Skocz do zawartości

[hamulce] oddalenie klockow


olek123

Rekomendowane odpowiedzi

Tak oczywiście, że wrócą do pozycji bardziej ściśniętej, bo tak ma być, to jest robocza odległość pracy hamulca.

Tak jak pisali przedmówcy - czas wyregulować zacisk, wyprostować tarcze, ewentualnie podszlifować/wymienić klocki jeśli coś z nimi nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzisz, że zanim mocowanie PM i adaptery IS/PM stały się popularne ludzie szlifowali ramy, żeby wyregulować zacisk?

Do regulacji zacisku stosuje się podkładki o grubości 0,5 i 0,2 mm, nie wiem jak z dostępnością.

Jeśli z kolei ociera klocek od zewnętrznej strony roweru i podkładki nic by nie dały to ja proponuje rozsunąć jednak te tłoczki i przy zaciskaniu klamki potem przytrzymać ten tłoczek, żeby wysunął się mniej, a drugi bardziej - to przesunie szczelinę w jedną stronę.

Jest też oczywiście opcja, że masz za dużo płynu w układzie, ale to by dało się odczuć zmniejszonym skokiem klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli z kolei ociera klocek od zewnętrznej strony roweru i podkładki nic by nie dały to ja proponuje rozsunąć jednak te tłoczki i przy zaciskaniu klamki potem przytrzymać ten tłoczek, żeby wysunął się mniej, a drugi bardziej - to przesunie szczelinę w jedną stronę.

Jest też oczywiście opcja, że masz za dużo płynu w układzie, ale to by dało się odczuć zmniejszonym skokiem klamki.

 

Wydaje mi się, że to nic nie da... Klocki i tak później wrócą do swojej wcześniejszej pozycji. Fizyki nie oszukasz. :D Może czas wyczyścić hamulce? A ilość płynu sama by się raczej wyregulowała. :D

 

 

Witam. Co może być powodem tego że jeden z tłoków nie chce wracać do pozycji wyjściowej, przez co ustawienie hamulca jest praktycznie niemożliwe.

 

Być może między tłoczek a cylinderek dostał się piasek i dlatego tłoczek nie chce wracać z powrotem. Tłoczek pewnie się zatarł. Ja miałem podobną sytuację. Wylałem płyn z hamulców, wyjąłem klocki, później wypchnąłem tłoczki na zewnątrz i wyczyściłem wszystko. Następnie powierzchnię styku tłoczka z cylinderkiem przesmarowałem specjalną pastą do cylinderków (do kupienia w samochodowym za parę złotych), złożyłem wszystko na nowo i zalałem hamulce. :D Od tamtej pory wszystko działa jak należy.

 

Dochodzi do tego bardzo twarda(krótki skok) klamka.

 

Krótki skok klamki nie jest raczej tutaj problemem. Jeśli miałbyś za dużo płynu to zostałby on wypchnięty przez specjalny otwór w przeponie (przynajmniej tak jest w hayesach). Jeśli klamka jest twarda, to raczej hamulec nie jest zapowietrzony. :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

sprobuj tak - odciagnij troche oleju ze zbiorniczka wyrownawczego, pozniej odkrec zacisk, wcisnij w niego zamiast tarczy jakas listewke, kktora jest zdecydowanie szersza niz tarcza - taka z 2-3mm, popompuj klamka, tak z 15-20x styknie, wyciagnij listewke, adapter skrec na maxa, pozniej zacisk dokrec na oko, np poprzez odwrocenie roweru do gory nogami i wyposrodkowanie polozenia tarczy wzgledem klockow, skrec zacisk, ale tak, zeby mial jeszcze maly zakres ruchu, nastepnie siadasz na rower i cisniesz pare dlugotrwalych, niekoniecznie intensywnych hamowan, po paru pompowaniach hampel zacznie lapac, gdy juz prawie bedzie blokowac kolo na luznej nawierzchni, zakrec kolem w miejscu, zahamuj w powietrzu i z tak zacisnieta klamka dokrec zacisk na amen, musi pomoc :)

 

jesli nie to tloczek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...