Skocz do zawartości

[GPS]Aplikacje dodatkowe do GPS na Symbianie i WM

MarcinGoluch

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Zapewne wielu z nas korzysta z telefonów działających na Symbianie lub na WindowsMobile. Wielu z nas telefony(ja na pewno tak :)) kupiło z myslą o korzystaniu z GPS podczas kolejnych tras rowerowych.

Niestety osobiście funkcjonalnością GPS na rowerze się nieco zawiodłem dlatego mam kilka pytań.

Czy korzystacie z telefonowych GPSów na rowerze? Jakich aplikacji podstawowych używacie(ja mam Garmin Mobile XT)?

I co mnie najbardziej interesuje jakich programow używacie do analizy przejechanej trasy lub do odtworzenia trasy którą chcielibyście przejechac?

Ja w temacie GPSów jestem zielony :).

Pozdrawiam!

Marcin

Napisano

Ja używam programu GPS Tuner 5.4. Można mu wrzucić mapy z jpega, można wygenerować sobie mapę za pomocą google maps i innych podobnych usług. Zapisuje trasę i dodatkowo można sobie ustawić jak ma zapisywać trasę, czy każdy punkt jest zapisywany przy stałych odstępach czasu czy na przykład przy zakręcie o x stopni, i zmianie prędkości o y km/h czy zmianie odległości o z metrów.

Jest tam kompas, prędkościomierz, odległościomierz, wysokościomierz, liczy dystans trasy, sumuje podjazdy, zjazdy, pokazuje to procentowo, sumuje przewyższenia i oczywiście czas jazdy. Nie wymusza podświetlenia ekranu więc oszczędza baterię. Poza tym można go wykorzystać jak zwykłą nawigację samochodową do wyznaczania trasy. Trzeba tylko wcześniej posiedzieć przygotowując mapy.

Mapy przygotowuje się w darmowym programiku Map Calibrator.

No i tutaj wada - jest płatny. Kosztuje 24$. Ale z tym da radę sobie poradzić :)

Napisano

ja mam dwa SmartcomGPS + mapy Miedzia i wspomniany Garmin Mobile XT z mapa GMapaTOPO

Sprawowanie OK, eksport tras do pliku a pozniej na bikebrother.

Nie robie analiz bo mnie to nie interesuje, chce miec tylko slad trasy i mapy.

Jak ktos chce to moge mu wyslac mapy Miedzia,

tutaj przykladowo Marcin twoja okolica :)