Reinchenbach Napisano 15 Marca 2009 Napisano 15 Marca 2009 Witam. Od pewnego czasu, przekopuje wszystkie fora i wątki, gdyż zanoszę się z zamiarem kupna roweru do lekkiego XC za ok 3000zł. Mam 177cm wzrostu, ważę 77kg. Wstępnie wybrałem 3 rowery: 1.KROSS LEVEL A8 (2009r) CENA:Mam możliwość kupna za 3200zł Rama Aluminium 7005, potrójnie cieniowane, hydroformowane Kolor biało-czarny Rozmiary 16'';18'';20'' Widelec Rock Shock TORA SL Biegi 27 Przerzutka przód Shimano Deore XT Przerzutka tył Shimano Deore XT Hamulec przód Avid Juicy 5 Hamulec tył Avid Juicy 5 Manetki Shimano Deore XT Korba Shimano Deore Deore SLX Suport Shimano Deore Deore SLX Łańcuch Shimano CN-HG53 Kaseta Sram PG-950 8-speed Piasty Joy Industrial Opony Schwalbe Racing Ralph 26 x 2.1 Obręcze Alexrims X2100 Damper - Kierownica Trvativ Stylo Wspornik kierownicy Trvativ XR aluminium Wspornik siodła Trvativ XR aluminium Stery Super Express H-142 Siodło Selle San Marco BLAZE Pedały VP-519A Waga 12,9kg 2.Kross LEVEL A8(2007) Cena:3200zł Rower Kross Level A8 2007 Rama: 26'' Alu 6061 Kolor: czarny Rozmiary: 17'', 19'', 21'' Widelec: Rock Shox Tora 318 Air RMT 100 mm Biegi: 27 Przerzutka przód: Shimano Deore XT Przerzutka tył: Shimano XT Hamulec przód: Shimano Deore LX Hamulec tył: Shimano Deore LX Manetki: Shimano Deore LX Dual Control Korba: Truvativ Stylo 3.3 Suport: Truvativ Łańcuch: KMC Z 9900 Kaseta: SRAM PG-970 Piasty: Shimano WH-M505 Opony: Schwalbe Racing Ralph 26x2.1 Obręcze: Shimano WH-M505 Kierownica: Truvativ Team Wspornik kierownicy: Truvativ Team Wspornik siodła: Truvativ Team Stery: VP-AC41 Siodło: Active Pedały: VP 519 Waga: 12,9 kg 3.Radon ZR 6.0 (3300zł) Tylko dostępna 20" Rama: Radon XC ,Alu 7005 Waga: 18´´ ok. 13 kg Widelec: Rock Shox Reba SL PopLock 80mm Stery: Ritchey Logic Mostek: Ritchey Comp Kierownica: Ritchey Comp Rizer Chwyty: Profile Piasta przód: Shimano Deore DISC Piasta tył: Shimano Deore DISC Obręcze: Rigida Sphinx Disc Opony: Schwalbe Smart Sam 2,25" Sztyca: Kalloy Siodło: Velo MTB Manetki: Shimano Deore SL-M530 RapidFire Plus Przerzutka tył: Shimano XT RD-M772 "Shadow" Przerzutka przód: Shimano LX FD-M580 Suport: Shimano BB-ES25 Korby: Shimano FC-M442 Octalinc Łańcuch: Shimano HG-53 Kaseta: Shimano HG-50 Dzwignie hamulca: Hayes Stroker Ryde Hamulce: Hayes Stroker Ryde, 180mm/160mm Pedały: Wellgo LU-982A Zależy mi na pewnej bezobsługowości. Rozumiem, że pewne regulacje, konserwacje są niezbędne, jednak chciałbym skupić się na jeździe, niż siedzeniu w warsztacie. Czy TORA SL to jest mniej więcej to samo co TORA 318, z tą różnicą że to są różne roczniki tych amorków, czy może są jakieś zmiany techniczne?? Jaki rozmiar ramy, byłby dla mnie najlepszy, bo ten nowy kross A8 jest 18 lub 20 więc nie wiem ktore ewentualnie wybrać, bo w przypadku starszego modelu pewnie wziąłbym 19. Wybór trudny. W jednym jest REBA, w drugim korba SLX, 3 różne hydrauliki: Juicy 5, LX i Stroker Ryde, itp. Czekam na konstruktywne wypowiedzi Dodam, że nie będę się ścigał w zawodach, maratonach, itp. Proszę o konstruktywne wypowiedzi. Dziękuję i Pozdrawiam.
tobo Napisano 15 Marca 2009 Napisano 15 Marca 2009 tora sl nie jest tym co 318. 318tka ma tłumik motion control, w sl jest taki tłumik jak w dartach. z tych trzech hamulców wg mnie najlepszym wyborem będzie juicy 5. przy cenie 3tys za rower na pewno nie będziesz siedział w warsztacie - bez względu na to jaki rower wybierzesz. kwestia nasiadówek w warsztacie nie istnieje już przy rowerach o połowę tańszych - z założeniem że użytkujesz sprzęt zgodnie z założeniem producenta z tymi sterami super express to uważaj - nie daj sie ekspresowo "przewieźć" ani potem ewentualnie po zakupie - wywieźć
Rulez Napisano 15 Marca 2009 Napisano 15 Marca 2009 Kross A8 z 2009 roku ma zdecydowanie najlepszy osprzęt (poza amortyzatorem) , a najlepszy, prawie zawsze znaczy najmniej awaryjny. Napweno szybkość zmiany przełożeń, jak i precyzja napędu najlepsza będzie w Krossie. Jedyny problem to amor, gdyby go za dopłatą wymienić na Rebę - było by naprawdę super.
Xanagaz Napisano 15 Marca 2009 Napisano 15 Marca 2009 Kupujesz rower nowy? W tej cenie można by mieć z 1,5kg lżejszego składaka, no może przesadziłem ale kilo mniej na pewno
Reinchenbach Napisano 15 Marca 2009 Autor Napisano 15 Marca 2009 Rower kupuję nowy. Ze składakiem to nie wiem czy by mi starczyło sił i umiejętności, żeby go złożyć ;D Gdybym miał wymienić Torę na Rebę to przy dobrych wiatrach, że sprzedam dobrze Torę, musiałbym dodatkowo z 600zł dołożyć a 3800 to jednak dla mnie za dużo. A jak wypada Radon (z Rebą) na tle A8(2009)??
Rulez Napisano 15 Marca 2009 Napisano 15 Marca 2009 Jedni zaoszczędzili na amorze inni na osprzęcie - wybór należy do ciebie - 20" to za dużo na 177 cm. wzrostu.
kptmo Napisano 23 Marca 2009 Napisano 23 Marca 2009 co to jest to RMT? (Rock Shox Tora 318 Air RMT) to bedzie to samo co 318 solo air?
madek Napisano 23 Marca 2009 Napisano 23 Marca 2009 RMT to pewnie od remote locka czyli blokada na kierownicy, wyglada na to ze to wlasnie ta najwyzsza wersja Tory.
iras76 Napisano 23 Marca 2009 Napisano 23 Marca 2009 ponieważ Radon występuje w 20" to już go dyskwalifikuje ja bym wybrał a8 2009 + ewentualna zmiana amora oczywiście z tych 3 rowerków
mountainbiker Napisano 24 Marca 2009 Napisano 24 Marca 2009 Kross A8 z 2009 roku ma zdecydowanie najlepszy osprzęt (poza amortyzatorem) , a najlepszy, prawie zawsze znaczy najmniej awaryjny.Napweno szybkość zmiany przełożeń, jak i precyzja napędu najlepsza będzie w Krossie. Jedyny problem to amor, gdyby go za dopłatą wymienić na Rebę - było by naprawdę super. popieram kolegę, poza tym jak chcesz mocny i bezobsługowy sprzęt, to tu ponownie kross, rower jest sensownie poskładany. Ścigam się od 10 lat w maratonach, oraz xc i sądzę, że jest to rower zrobiony z głową pod tym kątem. Tora w Krossie mimo, że to nie półka Reby, to jakość działania jest naprawdę wyśmienita, w dodatku masz bezkonkurencyjny osprzęt, który na pewno przełoży się na żywotność i jakość działania.
Zbyhoo Napisano 1 Czerwca 2009 Napisano 1 Czerwca 2009 a co powiecie na to? Kross Level A8 z 2007roku za 2900. Pytam bo szukam roweru dla brata, ma na razie 16 lat, bedzie to jego pierwszy prawdziwy góral na którym mam nadzieję że się pościgamy. http://www.allegro.pl/item643726840_szok_t...xtra_warto.html
iras76 Napisano 1 Czerwca 2009 Napisano 1 Czerwca 2009 A6 z 2008 różni się tylko tarczami a jest o 800 zł tańsza biorąc pod uwagę bardzo słabe koła które i tak są do wymiany wybrałbym a6 nie wiem tylko czy vbrakei będą wystarczające bo jest moda na tarcze
Zbyhoo Napisano 1 Czerwca 2009 Napisano 1 Czerwca 2009 czemu koła do wymiany? To ma byc rower dla początkującego rowerzysty XC..
iras76 Napisano 1 Czerwca 2009 Napisano 1 Czerwca 2009 jakość piast a zwłaszcza uszczelnień jest bardzo słaba i będzie to pierwszy element do wymiany obręcze nie są kapslowane co również nie wróży długiej żywotności zwłaszcza przy ostrej jeździe
Cox Napisano 1 Czerwca 2009 Napisano 1 Czerwca 2009 zamierzam kupić tego krossa a6 http://allegro.pl/item646132632_najlepsza_...l_a6_warto.html co radzicie ewentualnie wymienic? za te pieniądze to chyba najlepszy rower chyba ze znacie cos konkurencyjnego za 2000zł??? prosze o opinie czy avid single digit 7 to dobre hamulce? widzialem tylko "piątkę" mam 183 cm wzrostu, jaka rama bedzie na mnie dobra? 19 czy 21?
Patriota Napisano 1 Czerwca 2009 Napisano 1 Czerwca 2009 http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=51816 jeżeli jeszcze na sprzedaż to fajny bike i tanio
porcupine Napisano 1 Czerwca 2009 Napisano 1 Czerwca 2009 Ten Kross jak za taką kase to bardzo ciekawa propozycja,nie ma się do czego przyczepić. Jeśli do tego faktycznie waży 12.5kg, tylko jeszcze ciekaw jestem jakie to ma piasty, no i brakuje mi tu jeszcze SPD
rastatajm Napisano 1 Czerwca 2009 Napisano 1 Czerwca 2009 Cox, za taką kwotę to będzie najlepszy wybór. A co wymieniać? Rzeczywiście tutaj też można pomyśleć o lepszych kołach - przede wszystkim lżejszych, ale moim zdaniem dopiero jak te zajeździsz. Dla 183cm poradziłbym 19tke.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.