Skocz do zawartości

[rower] Scott Voltage


mzewa

Rekomendowane odpowiedzi

Na moje nieszczęście okazało sie, że najbliższe dwa lata spędzę nadal na moim starym kocie, z powodów finansowych, jednak muszę go zmodernizować /miałam w zamierzeniu wymienić go na nowszy, kobiecy model Scota Contessa/.

 

Dlatego zwracam się z pytaniami i proszę o poradę.

 

4b997f76b382cba2m.jpg

 

Specyfikacja dotychczasowa KOTA jest nieistotna, poniżej te komponenty, które mają zostać:

 

rama Scott Voltage YZ-2 z 2004 roku

siodełko Selle Italia

Amor Manitou Black 120mm

kiera i mostek Truvativ Hussefelt

opony Ritchey ExcaVader

 

a cała reszta do wymianki,

moje typy :

manetki XT

Klamki Avid

Hample Avid

przerzutka tył XT shadow

przerzutka przód XT

kaseta XT

łańcuch XT

piasta przód deore + fela Alexrims DM 18+ szprychy DT Swiss Champion

piasta tył Deore + fela + szprychy jw

 

Proszę o komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę zapytać dlaczego Hussefelt'y zostają ? Toż to ciężkie jak diabli...

Tu full XT, a koła troszkę słabe...

Pokusiłbym się o jakieś lepsze piasty i obręcze. Piasty XT 08 to porażka także tego nie polecam, może coś od Novatec'a ? Ujeżdżam od roku tylną piastę i nie narzekam.

Obręcze np. XM317 od Mavic'a też będą dobre.

 

Avidy SD-7, ew. SD-5.

Shadow na tyle Ci potrzebny ? Ja bym wolał chyba normalną wersję, IMHO szkoda kasy...

I wg. opony trochę nie bardzo, chyba że są nowe i chcesz je dojeździć :D

Ile ważysz ? Może by Twojego Kota lekko odchudzić ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość R3surrection

ja polecam napęd SLX + manetki xt drogie ale są extra i naprawdę warte tej kasy.

co z korbą? koła zostaw na razie albo crossride od mavica za 550zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powodów finansowych nie kupujesz nowego roweru a chcesz tutaj złożyć go na pełnym xt? Ja bym powiedział tak.. Napęd SLX jest w zupełności wystarczający. Przednia przerzutka XT czy manetki XT na kierownicy i mostku Truvativ Hussefelt to troche profanacja. Przy obecnych cenach (sama korba ~ 500zł, przerzutka tył ~ 170zł, przód ~ 100zł, Manetki ~ 250zł itp - kupując na allegro nie wliczając przesyłki) tanio tego nie poskładasz. Zgadzam się z Wax'em, że przy tej klasie komponentach koła odstają, a są one chyba ważniejszym elementem gdzie waga jest istotna.

 

Ja w ramach oszczędności złożyłbym rower na grupie SLX, gdzie np na samych manetkach oszczędzisz 100zł. Sam mam LX'y a bawiłem się XTekami. Poza ładnym logo i aluminiową dolną łopatką nie widzę różnicy, która warta by była 100zł. No chyba, że cały napęd XT jest dla Ciebie istotny i aż tak bardzo na oszczędnościach Ci nie zależy to wtedy jak najbardziej XT jest okej :thumbsup:

 

P.S warto by pomyśleć o nowych oponach, no chyba, ze te masz nowe bądź do końca ich żywotu nie zostało zbyt wiele dni i chcesz je wykończyć.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość R3surrection

a ja testowałem manetki xt i slx i jest różnica :)

xt zmieniają natychmiastowo i 2 ruchami zrzucasz biegi z 9tki na 1dynkę, zupełnie inne bebechy, dopiero od grupy xt. w slx musisz wrócić dźwigienką by zrzucić bieg w xt zmienia w pomencie pchnięcia, serio jak jest kasa to warto dopłacić kosztem słabszych przerzutek slx starczy na tyle i przodzie, korba nawet zwykła deore na ośkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to akurat nie zwróciłem uwagi, (Przyglądne się jak będę w sklepie rowerowym znowu :) ) ale to jest chyba kwestia wyboru. Ja bym wolał mieć korbę z wyższej grupy niż manetki. Bo jednak w moim odczuciu śmiesznym jest montować manetki droższe od korby :icon_wink:( tu mam na myśli Twoją propozycje korby deore i manetek XT) Wszystko zalezy od zasobności portfela i stylu jazdy. Patrząc na aktualne zdjęcie tego Scotta, to może nie warto inwestować w grupę XT, bo po prostu się tego nie wykorzysta i nie odczuje? Ale Mzewa nie wyraża zbyt wielkich chęci konwersacji w tym temacie ;p Więc przyjdzie nam troche poczekać aż napisze nam o swoim stylu jazdy, ilości km pokonywanych rocznie czy w końcu o trasach po jakich jeździ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani, proszę sie nie obrażać , ale napisałam posta i poszłam spać /kiedyś trzeba/ :)

 

Odpowiadam:

rowerek używam do terenów górskich, enduro-rekreacyjnie, z naciskiem na techniczne zjazdy

chciałabym jeździć dużo, nie zawsze to sie udaje

 

Oponki chce dorżnąć bo mają jeszcze potencjał, a fajnie sie na nich smigało w ostatnim sezonie

 

mam do wydania 2k

to o 3k za mało na nowy rower / taki docelowy/

 

Vax-> ten shadow to troche "bo chce", jeszcze niedawno chiałam hona ale mi shimano kuku zrobiło i zmieniło nazwę, teraz juz mi sie nie podoba :icon_wink:

co do mojej wagi to mam w porywach 50-54kg

 

Qba66 -> chce go złożyć na XT , bo za dwa latka mam nadzieje na nowy rowerek, wtedy zamieszamy i moje komponentsy w części odziedziczy córa,

zmianę z tego co jest na XT odczuje się na pewno

firma Scott ma to do siebie, że w cenie oferuje dobrą ramę, oszczędzając na osprzęcie, a ja mam w domku 3 skoty, więc jest gdzie lokować kaskę :confused:

ten truvi bar i tak jest lżejszy od tego co firma Scott włożyła mi w ten rowerek, a co do gryzienia sie Hussefelta z XT, a niech sie gryzą :icon_wink:

 

pozdrawiam mzewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość R3surrection

na napisałem co dają manetki xt, korba xt to na pewno większy lans :) ostatnio zakładałem ojcu xt 2008 ale bez shadowa +klamkomanetki deore nowe...... pracuje w wyraźnym opuźnieniem. tylko xt i xtr z shimano pracowało momentalnie. a korba deore na oskę też jest ok a cena obecnie ok 220zł. slx shadow na tyle też jest ok tak samo przód. zainwestuj w crossride(550)+juicy 3 na allegro są za 3-4stówy komplet. wyjdzie jakieś 900zł a to ci da dużą frajdę z jazdy. korba 250 manetki 250 xD lańcuch kaseta xt 250 przerzutka przód tył slx 200. zaokrągliłemc eny w górę więc nie licz pancerzy i pierdół wychodzi 1850zł starczy jeszcze na jakąś kierownicę i mostek fajny. mamy równe 2000zł

 

tadą ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji tego, że siedze w domu postanowiłem poszukać na allegro i tak:

Korba Sh. XT - 579zł http://allegro.pl/item563016142_korba_shim...odel_2009r.html

Przerzutki Sh. XT:

przednia Sh. XT: - 95zł http://allegro.pl/item569463969_przerzutka...d_m771_09r.html

tylna Sh. XT: - 169zł http://allegro.pl/item565987641_przerzutka...772_gs_sgs.html

kaseta Sh. XT + łańcuch sh. XTR - 249zł http://allegro.pl/item561916205_zestaw_shi...ancuch_xtr.html

manetki Sh. XT - 249zł http://allegro.pl/item563020524_manetki_sh..._mod_2009r.html

 

To daje: 1341zł czyli zostaje 659zł na resztę gratów. Hamulce, klamki i koła. Powinno dać radę jednak koła nie będą najwyższych lotów, a przy tak lekkiej osobie jak Ty aż prosiłoby się o koła ~1,7kg.

 

Teraz szybki przelicznik pełnej grupy slx:

 

Korba Sh. SLX - 399zł http://allegro.pl/item568519946_korba_shim...odel_2009r.html

Przerzutki Sh. SLX:

przednia Sh. SLX: - 69zł http://allegro.pl/item568514448_przednia_p...model_2009.html

tylna Sh. SLX: - 117zł http://allegro.pl/item568514454_tylna_prze...i_sgs_2009.html

kaseta Sh. SLX + łańcuch sh. LX - 165zł http://allegro.pl/item559404278_zestaw_shi...lancuch_lx.html

manetki Sh. SLX - 149zł http://allegro.pl/item568521643_manetki_sh...odel_2009r.html

 

suma: 899zł Czyli pozostaje 1101zł na resztę gratów. W tym spokojnie lekkie koła na DT370, szprychach dt revo/comp i lekkich obręczach mavica, hample avida i klamki. Przy ciut cięższych kołach starczyłoby na nowy kokpit.

 

Sklep wybrany pierwszy z brzegu, byle ceny w miare przyzwoite i wszystko dało się kupić u jednego sprzedawcy. W takim wypadku na rabat na pewno można liczyć :icon_wink:

 

Oczywiście można zrobić mixa grup SLX/XT (np przerzutka tylnia i manetki xt i łańcuch XT a reszta slx. Wyjdzie troche ponad 1000zł)

 

Mzewa zmianę odczujesz na pewno, to nie ulega wątpliwości :icon_wink:

 

Pozdrawiam ponownie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie wiem czy zainteresowana myśli o jakiejkolwiek sprzedaży jeśli jeszcze nie kupiła...;)

 

Wg. jakbyś kupiła XT (jeśli jest Ci naprawdę potrzebne) miała byś z głowy napęd na wiele wiele km-ów (nie mówię że SLX jest zły), wtedy kółka możesz wziąć na poziomie Crossridów i hample SD-5...

 

Jeśli jednak kupisz SLXa zostanie Ci duuużo pieniędzy na pierdoły...

Trzeba wybrać, czy lepszy klasowo napęd (różnice nie wielkie, ale zawsze) czy lekkie koła, dobre hample + fajny kokpit...

 

Ja bym obstawiał jednak full SLX + manetki XT RFP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedzi .... :thanks:

skłaniam sie raczej ku grupie XT, przejeżdżę co moje, a potem zostawię w spadku....

Umil -> zastanawiałam sie nad Firexem Truwiego, ale chyba XT będzie bardziej lanserskie/kultowe hehe :mellow:

 

co do tych kółek, zaczęłam myśleć o DT Swissach 370, a jakie wziąć obręcze ? tak żeby wytrzymałe były, bo teren, który lubię czasami daje w kość

ale jakoś nie potrafię sobie wyobrazić lekkich kółek w górskim terenie, zawsze to "solidne buty" lepiej noszą :)

 

co polecacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pełnym XT i hamplach i klamkach avida, to na koła (na dt370, szprychach dt i obręczach mavica) może zabraknąc funduszy nie wspominając o fajnym i lekkim kokpicie np. Też obstawiam full SLX + fajne koła + dobre hample avida + nowy kokpit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...