walik50 Napisano 27 Lutego 2009 Napisano 27 Lutego 2009 Witam wszystkich dopiero co dołączyłem do forum i mam taki problem kupiłem nowy amortyzator RS Tora 302 i ku mojemu zdziwieniu pojawił się wyciek przy dolnym pokrętle tłumienia powrotu oraz blokada skoku nie działa . Sprzedawca powiedział że morze to być spowodowane transportem amora i te objawy powinny z biegiem czasu ustać czy to prawda? co najgorsze jest to wersja OEM i jako tako nie ma na nią gwarancji zna ktoś morze linka do manuala naprawy tej usterki jeśli tak będę musiał sam podjąć się naprawy niestety nie mam kasy na serwis z góry dziękuję
Mod Team bikergonia Napisano 27 Lutego 2009 Mod Team Napisano 27 Lutego 2009 Jeżeli amor kupiony był w sklepie i masz paragon czy fakturkę to niech naprawią go w ramach gwarancji. Jeżeli był kupiony z całym rowerem to jest na niego gwarancja na rok. Jeżeli kupiłeś na allegro lub "z drugiej ręki" to usunięcie tego wycieku niestety będzie kosztować. Możesz to spróbować we własnym zakresie naprawić ale jeżeli nie masz odpowiednich narzędzi i warunków (ew. uszczelek itd.) to odradzałabym
skjaatel Napisano 27 Lutego 2009 Napisano 27 Lutego 2009 To niestety popularny objaw w Torach - trzeba wymienić uszczelkę przy regulacji. Koszt w serwisie to ok 100 zł, lub oring za 3,50 i ściągnięcie instrukcji serwisowej. Pozdrawiam. Aha, samo też ustąpi - jak się olej skończy
walik50 Napisano 27 Lutego 2009 Autor Napisano 27 Lutego 2009 może ktoś zna link do pliku z instrukcją serwisową tory 302 w języku polskim znalazłem taki http://www.sram.com/_media/techdocs/2007%2...%20Rev%20B1.pdf ale lipa, może się komuś przyda
michalj Napisano 1 Marca 2009 Napisano 1 Marca 2009 Mój RS Dart 2 ma takie same problemy. Czy żeby wymienić olej trzeba odkręcić tylko ten prawy korek, wylać resztki starego oleju i wlać nowy? Czy trzeba rozbierać całego amora, aby dostać się do regulatora tłumienia powrotu? Nie chcę bawić się w rozbieranie amora, jedynie chcę wyśledzić co jest nie tak, co przecieka i uzupełnić jego płyny.
Sel Napisano 1 Marca 2009 Napisano 1 Marca 2009 W Rebie i innyh dual-airach tak właśnie trzeba zrobić, w Darcie - nie wiem, poszukaj manuala na stronie srama/rs.
neverBF Napisano 2 Marca 2009 Napisano 2 Marca 2009 W mojej 302 zanotowałem tak jakby sączenie się na pokrętle tłumienia odbicia. Czy możliwe jest, że również u mnie coś z tym jest nie tak?
eternit Napisano 2 Marca 2009 Napisano 2 Marca 2009 W mojej 302 zanotowałem tak jakby sączenie się na pokrętle tłumienia odbicia. Czy możliwe jest, że również u mnie coś z tym jest nie tak? Byłem dosyć napalony na ten amor, ale z tego co poczytałem na różnych forach rowerowych i stronach poświęconych mtb, zarówno polskich jak i zagranicznych, to, że z tego amora leje się na wszystkie strony, to taki jego urok i zjawisko dosyć powszechne. Tak jak najbardziej coś jest nie tak. I tak, idź z tym do serwisu.
walik50 Napisano 2 Marca 2009 Autor Napisano 2 Marca 2009 Dogadałem się z sprzedawcą amor został przyjęty na gwarancję sklepową i faktycznie to urok tory czasami leci przy tłumiku powrotu ( puścił o ring przy zaworze ) a tak na uboczu jeśli leci coś z amora to leci i nie wierzcie w to ze tak ma być olej nie ma prawa wydostawać się na zewnątrz jaki by to nie był amor .
skjaatel Napisano 3 Marca 2009 Napisano 3 Marca 2009 Do Eternita: To nie tak, że to zły amor i się z niego wszędzie leje. Po prostu RS dał słabe uszczelki przy regulacji tłumienia i to też nie zdarza się "zawsze". Po prostu dużo osób jeździ na tej co najmniej porządnej budżetówce, stąd i wiele komentarzy.
neverBF Napisano 3 Marca 2009 Napisano 3 Marca 2009 Hmm...pozostaje mi kupić o-ringa, rzadszy olej i będzie hulał xD
michalj Napisano 3 Marca 2009 Napisano 3 Marca 2009 Mowa o tym oringu między łbem śruby, a amortyzatorem? Taki o średnicy ok 5 mm? Czy przypadkiem nie wypływa ten olej z otworu gdzie się wtyka kluczyk do regulacji?
walik50 Napisano 3 Marca 2009 Autor Napisano 3 Marca 2009 tak dokładnie z stamtąd u mnie z tego otworu olej wypływał
michalj Napisano 6 Marca 2009 Napisano 6 Marca 2009 Po rozebraniu amortyzatora wydaje mi się, że nie da się naprawić tego wycieku bez wymiany tego regulatora. Mam pytanie odnośnie odpowiedniego skręcenia tego amortyzatora: czy podczas skręcania dolnych śrub amortyzator powinien być zasciśnięty czy rozciągnięty? Zwróciłem uwagę, że bez sprężyny amortyzator się zaciska za pewne z powodu rozprężonego powietrza, więc nie wiem czy tak powinno być. Ponownie złożyłem go przy wyciągniętych goleniach. Jak wy robicie?
michalj Napisano 7 Marca 2009 Napisano 7 Marca 2009 Czy orientuje się ktoś dlaczego blokada skoku ma taki luz podczas pracy amora? Po kilkukrotnym "podpompowaniu" amora blokada zwykle działa bez problemu. Czy za mało oleju wlałem?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.