miskov17 Napisano 7 Marca 2009 Udostępnij Napisano 7 Marca 2009 Witajcie Kolejny (i nie ostatni ) test. Tym razem zestaw napędowy składający się z: ->przerzutki t. RD-M772 (XT Shadow), ->przerzutki p. FD-M581 (LX, DS) ->manetek SL-M580 (LX RF+) ->korby FC-M532 (Deore) ->kasety CS-HG50 11-32 (Deore) ->łańcucha CN-HG50 (Deore) I jak ostatnim razem, przebieg >3000km po wielkopolskich szlakach Więc od góry...przerzutka całkiem miło pracuje, typowa dla Shimano miękka zmiana przełożenia. Dzięki technologii Shadow dość mocno chowa się w ramie. Minus to fakt, iż dość trudno ją wyregulować co potwierdziło kilka osób. Po tym okresie poza odrapaniami na "X" brak śladów użytkowania. Przedniego LX'a niestety nie mogę już tak zachwalać. O ile jako nowa pracowała znośnie to po 1000km złapała dość znaczny luz, który z kolejnymi kilometrami nieznacznie się powiększał. Gdyby nie sprzedaż roweru poszłaby na śmietnik. Manetki są przyzwoite. Odkręcane telewizorki pozwalają nieco zejść z masy. Górny cyngiel chodzi w 2 strony, dzięki czemu mamy namiastkę Srama. Niestety jest to marna podróbka i o wiele lepiej zmieniać biegi tradycyjnie. Dolna wajcha w RapidFire + potrafi zmieniać teoretycznie 3 biegi naraz. Praktycznie to 4 biegi, jednak dźwignia ma duży zasięg roboczy przez co należy baardzo daleko wychylić kciuk. Szkoda, że dopiero od XT mamy Instant Release bowiem to bardzo przydatna funkcja. Korba jest wystarczająco sztywna pomimo odlewanych ramion a suport wciąż chodził jak nowy. Stalowe koronki ważą pół tony ale są bardzo wytrzymałe. Niestety nie na tyle, aby podczas felernego zjazdu przy amfiteatrze na poznańskiej cytadeli (za sceną) zostać całe przy spotkaniu ze sporym kamieniem. Oczywiście nie ma czego tutaj się spodziewać, tylko i wyłącznie moja wina Kaseta 11-32 na nasze nizinne tereny to zdecydowanie zbyt dużo, 11-28 w zupełności starcza. Waży swoje ale jest wytrzymała, po 3000km nie było odczuwalnych odznak zużycia. Wraz z ową kasetą współpracował łańcuch Deore. Oczywiście był smarowany i czyszczony jednakże jeździłem w systemie "do zajechania napędu" więc nie było mowy o zmienianiu na drugi itp. Po 3000km był dość rozciągnięty, na tyle aby nie przyjąć nowych koronek w korbie. Ani razu nie strzelił, pomimo zaniedbywania napędu z mojej strony (przekosy itd) Podsumowując: Każdy komponent, oprócz FD mogę polecić. Ogólnie mówiąc z napędu byłem zadowolony dopóki...nie przesiadłem się na Srama Zapraszam do pisania swoich spostrzeżeń Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 7 Marca 2009 Udostępnij Napisano 7 Marca 2009 co jest trudnego w regulacji xt shadow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 7 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2009 Szczerze - nie wiem O ile "normalne" przerzutki wyregulowałbym z zamkniętymi oczami, to przy Shadowie po prostu miałem problem aby ją dostosować do własnych potrzeb. Tak jak pisałem nie tylko ja, kumpel nie przełamał się i powrócił do starego XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 7 Marca 2009 Udostępnij Napisano 7 Marca 2009 Xt się trudno reguluje? Kazałbym Ci to zrobić w moim Sis-ie w zimówce to byś zmienił zdanie Moim zdaniem kwestia wprawy. Kasety i łańcuchy Shimano zawsze chwaliłem, te dwie części jeszcze nigdy mnie nie zawiodły(od Acera w komunijnym rowerze przez Deore w zimówce po Xt w starym rowerze. Teraz badam Slx-a) Manetki- nie miałem okazji jeździć na Lx, ale na Deore owszem. Faktycznie obustronnie działająca dźwignia to jak dla mnie kpina, za dużo gimnastykowania się, aczkolwiek może się przyzwyczaję. Skok dźwigni pod kciuka wg. mnie jest w sam raz, aczkolwiek nie miałem okazji pojeździć na XT. Przerzutka tył: Przerzuca kiedy tylko chcę, czy to góra czy to zjazd, bardzo szybko i przyjemnie. Odporna na błoto, a "schowana" konstrukcja faktycznie musi utrudniać jej uszkodzenie(aczkolwiek na szczęście jeszcze nie miałem okazji tego sprawdzić) Korby-miałem Alivio-ciągle skrzypiała, strzelała. Z Deore nie mam doświadczenia. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 7 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2009 Sam jestem ciekaw wytrzymałości kasety SLX, mam nadzieję, że po sezonie będę miał tak samo pozytywną opinię jak dotychczas - względnie tania no i 230gr Manetki - miałem styczność z LX, SLX i XT. I każda inaczej chodzi. Pomimo względnego podobieństwa SLX/XT ich praca jest wyczuwalnie inna. XT przerzuca bieg jak w X7 - lekkie dotknięcie wajchy powoduje zmianę przełożenia. SLX mają trochę większy luz, a LX jeszcze większy. Co nie oznacza, że duży, po prostu największy z tej trójki. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 8 Marca 2009 Udostępnij Napisano 8 Marca 2009 kasety SLX [...] względnie tania no i 230gr ?? w sensie ze tylko 10g ciezsza od xtr ktory jest drozszy o jakies 4 razy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2009 W sensie, że za trochę ponad 100zł masz kasetę na alu pająku, o wadze niemalże XTR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 8 Marca 2009 Udostępnij Napisano 8 Marca 2009 ?? w sensie ze tylko 10g ciezsza od xtr ktory jest drozszy o jakies 4 razy... Tak, tyle że SLX 11-28. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 8 Marca 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2009 Ja nigdy nie miałem problemów z regulacją XT Shadow. Za każdym razem robię to za pierwszym razem. A ktoś wie może ile więcej waży SLX 11-32? A ten 11-28 to chyba jednak trochę za mało według mnie waży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 8 Marca 2009 Udostępnij Napisano 8 Marca 2009 http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul...14&art=1625 http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul...14&art=1704 Ja mam 11-34(w górach już nie raz się przydało, wolę podjeżdżać niż wprowadzać), niestety nie wiem ile waży. Podobno w okolicach 300-310 g. W wolnej chwili zważę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 8 Marca 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2009 No to powiem, że spora różnica na 4 ząbkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2009 Do tego alu rockring i mamy 220gram (dla porównania 105 12-27T 254gr) Na niej mam zamiar podjechać pod śnieżkę, niektórzy twierdzą, że to niewykonalne ale jeżdżę siłowo i jestem dobrej myśli Co do SLX 11-34T obstawiam na 320gr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 8 Marca 2009 Udostępnij Napisano 8 Marca 2009 ciężko będzie.... ja kupiłem xt 11-34 al to do fulla 13kg więc inna sprawa..... lubię podjeżdżać na 2X1 albo 2X2 więc 28mka była by za małaa nie lubię na młynku się wspinać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi