Skocz do zawartości

[opony] Wybór uniersalnych opon do treningów/ścigania


Rychlapl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Z racji tego, że moje Conti Speed King Supersonic wołają już o emeryturę, stanąłem przed dylematem wyboru nowych opon.

Muszą być lekkie, dosyć uniwersalne w terenie i nie dawać zbyt dużych oporów. Mówiąc teren, mam na myśli różnorakie maratony.

Generalnie opony zmieniam tylko, gdy wiem , ze będę jeździł długo po asfalcie (slicki) a tak to jeden komplet-lenistwo.

 

Speed Kingi dosyć fajnie spisywały się w terenie, generalnie jestem zadowolony. Dawały radę poczynając od suchego Nałęczowa, kończąc na błotnej kąpieli w Bielawie.

 

I teraz pytanie, kupić znów SK S czy może:

 

-Maxxis Larsen TT Kevlar

-Schwalbe Racing Ralph

-Continental Race King Supersonic

 

Jeździłem ostatnio na IRC Serrac XC, bardzo małe opory na asfalce, ale w zakrętach, chociażby w lesie, rowerek często "sam" wybierał trasę przejazdu.

 

Prosiłbym o opinie poparte własnymi doświadczeniami, ewentualnie z pewnego źródła. Bardzo nie lubię, gdy ktoś się wypowiada na temat czegoś, czego nigdy na oczy nie widział.

Napisano

Racing Ralph to opona raczej na twarde i suche podłoze. Na mokrym królem przyczepności nie jest. Poza tym zuzywa się bardzo szybko, przynajmniej jak na moje odczucie.

Napisano

RR - z mokrym wcale tak źle sobie nie radzi, stosunkowo niskie opory toczenia , a trwałość niezła ... to moje odczucia ...

 

Continental Race King Supersonic , też na oczy widziałem i jeździłem w wersji 2.2 oraz 2.0 - ta pierwsza naprawdę nieźle filtruje małe nierówności , niskie opory toczenia , niezłe trzymanie , wersja 2.0 słabiej amortyzuje.

Napisano

Dzięki za informację, w wypadku Race Kingów proponowałbyś więc wersję 2.0 czy 2.2? Chodzi mi o zachowanie w terenie, również asfalt.

Dodam, że moje Speed Kingi mam w rozmiarze 2.1

Napisano

Speed Kingi 2.1 są chyba węższe niż race kingi 2.0 , do tego mają większe opory toczenia.

Osobiście, wolał bym Race Kingi 2.2.

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
Napisano

Z wyczytanych opinii lepiej pchac się w 2,2 zdecydowanie lepsze tłumienie drgań a różnicy w oporach nie do wychwycenia.

 

Ja od siebie dopytam:

 

Bardzo podobną oponą jest Hutchinson Cobra Air Light 2.1. Jak uważacie czy będzie ona szybsza na ubitym od Conti Race king Supersonic 2.2??

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...