Skocz do zawartości

[stery] luzna dolna bieznia - wymiana ?


bros

Rekomendowane odpowiedzi

Zmienilem amortyzator z Darta2 na Bombera MX Air 04'. Wybilem dolna bieznie i wsadzilem do Bombera. No wlasnie wsadzilem ... Bieznia pasowala idealnie - niby nie miala luzu, ale nawet nie musialem jej nabijac. Jak na nowo probowalem wsadzic ja do Darta to wchodzila stosunkowo ciasno i musialem uzyc sily do jej wsadzenia. Pojezdzilem tak ok 100km ale po ost odwilzy i dzisiejszej jezdzie zauwazylem, ze z glowki rami dochodza delikatne trzaski. Przypuszczam, ze wpadlo tam jakies ziarno piasku albo cos podobnego i to jest ich przyczyna.

Teraz moje pytanie - czy wymienic stery ? Maja one za soba troszke ponad 1.5kkm wiec chyba dosc malo i sa jak nowe, jedynie ta dolna bieznia niedomaga ... Jak myslicie jezeli wymienie stery to czy nowa bieznia bedzie na tyle ciasna zeby 'zacisnac' sie na rurze sterowej bombera ? A moze on juz jest tak wyjechany ze nic sie nie da zrobic i nwoe stery w niczym nie pomoga ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci tutaj nie zmierzy telepatycznie rury sterowej więc domysły nie mają sensu, weź bombera do sklepu rowerowego i poproś o przymierzenie jakichkolwiek nowych sterów (czy nie wchodzą bez oporu), będziesz miał jednoznaczną odpowiedź. Pamiętaj że jeżdżąc z takim luzem tylko pogarszasz sprawe bo co sie przesuwa to sie ściera.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci tutaj nie zmierzy telepatycznie rury sterowej więc domysły nie mają sensu, weź bombera do sklepu rowerowego i poproś o przymierzenie jakichkolwiek nowych sterów (czy nie wchodzą bez oporu), będziesz miał jednoznaczną odpowiedź.

 

Tak tez zrobie jak tylko wroce na weekend do domu. W miedzyczasie chcialem sie dowiedziec czy ktos mial kiedys podobny problem. Moze takie 'zuzycie' rury sterowej jest rzecza naturalna dla starszych amortyzatorow (?:|).

 

Pamiętaj że jeżdżąc z takim luzem tylko pogarszasz sprawe bo co sie przesuwa to sie ściera.

pozdr.

 

Zdaje sobie z tego sprawe i daltego chce usunac usterke mozliwie jak najszybciej i najbezpieczniej. Poczatkowo, po zalozeniu amortyzatora, nie bylo zadnego wyczuwalnego luzu na sterach . Dolna bieznia nie wymagala nabicia na sterowke jednak idealnie pasowala do jej srednicy. Aktualnie luzow rowniez nie ma, jednak te trzaski wydaja mi sie niepokojace i chcialbym cos z nimi zrobic.

 

 

Można ją wbić (bieżnię) na cienką blaszkę np. puszka po piwie, coli, pepsi.

Pozdrawiam.

 

 

Patent wykorzystywany do 'naprawiania' kwadratow w korbach :) Nie pomyslalem o tym, jezeli nie bedzie innego wyjscia to tak bede musial zrobic.

 

Czy ktos w ogole spotkal sie z taka sytuacja w innych amortyzatorach ? Dla mnie to dosc dziwna sprawa bo wg mnie rura sterowa to ostatni element, ktory powinien wykazywac slady zuzycia amortyatora ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent wykorzystywany do 'naprawiania' kwadratow w korbach :) Nie pomyslalem o tym, jezeli nie bedzie innego wyjscia to tak bede musial zrobic.

 

Czy ktos w ogole spotkal sie z taka sytuacja w innych amortyzatorach ? Dla mnie to dosc dziwna sprawa bo wg mnie rura sterowa to ostatni element, ktory powinien wykazywac slady zuzycia amortyatora ...

 

 

 

Ja tak miałem, ale wydaje mi się ze to jest wina bieżni a nie rury sterowej, ale może się myle :)  

 

 

Zmieniałem Manitou Magnum na Rebe a stery były w dobrym stanie, też wchodziła lużno, więc... zrobiłem ładną podkładeczke z puszki Pepsi i elegancko weszło. Bardzo dobry patent.

 

Miłej roboty! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie. Zmiana amorka z marcoka XC600 retro na foxa float r i bieżnia weszła bez jakichkolwiek oporów. Stery to accent airplane i na pewno są sprawne bo wiele km nie przejechały.. Założyłem wszystko, skręciłem i póki co jest okej. Zobaczymy co z czasem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...