Patryke Napisano 14 Marca 2009 Napisano 14 Marca 2009 Witam! Pedały zakupiłem dość niedawno, zrobiły dopiero ok. 500 km i jakoś tak mnie kusi, aby je przejrzeć i nasmarować. Wiem, że niektórzy śmigają po 5 lat bez smarowania i żyją Ogólnie nic nie trzeszczy, nie piszczy tylko tak po prostu profilaktycznie. I tu zaczyna się problem... Jak odkręcić tą plastikową nakrętkę? Na zdjęciu widać, że się da (tu akurat S Rock, ale patent ten sam): Próbowałem wsadzić małego ampula w ten jeden mały otwór i przekręcić w lewo, ale nie drgnie... Są jakieś specjalistyczne klucze, czy może da się jakimś domowym sposobem? Z góry dzięki za rady!
skjaatel Napisano 14 Marca 2009 Napisano 14 Marca 2009 Ja stosuje narzędzie do ściągania pierścieni "zegera" (nie jestem pewien jak to się pisze - Seger, Sieger? )
Robert Napisano 22 Marca 2009 Napisano 22 Marca 2009 Robisz tak, w te otworki pięknie wkręcają się szprychy (koszt dwóch najtańszych nie przekroczy o wiele ponad złotówki), wkręcić je w dwa przeciwległe do siebie miejsca i łapiesz te dwie szprychy kombinerkami najniżej jak się da, przy samym pedale. Przekręcić i gotowe Później już tylko nasadowy 8mm jak dobrze pamiętam, nie mam już tych pedałów. Szprychy zostawić do końca serwisu, później tym samym sposobem można wkręcić. A i po wykręceniu malutki gwint na przyszłość zostaje Dodam, że ta nakrętka nie niszczy się od tego sposobu i wygląda jak nowa
skjaatel Napisano 22 Marca 2009 Napisano 22 Marca 2009 Czyli jak szczypcami do pierścieni:) A gdybyś chciał wyciągnąć sprężyny, to: imadło, punktak i młotek - te pręciki na których się trzymają trzeba po prostu wybić.
bodziekk Napisano 22 Marca 2009 Napisano 22 Marca 2009 Nie jestem pewny czy ten model jest zbudowany tak jak starsze, ale w starszych po wykręceniu zaślepki cały pedał lata na boki. Jeśli tak, to gdy zaślepka była ruszana, warto przy montażu wkręcić ją na jakiś klej lub lakier - bo można zgubić podczas jazdy i później trzeba będzie kombinować z dorabianiem.
Robert Napisano 22 Marca 2009 Napisano 22 Marca 2009 U mnie zawsze wystarczało mocno dokręcić i nic się nie luzowało ani odkręcało, a z tego co pamiętam ta nakrętka dociska łożysko do bieżni i należy to zakręcać mocno.
Patryke Napisano 22 Marca 2009 Autor Napisano 22 Marca 2009 Wielkie dzięki za odpowiedź i rady. Teraz lece szukać jakiś starych szprych, gdzieś tam powinny być
bodziekk Napisano 23 Marca 2009 Napisano 23 Marca 2009 U mnie zawsze wystarczało mocno dokręcić i nic się nie luzowało ani odkręcało, a z tego co pamiętam ta nakrętka dociska łożysko do bieżni i należy to zakręcać mocno. Dokręcać należy mocno, ale z wyczuciem, bo to plastik. Ja swoją mimo to zgubiłem, dlatego właśnie polecam zaklejenie tego w jakiś sposób - nie sprawi to żadnego problemu, a może zaoszczędzić kłopotu.
kryszniok Napisano 28 Czerwca 2009 Napisano 28 Czerwca 2009 Odkopię trochę temat. Mam Time Alium, które domagają się serwisu, dlatego mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak zdjąć korpus z osi? odkręciłem zaślepkę, następnie nasadowym kluczem 10 odkręciłem nakrętkę znajdującą się w środku na osi i... dalej nic. Rozbierałem w kiedyś Cranki EggBeater C i po odkręceniu tej nakrętki w środku cały korpus ładnie schodził z osi. Tutaj natomiast po jej odkręceniu korpus siedzi na osi tak jak siedział. Co z tym zrobić? użyć jakiegoś ściągacza? Wolałbym nie używać drastycznie siłowych metod, ponieważ wolałbym tych pedałów nie rozwalić.
marsman Napisano 1 Lipca 2009 Napisano 1 Lipca 2009 bo ona z pewnym oporem wychodzi uderz lekko w końcówke osi powinna wyjść
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.