Drozdzu5 Napisano 10 Marca 2009 Udostępnij Napisano 10 Marca 2009 Ostatnio zdarza mi się często przeprowadzać treningi na asfaltowych drogach publicznych. Podczas kilku wypraw rowerowych, w których miałem okazję brać udział, wyrobiłem sobie taki sposób na ryzykujących moje zdrowie i życie kierowców, by jeździć jakiś 1 m - 1,5 m od prawej krawędzi jezdni. Powoduje to, że mało który kierowca próbuje pchać się "na trzeciego", ale też zdarza się niestety, że irytuje niektórych. Niebezpieczna jest ta jazda po polskich drogach. Jak Wy sobie z tym problemem radzicie? P.S.: Najbardziej wkurzające jest jak kierowca dysponujący całym lewym pasem wolnym, wyprzedza nas rowerzystów w odległości 50 cm od naszego roweru. Sam jestem kierowcą i staram się nie utrudniać życia rowerzystom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 10 Marca 2009 Udostępnij Napisano 10 Marca 2009 Ja zawsze jadę jak najbliżej pobocza. Taka jazda praktycznie po środku jezdni to wg. mnie utrudnianie życia kierowcom, tworzą się niepotrzebne korki i wzrasta nienawiść do nas rowerzystów. Ogólnie rzecz biorąc nie przytrafiły mi się chyba jeszcze nigdy żadne większe nieprzyjemności z kierowcami, po prostu staram się być neutralny na jezdni, widoczny tylko wtedy gdy wymaga tego sytuacja. Ruchu na jezdni nie można rozpatrywać tylko pod kątem rowerzysty, nie wolno zapominać że obok jest tysiąckrotnie silniejsza grupa blachosmrodów, którzy też są ludźmi/rowerzystami. Pozdrawiam P.S.Kilka razy zdarzyło mi się jechać nawet autostradą Nawet patrol policyjny był wyrozumiały Aczkolwiek była to wyjątkowa sytuacja, autostrada to niby była ale tylko z nazwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...