bendus Napisano 12 Marca 2009 Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Pedałki kupiłem jako łatwy sposób, by odchudzić rower. Allegrowa cena najtańszej wersji SL/CR oscyluje obecnie w okolicy 140zł i biorąc pod uwagę cechy produktu, uważam że warto. Pedałki katalogowo ważą 312g. Moja waga z dokładnością do 0.01kg pokazała 0.31kg, więc z grubsza tyle co należy (i rzeczywiście mniej niż para XTR). Pedał wykonany jest z dość nietypowych materiałów. Ośka to typowo Cr-Mo, ale już korpus to nie alu, tylko stal nierdzewna. W efekcie pedał jest wykonany z dużo mniejszej ilości materiału niż typowy SPD i (choć to póki co niesprawdzona przeze mnie teoria) powinien łatiwej radzić sobie z błotem. W środku zestaw jak w znacznej ilości obecnych pedałów zatrzskowych - łożysko "maszynowe" + tuleja ślizgowa. W Crankach, z którymi miałem styczność nie było to zbyt trwałe rozwiązanie, ale zobaczymy jak będzie tutaj. No i wreszcie najważniejsze (przynajmniej dla mnie): pedały sa w 100% kompatybilne z spd i podobnie jak SPD posiadają regulację siły wypięcia. Wpięcie i wypięcie jest wyraźnie zdefiniowane i towarzyszy mu wyraźnie słyszalne kilknięcie. Każdy, kto kiedykolwiek jechał na shimanowskich zatrzaskach, momentalnie poczuje się jak w domu Producent, w przeciwieństwie do ExuStarów, nie podaje limitu wagowego. Dobrze, bo w podanych dla ExuStar 85kg się nie mieszczę. Z biegiem czasu i km'ów postaram się dopisywać więcej o pedałkach, ale póki co jestem bardzo zadowolony z zakupu. Pro forma dodam jeszcze, że istnieją droższe i lżejsze wersje z bardziej egzotycznych materiałów i że Xpedo to linia produktów od Wellgo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bendus Napisano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 Niestety. mój prawy MF-3 się poddał. Niestety sam mu w tym wydatnie pomogłem. Wkręcany z boku korek, umożliwiający dostęp do łożysk jest w tym pedale nie tylko osłoną przed zabrudzeniami, ale równocześnie zaciska ona całą konstrukcję i likwiduje luzy. Po deszczowo-błotnej przejeżdżce chciałem zerknąć do pedałów i niestety skręcając prawy przedobrzyłem - metalowy (zapewne aluminiowy) korek pękł. Dwie części odpadły, ale sam gwint został w środku. Nie idzie go wykrecić i niestety uniemożliwia to dostęp do nakrętki trzymającej pedał na osi oraz redukcję luzu, który się pojawił. Pęknięte kwałaki dokleiłem i jeździłem, ale obeceni pokjawił się luz, którego z racji uszkodzenia korka nie mogę usunąć, i pedał zaczął skrzypieć. Efekt - pożegnania z Xpedo. Żałuję, bo jak dla mnie był to pedał idelany - działający jak shimano, ale lżejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 4 Października 2010 Udostępnij Napisano 4 Października 2010 hyhy = no prosze. Fajnie ze byl kilka gramow lepszy, ale moje XTRy pracuja bezawaryjnie juz trzy lata i przetrwaly juz 30+ maratonow, 15 w tym roku. A ten rok byl jednak blotny. Wiec argumenty mnie jakos nie przekonaly :>. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi