cusek Napisano 6 Marca 2009 Udostępnij Napisano 6 Marca 2009 Witajcie właśnie dokupiłem buty Specialized Sport MTB, do moich pierwszych pedałów shimano m505 i teraz pare pytań. 1. Dlaczego w butach są 4 dziurki 2+2 które wybrać od czego to zależy, dziurki te przesuwają się w jakiej pozycji je przykręcić, od czego to zależy? 2. Co do regulacji wypięcia to rozumiem że trzeb wyregulować osobno 4 śruby tylko jak zrobić to tak aby były dokładnie tak samo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattro Napisano 6 Marca 2009 Udostępnij Napisano 6 Marca 2009 Regulację siły wypięcia regulujesz napięciem sprężyny w pedale, czyli śrubkami na imbus w pedale, nie w bucie. W 505 to są dokładnie te: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cusek Napisano 6 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2009 Tak, wiem co do buta to pytałem o to że są 4 dziurki na bloki itd. A o regulacje to pytanie do pedałów, jak wyregulować wszystkie tak samo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 6 Marca 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Marca 2009 Najpierw wykręcasz śrubę tak by w pewnym momencie obracała sie bez większego oporu (nie dotykała sprężyny), następnie dokręcasz do napotkania oporu i zaczynasz liczyć broty kluczem. Tak samo robisz z drugim pedałem i po sprawie. A co to butów to musisz szukać pozycji w której jest ci najwygodniej jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzemowiec Napisano 9 Marca 2009 Udostępnij Napisano 9 Marca 2009 Podepne sie pod temat Tez pytanko od nieobeznanego Czy jesli chce kupic pedaly shimano540-stki z blokami + buty mysle shimano m075 (z tego co wiem to te buty maja blaszki w komplecie) to to juz jest wszystko co konieczne do jazdy ? czy musze kupic jeszcze jakies czesci by ten sprzet chodzil ? z gory dzieki za odp, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madek Napisano 9 Marca 2009 Udostępnij Napisano 9 Marca 2009 Wszystko wszystko Tylko zamontowac i sio na dwór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 9 Marca 2009 Udostępnij Napisano 9 Marca 2009 Na pierwszą jazdę zabierz ze sobą klucz imbusowy. Przyda się na pewno, bo troche czasu minie, zanim wstrzelisz się w odpowiednie ustawienie. powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 9 Marca 2009 Udostępnij Napisano 9 Marca 2009 czemu? mi za pierwszym razem się udało, najpierw usiadłem na rower bez założonych bloków i "zapamiętałem" miejsce w którym staje na pedałach a potem tam wkręciłem bloki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 9 Marca 2009 Udostępnij Napisano 9 Marca 2009 Ja też tak przykręcałem, ale okazało się, że po około 2h jazdy zaczynam odczuwać bóle w lewym kolanie. Pomogło ponowne, bardzo dokładne ustawienie bloków. W sumie to może 2mm róznicy, a efekt inny. Poza tym może okazać się, że trzeba blok ustawić po skosie, bo niektórzy pedałują w ten sposób, nawet o tym nie wiedząc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dun Napisano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 to i ode mnie kilka groszy, sam dlugo szukalem odpowiedzi i w koncu zrobilem po swojemu co zreszta okazalo sie skuteczne bloki w bucie ustawilem dokladnie tak samo dla obu stop, z dokladnoscia do 0,2mm, wzialem suwmiarke i przykrecilem bloki. teoria mowi, iz os pedala powinna przecina staw duzego palucha (chociaz np. Friel w swoim blogu promuje ustawienie w podbiciu stopy, i wielu ludzi sobie chwali takie rozwiazanie szczegolnie ci ktorzy lubia wysoka kadencje 100+). jesli chodzi o pozioma os, proponuje odsunac na maxa na zewnatrz, jesli skrecicie zbyt blisko mozecie zawadzac butem o korbe rowniez wypiecie nie bedzie komfortowe. ja dodatko ustalilem sobie minimalny skos na zewnatrz, na 2cm dlugosc 0,5mm szerokosci. jesli ktos ma nierowne stopy bloki beda musialy byc ustawione inaczej do kazdej z nich. jesli chodzi o pedaly, uwazam ze najlepsza jest metoda wyzerowania pedal i szukania optymalnej twardosci, w moim wypadku wygladalo to w ten sposob, iz w momecie pierwszej jazdy ustawilem je na 1 (balem sie ze nie bede mogl sie odpowiednio szybko wypiac) po pol godzinie wiedzialem ze jest za miekko, ustawilem na 3, i z takim ustawieniem przejechalem maraton kolejnego dnia po maratonie juz wiedzialem ze 4 bedzie w sam raz. 3 tygodnie pozniej, stwierdzilem ze dokrece jeszcze 1 obrot i bedzie dokladnie tak jak chce. bardzo wazne jest dobranie idealnie dopasowanych butow, w zamalych sie zameczysz nie bedziesz w stanie dlugo jezdzic, w zaduzych nie bedziesz mogl krecic efektywnie, luz w bucie bedzie powodowal nierownomierna prace stopy oraz buta. but i stopa musza tworzyc calosc, proponuje szkole jak w doborze lyzew, zmeczona noge (po dluzszym biegu, wbijasz w srednia gruba skarpete) jesli zmiescisz stope w bucie max 2mm luzu, but bedzie idealny. w praktyce oznacza to od 4mm-7mm do twojego normalnego rozmiaru. mam nadzieje ze komus sie to kiedys przyda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dun Napisano 1 Maja 2009 Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 ...od wczoraj mam pewien wkurzajacy problem z prawym pedalem, przy ostrym podrywaniu do gory wypina mi sie prawy but. irytuje mnie to nie milosiernie. oba pedaly wyregulowane sa w ten sam sposob, probowalem juz wszystkiego i powoli koncza mi sie opcje mial ktos moze podobny problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 1 Maja 2009 Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 Sprężyny w pedałach wraz z czasem i ilością wpięć/wypięć miękną, poprostu podkręć je trochę na + i będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dun Napisano 1 Maja 2009 Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 hmm w lewym jest wszystko ok, mam wrazenie gdy mialem wyregulowane na 3jkach trzymaly lepiej, w sumie jezdze na nich moze ze 2 tygodnie dopiero, myslisz ze po takim czasie sprezyny traca swoje wlasciwosci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d0cent Napisano 1 Maja 2009 Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 Witam Wkręce się trochę w temat... akurat jestem na etapie kupowania SPD - albo raczej wyboru... Waham się między SPD+nakładkami a platformami. Macie może jakieś doświadczenia - czemu takie a nie inne? Jak to jest na cięższych podjazdach, na których zdarza się podeprzeć nogą - nie lepiej jest mieć platformę (na którą zawsze jednak się trafi - a nie jednostronna nakładka)? A z drugiej strony - co jest nie tak z platformami, że jednak częściej się wybiera zwykłe SPD? Ciągle się zastanawiam nad 520kami: http://allegro.pl/show_item.php?item=624933208 lub czymś takim: http://allegro.pl/item620016470_shimano_sp...orma_super.html No tylko tak jak mówię - nie mogę się zdecydować... niby na zimę platformy wydają się wygodniejsze jednak.. sam nie wiem - co jest wygodniejsze na dłuższej trasie asfaltowej, a co w terenie? Generalnie chodzi mi o różnice z góry dzięki za odpowiedzi, pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 1 Maja 2009 Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 Też myślałem o nakładkach, jest to jednak zły pomysł. Pedały zawsze będą się układać nakładką do dołu co utrudnia kontrolę nad tym czy chcesz się wpiąć czy tylko skorzystać z platformy. Wkładanie i wyjmowanie nakładek wiąże się z ciągłym kręceniem przy regulacji siły sprężyny, chyba że chcesz je wciskać na siłę, ale wtedy wyrobi się mocowanie bo nakładki są z tworzywa. Platformy z spd niby ok, ale staniesz za którymś razem butem w piachu, zapcha ci się blok i nie wepniesz się ponownie bez zejścia z piachu i przeczyszczeniu bloku oraz pedałów. Poza tym, tak jak poprzednio, stawiasz stopę i nie wiesz czy trafisz na blok czy platformę. Bierz spd (polecam m540, warto dołożyć!) i się przyzwyczajaj, z czasem wpinanie/wypinanie będzie rzeczą instynktowną. Na zimę natomiast zostaw sobie aktualnie posiadane platformy, jeśli wogóle będziesz chciał do nich wracać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d0cent Napisano 2 Maja 2009 Udostępnij Napisano 2 Maja 2009 arroyo: to się nazywa konkretna odpowiedź Dzięki - przekonałeś mnie do "czystych" spd. Nie wiem jeszcze czy dołożę do tych 540 (codziennie 15km asfaltem, w weekendy średnio 100km poza miastem), więc może dadzą rady na początek 520ki... w sumie są o połowę tańsze A tu jeszcze buta trza kupić =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dun Napisano 2 Maja 2009 Udostępnij Napisano 2 Maja 2009 nie ma sensu doplacac do 540, to ta sama klasa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dun Napisano 4 Maja 2009 Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 czy ktos ma zatem pomysl co sie moglo stac ze wspomnianym zbyt latwo wypinajacym sie pedalem (przy ruchu ciagnionym do gory)? lacznie przejechalem okolo 300km, wyregulowane identycznie na 5tki (w sumie zwiekszenie napiecia sprezyny nie wplywa korzystnie na wypinanie sie pedalu przy ruchu do gory) przypomne tylko ze but wypina mi sie w momencie podrywania do gory (wypinanie na boki jest ok). bloki w butach sa rowniez nowe 300km, kilkukrotnie je rozkrecalem to samo z pedalami niestety zero poprawy. jedyna roznica jaka widze w samych blokach to delikatna szczelina pomiedzy czubkiem noska bloku a powierzchnia podeszchwy buta, 0,2mm, w lewym bucie blok przylega do podeszchwy. bede wdzieczny za sugestie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KaJeTaN Napisano 4 Maja 2009 Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 nie ma sensu doplacac do 540, to ta sama klasa. Otoż nie, w 520 sa elementy wykonane z tworzywa, ktore po jakimś czasie sie moga zniszczyć, wyrobić. W 540 wszystko jest aluminiowe a co za tym idzie można je przeserwisować i beda smigały jak nowe. Maja po prostu lepsza żywotność. Ja sam mam 520 i jak na razie krece w nich 2 sezon, jeszcze luzu nie złapały, a zdarza sie ze je katuje strasznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dun Napisano 6 Maja 2009 Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 hej, wkurzylem sie i jeszcze raz przygladnalem sie blokom, bylem niemal pewien ze to wina pedalow, a tu okazalo sie ze jeden z blokow jest juz zuzyty, i to po 300km! czy to normalne ze bloki maja taka krotka zywotnosc? oryginale Shiman SM-SH51 ponizej kilka zdjec fatalnej jakosc z komorki, postaralem sie pokazac o jaka roznice chodzi, ktora powoduje samoczynne wypinanie sie buta przy minimalnej sile... generalnie przednia krawedz bloku zaokraglila sie na wysokosci 0,6mm (mierzone suwmiarka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d0cent Napisano 7 Maja 2009 Udostępnij Napisano 7 Maja 2009 A potwierdziles to juz wymiana bloku na inny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 7 Maja 2009 Udostępnij Napisano 7 Maja 2009 Dun naucz się obsługiwać to urządzenie, którym robisz zdjęcia. Jak ja kocham takie zdjęcia, na których trzeba się domyślać o co biega. Zamień bloki miejscami, może to pomoże. Ja staram się wypinać na przemian lewą/prawą noga, ale nie sprowadzajmy sprawy do absurdu. Moje bloki od 520 mają przejechane ponad 6tys. km i czuć, że mają już luzy, ale nie wypinają się przy ciągnięciu. Jak dla mnie, po prostu skręcasz stopę podczas ciągnięcia w górę i to jest przyczyna. Też mi się zdarzyło kilkukrotnie, kiedy zaczynałem jazdę w SPD. 300km to zdecydowanie za mało, aby wyrobić bloki, nawet jeżeli byś jeździł tylko po mieście i wypinał się co skrzyżowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dun Napisano 7 Maja 2009 Udostępnij Napisano 7 Maja 2009 premier2 niestety to jest max co moge wycisnac z mojej komorki, max rozdzielczosc itp, niestety taki sprzet. obrysami chcialem pokazac dokladnie o co mi chodzi. nie jest to tez sprawa techniki wypinania, po wpieciu samego buta w pedal, jestem w stanie go wypiac bez wysilku rekami, ciagnac rownolegle do ziemi buta do gory praktycznie z minimalna sila. sprawa jest o tyle powazna, ze normalnie pedalujac moge w dowolnym momencie cyklu pedalowanie poderwac stope praktycznie bez sily co wystarcza do wypiecia. wypinananie w normalnym kierunku tj. na boki dziala ok, sprezyna spelnia swoja role, tyle ze nic mi to nie daje gdyz jak wspominalem ciagnac noge wypinam pedal, musze nienaturalnie zaciagac noga aby miec polaczenie z pedalem. d0cent tak probowalem efekt ten sam (chodzi mi o zamiane miejscami) z drugiej strony, pokazalem dzisiaj koledze ferelny blok, stwierdzil cos o czym sam nie pomyslalem na poczatku, ta krawedz wyglada na tak idealnie zaokraglona jakby bylo to zrobione maszynowo, tu z kolei mam problem z wytlumaczeniem faktu, iz przez poczatkowe ~2tygodnie nie mialem problemow z samoczynnie wypinajacym sie pedalem ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 7 Maja 2009 Udostępnij Napisano 7 Maja 2009 Dun ja bym w takim razie reklamował pedały z blokami. Do 6 miesięcy masz prawo zwrócić z tytułu niezgodności towaru z umową kupna/sprzedaży. To nie jest normalne, żeby się tak wypinały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dun Napisano 7 Maja 2009 Udostępnij Napisano 7 Maja 2009 a co jesli powiedza mi ze wyrobilem je w te 300km w taki sposob? probowalem cos znalesc na ten temat ludzie generalnie pisza ze zaczynaja czuc luzy na blokach, najwczesniej po 1,5k km, jednak z tego co wiem Shimano nie daje zadnej gwarancji typu. "bezproblemowe dzialania przez 1k x X km." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.