olek123 Napisano 28 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2009 Mam problem w ustawieniu hamulcow dc m960. Klocki sa mocno scisniete przez to zostaje minimalny luz i tarcza ociera. Czy jest jakis sposob zeby oddalic klocki od siebie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 28 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2009 Wyjąć klocki z zacisku i rozepchać tłoczki np. dużym płaskim śrubokrętem, nożem, kluczem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 28 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2009 Tak, ale jak nacisne kilka razy klamke, to bedzie na powrot to samo. Chodzi mi o to by tloczki mialy wiekszy zakres ruchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 28 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2009 ale po co Ci większy ruch klocków ? to może opóźnić hamowanie.. co może kiedyś wiązać się z tragicznymi skutkami.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 28 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2009 Bo mi obcieraja klocki o tarcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bauer1000 Napisano 28 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2009 może czas wyprostować tarcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 28 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2009 Tak oczywiście, że wrócą do pozycji bardziej ściśniętej, bo tak ma być, to jest robocza odległość pracy hamulca. Tak jak pisali przedmówcy - czas wyregulować zacisk, wyprostować tarcze, ewentualnie podszlifować/wymienić klocki jeśli coś z nimi nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 1 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2009 Tarcze sa proste, a co do regulacji zacisku to nie mam duzego pola manewru, mocowanie zacisku only IS, a zeby nie obcieralo musialbym szlifowac rame. Dlatego chce poprostu oddalic klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 1 Marca 2009 Udostępnij Napisano 1 Marca 2009 Ocierają z jednej czy dwóch stron? Może jakieś podkładki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 1 Marca 2009 Udostępnij Napisano 1 Marca 2009 Sądzisz, że zanim mocowanie PM i adaptery IS/PM stały się popularne ludzie szlifowali ramy, żeby wyregulować zacisk? Do regulacji zacisku stosuje się podkładki o grubości 0,5 i 0,2 mm, nie wiem jak z dostępnością. Jeśli z kolei ociera klocek od zewnętrznej strony roweru i podkładki nic by nie dały to ja proponuje rozsunąć jednak te tłoczki i przy zaciskaniu klamki potem przytrzymać ten tłoczek, żeby wysunął się mniej, a drugi bardziej - to przesunie szczelinę w jedną stronę. Jest też oczywiście opcja, że masz za dużo płynu w układzie, ale to by dało się odczuć zmniejszonym skokiem klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 1 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2009 Klocki obcieraja od strony zewnetrznej, sproboje ten myk z blokowaniem klocka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 3 Marca 2009 Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 Witam. Co może być powodem tego że jeden z tłoków nie chce wracać do pozycji wyjściowej, przez co ustawienie hamulca jest praktycznie niemożliwe. Dochodzi do tego bardzo twarda(krótki skok) klamka. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3aran Napisano 3 Marca 2009 Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 Jeśli z kolei ociera klocek od zewnętrznej strony roweru i podkładki nic by nie dały to ja proponuje rozsunąć jednak te tłoczki i przy zaciskaniu klamki potem przytrzymać ten tłoczek, żeby wysunął się mniej, a drugi bardziej - to przesunie szczelinę w jedną stronę.Jest też oczywiście opcja, że masz za dużo płynu w układzie, ale to by dało się odczuć zmniejszonym skokiem klamki. Wydaje mi się, że to nic nie da... Klocki i tak później wrócą do swojej wcześniejszej pozycji. Fizyki nie oszukasz. Może czas wyczyścić hamulce? A ilość płynu sama by się raczej wyregulowała. Witam. Co może być powodem tego że jeden z tłoków nie chce wracać do pozycji wyjściowej, przez co ustawienie hamulca jest praktycznie niemożliwe. Być może między tłoczek a cylinderek dostał się piasek i dlatego tłoczek nie chce wracać z powrotem. Tłoczek pewnie się zatarł. Ja miałem podobną sytuację. Wylałem płyn z hamulców, wyjąłem klocki, później wypchnąłem tłoczki na zewnątrz i wyczyściłem wszystko. Następnie powierzchnię styku tłoczka z cylinderkiem przesmarowałem specjalną pastą do cylinderków (do kupienia w samochodowym za parę złotych), złożyłem wszystko na nowo i zalałem hamulce. Od tamtej pory wszystko działa jak należy. Dochodzi do tego bardzo twarda(krótki skok) klamka. Krótki skok klamki nie jest raczej tutaj problemem. Jeśli miałbyś za dużo płynu to zostałby on wypchnięty przez specjalny otwór w przeponie (przynajmniej tak jest w hayesach). Jeśli klamka jest twarda, to raczej hamulec nie jest zapowietrzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2009 Powracam do tematu, rozpychanie oraz blokowanie tloczka przy sciskaniu klamki nic nie daje, tloczek od strony ktorej obciera jest bardziej wysuniety niz drugi i nie chce sie bardziej schowac. Jakies sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3aran Napisano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2009 Ile czasu używasz już tych hamulców? Pewnie masz zatarty klocek. Przeczytaj jeszcze raz post wyżej. Miałem taką samą sytuację... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2009 sprobuj tak - odciagnij troche oleju ze zbiorniczka wyrownawczego, pozniej odkrec zacisk, wcisnij w niego zamiast tarczy jakas listewke, kktora jest zdecydowanie szersza niz tarcza - taka z 2-3mm, popompuj klamka, tak z 15-20x styknie, wyciagnij listewke, adapter skrec na maxa, pozniej zacisk dokrec na oko, np poprzez odwrocenie roweru do gory nogami i wyposrodkowanie polozenia tarczy wzgledem klockow, skrec zacisk, ale tak, zeby mial jeszcze maly zakres ruchu, nastepnie siadasz na rower i cisniesz pare dlugotrwalych, niekoniecznie intensywnych hamowan, po paru pompowaniach hampel zacznie lapac, gdy juz prawie bedzie blokowac kolo na luznej nawierzchni, zakrec kolem w miejscu, zahamuj w powietrzu i z tak zacisnieta klamka dokrec zacisk na amen, musi pomoc jesli nie to tloczek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.