Skocz do zawartości

[amortyzator] Problem z Rock Shox - dobija


IRO

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

mam problem z amortyzatorem Rock Shox sprężynowo-olejowym.Od jakiegoś czasu czuje jak amortyzator dobija i nie wraca na poprzednią pozycję.

Prosze o pomoc, o co chodzi , w czym problem i jak go rozwiązać.

Prosze o pomoc ponieważ jestem "żółtodziobem" :D

Napisano

Skoro jesteś, jak sam to określasz "żółtodziobem", to oddaj amortyzator do serwisu.

Prawdopodobnie jest zabrudzony. Być może uszczelki nadają się już tylko do wymiany.

Doraźnie możesz spróbować posmarować uszczelki zwykłym olejem do maszyn oraz wyczyścić golenie za pomocą środka BRUNOX.

jeśli masz zewnętrzne tłumienie odbicia, zmniejsz je maksymalnie. Przy pokrętle powinny być jakieś oznaczenia typu żółw i królik albo plus i minus. Aby zmniejszyć tłumienie, pokrętło w stronę królika lub minusa.

Aby amortyzator nie dobijał, pokrętłem naprężenia wstępnego (na górze goleni), powinieneś kręcić w stronę oznaczoną przez plus. Jeśli jest już skręcone maksymalnie, będziesz musiał wymienić sprężynę na twardszą.

Powodzenia! :whistling:

  • 2 tygodnie później...
Napisano

ok, dzięki za poradę. Spróbuje coś z nim coś zrobić jak nie to oddam do serwisu.

A co do skręcenia to mam na maxa, ale jak mam kupić spręzyne na twardszą czy da się same sprężyny kupić? I ile mogą one kosztować??

pozdrawiam

Napisano

Właśnie rozkręciłem go z ojciec, olej wygląda na rzadki, amortyzator nie był rozkręcany od nowości, a ma kilka kilka lat.

Ewentualnie jaki trzeba olej do wymiany, bo mam olej do silnika samochodowego Castrol 15/40. Wszystko wygląda sprawnie tylko ten olej, wszystkie uszczelki są jak najbardziej w porządku.

pozdr

Napisano

A co to za model???

Na stronie ROCK SHOXa są do ściągnięcia instrukcje serwisowe. Musisz tyko wiedzieć, co za widelec masz. W tych instrukcjach znajdziesz tabele zawierające informacje, jaki olej należy wlać do której goleni.

W miarę możliwości zrób jakieś zdjęcia twojego widelca i wrzuć je tutaj.

Napisano
Ewentualnie jaki trzeba olej do wymiany, bo mam olej do silnika samochodowego Castrol 15/40.

 

Ja na Twoim miejscu nie lałbym oleju silnikowego. Tylko specjalny olej do amortyzatorów, do kupienia w każdym sklepie z motorami.

 

 

Niewiem czym one się różnią ale skoro przeznaczenie jest inne to właściwości też są chyba inne. :)

Napisano

Czytałem że olej do amortyzatorów od motocykla pasuje do Rowerowego ma te same włściwości.

Ja mam stary amor więc wątpie żeby był na ich stronie, ale spróbuje zrobić zdjęcię:) W tym amortyzatorze wygląda wszysto ok , tylko ten olej taki rzadki i chyba jest go za mało ponieważ z ojciec doszliśmy do wniosku że nie ma ciśnienia w nim bo jest go za mało. Olej przelewa się z głównej komory z przez takitak jakby "sitko" z duzymi dziurami do drugiej , a jak go jest za mało to go nie wybija.

pozdr

Napisano

Archiwa dla serii Judy i Pilot sięgają kolejno 2002 i 2003 roku, więc jest szansa na znalezienie czegokolwiek.

A co do oleju, to ma być rzadki. Jeśli jest zewnętrzna regulacja tłumienia odbicia stosuje się olej 5 WT. Jeśli brak takowej, wartość tłumienia ustawia się poprzez dobór oleju pracującego w tłumiku. Zazwyczaj coś pomiędzy 2,5 a 10 WT.

Ilości oleju nie ustala się "na oko". Powinna być go ściśle określona ilość. Na przykład w moim J3 oleju do goleni z tłumikiem leje się 93 ml, w starszych wersjach Judy oleju leje się 100 albo 130 ml a nawet 160 ml.

Napisano

ok dzięki, ale jak jest za mało oleju to jest możliwe by amor chodził nie prawdłowo tzn nie odbijał?Jaki jest dopuszczalny próg oleju w amortyzatorze?

Napisano

120 ml.

Były już pytania co to za model, odpowiedź nie padła, a wróżek tutaj nie ma. Więc moja odpowiedź jest jak najbardziej poprawna - a jakiego dotyczy amortyzatora, to sobie sam zgadnij :icon_mrgreen:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...