Skocz do zawartości

[Rower] Wybór roweru do lekkiego XC: Kross Level A8, Radon ZR 6.0?


Reinchenbach

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Od pewnego czasu, przekopuje wszystkie fora i wątki, gdyż zanoszę się z zamiarem kupna roweru do lekkiego XC za ok 3000zł.

Mam 177cm wzrostu, ważę 77kg. Wstępnie wybrałem 3 rowery:

 

1.KROSS LEVEL A8 (2009r) CENA:Mam możliwość kupna za 3200zł

Rama Aluminium 7005, potrójnie cieniowane, hydroformowane

Kolor biało-czarny

Rozmiary 16'';18'';20''

Widelec Rock Shock TORA SL

Biegi 27

Przerzutka przód Shimano Deore XT

Przerzutka tył Shimano Deore XT

Hamulec przód Avid Juicy 5

Hamulec tył Avid Juicy 5

Manetki Shimano Deore XT

Korba Shimano Deore Deore SLX

Suport Shimano Deore Deore SLX

Łańcuch Shimano CN-HG53

Kaseta Sram PG-950 8-speed

Piasty Joy Industrial

Opony Schwalbe Racing Ralph 26 x 2.1

Obręcze Alexrims X2100

Damper -

Kierownica Trvativ Stylo

Wspornik kierownicy Trvativ XR aluminium

Wspornik siodła Trvativ XR aluminium

Stery Super Express H-142

Siodło Selle San Marco BLAZE

Pedały VP-519A

Waga 12,9kg

 

2.Kross LEVEL A8(2007) Cena:3200zł

 

Rower Kross Level A8 2007

 

Rama: 26'' Alu 6061

Kolor: czarny

Rozmiary: 17'', 19'', 21''

Widelec: Rock Shox Tora 318 Air RMT 100 mm

Biegi: 27

Przerzutka przód: Shimano Deore XT

Przerzutka tył: Shimano XT

Hamulec przód: Shimano Deore LX

Hamulec tył: Shimano Deore LX

Manetki: Shimano Deore LX Dual Control

Korba: Truvativ Stylo 3.3

Suport: Truvativ

Łańcuch: KMC Z 9900

Kaseta: SRAM PG-970

Piasty: Shimano WH-M505

Opony: Schwalbe Racing Ralph 26x2.1

Obręcze: Shimano WH-M505

Kierownica: Truvativ Team

Wspornik kierownicy: Truvativ Team

Wspornik siodła: Truvativ Team

Stery: VP-AC41

Siodło: Active

Pedały: VP 519

Waga: 12,9 kg

 

 

3.Radon ZR 6.0 (3300zł) Tylko dostępna 20"

Rama: Radon XC ,Alu 7005

Waga: 18´´ ok. 13 kg

Widelec: Rock Shox Reba SL PopLock 80mm

Stery: Ritchey Logic

Mostek: Ritchey Comp

Kierownica: Ritchey Comp Rizer

Chwyty: Profile

Piasta przód: Shimano Deore DISC

Piasta tył: Shimano Deore DISC

Obręcze: Rigida Sphinx Disc

Opony: Schwalbe Smart Sam 2,25"

Sztyca: Kalloy

Siodło: Velo MTB

Manetki: Shimano Deore SL-M530 RapidFire Plus

Przerzutka tył: Shimano XT RD-M772 "Shadow"

Przerzutka przód: Shimano LX FD-M580

Suport: Shimano BB-ES25

Korby: Shimano FC-M442 Octalinc

Łańcuch: Shimano HG-53

Kaseta: Shimano HG-50

Dzwignie hamulca: Hayes Stroker Ryde

Hamulce: Hayes Stroker Ryde, 180mm/160mm

Pedały: Wellgo LU-982A

 

 

 

 

Zależy mi na pewnej bezobsługowości. Rozumiem, że pewne regulacje, konserwacje są niezbędne, jednak chciałbym skupić się na jeździe, niż siedzeniu w warsztacie.

 

Czy TORA SL to jest mniej więcej to samo co TORA 318, z tą różnicą że to są różne roczniki tych amorków, czy może są jakieś zmiany techniczne??

 

Jaki rozmiar ramy, byłby dla mnie najlepszy, bo ten nowy kross A8 jest 18 lub 20 więc nie wiem ktore ewentualnie wybrać, bo w przypadku starszego modelu pewnie wziąłbym 19.

 

Wybór trudny. W jednym jest REBA, w drugim korba SLX, 3 różne hydrauliki: Juicy 5, LX i Stroker Ryde, itp. Czekam na konstruktywne wypowiedzi :)

Dodam, że nie będę się ścigał w zawodach, maratonach, itp.

Proszę o konstruktywne wypowiedzi. Dziękuję i Pozdrawiam.

Napisano

tora sl nie jest tym co 318. 318tka ma tłumik motion control, w sl jest taki tłumik jak w dartach.

z tych trzech hamulców wg mnie najlepszym wyborem będzie juicy 5.

 

przy cenie 3tys za rower na pewno nie będziesz siedział w warsztacie - bez względu na to jaki rower wybierzesz. kwestia nasiadówek w warsztacie nie istnieje już przy rowerach o połowę tańszych - z założeniem że użytkujesz sprzęt zgodnie z założeniem producenta :)

 

z tymi sterami super express to uważaj - nie daj sie ekspresowo "przewieźć" ani potem ewentualnie po zakupie - wywieźć ;)

Napisano

Kross A8 z 2009 roku ma zdecydowanie najlepszy osprzęt (poza amortyzatorem) , a najlepszy, prawie zawsze znaczy najmniej awaryjny.

Napweno szybkość zmiany przełożeń, jak i precyzja napędu najlepsza będzie w Krossie.

Jedyny problem to amor, gdyby go za dopłatą wymienić na Rebę - było by naprawdę super.

Napisano

Rower kupuję nowy. Ze składakiem to nie wiem czy by mi starczyło sił i umiejętności, żeby go złożyć ;D Gdybym miał wymienić Torę na Rebę to przy dobrych wiatrach, że sprzedam dobrze Torę, musiałbym dodatkowo z 600zł dołożyć a 3800 to jednak dla mnie za dużo. A jak wypada Radon (z Rebą) na tle A8(2009)??

Napisano

Jedni zaoszczędzili na amorze inni na osprzęcie - wybór należy do ciebie - 20" to za dużo na 177 cm. wzrostu.

Napisano

RMT to pewnie od remote locka czyli blokada na kierownicy, wyglada na to ze to wlasnie ta najwyzsza wersja Tory.

Napisano

ponieważ Radon występuje w 20" to już go dyskwalifikuje

ja bym wybrał a8 2009 + ewentualna zmiana amora

oczywiście z tych 3 rowerków

Napisano
Kross A8 z 2009 roku ma zdecydowanie najlepszy osprzęt (poza amortyzatorem) , a najlepszy, prawie zawsze znaczy najmniej awaryjny.

Napweno szybkość zmiany przełożeń, jak i precyzja napędu najlepsza będzie w Krossie.

Jedyny problem to amor, gdyby go za dopłatą wymienić na Rebę - było by naprawdę super.

popieram kolegę, poza tym jak chcesz mocny i bezobsługowy sprzęt, to tu ponownie kross, rower jest sensownie poskładany. Ścigam się od 10 lat w maratonach, oraz xc i sądzę, że jest to rower zrobiony z głową pod tym kątem. Tora w Krossie mimo, że to nie półka Reby, to jakość działania jest naprawdę wyśmienita, w dodatku masz bezkonkurencyjny osprzęt, który na pewno przełoży się na żywotność i jakość działania.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

A6 z 2008 różni się tylko tarczami a jest o 800 zł tańsza

biorąc pod uwagę bardzo słabe koła które i tak są do wymiany wybrałbym a6

nie wiem tylko czy vbrakei będą wystarczające bo jest moda na tarcze :(

Napisano

jakość piast a zwłaszcza uszczelnień jest bardzo słaba i będzie to pierwszy element do wymiany

obręcze nie są kapslowane co również nie wróży długiej żywotności zwłaszcza przy ostrej jeździe

Napisano

Ten Kross jak za taką kase to bardzo ciekawa propozycja,nie ma się do czego przyczepić. Jeśli do tego faktycznie waży 12.5kg, tylko jeszcze ciekaw jestem jakie to ma piasty, no i brakuje mi tu jeszcze SPD

Napisano

Cox, za taką kwotę to będzie najlepszy wybór. A co wymieniać? Rzeczywiście tutaj też można pomyśleć o lepszych kołach - przede wszystkim lżejszych, ale moim zdaniem dopiero jak te zajeździsz. Dla 183cm poradziłbym 19tke.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...