Skocz do zawartości

[rower] Schwinn, Kross czy Haro?


Wonski007

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

A wiec zastanawiam sie nad 3 rowerumi w sensie wybieram pomiedzy:

1. Kross level a4 kazdy osprzet zna... ale napisze :)

Osprzet:

Rama - 26'' Alu 6061

Widelec - Rock Shox Dart 2 100mm

Biegi - 27

Przerzutka przednia - Shimano Alivio

Przerzutka tylnia - Shimano Deore

Hamulec przedni - Avid Single Digit 5

Hamulec tylni - Avid Single Digit 5

Manetki - Shimano Deore Dual Control

Korba - Truvativ ISOflow

Suport - Truvativ

Łancuch - KMC Z 9000

Kaseta - SRAM PG-950

Piasty - Novatec

Opony - Schwalbe Smart Sam Sport 26x2.1

Obrecze - Alexrims X2100

Kierownica - Truvativ XR

Wspornik kierownicy - Truvativ XR

Stery - VP-AC41

Cena - 1,450 zł nom moze da sie cos urwac,

2. Schwinn mesa GSD osprzet:

Widelec - Rock Shock 1

Korba TruVativ X-Flow

Przerzutka przod - SRAM C5

Przerzutka tył - SRAM SX-5

Hamulce Hayesy Tarczowki mech...

Wolnobieg SRAM 8

Opony WTB Velociraptor 26" x 2.1"

Obrecze Wtb podwojnie oczkowane

Kierownica Schwinn

Siodełko WTB Speed V Sport.

Cena - 1,600 zł

3. Haro FLIGHTLINE X osprzet:

WIDELEC - Grind Amortyzowany z blokada + regulacja twardosci 100

MANETKI - S-H Alivio 8-ka

PRZERZUTKA P. - S-H CO50

PRZERZUTKA T. - S-H Alivio

HAMULCE - Tarczowe Avid

DZWIGNIE HAMULCA - S-H Alivio

KASETA - S-H HG-40 8-ka

MECHANIZM KORBOWY - TruVativ Fived

SRODEK SUPORTU - Kaseta S-H

OBRECZE - Weimann podwujne oczkowane

KIEROWNICA - Alu Promax

WSPORNIK KIEROWNICY - Alu Promax

Cena - 1,200 zł

W gre tez wchodzi Schwinn mesa GS albo Mesa LT ale to jeszcze musze sie zmierzyc i przymierzyc :P

 

No chyba ze macie jakies inne propozycje ;) to zapraszam do odp.

 

P.s.

najbardziej patrze na cene wiec w gre najbardziej wchodzi haro i kross ale wiem ze z krossem bede miał problemy i nie wiem...

 

 

Pozdrorower

Gość R3surrection
Napisano

dziewczyna ma a4 ale na xcr... dart 2 zamarza przy kilku stopniach... ale xcr jest miękki twoja decyzja

Napisano
Z tych trzech to A4. A jakie masz mieć problemy z Krossem?

 

 

a m.in. z korba i obreczmi słyszałem ze te czesci szybko sie psuja w tych egzemplazach a z takiej jazdy jaka ja preferuje to watpie by mi to wytrzymało poł roku jak tak narzekaja... nom i inne pierdoły gdzie w moim przypadku sa cenne np klamkomanetki noi ta korba... ale nic trza cos wykombinowac w tym tygodniu ;)

Napisano

Cuda-nie-widy opierać wszystko na tym co ktoś kiedyś gdzieś powiedział :) Ja wygiąłem środkową zębatkę w korbie truvativ X-flow, która jest nierozbieralna. Chwila pracy i odgięła się jak powinna. Jeśli będziesz użytkował rower zgodnie z przeznaczeniem (xc) to dasz radę i sezon i dwa przejechać, o to się nie martw. Jakieś tam czynności serwisowe po drodze to czysta oczywistość, wjedziesz w dziurę i koło do centry, zaliczysz otb i tracisz manetkę, zajedziesz łańcuch, zmielisz przerzutkę... wszystko się zdarza, ale niezależnie od roweru. Zanim przyjdzie pogoda mam zamiar ujeżdżać rower pożyczony od kolegi. Stalowy, na osprzęcie no-name albo zwykłym shimano sis sprzed 10 lat, nic nie było zmieniane przez ten czas... a jeździ. Zasada jest taka, że o ile koła kwadratowe nie są, to można jeździć ;) Inny kolega kupił sobie jakieś ATB Authora i już na start hamulce były w opłakanym stanie, koła toczyły się z oporami... wina po stronie sprzedawcy, który eksponował rowery przez 9 miesięcy w roku na dworze, w deszczu, w słońcu i na wietrze, co wcale nie oznacza że gdyby rower był nowy, prosto od producenta to byłby niesprawny. Ujedziesz na którymkolwiek ze wspomnianych rowerów, kross ma nieco ciężką, ale za to wytrzymałą ramę (sprawdzone osobiście, ale wierzyć nie musisz), przy tym osprzęt nie jest szalenie wspaniały, ale wystarczy abyś na niego nie narzekał. Do tego amortyzator, który jest fabrycznie okrutnie twardy, ale za to też pancerny i przynajmniej działa!

Napisano

Do skakania nie nadaje się żaden z nich, jeśli taki styl jazdy preferujesz. W takim wypadku nowego nic nie kupisz za takie pieniądze.

Korba w a4 jest na kwadrat, ale jeśli prawidłowo wsiadasz na rower i nie obciążasz korb w poziomym położeniu (podskakiwanie, pedałowanie na stojąco) to dyszkę na niej zrobisz bez najmniejszego problemu.

Jeśli te opinie słyszałeś od znajomych baranów, co próbują dualowe czy streetowe sztuczki robić na rowerze do rekreacji i amatorskiego maratonowania to nic dziwnego że dowiedziałeś się o rzekomej marnej jakości sprzętu.

 

Jak chcesz kupić sobie rowerek do katowania na hopkach i robienia 180 z krawężników to sobie odpuść i nie marnuj fajnych rowerków z których ktoś mógłby mieć radochę. Dosyć żałośnie wyglądają goście którzy jeżdża po mieście w full face i na levelu czy hexagonie z siodełkiem opuszczonym do samej ramy.

A jeśli szukasz niedrogiego roweru do rozpoczęcia przygody ze ściganiem i ostrego kręcenia w terenie to Kross jest chyba najlepszą propozycją.

Gość R3surrection
Napisano

potwierdzam korba się odkręca w a4

Napisano
potwierdzam korba się odkręca w a4

 

Może w momencie kiedy mamy nowy rower warto zwrócić uwagę na to czy korba jest wystarczająco mocno dokręcona i nawet kilka razy przed jazdą to sprawdzić...można też zabezpieczyć gwinty przed odkręceniem środkiem Loctite.

Gość R3surrection
Napisano

dociągąłem nogą ;P a używa dziewczyna 50kg więc to chyba mówi samo za siebie.

Napisano

Istnieje coś takiego jak przegląd zerowy, czyli konieczność podokręcania i sprawdzenia wszystkich komponentów po pewnym czasie/dystansie użytkowania. Z początku potrafi coś tam sobie postukać, zanim się wyrobi (jak np. piszczące klocki hamulcowe). Zresztą rower serwisować trzeba zawsze... dbać o jego stan.

Napisano

a wiec rower ma mi słuzyc do...

Maratonow typu Mazovia MTB (kazdy etap), Skandia MTB, SLR.

CO do Krossa sprzedawca mi nie poleca tego iz rowerku poniezwaz duze sa problemy z ta korba i kołami (obreczami) i manetkami dualcontrol a co daje w takim terenie i dla mnie te manetki lipa...

Co do Schwinna sprzedawca bardzo go chwali i mowi ze bedzie to najlepszy rowerek jak dla mnie + do tego dorzuca mi serwis przez 2 lata po kazdych zawodach przeglad itp i z ceny 2,400 zł zszedł na 1,600 zł :verymad:

Wiec wniosek nie wiem co robic... :verymad: ale jak kazdy mowi swoje chwali ale coraz bardziej przekonuje mnie Schwinn :whistling:

 

 

Pozdrorower

Napisano

Już sprzedawcy to bym na pewno nie wierzył. Chce wypchnąć to co nie schodzi, a tak się składa że Krossy A4 i A6 były hitem sprzedaży więc kalkulacja jest prosta.

Inna rzecz, że Haro i Schwinn mają napędy pod ósemkę a Kross pod dziewiątkę czyli odpadają problemy z rozbudową napędu.

Napisano
Już sprzedawcy to bym na pewno nie wierzył. Chce wypchnąć to co nie schodzi, a tak się składa że Krossy A4 i A6 były hitem sprzedaży więc kalkulacja jest prosta.

Inna rzecz, że Haro i Schwinn mają napędy pod ósemkę a Kross pod dziewiątkę czyli odpadają problemy z rozbudową napędu.

 

 

 

tylko ze ten sprzedawca jest spoko i zna mnie pare lat i ja mu np wierze w wiekszosc wypowiedzi...

hit czy nie hit ale jak mam wymienic korbe po miesiacu to ja dziekuje za taki hit!

a co do napedu to mi 9 ani 8 nie jest potrzebna tylko najwyzej 3,4 :P

Napisano

ujeżdżam levelka A4 od zeszłych wakacji, przebieg nie powala, o dopiero ze 2 patole zrobiłem nim, ale jako tako się mogę już o nim wypowiedzieć:

 

-nie mam problemów ze sztywnością czy wytrzymałością ramy, tak samo kółka tez jeszcze centry nie złapały B) a ważę 110 kg :P

 

-korba też mi się nie odkręca :rolleyes: we wcześniejszym rowerze miałem z tym problem, że tak ze dwa razy w sezonie się luzowała śruba - wystarczyło solidnie dokręcić - każdy rower wymaga od użytkownika minimum czynności serwisowych od czasu do czasu czyli właśnie dokręcenia śrub, mycia, smarowania, regulacjia hampli :)

 

-Dual Controle :) sam miód, na pewno bym ich już nie zamienił na zwykłe Rapidy, chociaż też sceptycznie do nich podchodziłem :D od czasu do czasu w celu zachowania precyzji wymagają minimalnej regulacji baryłką przy tylnej przerzutce (no może ze dwa razy po ćwierć obrotu podkręcałem przez te 2 tysiączki, podejrzewam, że linka pracując deczko się rozciąga)

 

-amorek faktycznie twardy, ale co ma zamortyzować to zamortyzuje i działa w pełnym zakresie skoku (ja mam akurat Darta 3, bo taki rowerek trafiłem u siebie w sklepie ) szczyt finezji to faktycznie nie jest, ale w porównaniu do tanich RSTków montowanych nagminnie w roweruch w tym przedziale cenowym, czy najtańszych Santurów miękkich jak gówno to i tak wyższa półka :P

 

Co do sprzedawców :D jeżeli to nie jest Twój kolega, to uwierz mi, że na pewno będzie Ci chciał wcisnąć to, co najdłużej mu stoi na sklepie :D albo ewidentnie będzie Ci kit wciskał - najlepiej jest udawać rowerowego dyletanta i wtedy od razu można poznać czy delikwent chce Ci pomóc czy sprzedać stare zapasy :) sam byłem świadkiem, jak sprzedawca klientowi wahającemu się między kupnem u niego Kellysa Salamandra a kupnem w innym sklepie Krossa A4 właśnie (pod koniec sezonu gdzieś już było)wciskał kit, że ramę z Kellysa to nawet za 800 złotych może sprzedać, bo jest taka super, a z Krossa to mu nikt nawet 100 nie da i tym podobne dyrdymały :)

Gość R3surrection
Napisano

hmm jest taki "szpecjalistyczny" sklep w poznaniu gdzie mi zakładali korbę race face xc i gdy się odkręcała po 20k tłmuaczyli mi " że co 50km to i xtra trzeba dokręcać" B) jestem spokojnym człowiekiem ale wtedy mały sajgon im zrobiłem a że był szczyt sezonu to w sklepie było z 15osób. Jak wychodziłem były ze 3 :P

 

ale powracając do tematu... co do manetek mam porównanie bo zakładałem ojcu deorki duale a sam mam nowe xt.... na tyle też nowy xt w obu. Jednak pomidzy deore a xt jest przepaść kosmiczna. Inna bajka.

 

a co do krossa to na allegro w sumie ich już nie ma :rolleyes: co chyba o czymś świadczy, nawet cen nie musięli opuszczać, a z korbą jak to z korbą czasem się zdarzy gorsza sztuka w tanich modelach. Ja bym tam widział deorkę z oską za ok 200-250zł i rower wtedy do jazdy.

Napisano

A4 ,A4 ,A4 mam go 3-ci sezon i tylko opony zmieniłem bo oryginalne zdarłem ,absolutnie żadnych problemow technicznych a już ponad 9600 km przebiegu !!! Albo mam szczęscie albo dobry egzemplarz mi się trafil. No dobra napęd mam do wymiany bo sprawdzian wpada bez oporu.AVE KROSS !!!

Napisano

Twoj znajomy obnizyl Ci cene tego ( http://rowery.onet.pl/4,35,153301,7268,sch...gsd,sprzet.html ) roweru z 2400 ?;) W troche innej specyfikacji byly nawet za 1600 w sklepach internetowych.

 

Martwisz sie o korby - w Krossie masz wyzszy model Truvativa niz w w/w Messie (ISOflow vs. X-flow).

Jezeli chodzi o DC - mysle, ze spokojnie klamkomanetki sprzedasz na allegro i kupisz klamki + manetki osobno za podobna cene (jak cos to mam czarne klamki deore - komplet moge sprzedac za 20zl :P ). Jednak mysle, ze tak jak wiekszosc osob zdolalbys sie przekonac do dualcontrol'i.

 

Sam mam krossa a4, na pozostalych rowerach nie jezdzilem wiec nie moge sie o nich wypowiedziec. Wiem, ze problemy, ktore wymieniles praktycznie nie wystepuja (choc zawsze zdarza sie jakies wyjatki). Ja osobiscie waze ~100kg i nie mialem problemow ani z odkrecajaca sie korba, ani z pokrzywionymi obreczami. Wprawdzie trudniejszego terenu to one widzialy moze z kilkadziesiat km, ale za to ciagle pozostaja idealnie proste.

 

W wyborze Ci nie pomoge, ale naprawde nie rozumiem co ten sprzedawca mial do krossa. Do tej Messy rowniez moznaby sie przyczepic ...

 

Ghost do ktorego podales linka wyglada calkiem ok, ale ma dosc mala rame (ile masz wzrostu ?) gieta kierownice (rzecz gustu), dosc slaby amortyzator no i kola wcale nie mocniejsze niz w krossie (xm117 nie sa oczkowane). Na allegro mozesz kupic nowego Krossa za 1350, pewnie moznaby troszke negocjowac cene i wydaje mi sie, ze w tym przedziale cenowym to naprawde rozsadna propozycja.

Napisano

a co wy na te propozycje....?

 

http://www.allegro.pl/item562960593_felt_q...inium_6061.html

http://www.allegro.pl/item570629243_kellys...super_stan.html

http://www.allegro.pl/item573291331_steppe...ra_19_cali.html

http://www.allegro.pl/item569763725_kross_...cja_2_lata.html

 

 

najbardziej odpowiada mi kross tylko $... tzn tani ale gdybym nie zgubił kasy z 18stki xD ale moze da sie cos wykombinowac :)

Napisano

Rower w granicach 1,500 zł

Witam teraz zas zastanawiam sie nad kupnem roweru i to juz konkretnym a dokładnie nad:

Kellysem Salamandrem 2008 19,5' badz 21,5' za 1,500 zł a Schwinnem Mesa GSD 21' za 1,600 zł i jestem kopletnie zielony co mam wybrac... Miałem zakupic Krossa levela A4 ale juz nie ma w hurtowniach ani w sklepach a przez internet nie kupuje ;)

Dodam jeszcze ze potrzebuje roweru na Maratony m.in MTB Mazovia, Skandie, SLR i MP :)

Mam tez 188 cm i waze 65 kg jak by to kogos zacheciło

 

Opis Kellysa:

http://www.zuchlinski-sklep.com.pl/index.p...amp;prod_id=265

 

Opis Schwinna:

http://rowery.onet.pl/4,35,153301,7268,sch...gsd,sprzet.html

 

 

P.S.

A moze macie jakies inne propozycje co do zakupu a moze inne modele.

Pozdrawiam i czekam na odp ;)

 

 

Edit:

W gre wchodzi tez jeszcze Kelly Quartz 2008 za 1,300 zł

http://www.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=19

 

I co wy na to???

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...