mzewa Napisano 2 Marca 2009 Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 Na moje nieszczęście okazało sie, że najbliższe dwa lata spędzę nadal na moim starym kocie, z powodów finansowych, jednak muszę go zmodernizować /miałam w zamierzeniu wymienić go na nowszy, kobiecy model Scota Contessa/. Dlatego zwracam się z pytaniami i proszę o poradę. Specyfikacja dotychczasowa KOTA jest nieistotna, poniżej te komponenty, które mają zostać: rama Scott Voltage YZ-2 z 2004 roku siodełko Selle Italia Amor Manitou Black 120mm kiera i mostek Truvativ Hussefelt opony Ritchey ExcaVader a cała reszta do wymianki, moje typy : manetki XT Klamki Avid Hample Avid przerzutka tył XT shadow przerzutka przód XT kaseta XT łańcuch XT piasta przód deore + fela Alexrims DM 18+ szprychy DT Swiss Champion piasta tył Deore + fela + szprychy jw Proszę o komentarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 2 Marca 2009 Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 Mogę zapytać dlaczego Hussefelt'y zostają ? Toż to ciężkie jak diabli... Tu full XT, a koła troszkę słabe... Pokusiłbym się o jakieś lepsze piasty i obręcze. Piasty XT 08 to porażka także tego nie polecam, może coś od Novatec'a ? Ujeżdżam od roku tylną piastę i nie narzekam. Obręcze np. XM317 od Mavic'a też będą dobre. Avidy SD-7, ew. SD-5. Shadow na tyle Ci potrzebny ? Ja bym wolał chyba normalną wersję, IMHO szkoda kasy... I wg. opony trochę nie bardzo, chyba że są nowe i chcesz je dojeździć Ile ważysz ? Może by Twojego Kota lekko odchudzić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 2 Marca 2009 Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 ja polecam napęd SLX + manetki xt drogie ale są extra i naprawdę warte tej kasy. co z korbą? koła zostaw na razie albo crossride od mavica za 550zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzewa Napisano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 idąc po bandzie :Korba XT /miał być Hone/ obręcze są już zjechane więc muszę je wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 2 Marca 2009 Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 Zadałem kilka pytań, ale widać że chyba zainteresowana nie jest zainteresowana... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 2 Marca 2009 Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 Z powodów finansowych nie kupujesz nowego roweru a chcesz tutaj złożyć go na pełnym xt? Ja bym powiedział tak.. Napęd SLX jest w zupełności wystarczający. Przednia przerzutka XT czy manetki XT na kierownicy i mostku Truvativ Hussefelt to troche profanacja. Przy obecnych cenach (sama korba ~ 500zł, przerzutka tył ~ 170zł, przód ~ 100zł, Manetki ~ 250zł itp - kupując na allegro nie wliczając przesyłki) tanio tego nie poskładasz. Zgadzam się z Wax'em, że przy tej klasie komponentach koła odstają, a są one chyba ważniejszym elementem gdzie waga jest istotna. Ja w ramach oszczędności złożyłbym rower na grupie SLX, gdzie np na samych manetkach oszczędzisz 100zł. Sam mam LX'y a bawiłem się XTekami. Poza ładnym logo i aluminiową dolną łopatką nie widzę różnicy, która warta by była 100zł. No chyba, że cały napęd XT jest dla Ciebie istotny i aż tak bardzo na oszczędnościach Ci nie zależy to wtedy jak najbardziej XT jest okej P.S warto by pomyśleć o nowych oponach, no chyba, ze te masz nowe bądź do końca ich żywotu nie zostało zbyt wiele dni i chcesz je wykończyć. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 2 Marca 2009 Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 a ja testowałem manetki xt i slx i jest różnica xt zmieniają natychmiastowo i 2 ruchami zrzucasz biegi z 9tki na 1dynkę, zupełnie inne bebechy, dopiero od grupy xt. w slx musisz wrócić dźwigienką by zrzucić bieg w xt zmienia w pomencie pchnięcia, serio jak jest kasa to warto dopłacić kosztem słabszych przerzutek slx starczy na tyle i przodzie, korba nawet zwykła deore na ośkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 3 Marca 2009 Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 Na to akurat nie zwróciłem uwagi, (Przyglądne się jak będę w sklepie rowerowym znowu ) ale to jest chyba kwestia wyboru. Ja bym wolał mieć korbę z wyższej grupy niż manetki. Bo jednak w moim odczuciu śmiesznym jest montować manetki droższe od korby ( tu mam na myśli Twoją propozycje korby deore i manetek XT) Wszystko zalezy od zasobności portfela i stylu jazdy. Patrząc na aktualne zdjęcie tego Scotta, to może nie warto inwestować w grupę XT, bo po prostu się tego nie wykorzysta i nie odczuje? Ale Mzewa nie wyraża zbyt wielkich chęci konwersacji w tym temacie ;p Więc przyjdzie nam troche poczekać aż napisze nam o swoim stylu jazdy, ilości km pokonywanych rocznie czy w końcu o trasach po jakich jeździ.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzewa Napisano 3 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 Kochani, proszę sie nie obrażać , ale napisałam posta i poszłam spać /kiedyś trzeba/ Odpowiadam: rowerek używam do terenów górskich, enduro-rekreacyjnie, z naciskiem na techniczne zjazdy chciałabym jeździć dużo, nie zawsze to sie udaje Oponki chce dorżnąć bo mają jeszcze potencjał, a fajnie sie na nich smigało w ostatnim sezonie mam do wydania 2k to o 3k za mało na nowy rower / taki docelowy/ Vax-> ten shadow to troche "bo chce", jeszcze niedawno chiałam hona ale mi shimano kuku zrobiło i zmieniło nazwę, teraz juz mi sie nie podoba co do mojej wagi to mam w porywach 50-54kg Qba66 -> chce go złożyć na XT , bo za dwa latka mam nadzieje na nowy rowerek, wtedy zamieszamy i moje komponentsy w części odziedziczy córa, zmianę z tego co jest na XT odczuje się na pewno firma Scott ma to do siebie, że w cenie oferuje dobrą ramę, oszczędzając na osprzęcie, a ja mam w domku 3 skoty, więc jest gdzie lokować kaskę ten truvi bar i tak jest lżejszy od tego co firma Scott włożyła mi w ten rowerek, a co do gryzienia sie Hussefelta z XT, a niech sie gryzą pozdrawiam mzewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 3 Marca 2009 Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 na napisałem co dają manetki xt, korba xt to na pewno większy lans ostatnio zakładałem ojcu xt 2008 ale bez shadowa +klamkomanetki deore nowe...... pracuje w wyraźnym opuźnieniem. tylko xt i xtr z shimano pracowało momentalnie. a korba deore na oskę też jest ok a cena obecnie ok 220zł. slx shadow na tyle też jest ok tak samo przód. zainwestuj w crossride(550)+juicy 3 na allegro są za 3-4stówy komplet. wyjdzie jakieś 900zł a to ci da dużą frajdę z jazdy. korba 250 manetki 250 xD lańcuch kaseta xt 250 przerzutka przód tył slx 200. zaokrągliłemc eny w górę więc nie licz pancerzy i pierdół wychodzi 1850zł starczy jeszcze na jakąś kierownicę i mostek fajny. mamy równe 2000zł tadą ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 3 Marca 2009 Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 Z racji tego, że siedze w domu postanowiłem poszukać na allegro i tak: Korba Sh. XT - 579zł http://allegro.pl/item563016142_korba_shim...odel_2009r.html Przerzutki Sh. XT: przednia Sh. XT: - 95zł http://allegro.pl/item569463969_przerzutka...d_m771_09r.html tylna Sh. XT: - 169zł http://allegro.pl/item565987641_przerzutka...772_gs_sgs.html kaseta Sh. XT + łańcuch sh. XTR - 249zł http://allegro.pl/item561916205_zestaw_shi...ancuch_xtr.html manetki Sh. XT - 249zł http://allegro.pl/item563020524_manetki_sh..._mod_2009r.html To daje: 1341zł czyli zostaje 659zł na resztę gratów. Hamulce, klamki i koła. Powinno dać radę jednak koła nie będą najwyższych lotów, a przy tak lekkiej osobie jak Ty aż prosiłoby się o koła ~1,7kg. Teraz szybki przelicznik pełnej grupy slx: Korba Sh. SLX - 399zł http://allegro.pl/item568519946_korba_shim...odel_2009r.html Przerzutki Sh. SLX: przednia Sh. SLX: - 69zł http://allegro.pl/item568514448_przednia_p...model_2009.html tylna Sh. SLX: - 117zł http://allegro.pl/item568514454_tylna_prze...i_sgs_2009.html kaseta Sh. SLX + łańcuch sh. LX - 165zł http://allegro.pl/item559404278_zestaw_shi...lancuch_lx.html manetki Sh. SLX - 149zł http://allegro.pl/item568521643_manetki_sh...odel_2009r.html suma: 899zł Czyli pozostaje 1101zł na resztę gratów. W tym spokojnie lekkie koła na DT370, szprychach dt revo/comp i lekkich obręczach mavica, hample avida i klamki. Przy ciut cięższych kołach starczyłoby na nowy kokpit. Sklep wybrany pierwszy z brzegu, byle ceny w miare przyzwoite i wszystko dało się kupić u jednego sprzedawcy. W takim wypadku na rabat na pewno można liczyć Oczywiście można zrobić mixa grup SLX/XT (np przerzutka tylnia i manetki xt i łańcuch XT a reszta slx. Wyjdzie troche ponad 1000zł) Mzewa zmianę odczujesz na pewno, to nie ulega wątpliwości Pozdrawiam ponownie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Umil Napisano 3 Marca 2009 Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 Może złóż coś na sramie i truvativie? Nikt nie napisał, że musi być koniecznie Siemano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 3 Marca 2009 Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 shimano lepiej trzyma watość przy odsprzedaży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 3 Marca 2009 Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 Tylko nie wiem czy zainteresowana myśli o jakiejkolwiek sprzedaży jeśli jeszcze nie kupiła... Wg. jakbyś kupiła XT (jeśli jest Ci naprawdę potrzebne) miała byś z głowy napęd na wiele wiele km-ów (nie mówię że SLX jest zły), wtedy kółka możesz wziąć na poziomie Crossridów i hample SD-5... Jeśli jednak kupisz SLXa zostanie Ci duuużo pieniędzy na pierdoły... Trzeba wybrać, czy lepszy klasowo napęd (różnice nie wielkie, ale zawsze) czy lekkie koła, dobre hample + fajny kokpit... Ja bym obstawiał jednak full SLX + manetki XT RFP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzewa Napisano 3 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 dzieki za podpowiedzi .... skłaniam sie raczej ku grupie XT, przejeżdżę co moje, a potem zostawię w spadku.... Umil -> zastanawiałam sie nad Firexem Truwiego, ale chyba XT będzie bardziej lanserskie/kultowe hehe co do tych kółek, zaczęłam myśleć o DT Swissach 370, a jakie wziąć obręcze ? tak żeby wytrzymałe były, bo teren, który lubię czasami daje w kość ale jakoś nie potrafię sobie wyobrazić lekkich kółek w górskim terenie, zawsze to "solidne buty" lepiej noszą co polecacie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 3 Marca 2009 Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 Jeśli już idziesz w XT to i korbę XT ! 370 - Ok. Solidne obręcze ? 317 od Mavica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba66 Napisano 3 Marca 2009 Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 Przy pełnym XT i hamplach i klamkach avida, to na koła (na dt370, szprychach dt i obręczach mavica) może zabraknąc funduszy nie wspominając o fajnym i lekkim kokpicie np. Też obstawiam full SLX + fajne koła + dobre hample avida + nowy kokpit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.