Skocz do zawartości

[Hamulce] Formula Oro K18 czy Hayes Stroker Trail/Carbon?


Mandakun

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedługo wymieniam hamulce w rowerze. Zastanawiam się na kompletem Formuli Oro K18 lub Hayesami Strokerami Carbon/Trail. Czy ktoś mógłby doradzić który zestaw byłby najlepszy? Hamulce będą używane w maratonach/XC. Ważę ok. 80 kg. Ewentualnie może coś z innej firmy (Juicy 7)?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strokery sobie odpuść i nie zaprzątaj sobie nimi głowy :confused: Mają dużą tendencję do usterek - zapowietrzanie, ogromne luzy, miękka klamka itp. Z doświadczenia mogę polecić Juicy 3 2008 (do Juciy 5 nie ma co dopłacać - imo przerost formy nad treścią). Oro to również świetne hamulce lecz uważam, że Avid mimo że tańsze będą lepszą propozycją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam K18-ki i jestem zadowolony bardziej niż bardzo. Na tarczach 180/160 przy mojej wadze 85kg w górach jak i mniej górzystych terenach zatrzymywałem się kiedy tylko chciałem. Łatwo wyczuć te hamulce. Dozowanie siły jest bardzo wyraziste. Brak "gumowej" klamki. Przez 2 sezony nie zapowietrzyły się, a cała obsługa polegała na zmianie klocków. W przypadku formuli jedyny minus to tarcze, które są dosyć miękkie, jednak nie na tyle aby sprawiało to problem. Hayesy bym raczej odradził. Miałem okazję pomacać nowe produkty hayesa i w ogóle nie przypadły mi do gustu. Co do hampli juicy avida to są one dobrym rywalem dla ORO. Jedni wolą te, druzy tamte ale jedne jak i drugie będą się sprawowały bardzo dobrze.

 

P.S a co do braku regulacji odległości klamki od kierownicy - dla mnie zbędny bajer. Formulki są jakby szyte na miarę dla mojej ręki. Klamki bardzo ergonomiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrew i Cassone czy te opinie wyrażacie na podstawie tego, że użytkowaliście Strokery ? Bo ja używam od prawie roku i tak samo mój znajomy i nie narzekamy(wersja Trail). Bardzo mocne i modulację też mają bardzo dobrą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uzywam strokerów ryde i odradzam, do d... są. bede palnował je zmienic na avidy juicy5. klamki mają potworne luzy przez co klekoczą na dziurach, tłoczek powinien być osłonięte jakąś gumką bo brud leci prosto w tłoczek w klamce (musze pokombinowac z taką gumką jak są w v-kach na lince pomiędzy ramionami). działanie jest w miare siła duża modulacja srednia. ogolnie to nie polecam niewiem jak inne modele ale budowa bardzo podobna wiec spodziewam sie ze tez są do D...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie używałem, ale widzę z czym ludzie przychodzą do serwisu. Całkiem niedawno miałem "przyjemność" bawić się Strokerami - wymiana tulej ślizgowych w klamkach, zmiana oleju, odpowietrzanie i takie tam prace konserwatorskie. Właśnie po takich zgłoszeniach do napraw śmiem twierdzić, że Hayesy z bez awaryjnością są trochę na bakier. Polecam Avidy z tego względu iż dużo moich znajomych (ja sam również używam Avidów) używa J3, J5, J7 i nigdy nie mieli z nimi problemów - a niektórzy używają ich grubo ponad 2 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A za to mój znajomy prowadzący sklep i serwis, przez kilka lat użytkownik i zwolennik Avidów kupił ostatnio Hayesy Stroker Ace. A to z tego względu, że śmigał na Trailach parę razy i był pod wrażeniem ich pracy i mocy. Po za tym łatwość w serwisowaniu, odpowietrzaniu spodobała się mu bardzo. Ja na razie nic złego nie powiem na te hamulce. Zobaczymy co będzie po tym sezonie, oby jak najlepiej działały :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S a co do braku regulacji odległości klamki od kierownicy - dla mnie zbędny bajer. Formulki są jakby szyte na miarę dla mojej ręki. Klamki bardzo ergonomiczne.

W Oro K18 i co za tym idzie K24 jest jak najbardziej ta regulacja. Ukryła się w wewnętrznej stronie klamki :D W sumie mogłeś nie zauważyć, ustawia się ją bardzo małym imbusem... 1,5 mm?

 

Co do hampli - dla mnie rewelacja, w sumie dopiero przejechałem jakieś 200km i to moje pierwsze takie tarcze. V-ki wymiękają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega skusił się na nowy desing hayesów. Używa Ryde. Wady już zostały wymienione - klamka klekocze, na tłoczek dostaje się pył i klamka coraz ciężej chodzi. Po zapsikaniu brunoxem jest sytuacja się poprawia. No i wystąpił wyciek(przy przewodzie wchodzącym do klamki) po mocnym naciśnięciu klamki, widocznie nie wolno nimi tak mocno hamować,bo układ jest słaby. Dobrze, że uznali gwarancję.

 

Ale jeżeli chodzi o działanie - bardzo duża siła i kiepska modulacja(do przyzwyczajenia się). Desing ładny, ale po zamontowaniu widać, że klamka jest strasznie toporna, zajmuje dużo miejsca przez co ciężej jest dosięgnąć do cyngli manetek.

 

Patryke - to o czym piszesz do zmiana odległości klamki od kierownicy. Ja pisałem o zmianie skoku, czyli regulacji "ile klamka ma się wciskać"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Oro K18 i co za tym idzie K24 jest jak najbardziej ta regulacja. Ukryła się w wewnętrznej stronie klamki :) W sumie mogłeś nie zauważyć, ustawia się ją bardzo małym imbusem... 1,5 mm?

 

Haha no tak, zupełnie o tym zapomniałem :P Żeby było śmieszniej to klamki (pod względem oddalenia od kiery) są "szyte na miarę", bo 2 lata temu gdy pierwszy raz ustawiałem te hample, odpowiednio sobie tą odległość wyregulowałem. Potem już do tego nie zaglądałem.. Ach skleroza w tak młodym wieku... :D

 

P.S wybaczcie OT (a regulacja jest na imbus 2 nie 1,5 ) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś może miał okazję jeździć na Strokerze Carbonie? Czy ewentualnie opłaca się dopłacić stówkę i zamiast Traila mieć Carbona? Na stronie głównej Hayesa jest napisane, że różnica to tylko karbonowa klamka i aluminiowe, zamiast stalowych, padsy (tłoczki?). Czy ogólnie oprócz materiałów i wagi, jest jakaś znacząca różnica między tymi modelami, dla której opłaca się kupić Carbona zamiast Traila?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, w takim razie skoro "pads" = klocki, to różnica między Trailem a Carbonem to jedynie klamka (klocki i tak się szybko wymiena). Więc Carbon jest kompletnie nieopłacalny.

 

Jestem prawie zdecydowany na komplet Formuli Oro K18, z tym że jest jeden problem. Wszystkie zestawy na allegro są z tarczami 180, ale w żadnym nie ma adaptera 160PM do 180PM. Ogólnie na allegro nie widać takich adapterów do Formuli ( a Gregoria sprzedają tylko w komplecie z tarczą - 140zł). Czy będzie pasował takowy adapter, ale od Avida bądź Shimano? Jak ma się Bomber XC600 100mm do Formuli z tarczą 180mm?

 

Szczerze mówiąc to najchętniej jeździłbym na tarczy 160mm, ale u dystrybutora to prawie 100zł. Czy ewentualnie można zastosować tańszy zamiennik, czy jak hampel Formula to i tarcza Formula?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Oro K18 i co za tym idzie K24 jest jak najbardziej ta regulacja. Ukryła się w wewnętrznej stronie klamki :) W sumie mogłeś nie zauważyć, ustawia się ją bardzo małym imbusem... 1,5 mm?

 

W oro 24 z 2009 r. bynajmniej nie jest w wewnetrznej stronie klamki. Jest w zewnetrznej stronie (nareszcie). Wiem, bo mam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryke - to o czym piszesz do zmiana odległości klamki od kierownicy. Ja pisałem o zmianie skoku, czyli regulacji "ile klamka ma się wciskać"

Dokładnie Ciebie rozumiem. Tym razem była odpowiedź dla Qba66 :)

 

 

P.S wybaczcie OT (a regulacja jest na imbus 2 nie 1,5 )

Przyznaje się, że nie chciało mi się dokładnie sprawdzić ^_^ Podałem rozmiar tak na oko :)

 

 

W oro 24 z 2009 r. bynajmniej nie jest w wewnetrznej stronie klamki. Jest w zewnetrznej stronie (nareszcie). Wiem, bo mam ;-)

W sumie dobre rozwiązanie, ale i tak praktycznie tylko kilka razy to się ustawia więc mi te umiejscowienie w K-18 nie przeszkadza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...