juzwa Napisano 7 Marca 2009 Napisano 7 Marca 2009 Witam Znów chodzę za potrzebą... Najbardziej się streszczając, proszę pro-bikerów o radę w wyborze kół. Ew. bluzg z nakierowaniem na inne tematy, jeśli jakieś były. Ale z tego, co przekopałem forum, sprawa szła w setki lub tysiące PLN. A ja właściwie nie wiem, ile muszę wydać na dobre dla mnie koła. Może wypiszę warunki... Otóż ważę max. 80kg. Potrzebuję gotowych kół 26'' pod V-ki, rama Accent El Norte. Tylne koło by się zdało pod kasetę 8-rzędową. Jeździć mają po równinach Wrocławia, względnie górki jakie to można zastać pod Trzebnicą. Podstawowe kryterium to wytrzymałość. Nie wiem, czy problem w tym, że dotąd kupowałem sh*t no-name, ale w trzy ostatnie lata połamałem trzy tylne osie. Ostatnia przy okazji uszczerbiła ramę, a była to moja pierwsza piasta (25zł zresztą, marka Tajwan chyba) z osią na zacisk, nie normalne śruby. A dziwne, że tak łatwo poszła po 10 miesiącach, bo nie zjeżdżałem na niej nawet z krawężników większych niż 10cm. Nie zaszkodziłoby też, gdyby łożyska w piastach były maszynowe, w każdym razie lepsze niż proste kulkowe, jakie dotąd miewałem, które potrafiły się zmielić bez wyraźnej przyczyny, a na pewno nie dawały się dobrze uregulować pod względem luzów. Także tym razem wolałbym uniknąć totalnego szajsu. Sprzęt nie musi być super pr0, bo i ja pr0 nie jestem, ale n00b chyba też nie do końca Mógłby jedynie wytrzymać trochę więcej km. Nie mam dobrego licznika, ale w roku robię może 3000km na oko. Przeszukując forum, trafiałem najczęściej na wątki o kołach pod tarcze i/lub jakichś zestawach za 1-2k. A ile musiałbym wydać na komplet kółek spełniających me skromne wymagania? Od jakiej sumy w ogóle można zaczynać myśleć? Idealnie by mi pasowało 300-400zł na dwa kółka, choć to kwota podyktowana obwodem mego portfela a nie rozeznaniem rynku. Proszę więc o korektę, jeśli błądzę. Na dobry towar nie poskąpię w razie potrzeby. Mam nadzieję, że podałem najważniejsze kryteria... Proszę więc o wyrozumiałość względem prostego człowieka i oświecenie mię w tej kwestii. Juzwa PS. Drobiazg gratis: na obecnej obręczy Alexrims (20zł) za jej nowości był rowek na obwodzie na bocznej powierzchni styku dla klocków od V'ek. Czy jeśli ten rowek jest już ledwie wyczuwalny, to tylko wskazówka, że obręcz jest dość zużyta, czy też ostatnie ostrzeżenie, że może się rozpaść przy każdej następnej jeździe?
WaGiant Napisano 7 Marca 2009 Napisano 7 Marca 2009 Chłopie! Jeśli mieszkasz we Wrocławiu / okolicy poszukaj w sklepach - harfa ,robex , itd ,są jeszcze co najmniej 3 fajne sklepy .Jesli nie boisz się konusów (shimano ) wal do Krajka na Jedności - myślę że złoży coś za 400 zł . Ja w warszawskim AR-MAR składałem koła na częściach DT -lekkie ,a 80 kg na pewno wytrzymają (jeśli nie skaczesz ) . Ale ok 1kzł trzeba dać . Jak z obręczy zniknie rowek to wymieniaj !!! nie ma na co czekać !
eternit Napisano 7 Marca 2009 Napisano 7 Marca 2009 Ja w zeszłym roku złożyłem koła za ~360 zeta - obręcze Alexrims dh 19, piasty Deore, szprychy Cn-Spoke. Ważę 85 kg i kółka dają radę XC z przewagą szosy. Można by ewentualnie piasty dać jakieś lepsze i myślę że za 400-450 zeta złożysz coś w sam raz dla Ciebie. Dh 19 to całkiem mocne trzykomorowe koło, zrobisz sobie z piastą na 36 szprych i będzie mocne. Nic się nie połamie. .... w tej piaście co CI się oś złamała, to miałeś kasetę czy wolnobieg??
juzwa Napisano 7 Marca 2009 Autor Napisano 7 Marca 2009 Wiadomo, wybór sklepów mam za płotem niemal, ale zawsze wolę iść kupować już wiedząc cokolwiek. Tylko właśnie w tysiące wolałbym nie lecieć Nie samym rowerem człowiek żyje. A przynajmniej nie samymi kołami. Ogólnie jaka jest zasada - taniej składać czy brać całe koła? Rowek jeszcze jest, ale minimalny. To na tylnej, nowszej. Przednia ma 7 lat i rowka nigdy nie miała. Rzadko przednich hamulców używałem, ale i tak wymiana się szykuje, proste toto nie jest, parę razy się w obiło w pionie.
sebekfireman Napisano 7 Marca 2009 Napisano 7 Marca 2009 Na Allegro są teraz wystawione całkiem dobre koła w atrakcyjnej cenie - http://allegro.pl/item573551868_kola_26_al...ake_okazja.html Chociaż nie wiem jak na Twoje max 80 kg będzie się spisywać tylne koło na 32 szprychy, ale jak nie wariujesz to nie powinno tu być problemu. PS. Drobiazg gratis: na obecnej obręczy Alexrims (20zł) za jej nowości był rowek na obwodzie na bocznej powierzchni styku dla klocków od V'ek. Czy jeśli ten rowek jest już ledwie wyczuwalny, to tylko wskazówka, że obręcz jest dość zużyta, czy też ostatnie ostrzeżenie, że może się rozpaść przy każdej następnej jeździe? Jak rowek całkowicie zniknie w jakimś miejscu obręczy to czas na jej wymianę
eternit Napisano 7 Marca 2009 Napisano 7 Marca 2009 Jeżeli mówimy o zestawach kół które idą w tysiące - to lepiej kupić gotowe. W Twoim wypadku koło złożone na zamówienie, takie w okolicach kilka setek, będzie dużo lepszej jakości niż gotowiec. Złożenia koła kosztuje 25-30 złotych, nie majątek.
nabial Napisano 7 Marca 2009 Napisano 7 Marca 2009 komplet novatecow tych po ok 120zl komplet, tylna piasta z 2! lozyskami, nie z 4 + mavic xm317 + dt champion i mosiezne nyple amen
Gość R3surrection Napisano 7 Marca 2009 Napisano 7 Marca 2009 mi latal bębenek w novatecu więc uraz. polecam używane crossride od mavica za ok 400zl i problem trwalości z głowy
Ecia Napisano 7 Marca 2009 Napisano 7 Marca 2009 Albo Crossride, albo zestaw podobny do zaproponowanych przez nabiala - tyle, że zamiast Novateców można się rozejrzeć za XT 750 (trafiają się nówki w różnych sklepach za dobrą cenę, komplet niecałe 200 zł), a zamiast Mavica - mogłyby też być obręcze DT X450.
juzwa Napisano 7 Marca 2009 Autor Napisano 7 Marca 2009 O dziękówa, może coś z tego wysyntetyzuję... Mavic Crossride latają ... no, wysoko, poniżej 500zł nie widzę. Z w/w części to też już 400zł pewne. Aha, czy dana obręcz jakoś mocno determinuje możliwą do zastosowania szerokość opony? Aktualnie mam 1,95. Alexrims a Mavic - jak wielka jest tu różnica jeśli chodzi o prestiż firmy? Jeśli podobna, to Alexrims tańsze, a priorytetem solidności jest piasta. XT 750 nie bardzo widzę po necie. A o piastach XT jakieś pogłoski po sąsiedztwie krążą, że się sypać lubią, a przynajmniej mogą. Rozumiem, że 32 szprychy to jest to, czego mi trza. A jak się określa potrzebną długość szprych dla danej obręczy?
wiktorsam Napisano 7 Marca 2009 Napisano 7 Marca 2009 Ja ujeżdżam takie koła: http://allegro.pl/item550184843_kola_26_al...pod_tarcze.html Możesz poszukać też takie pod vki. Zrobiłem 4 tyś na nich, nie musiałem nawet dociągać szprych. Są bardzo mocne. Piasty novateca z tej aukcji też są bardzo przyjemne, na razie nic nie musiałem z nimi robić, bębenek działa idealnie, zero luzu. Jedyny minus to waga . Przód bez zacisku ale z opaską real to 980g Tył real bez zacisku z opaską to 1268g. Ponieważ ważę aktualnie 95 kilo koła dobierałem pod swoją wagę, dlatego wybrałem dosyć ciężkie ale za to mocne komponenty. Maksymalnie ważyłem około 105 kilo (jak się mocno nawadniałem przed siłką), często jeździłem dodatkowo z jakimiś 5 kilo na plecach + 12.5 kilo rowerek, więc koła spokojnie znoszą obciążenie 122,5 kg .
Ecia Napisano 7 Marca 2009 Napisano 7 Marca 2009 O piatach XT niewesołe wieści krążą - ale o "ulepszonych" AD 2008 modelach 770-775. 750-756 są czyste; co więcej, to piasty uważane za najlepsze XTki w historii Shimano . Sama sobie takowe zapodałam do najnowszych kółek - tyle, że pod tarczę, a zatem 756. Owe 756 na pewno są do kupienia - a kółka pod v-ki spokojnie możesz na nich zaplatać (będą jedynie trochę więcej ważyć - ale też wedle życzenia w każdej chwili będziesz mógł przeskoczyć na tarcze nie demontując całego koła). Swoją drogą, w obecnych kołach mam 770tki i - odpukać - kręcą się na zdrowie, nic im nie dolega . A propos obręczy: nie wiem, jak Ace19, ale w obecnym commuting bajku posiadam koła z obręczami Ace18 - i są te obręcze bardzo wąskie. Oponę 1,95" można do nich założyć - ale od 2,0" w górę już pojawia się problem. Nie to, że nie wejdą - ale będą się niezbyt naturalnie układać, przez co trudno będzie wykorzystać ich właściwości - np. boczne klocki w Conti Survivalu (realna 2,2") ze względu na zbytnie wyokrąglenie brzegów opony wisiały sobie w powietrzu i w ogóle nie miały kontaktu z glebą, nawet - a po to przecież są - w zakrętach...
Mod Team bogus Napisano 8 Marca 2009 Mod Team Napisano 8 Marca 2009 Ja widziałbym dwa rozwiązania: - szukanie użwyanych CR za około 400 zł, - piasty Novatec, szprychy DT Champion i obręcze Mavic XM317.
juzwa Napisano 8 Marca 2009 Autor Napisano 8 Marca 2009 Hm, może i to możliwe, ale obecnie ciężko o używane CR z tego, co widzę. Tymczasem natknąłem się na komplet kół używanych: piasty Deore LX HB-M 570, obręcze Mavic XM317, 32 szprychy... niby po roku tyrania, zbyt źle nie wyglądają. Pomyślę nad tym, jeśli cena się utrzyma korzystnie, bo jest obecnie na oko połowa ceny nowych.
juzwa Napisano 8 Marca 2009 Autor Napisano 8 Marca 2009 Taa... i tak się nie udało. No to grzebania trochę się odbyło i coś wysyntetyzowałem. Przednia piasta: NOVATEC NT-751 SB Tylna: NOVATEC NT-802 SB Obręcze: Mavic XM 317 Szprychy: cnSpoke To tak... Wykoncypowałem, że piasty na łożyskach maszynowych niby lepsze. Choć i tu zdania różne, ale kulki już znam, czas spróbować czegoś innego. Obręcz jak sugerowaliście chyba. A szprychy takie się często w tym towarzystwie pojawiały, więc są.
nabial Napisano 8 Marca 2009 Napisano 8 Marca 2009 no i dobry wybor, identyczny komplet kupilem 3 lata temu za 410zl z pobraniem kurierskim, teraz max 350zl
Gość R3surrection Napisano 8 Marca 2009 Napisano 8 Marca 2009 mi po 200km bębenek w tylnej piaście szalał...
Ecia Napisano 8 Marca 2009 Napisano 8 Marca 2009 No fakt, jeśli idzie o Novateki - tu loteria porównywalna do nowych XT z serii 770-775... Ja bym już - dla bezpieczeństwa - wolała te starsze XT.
juzwa Napisano 8 Marca 2009 Autor Napisano 8 Marca 2009 No właśnie te Novatec'i... Ale skoro dawałem radę na towarach za dwie dychy, to tu musi być lepiej. Starsze XT, okiej, ale gdzie takie latają jeszcze? A może jest co innego na maszynowych, mniej kontrowersyjne? No i tanie w miarę. Te obręcze Mavic'a są warte swej ceny? Bo kusiły mię dość znacznie Alexrims'y typu DH19, ze względu na taniość względniejszą. Dobra, jeszcze szczegół... Rozumiem, że szprychy jakoś się różnią długością zależnie od obręczy i piasty. Jak to dobrać? I czy jest większa różnica: 32/36 szprych?
Ecia Napisano 8 Marca 2009 Napisano 8 Marca 2009 No właśnie sęk w tym, że najtańsze maszynówki to Novateki - i z tych tańszych to one są uważane za najlepsze... mimo, że idealne nie są. Jeszcze maszyny Woodmana był swego czasu polecane jako niezłe, a niedrogie - możesz spróbować pomyszkować za nimi. Nie pamiętam nazwy modelu, ale poznasz po cenie
sebekfireman Napisano 8 Marca 2009 Napisano 8 Marca 2009 juzwa - widziałeś te koła do których dawałem linka kilka postów wyżej? Bo tutaj jakoś tak kombinujesz że odnoszę wrażenie że nie widziałeś ich. Na co bawić się w składanie i przepłacać jak tam masz tanio przyzwoite, gotowe koła na Novatekach, szprychach cnSpoke i obręczy Alexrims G2000
juzwa Napisano 8 Marca 2009 Autor Napisano 8 Marca 2009 Widzieć widziałem, ale możliwe, że umknęły mej percepcji w natłoku innych spraw. O te chodzi, to tak aby nie ganiać za linkiem na pierwszą stronę. No cena mi się podoba, nie wiem tylko czy inne części są słuszne. Pożyjemy, zobaczymy.
K0xzc0 Napisano 22 Marca 2009 Napisano 22 Marca 2009 Pozwolę sobie podpiąć się pod temat choć mnie interesuje jedynie przednie kółko i to pod tarczę :-) ale z obserwacji wynika, że sprzęt i tak podobny trzeba zakupić. Co o tym myślicie? http://allegro.pl/item582997797_kola_26_pr...pod_tarcze.html Novateca mam z tyłu i zastrzeżeń żadnych, Dh19 mam z tyłu i również trzyma się dobrze. Sęk w tym, że przydałoby się 36 otworów, z tego względu iż 90kg + rower w terenie robi swoje. utwierdźcie mnie w mych przekonaniach ;-)
kamil11541 Napisano 22 Marca 2009 Napisano 22 Marca 2009 mam pytanko...jezeli ja waze tak okolo 60-65 kg to koleczka na ile szprych brac najlepiej ???czasami zdarza mi sie poskakac ;>
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.