nabial Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 moj pierwszy 29er, nie wrzucam go tutaj, by uzyskac propozycje zmiany czesci na lzejsze, bo poki co, wiekszosc komponentow, to ostre kloce, rozpiska ma charakter pogladowy, ewentualna sugestia dla rozwazajacych...natomiast wytykanie niezgodnosci mas czesci, spostrzezenia jak najbardziej porzadane Brake (Front): (Hamulec przedni) – Shimano M485 367 Brake (Rear): (Hamulec tylny) – Shimano M485 398 Rotors: (tarcze hamulcowe) – Shimano XT 180/160 + sruby 339 Cables: (Pancerze i linki) – Clarks 70 Cassette: (Kaseta) – Shimano XT 11-32 260 Chain: (Lancuch) – Shimano XTR 275 Crank Set: (Korba) – Shimano LX h2 908 Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore 187 Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano XT 2008 shadow 235 Fork: (Widelec) – Rock Shox Tora 29 80mm 2250 Frame: (Rama) – Felt Nine Comp 19,5" 1730 Grips: (Gripy) - Felt 120 Handlebar: (Kierownica) – Felt Rizer 660mm, 25,4mm 350 Headset: (Stery) – Cane Creek 140 Pedals: (Pedaly) – Shimano PD-M520 380 Seat: (Siodlo) - WTB Rocket V Race 270 Seatpost: (Sztyca) – Ritchey Pro 400x30,9 258 Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) – Felt 21g 22 Shifters: (Manetki) – Shimano Deore 315 Skewers: (Zaciski kol) – Novatec 120 Spacers: (Podkladki pod mostek) – Felt 20 Stem: (Mostek) – Tioga 90mm, 25,4mm 185 Tire (Front): (Opona przednia) – Maxxis Ignitor 2,1 610 Tire (Rear): (Opona tylna) – Maxxis Ignitor 2,1 608 Top Cap: (Top cap) - Felt 13 Tubes: (Detki) – CST 324 Wheels: (Koła) – Novatec+DT+WTB Speed Disc 2285 razem 13039 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 16 Marca 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 Pancerze i linki na bak ważą co najmniej 2x tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 Coś (za)lekka sztyca - WCS waży w okolicach 250 A tak wszystko mieści się na granicy błędu. No może przerzutki i manetki trochę ciężkawe Swoją drogą lepiej, abyś Ty nam przedstawił spostrzeżenia z 29er @Lookas_46 z jakiej racji 2x więcej? Wg mnie waga pancerzy/linek jest prawidłowa Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 16 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 2 pancerzaki przerzutkowe maja te 70g, przewody z hydraulikow sa policzone osobno sztyca wazona osobiscie, jako ciekawostke podam, ze ritchey comp 30,9x400mm byl raptem 20g ciezszy - albo przypadek, albo ritchey ogranicza sie do klepania wszystkiego na 1 kopyto, a nadrabia katalogowa propaganda, tylko byloby to troche nienormalne, by zawyzac celowo wagi ... co do opinii, to jest dzial 29er w klubach rowerowych, nie bede przepisywal tego samego w nieodpowiednim dziale, jak chcesz zweryfikowac jakies netowe poglady , to napisz priv i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 co do napędu i brakujących przełożeń - zaloguj się na forum emtb.pl i znajdź tam uzurpatora - on ostatnio zajmuje się zamównieniem na koronki do korb 20/21 t - przydałaby ci się taka. cena chyba koło 50-70 zł. dużo-mało? sam oceń. ....zaraz, zaraz, czegoś tu nie rozumiem a dopiero teraz zauważyłem: narzekałeś na brak przełożeń a masz kasetę 11-32? teraz dopiero popatrzyłem do opisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 16 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 ano wlasnie tak naprawdę ostateczne stwierdzenie padnie po 1. wypadzie w ostrzejsze gory, na slasku raczej wszedzie podjade, a jak nie to winny jezdziec, a nie przelozenie, na razie szoda mi zmieniac praktycznie nowa kasete, co do koronki, to wielkie dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 przy ninerach to nie tak że winny jeździec - bo wtedy znaczyłoby to że inni którzy piszą o minusach zbyt twardej skrzyni biegów to kichowaci jeźdźcy. z tego co ja czytałem bo nawet ci wyjeżdżeni dostrzegają brak większych koronek kasety niź obecnie nawiększa dostępna z masowej produkcji czyli 34. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 Pokrętła Tory przy skrajnych położeniach kierownicy nie haczą o linki przerzutek ? (sugestie o haczeniu pokreteł Reby występowały w teście MR) Moim zdaniem, przy większej srednicy kół kaseta 11-34 to lepsze rozwiazanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 17 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 akurat felt wystrzegl sie tego bledu, slyszalem, ze w niektorych ramach zdarza sie, ze pokretla regulacyjne uderzaja o rame... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jergus Napisano 17 Marca 2009 Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 Te uderzenia pokretel o rame to jak 15 lat temu z Bomberami Po takich szczegółach widac jak mocno niektore tłentynajnery sa jeszcze w powijakach. A co do Tory to zdejmij Lizardy.. porysują C tylko golenie, bo gdy piasek-bloto dostanie sie w czasie jazdy do środka to dziala jak tarka - wiem z doświadczenia, po kilku jazdach z lizardami na Judy byem w szoku ile piasku jest ta po kazdej jeździe. Sprawdzaja sie jedynie w suchych warunkach chyba. Piekny rower, 29 do rozbudowy ale od poczatku mozna sie cieszyc jazda bo waga jak na cos na Torze i 29 calkiem przyzwoita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 17 Marca 2009 Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 akurat felt wystrzegl sie tego bledu, slyszalem, ze w niektorych ramach zdarza sie, ze pokretla regulacyjne uderzaja o rame... No właśnie w teście Felta Nine Pro w MR z lipca 2008, pisali że pokrętło Reby flootgate haczy o linki (nie rame) radzę czytać uważnie co piszę I nie są w żadnych powijakach, bo oprócz haczenia w skrajnych położeniach kierownicy, rower dostał bardzo dobre oceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 17 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 przygladnalem sie dzisiaj i faktycznie o ile tora ma jedynie niska blokade i prawie na styk mija sie z linka, to reba ma wyzszy dzyndzel... co do lizardow, to wg mnie na czas od jesieni do wiosny sa idealne, nic nie dostaje sie pod neopren nawet podczas ostrych warunkow, jedyna wada to sztywne polaczenie na rzepy, ktore troche uposledza i tak srednia czulosc amora na male nierownosci, acz w 29erze nie ma to az takiego znaczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 17 Marca 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 ... @Lookas_46 z jakiej racji 2x więcej? Wg mnie waga pancerzy/linek jest prawidłowa Pozdrawiam Zwracam honor, liczyłem z hamulcowymi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 24 Marca 2009 Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 Zamierzam porównać na stromym podjeździe koła 26 i 29 cali. Na obu będzie 11-32. Zobaczmy który podjedzie wyżej i będzie wiadomo, czy 32 jest ok dla 29 er. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Marca 2009 Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 czy jest ok - dla ciebie. a to wg mnie roznica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 24 Marca 2009 Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 Mówisz, że jeśli ja podjadę wyżej na rowerku A, to ktoś inny wyżej da rade na rowerku B? Myślę, że jeżeli nie będzie rozpędzenia, który może wypaczyć wynik, tylko spokojny podjazd na coraz większą stromizne, to może to być w miare obiektywne. A mówie tak dlatego, że nie raz już z kumplami robliśmy "konkurs" podjazdów na różnych roweruch i wyniki były podobne (tzn. zawsze na jednym rowerku dało się wyżej niż na innych z jakiejś tam przyczyny). Choć kto tam wie, zawsze warto takie coś zbadać samemu. Choć w przypadku 29er lepiej będą miały chyba osoby cięższe/silniejsze, tak myślę. ps. kiedyś tu nawet pisałem, że mierzyłem sobie czas podjazdu na przełożeniach 11 na 32 i wyszło mi, że szybciej da się nawet podbiec niż tak wjechać. Choć wiem, że nie zawsze chce się zejść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 ps. Nabiał, zważyłem dzis te kiere i wyszło 274 g (na 99%), czyli stosunkowo mało jak na giętą. Napisałem na 99%, bo nie pamiętam dokładnie czy było to 274 czy tez 247 g, na szybko ważyłem i nie zapisałem. Jutro raz jeszcze sprawdzę, zresztą będe ją sprzedawał. Jak ktoś chętny to na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 Niestety - 32z w 26" to nie to samo co 32z w 29" - z prostego powodu - jako przełożenie liczy się całośą napędu - od długości ramienia korby - do średnicy tylnego koła, inna sprawa - zeby było sprawiedliwie masa kół w obu rowerach powinna być taka sama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 Mówisz, że jeśli ja podjadę wyżej na rowerku A, to ktoś inny wyżej da rade na rowerku B?Myślę, że jeżeli nie będzie rozpędzenia, który może wypaczyć wynik, tylko spokojny podjazd na coraz większą stromizne, to może to być w miare obiektywne. A mówie tak dlatego, że nie raz już z kumplami robliśmy "konkurs" podjazdów na różnych roweruch i wyniki były podobne (tzn. zawsze na jednym rowerku dało się wyżej niż na innych z jakiejś tam przyczyny). Choć kto tam wie, zawsze warto takie coś zbadać samemu. Choć w przypadku 29er lepiej będą miały chyba osoby cięższe/silniejsze, tak myślę. ps. kiedyś tu nawet pisałem, że mierzyłem sobie czas podjazdu na przełożeniach 11 na 32 i wyszło mi, że szybciej da się nawet podbiec niż tak wjechać. Choć wiem, że nie zawsze chce się zejść nie. napisales ze sprawdzisz czy 32 jest dla ninera. stwierdzisz co najwyzej czy dla ciebie 32 jest do ninera czy nie. dla mnie kaseta 11-34 jest niezbedna i to przy 3 tarczach korb, dla kogoś innego wystarczy taka przy dwóch tarczach a pojedzie na takiej kombinacji o niebo lepiej ode mnie. turyście jeżdżącemu w górach przy ninerze kaseta do 32 z prawie na pewno nie wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 tobo chyba się nie rozumiemy. Ja nie zamierzam dyskutowac, czy 32 czy tez 34 jest lepsze. Wiadomo, że ktoś będzie chciał 34, a komuś starczy tylko 28-30, jego sprawa. Chodzi tylko o to, że zamierzam sprawdzić, czy na przełożeniu o takim samym stosunku (obojętnie czy to 11-28, 11-32 czy 11-34 zęby) da się wyżej wjechać. Inaczej mówiąc, chcę sprawdzić, czy w realu, stosunek 11-32 na 2 róznych bikach. Tyle, nie zamierzam roztrzygać co lepsze 32 czy 34. Inaczej mówiąc, zamierzam zbadać efekt dużych kół przy podjazdach. Rulez no przecież, gdyby to było to samo, to bym nie sprawdzał Wiadomo że w teorii są różnice. Mimo wszystko chcę sprawdzić, jak sobie w realu rowerki poradzą. A nuż wyjdzie, że ze względu na koła, będzie lepiej podjeżdżał 29er na 11-32, niż 26er też na 11-32. Teoria teorią, warto sprawdzić, i tak się jeździ A z ta masa kół, pewno lepiej by była taka sama masa. Ale znowu real jest taki, że koła 29er są cięższe przy tej samej klasie cenowej/założeniach. W 26er będe miał 470 g oponki, a w 29er mają 600 g. Czyli mniej więcej stosunkowo lekkie oponki jak na swoje rozmiary, a więc ten sam przedział jakościowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 Moim zdaniem, przy większej srednicy kół kaseta 11-34 to lepsze rozwiazanie. Też tak myślałem, że lepiej by 29er miał kasetę z 34 zębami, bo 32 może być za twardo. Ale okazało się, że podjazd na 32 zębach na 29er jest tak samo możliwy, jak podjazd na 32 zębach na 26-calowcu. A nawet da się na bardziej strome stoki wjechać na 29er. Także jesli ktoś używał 32 zęby na 26 calowcu, to równie dobrze może zostać na 32 zębach na 29er. Przynajmniej wg mnie. Więcej na: http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=49145 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 A nawet da się na bardziej strome stoki wjechać na 29er Da się, bo ma dłuższą ramę niż Kross. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 Da się, bo ma dłuższą ramę niż Kross. To nie ma znaczenia, rama jest dłuższa o 1 cm .... ale mostek krótszy o 1 cm. Odległość od środka siodła (nad sztycą) do kierownicy (chwytów) jest identyczna. Co do kadencji na podjazdach. Było to około 1,5 m/s czyli koło w 29er robiło 0,65 obrotu/sek a w 26er 0,73 obrotu. Na przełożeniu 22-32 (0,69) daje nam to: 29er = kadencja 57 (a mimo to wjeżdża wyżej ....) 26er = kadencja 64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 Ma znaczenie, za przeproszeniem - a jaka jest różnica w bazie kół ??? , do tego ma znacznie dłuższe tylne widełki, co zapobiega podrywaniu przedniego koła. 10 mm w długości ramy to wbrew pozorom duuużo. Kłania się wiedza o geometrii roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 No zależy co rozumiesz pod pojęciem dłuższa rama .... bo myślałem, że chodzi tobie o rurę (pozycje bikera), a nie rozstaw. Precyzuj a potem się kłaniaj Rozstaw jest dłuższy o około 1,5 cm (głównie przez widły). Choć wg. Felta ich ramka powinna mieć mniejszy rozstaw, ale i mój i nabiała ma większy rozstaw niż na ich stronie. No i to może faktycznie pomóc. Myślę że swoje tez może robić to, że ma kąty 73,5 i 72, czyli nasza pozycja jest nieco do przodu. No i większa powierzchnia styku opony a także łagodzenie nierówności (bardzo ważne przy małej prędkości). Powiedzmy że to były plusy. Na minus przy podjazdach to: - większa masa, krótszy mostek, mniejszy docisk przez wyżej położoną kiere. Ale jak widać, plusy przeważyły minusy. Choć czuć, że podjeżdża się ciężej. 29er wjedzie wyżej, być może nawet szybciej, ale trzeba mieć power by to wykorzystać. Na 26ce po prostu jedziemy aż nagle po prostu stajemy (wyższa kadencja pomaga). Na 29er każdy ruch to wysiłek przy podjeździe, ale jakimś cudem to jedzie wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi