Skocz do zawartości

[Opony]Do miejskiej dzungli


harpagan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Moja rowerowa ewolucja doprowadzila do sytuacji, że ze z 14 calowej streetowki na wielkich szerokich oponach przerodzil sie w bardziej klasyczny 18 calowy w miare wygodny rower.

Ostatni sezon uswiadomil mi ze jezdze wlasciwie tylko po miescie (dojazdy do pracy, zalatwianie spraw + czysto przyjemnosciowe wypady)

Szukam w tej chwili opon, ktore pozwola mi sie przemieszczac szybko po asfaltach, chodnikach i sciezkach rowerowych.

Najbardziej zalezy mi na malych oporach toczenia, a dopiero pozniej na pozostalych 'detalach'

Pozostalosci po moim starym stylu jazdy powoduja, ze niekiedy jeszcze jednak opuszczam siodelko najnizej jak sie da i atakuje mniejsze murki i schodki.

Zatem druga kwestia to wytrzymalosc na ewentualne nieudane proby szalenstwa.

Obecnie posiadany komplet daje rade w lesnych warunkach i na luzniejszych nawierzchniach, wiec teraz skupiam sie tylko na miejskich atrakcjach.

Po mokrym jezdze bardzo malo, a jak juz sie trafi to zdecydowanie spokojnie.

Scieralnosc oraz koszt opony ma drugorzedne znaczenie.

Milo gdyby byla w miare lekka no i co tez jest istotne rozmiarowo chcialbym zeby to bylo cos w okolicach 1.9 - 2.0

 

Po pierwszych grzebaniach w sieci faworytem jest schwalbe kojak 2.0

Poprosilbym o pogladzenie po glowce lub wyprowadzenie ze zlej drogi :)

Napisano

Kojaka bym nie brał. Jakakolwiek próba wjechania na krawężnik pod kątem (nie daj Boże, mokry) może się skończyć boleśnie. Poszukaj sobie slicka, który miałby choć trochę symbolicznego bieżnika po bokach. Ale 18 cali to jakiś dziwny rozmiar... na Jubilacie pomykasz ? :D

 

123456, ta oponka którą Ty podałeś też jest gładziutka na bokach. Jak zamierzasz tylko po szosie gnać, to ok. Ale do miejskiej jazdy to raczej nie. A co do szerokości ..to już kwestia własnych upodobań, przy 1.6 masz mniejszą masę i ciut mniejsze opory toczenia, przy 2.0 masz za to lepszą amortyzację i teoretycznie większe szanse utrzymania się na siodle jak wjedziesz na jakiś piach czy leśną ścieżkę (no i przy okazji trochę "pełniejszy" wygląd).

Napisano

A nie wpadłem na to :-)

 

Cały czas miałem przed oczami rowerek typu Cannondale Hooligan (zresztą tam są koła 20''). Gapa ze mnie.

Napisano

Jak najmniejsze opory toczenia to Author Cross 1,75. po 35zł.

Waga 535g. opory toczenia duzo mniejsze niz w maxxisach flyweightach 330.

Napisano
Kojaka bym nie brał. Jakakolwiek próba wjechania na krawężnik pod kątem (nie daj Boże, mokry) może się skończyć boleśnie.

Poszukaj sobie slicka, który miałby choć trochę symbolicznego bieżnika po bokach.

Pod krawezniki wskakuje ;)

Tak jak mowilem jazda po mokrym jest u mnie sporadyczna i jak juz sie trafia spokojna.

Grzebie jednak dalej w poszukiwaniu chociaz troche bieznika, ale opcji łysego jeszcze nie odrzucam

 

Ale 18 cali to jakiś dziwny rozmiar... na Jubilacie pomykasz ?

Czasem sie tak czuje :D

 

Cube LTD w 18 calach

Napisano

Polecam śmiało IRC Metro II. Trenuje juz jakis czas na nich i sa b. fajnie. Ale widze ze wolisz szersze, a tutaj max to chyba 1.75

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Grzebie grzebie i wypatrzylem jeszcze skandalicznie droga opcje.

Schwalbe Marathon Supreme 26 x 2.0

Jakies za i przeciw ?

Napisano

Nawet fajne te oponki. Powinny być ok. Najlepsza jest specyfikacja mieszanki gumy: "magic" :) Z tej kategorii to podoba mi się jeszcze Michelin Transworld City, też fajny bieżnik. Są w rozmiarze 1,95 i w normalnej cenie.

 

A tak na marginesie, to czemu bierzesz pod uwagę tylko rozmiar do 2.0 ?

Napisano
Z tej kategorii to podoba mi się jeszcze Michelin Transworld City, też fajny bieżnik. Są w rozmiarze 1,95 i w normalnej cenie.

Wygladaja calkiem sympatycznie. Musze je pomacac gdzies na zywo ;)

 

A tak na marginesie, to czemu bierzesz pod uwagę tylko rozmiar do 2.0 ?

Chyba najlepiej jezdzi mi sie na takich oponach.

Do tego sa przewaznie lzejsze niz szersze banki.

Napisano
Z tej kategorii to podoba mi się jeszcze Michelin Transworld City, też fajny bieżnik. Są w rozmiarze 1,95 i w normalnej cenie.

Właśnie dzięki temu "fajnemu bieżnikowi" ich nie polecam. W te rowki na środku opony lubią wbijać się drobne kamyki, które później słychać jadąc po gładkich nawierzchniach. Również ich waga nie rzuca na kolana.

Napisano

No i wybór padł na marathony supreme.

Drogo, ale na chwile obecna to moj jedyny wydatek wiec jakos przebolalem.

Przyjemny i łatwy montaź i pierwsze testy. Przy mocnym dopompowaniu naprawde twardo, ale zdecydowanie szybciej.

Niby 2.0 ale wygladaja na optycznie wygladaja na mniejsze niz moje poprzednie 1.95.

Powierchnia styku z twardymi nawierrzchniami jest nie za duza wiec opory malutkie i przede wszystkim nastala cisza :D

Jezdzilem tylko po suchym i na trzymanie zupelnie nie moge narzekac, troche niepewnie czuje sie na zapiaszczonym/zasyfionym podlozu, ale jeszcze kola mi nie pouciekaly wiec wypowiadac bede mogl sie za jakis czas.

Generalnie po przejechaniu kilku kilometorow jestem na maxa zadowolony. Co bedzie dalej zobaczymy

Dzieki wszystkim za wypowiedzi

Napisano

Również potrzebuje slicków, tyle że na koła 28`.

Tylko mam mały problem nie wiem jaki rozmiary pasują do moich kół. Moja opona to Continental Double Fighter 700x37C. Czy są jakieś granice grubości czy mogę kupic dowolną oponę oznaczoną 28x... ?

Napisano

Musisz kupic taka co nie jest wezsza niz obrecz. Czyli wydaje mi sie ze 700x25 powinna byc ok, ja w crossie mialem takiej grubosci oponki i byly ok :)

Napisano

Hellsing jeżeli na kole nie masz oznaczeń jakich średnić opon możesz używać, to myślę że spokojnie możesz kupować każdą oponę 28"(oczywiście taką żeby Ci się zmieściła w widełki).Jak napisałeś chcesz założyć slicki, wiec oponki raczej cieńsze. Może pomyśl o Schwalbe Marathon Racer 28 X 1.3. Mocne,w miare lekkie,szybkie i ciche na asfalcie a i po delikatnym terenie też sie przejedzie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...