Wawrus Napisano 16 Marca 2009 Napisano 16 Marca 2009 Witam. Kiedy jadę na rowerze co jakiś czas odczuwał wibracje połączone z charakterystycznym dźwiękiem na kierownicy. Co może być powodem? Czy mogą to być opony? Mam Nobby Nic'i 2.25. Może to od klocków? Z początku myślałem że to może pancerzyki ale one by nie wprawiały kierownicy w wibracje. Może źle założony komplet sterowy. Mam stery maszynowe więc ich nie smarowałem. Może miski chociaż trzeba było trochę przesmarować?
Wax Napisano 16 Marca 2009 Napisano 16 Marca 2009 Możliwe że od klocków... A masz dobrze ściągnięte stery ? - obstawiałbym to Może za lekko skręciłeś mostek z kierownicą, klamki...
Nawrotek Napisano 16 Marca 2009 Napisano 16 Marca 2009 manetki jakie masz? Podczas wibracji docisnij telewizorki i zobacz czy ustÄpiÄ
Kaczor Dodgers Napisano 16 Marca 2009 Napisano 16 Marca 2009 Może to być też sypiąca się przednia piasta. Wibracje mogą powodować wżery w misce łożysk lub kulkach piasty, a dźwięki to tak jak zasugerował Nawrotek telewizorki/dźwignie manetek, albo klamek hamulcowych.
Jergus Napisano 17 Marca 2009 Napisano 17 Marca 2009 Jeśli odpowiadając zasugerowałeś sę Kaczorze Naszą ostatnio dyskusja o mojej tylnej piaście to mam złą wadomość - ja z tyłu też mam Nobby Nica... Ae myślę że w obu przypadkach to piasta... założe inne koło i sprawdze
Wawrus Napisano 18 Marca 2009 Autor Napisano 18 Marca 2009 Wax: Dokręcone na pewno mam wystarczająco mocno. Chyba że stery źle złożone ale to mało prawdopodobne bo wszystko mi się ładnie dopadowywało a i elementów jakoś strasznie dużo nie ma. Nawrotek: Manetki mam XT 2008. Spróbuje z tym dociskiem telewizorków ale wcześniej tego nie było. Kaczor Dodgers: piasta ma ok 500km przejechanych (XT 08). Dodatkowo ostatnio wymieniałem smar i żadnych wżerów nie ma. PS jeśli to faktycznie manetki to jak to zniwelować? Dokręcić, poluzować dać trochę smaru między manetką a kierownicą?
jagat Napisano 23 Marca 2009 Napisano 23 Marca 2009 Wpada kierownica i amor w wibrację jak hamujesz przodem przy większych prędkościach? Jak nie piasta to raczej stery bo co innego, jak stery są dobrze założone i skręcone to ciężko powiedzieć, chyba że np. same manetki drgają.
madek Napisano 23 Marca 2009 Napisano 23 Marca 2009 manetki xt 2008 nie maja prawa wydawac dzwiekow. a druga sprawa, to przeciez dzwiek jest powodowany przez wibracje, wiec najpierw trzeba znalezc ich przyczyne. opona ani koło nie maja zadnego bicia?
Ecia Napisano 23 Marca 2009 Napisano 23 Marca 2009 A zmieniałeś ostatnio kierownicę na lżejszą? Jeśli tak - może cienkie ścianki przenoszą drgania na dłonie i nadgarstki, zwłaszcza, jeśli do tego masz cienkie piankowe gripy. A dźwięki - niezależnie od powyższego - mogą wydawać pancerze.
Wawrus Napisano 25 Marca 2009 Autor Napisano 25 Marca 2009 Amor i kierownica nie wpadają w wibrację jak hamuję. Kierownica ciągle ta sama, gięta Accent Standard więc wylajtowana raczej nie jest. Koła nie mają żadnego bicia. A jeszcze ostatni zauważyłem że jak na szosie rozpędzę się powyżej 30 to na siodełku czuję silne masaże. To chyba od klocków na oponach, no nie? Madek: dlaczego twoim zdaniem manetki XT nie mają prawa wpadać w wibracje?
madek Napisano 25 Marca 2009 Napisano 25 Marca 2009 Mozliwe ze to od klocków, w koncu Nobby Nici nie sa raczej przystosowane na asfalt. A manetki XT posiadam i wg. mnie nie ma tam co wpadac w wibracje, chyba ze cos przy nich grzebales albo maja np. niedokrecone monitorki. Bardziej bym obstawiał pancerze, tak jak Ecia.
Ecia Napisano 25 Marca 2009 Napisano 25 Marca 2009 Skoro na siodle czujesz wibracje od klocków opony, to i na kierownicy powód wibracji może być analogiczny.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.