Skocz do zawartości

[opony] NN + RR 2.25 Evolution


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Jako, że brakuje tutaj takiego testu postanowiłem opisać wrażenia z pół rocznego użytkowania Nobby Nica 2.25 z przodu i Racing Ralpha 2.25 z tyłu w wersjach Evolution 2008. Przez ten czas zestaw przejechał ponad 3000km w dość skrajnych warunkach: od tras na poligonie po całodniowe wypady szosowe. Poniżej przedstawiam moje spostrzeżenia.

 

->Dane techniczne:

Obie opony wykonane są w technologii Triple Compound. Twarda guma w środkowej części i miękka po bokach opony. Dodatkowo od spodu pokryte są utwardzoną gumą chroniącą przed przebiciem. EPI67, zwijana, 570gr (NN) i 520gr (RR)

 

->Właściwości terenowe

W suchych warunkach, opony bardzo dobrze się spisują. Nobby Nic pewnie trzyma się podłoża, praktycznie nigdy nie odważył się na uślizg. Podobnie z Ralphem, na szutrze czy ubitych ścieżkach leśnych bardzo dobrze się sprawuje. Niezbyt głęboki piasek nie jest im straszny, dzięki dużej szerokości idą jak czołg. Niestety w kopnych piachu np. na plaży RR nie daje sobie rady i nie łapie przyczepności.

 

Na mokrym nie jest tak różowo. 25km/h + mokre liście = przyspieszony puls. NN w takiej sytuacji raz uciekł mi na zewnątrz zakrętu i bardzo nie wiele brakowało aby skończyć na drzewie. RR nieco tańczył na boki aczkolwiek tutaj wszystko było pod kontrolą. W błotku NN dzielnie się spisywał, precyzyjnie kierując rower zaś RR próbował złapać trakcję. Zazwyczaj nic to nie pomagało w związku z czym dosyć trudno było ujechać. Mowa tutaj o błocie na 10-15cm, a nie wilgotnej ziemi.

 

->Szosa

Wiadomo nie od dziś, że te opony nie były projektowane by robić wypady >150km po asfalcie. Niestety był to mój jedyny komplet opon więc i to musiały przeżyć. Oczywiście szerokość i bieżnik nie sprzyjały jeżdżeniu po twardym, poza tym w ten sposób dość szybko się zużywały, szczególnie RR. W każdym bądź razie opony były głośne, NN miał duże opory toczenia jednakże dość dobrze trzymały się podłoża.

 

->Zużycie & wytrzymałość

Po 3000km mogę stwierdzić, że z pewnością RR po kolejnych 1500-2000km nadawałby się do wymiany. NN prawdopodobnie trzymałby się dalej, w tej oponie nie było widać tak znacznego zużycia jak w RR. Jednakże nie można porównywać opony przedniej i tylnej pod względem zużycia.

W tym czasie złapałem 3 laczki w Ralphie, jedna ewidentnie z mojej winy (rozbite szkło) jednak 2 pozostałe są bliżej niezindyfikowane. Dętki to zawsze podstawowe modele, ważące po 200gram (Schwalbe, Conti, CST). NN pozostał nietknięty.

 

->Podsumowanie

Czy są to opony idealne? Nie, bo takich nie ma :) Zestaw NN i RR bardzo dobrze spisuje się w suchych warunkach, w mokrych niestety już nie za bardzo. Chciano połączyć tutaj plusy NN czyli świetną trakcję i niskie opory toczenia z RR. Niestety wyszedł set "ni w ta ni wewtą". Dlatego polecam zakładania na oba koła RR w przypadku jeżdżenia w niezbyt trudnych warunkach lub NN w ciężki teren. Moim zdaniem bez 2 kompletów opon ani rusz ;)

 

Pozdrawiam i zachęcam do pisania swoich spostrzeżeń :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ten zestawik w rozmiarze 2,1 przejechalem praktycznie caly tamten sezon na nich.kolo 7000km w tym duzo asfaltami. NN z przodu sporo wybacza mozna pokusic sie o szybsze wjechanie w zakret niz sie wydaje ze mozna ;p RR z tylu tanczy na lukach na blocia z tylu ale mnie sie akurat to podoba i nieuznaje tego za "minus". na 2009 chialem kupic taki sam komplet nowych opon poniewaz juz tamte sie nienadaja do jazdy przynajmniej RR. ale wyszy RoRo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

pozdro :)

dla mnie zestaw idealny to NN 2.25 przód i RR 2.25 na tył tylko że ja śmigam na UST

jak dlamnie to połączenie idealne dobra przyczepność i duża objętość powietrza pozwala

na obniżenie ćiśnienia i ładną prace opony, tylko ust są troche cięższe od wersji na dętke

ale mi i tak lepiej jezdzi na ust.

polecam wszystkim dla kturych waga nie jest priorytetem

cześć :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...