeć amortyzator 2006. Szukam na necie szukam, szukam i nigdzie nie moge znalesć jak wymienic olej w nim. Wymieniał ktoś na własną rękę?
czaja188 Napisano 22 Marca 2009 Autor Napisano 22 Marca 2009 Hmm...syf raczej nie. Czesto czyszcze golenie i uszczelki, a pozatym gdyby to byl syf,to aż tak nie bedzie utwardzał. Ja myśle że to może być wina starego oleju. Rower uzywany od wrzesnia 2007 roku, ale jakby nie patrzeć amortyzator 2006. Szukam na necie szukam, szukam i nigdzie nie moge znalesć jak wymienic olej w nim. Wymieniał ktoś na własną rękę?
Nawrotek Napisano 22 Marca 2009 Napisano 22 Marca 2009 Pewnie - żaden problem. Każdy to potrafi, wystarczy spuścić powietrze w amortyzatora, odkręcić blokadę goleni po prawej stronie, dużym kluczem (chyba 24 tam było) wykręcić ten duży korek, wyciągnąć mechanizm blokady skoku, wylać olej, wlać olej - nie za mało, bo blokada nie będzie działać, włożyć korek i zakręcić. Dalej, odwracasz do góry nogami forka, odkręcasz na dole dwie śruby, jedna od rebounda, będziesz musiał zdjąć korek, włożyć imbusa w środek (chyba 8) i wkręcić to, tak aby wpadło do środka. Po drugiej stronie wykręcisz śrubę i już, pociągnij, golenie ładnie wyjdą. w goleni gdzie się pompuje, odkręć na dole taki korek, wylej olej, wlej nowy, uszczelki wyczyść i przesmaruj stałym smarem załóż golenie i tyle Proste łatwe i przyjemne
czaja188 Napisano 22 Marca 2009 Autor Napisano 22 Marca 2009 Dzieki za jasne wytłumaczenie A jaki olej wlac? Z tego co sie orientuje, moze być jakis samochodowy, tylko jaka lepkość? Kupywać jakiś olej z Tesco czy moze zainwestować w Castrol?
Nawrotek Napisano 22 Marca 2009 Napisano 22 Marca 2009 Ja mam motula 5w do forków - o taki http://allegro.pl/item589191281_5w_motul_f...atorow_1_l.html
czaja188 Napisano 24 Marca 2009 Autor Napisano 24 Marca 2009 Wiec rozebrałem mojego R Seven i wymieniłem olej. Ale pare nieścisłości napotkałem . Po wyciagnieciu górnych lag i odkreceniu koreczka na dole w goleni której sie pompuje, nie napotkałem istoty jaką jest olej :mellow:Zamiast oleju smar stały był, to nie ruszałem. Tak ma być, czy poprostu olej w smar sie zamienil? A do drógiej lagi wlałem Motula 5W, i jak na razie różnice która odczułem, jest taka, iż amortyzator chętniej sie zgina, ale odbicie ma stłumione. A co do utawardzania, to sie okaże po dłóższej przejażdzce.
Nawrotek Napisano 30 Marca 2009 Napisano 30 Marca 2009 gHeh, wyczysc i daj nowy stały smar Generalnie prosty fork, nie?
rzymo Napisano 30 Marca 2009 Napisano 30 Marca 2009 Wiec rozebrałem mojego R Seven i wymieniłem olej. Ale pare nieścisłości napotkałem . Po wyciagnieciu górnych lag i odkreceniu koreczka na dole w goleni której sie pompuje, nie napotkałem istoty jaką jest olej :mellow:Zamiast oleju smar stały był, to nie ruszałem. Tak, w jednej goleni nie ma oleju, tylko stały smar. Jedynie do komory powietrznej możesz wlać kilka ml - lepsze uszczelnienie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.